Ухвала
від 25.02.2020 по справі 911/1423/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"25" лютого 2020 р. м. Київ Справа № 911/1423/19

за кредиторською заявою Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд 5А; код ЄДРПОУ 43141377)

у справі № 911/1423/19

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Центрбудгруп (04112, м. Київ, вул. Івана Гонти, буд. 3-А; код ЄДРПОУ 37819776)

до боржника Сільськогосподарського виробничого кооперативу Любарці (08360, Київська обл., Бориспільський р-н, с. Любарці, вул. Леніна, буд. 69-А; код ЄДРПОУ 00849824)

про банкрутство

Суддя Наріжний С.Ю.

За участю секретаря Абрамової В.Д.

За участю представників учасників у справі:

від ГУ ДПС у Київській області: Вірчак В.Г.

ВСТАНОВИВ:

у провадженні господарського суду Київської області перебуває справа № 911/1423/19 про банкрутство СВК Любарці за загальною процедурою банкрутства в порядку ст. 11 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , провадження в якій відкрите ухвалою суду від 23.07.2019.

23.07.2019 господарським судом Київської області було здійснено публікацію на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення № 61306 про відкриття провадження у справі № 911/1423/19 про банкрутство СВК Любарці .

Постановою господарського суду Київської області від 08.10.2019 визнано банкрутом СВК Любарці та відкрито ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначено арбітражного керуючого Шевченка В.Є.

08.10.2019 господарським судом Київської області було здійснено публікацію на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення № 63159 про визнання СВК Любарці банкрутом.

Ухвалою суду від 13.11.2019 встановлено, що в подальшому під час провадження у даній справі про банкрутство підлягають застосуванню норми Кодексу України з процедур банкрутства.

На даний час у справі триває ліквідаційна процедура.

До суду надійшла заява ГУ ДПС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 25819/19) про визнання грошових вимог до Боржника у сумі 27209,89 грн.

Ухвалою суду від 14.01.2020 вказану заяву ГУ ДПС у Київській області залишено без руху; зобов`язано заявника у строк який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху, усунути виявлені недоліки кредиторської заяви, а саме надати господарському суду Київської області докази оплати судового збору у встановленому законом порядку та розмірі, зокрема в сумі 3842,00 грн; докази направлення копії заяви на адресу ліквідатора Банкрута арбітражного керуючого Шевченка В.Є.

05.02.2020 до суду надійшло клопотання ГУ ДПС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 2684/20) про усунення недоліків кредиторської заяви, з доданими доказами.

Ухвалою суду від 06.02.2020 кредиторську заяву прийнято до розгляду в судовому засіданні на 25.02.2020; зобов`язано ліквідатора Банкрута арбітражного керуючого Шевченка В.Є. надати суду документально підтверджені та нормативно обґрунтовані письмові пояснення щодо визнання або відхилення кредиторських вимог заявника.

18.02.2020 на електронну пошту суду надійшли письмові пояснення ліквідатора Банкрута арбітражного керуючого Шевченка В.Є. від 18.02.2020 № 02-04/5 (вх. № 3838/20) про результат розгляду заявлених вимог.

25.02.2020 в судове засідання з`явився представник заявника ГУ ДПС у Київській області, подану заяву про грошові вимоги до Боржника підтримав і просив задовольнити. Інші учасники у справі в судове засідання не з`явились, про причини неявки суд не повідомили.

Детально дослідивши подану заяву з грошовими вимогами до Боржника, повідомлення ліквідатора про результат розгляду вимог та матеріали справи в цілому, суд зазначає наступне.

В кредиторській заяві ГУ ДПС у Київській області просить визнати вимоги до Боржника на загальну суму 27209,89 грн, з яких: 9000,00 грн - 4 черга, 18209,89 грн - 6 черга.

Згідно письмових пояснень ліквідатора Банкрута, за даними СВК Любарці , встановленими під час інвентаризації дебіторської і кредиторської заборгованості Банкрута встановлено відсутність зобов`язань останнього по сплаті податків та обов`язкових зборів, отже у ліквідатора відсутні підстави для визнання грошових вимог ГУ ДПС у Київській області.

З кредиторської заяви вбачається, що відповідно до подання Бориспільського відділення УДКСУ Київської області у СВК Любарці наявна прострочена заборгованість по бюджетним позичкам на загальну суму 27209,89 грн, з яких: 9000,00 грн за основним боргом (подання № 02-32/658/315 та № 02-32/658/321 від 02.09.2019); 18209,89 грн - пеня (подання № 02-32/658/330 та № 02-32/658/346 від 02.09.2019), що були отримані Боржником на підставі постанов КМУ № 1003 від 11.09.1997 та № 220 від 26.02.1998.

Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України (БК України), кредитування бюджету - операції з надання коштів з бюджету на умовах повернення, платності та строковості, внаслідок чого виникають зобов`язання перед бюджетом (надання кредитів з бюджету), та операції з повернення таких коштів до бюджету (повернення кредитів до бюджету). Для цілей цього Кодексу до кредитів з бюджету також належать бюджетні позички та фінансова допомога з бюджету на поворотній основі.

Згідно ч. 9 ст. 17 БК України, прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) не поширюється.

У разі порушення справи про банкрутство суб`єкта господарювання простроченою заборгованістю вважаються всі планові платежі з повернення кредиту (позики) на момент порушення справи.

З метою забезпечення виконання ст. 17 БК України, Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 174 від 02.03.2011, якою затвердив Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості (Порядок № 174).

Згідно п. 6 Порядку № 174, облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички / фінансової допомоги, в якій вони надані.

Пунктом 10 Порядку № 174 встановлено, що з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені; нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.

Нарахування пені починається з моменту виникнення простроченої заборгованості і припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання повинне бути виконано, якщо інше не встановлено законом або договором про надання кредиту, бюджетної позички / фінансової допомоги (п. 11 Порядку № 174).

Відповідно до п. 15 Порядку № 174, прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою / фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби.

Згідно ч. 2 ст. 50 БК України, органи доходів і зборів визначаються органами стягнення простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, територіальною громадою) за кредитами з бюджету.

Згідно п.п. 19-1.1.38 п. 19-1 ст. 19 Податкового кодексу України, однією з функцій контролюючих органів є стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету.

Відповідно до п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими зоманами України в установленому законодавством порядку за місцем знаходження боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби.

Судом встановлено, що вказані вище вимоги ГУ ДПС у Київській області документально підтверджені наданими копіями подань Державної казначейської служби № 02-32/658/315, № 02-32/658/321, № 02-32/658/330 та № 02-32/658/346 від 02.09.2019, відповідною довідкою податкового органу щодо заборгованості Боржника по бюджетним позичкам, вимоги є нормативно обґрунтованими, отже підлягають визнанню судом.

В той же час, кредиторська заява ГУ ДПС у Київській області надійшла до суду 28.12.2019 та була направлена засобами поштового зв`язку 26.12.2019, отже заявником пропущено строк для заявлення конкурсних вимог (відповідний строк закінчився 22.08.2019).

Частиною 4 статті 45 КУзПБ визначено, що для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.

Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.

Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Згідно ч. 4 ст. 60 КУзПБ, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.

Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.

Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.

Згідно ст. 64 КУзПБ, у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою; у шосту чергу задовольняються інші вимоги.

Враховуючи викладене вище грошові вимоги ГУ ДПС у Київській області визнаються судом повністю з визначенням наступної черговості: 3842 грн (судовий збір) - 1 черга; 9000,00 грн (основний борг по бюджетним позичкам) - 4 черга; 18209,89 грн (пеня) - 6 черга задоволення вимог кредиторів.

Керуючись ст. 232-235, 255, п. 17.5. розділу ХІ ГПК України, ст. 45, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву ГУ ДПС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 25819/19) задовольнити.

2. Визнати грошові вимоги ГУ ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) до СВК Любарці (код ЄДРПОУ 00849824) у сумах: 3842,00 грн - 1 черга задоволення вимог кредиторів; 9000,00 грн - 4 черга задоволення вимог кредиторів; 18209,89 грн - 6 черга задоволення вимог кредиторів.

3. Копію ухвали надіслати учасникам у справі.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом десяти днів з дати складення та підписання повного тексту ухвали шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.

Повний текст ухвали виготовлено і підписано 27.02.2020.

Суддя С.Ю. Наріжний

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення25.02.2020
Оприлюднено28.02.2020
Номер документу87863975
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1423/19

Ухвала від 31.10.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 06.09.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 27.11.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 01.11.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 15.08.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 19.06.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 19.06.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні