Ухвала
від 27.02.2020 по справі 925/306/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

27 лютого 2020 року м. Черкаси справа № 925/306/19

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Спаських Н.М., із секретарем судового засідання Буднік А.М., за участі представників сторін:

від прокуратури: Кожушко Н.В.

від позивача: Пугач Л.М. - за довіреністю;

від відповідача: не з`явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Заступника керівника Смілянської місцевої прокуратури (м. Сміла, Черкаська область) в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (м. Київ) до приватного підприємства "Цеглабуд" (с. Мліїв, Городищенський район, Черкаська область) про стягнення 10 065,52 грн.

ВСТАНОВИВ:

Прокурором в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті заявлено позов про стягнення з відповідача плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом в розмірі 10 065,52 грн.

Справа розглядається за правилами загального позовного провадження. Триває підготовче провадження.

В засідання представник відповідача не з`явився, явка обов`язковою не визнавалася.

Ухвалою від 03.02.2020 було поновлено провадження у справі № 925/306/19 після завершення розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи № 587/430/16-ц, якою однак всі спірні питання щодо участі прокурора у спорах в інтересах держави не були вирішені.

В даний час Великою Палатою Верховного Суду розглядається справа № 912/2385/18 в якій будуть вирішуватися питання участі прокурора в господарському процесі в інтересах визначених ним позивачів, які становить виключну правову проблему.

У відповідності до ст. 228 ГПК України суд має право з власної ініціативи зупинити провадження у справі з певних підстав.

Суд, дослідивши матеріали справи та заслухавши думку учасників справи приходить до наступних висновків:

З Єдиного державного реєстру судових рішень вбачається, що ухвалою Великої Палати Верховного суду від 07.11.2019 прийнято до розгляду справу № 912/2385/2018 за касаційною скаргою заступника прокурора Дніпропетровської області на постанову Центрального апеляційного господарського суду від 21.05.2019 з підстав неоднакового застосування статті 23 Закону України "Про прокуратуру" у подібних правовідносинах.

Так, у даній справі питаннями, що потребують правового висновку ВП ВС, зокрема, визначено:

- чи свідчить відсутність підстав для звернення прокурора до суду в інтересах держави про відсутність процесуальної дієздатності;

- якими мають бути правові наслідки, якщо суд після відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, установить відсутність підстав для звернення прокурора до суду в інтересах держави з таким позовом.

Крім того, в якості виключної правової проблеми щодо підстав здійснення представництва інтересів держави в суді прокурором, яка має значення для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовної практики, ставиться питання: чи зобов`язаний прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі, окрім обґрунтування сутності порушень інтересів держави та необхідності їх захисту, обґрунтовувати також визначені законом підстави для звернення до суду прокурора шляхом:

- додання до позовної заяви суду доказів, які підтверджують, що захист законних інтересів держави не здійснюється, зокрема доказів здійснення передбачених законом дій щодо порушення прокурором відповідного провадження у разі встановлення ознак адміністративного чи кримінального правопорушення прокурором;

- обґрунтування та доведення суду причин, через які захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження (чи достатньо у такому разі самого лише посилання в позовній заяві прокурора на те, що уповноважений орган не здійснює або неналежним чином здійснює відповідні повноваження для прийняття позову прокурора до розгляду.

У відзиві на позов відповідачем викладено позицію про те, що прокурором не доведено наявність виключних підстав для звернення до суду в інтересах Державної служби України з безпеки на транспорті. Відповідач також зазначає, що прокурор не може вважатися альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати собою належного суб`єкта владних повноважень, який може і бажає захищати інтереси держави.

Зі свого боку прокурор не погоджується із доводами відповідача та заявляє про правомірність звернення до суду із заявленим позовом.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 228 ГПК України встановлено, що господарський суд вправі за власною ініціативою зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.

У відповідності до ч. 4 ст. 236 ГПК України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

У відповідності до ч. 5, 6 ст. 13 ЗУ "Про судоустрій і статус суддів" висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Суд вважає, що оцінка подібності правовідносин у кількох справах не повинна обмежуватися лише конкретними предметами спорів.

З огляду на те, що у справах № 925/306/19 та № 912/2385/18 представництво інтересів держави здійснюється прокурором в особі визначеного ним органу, і спірним є питання в обох справах щодо наявності у прокурора достатніх повноважень на представництво інтересів держави, якими доказами це слід підтверджувати, тому і ці обставини є доказом подібності правовідносин з приводу представництва прокурором інтересів держави.

Оскільки, як у справі № 925/306/19, так і у справі № 912/2385/18 правовідносини щодо представництва прокурором інтересів держави є подібними, Суд вважає за необхідне за власною ініціативою зупинити провадження у справі № 925/306/19 до закінчення перегляду в касаційному порядку Великою Палатою Верховного Суду справи № 912/2385/18, відповідно до п. 7) ч. 1 ст. 228 Господарського процесуального кодексу України.

Результат розгляду справи № 912/2385/18 та висновки Великої Палати Верховного Суду, зокрема, щодо застосування норм права про представництво прокурором інтересів держави і про коло доказів, які повинні бути подані суду прокурором при зверненні до суду, матимуть істотне значення для правильного вирішення спору у справі № 925/306/19.

Керуючись п.7) ч. 1 ст. 228 ГПК України, -

УХВАЛИВ:

Зупинити провадження у справі № 925/306/19 за позовом Заступника керівника Смілянської місцевої прокуратури (м. Сміла, Черкаська область) в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (м. Київ) до приватного підприємства "Цеглабуд" (с. Мліїв, Городищенський район, Черкаська область) про стягнення 10 065,52 грн. до часу завершення розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи у подібних відносинах № 912/2385/18 за позовом заступника керівника Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області інтересах держави в особі Устинівської районної державної адміністрації Кіровоградської області та Східного офісу Державної аудиторської служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранссервіс-груп" та Відділу освіти, молоді та спорту Устинівської РДА про визнання недійсними додаткових угод та стягнення 90 577,26 грн.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення.

Ухвалу про зупинення провадження може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду протягом 10 днів.

Суддя Н.М. Спаських

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення27.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87868831
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/306/19

Судовий наказ від 03.11.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Судовий наказ від 03.11.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Рішення від 02.10.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 30.09.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 21.09.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 04.09.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 14.08.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 27.02.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 03.02.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 26.06.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні