Рішення
від 27.02.2020 по справі 420/6258/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6258/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Дошкільного навчального закладу ясла-садок Пролісок про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) , -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області звернулося до суду з позовом до Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» , в якому просить: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» , ЄДРПОУ 36264429, юридична адреса: вул. Родіна, 56, с. Приозерне, Кілійський район, Одеська область, 68312, у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» села Приозерне Кілійського району Одеської області, який розташований за адресою: вул. Родіна, 56, с. Приозерне, Кілійський район, Одеська область, 68312; у порядок: шляхом відключення вищевказаних будівель Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» села Приозерне Кілійського району Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №105 від 13.08.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №105 від 13.08.2019 за номерами: 1-10, 12, 14-17.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 12-13 серпня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 273 від 24.07.2019 року Про проведення позапланових перевірок , на підставі посвідчення на проведення позапланової перевірки №115 від 12.08.2019 року, провідним інспектором Кілійського MPC ГУ ДСНС України в Одеській області здійснено позапланову перевірку ДНЗ ясла-садок Пролісок , під час якої перевірено будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №105 від 13.08.2019 року.

Актом перевірки №105 від 13.08.2019 року встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Позивач вказав, що порушення, зазначені в акті перевірки за номерами 1-10, 12, 14-17 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на Акт №105, який 13.08.2019 року вручено в.о. завідуючої ДНЗ ясла-садок Пролісок , не надходило.

Позивач зазначив, що подальша експлуатація ДНЗ ясла-садок Пролісок з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Неусунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки людей у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.

При такому становищі діти та обслуговуючий персонал постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки.

Ухвалою судді від 25.10.2019 року позов залишено без руху у зв`язку з ненаданням доказів надіслання копій позовних матеріалів відповідачу та доказів сплати судового збору.

Після усунення недоліків позову ухвалою судді від 30.10.2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі, призначено перше підготовче засідання на 28.11.2019 року об 11.00 год.

У зв`язку з хворобою судді підготовче засідання 28.11.2019 року перенесене на 18.12.2019 року на 10 год. 30 хв.

У підготовчому засіданні 18.12.2019 року суд продовжив відповідачу строк для подання відзиву до 26.12.2019 року, встановив процесуальні строки для подання решти заяв по суті справи та ухвалив про продовження строку підготовчого провадження на 30 днів. У підготовчому засіданні оголошено перерву до 22.01.2020 року до 15 год. 30 хв.

Ухвалою від 22.01.2020 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 29 січня 2020 року о 14 год. 30 хв.

Судове засідання 29.01.2020 року відкладено на 18.02.2020 року на 11:00 год. за клопотанням відповідача.

У судове засідання, призначене на 18 лютого 2020 року на 11:00 год., сторони не з`явилися.

18.02.2020 року від представника позивача надійшла заява про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження.

14.02.2020 року представник відповідача до суду подав заяву, у якій зазначив, що не може прибути у судове засідання 18.02.2020 року у зв`язку з лікуванням. Відзив на позовну заяву представник відповідача не подавав.

Враховуючи, що неявка відповідача до суду 18.02.2020 року є повторною, а позивач просив про розгляд справи за його відсутності, суд ухвалив про розгляд справи за відсутності сторін.

Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про можливість розгляду справи за відсутності осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у порядку письмового провадження.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини.

24.07.2019 року на виконання розпорядження ДСНС України від 02.07.2019 року №03-9253/261 Про забезпечення пожежної безпеки у закладах освіти , та вимог абз. 4 п.1 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , з метою забезпечення безпеки життя і здоров`я дітей, захисту населення, територій, навколишнього природнього середовища та майна від надзвичайних ситуацій, в тому числі пожеж, шляхом запобігання таким ситуаціям і здійснення державного нагляду (контролю) за станом виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Плану основних заходів Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2019 рік та інших законодавчих, нормативних і нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у закладах освіти (вищі навчальні заклади, коледжі, технікуми, училища, загальноосвітні школи, школи-інтернат, дошкільні навчальні заклади, позашкільні) ї їх готовності до нового 2019/2020 навчального року, Головним управлінням ДСНС в Одеській області прийнято наказ №273 (з основної діяльності), яким наказано здійснити позапланові перевірки протягом липня-серпня 2019 року виконання припису по усуненню порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту на об`єктах закладів освіти, які не перевірялися протягом лютого-березня 2019 року та виключно посадовими особами згідно додатку (а.с. 13).

12.08.2019 року начальником Кілійського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області видано посвідчення №115 на проведення позапланової перевірки приміщень та території Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» , за адресою: вул. Родіна, 56, с. Приозерне, Кілійський район, Одеська область (а.с. 14).

За результатами проведення уповноваженою посадовою особою позапланової перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки відповідачем складено акт від 13 серпня 2019 року №105 (а.с. 15-23).

За результатами перевірки відповідача встановлено наступні порушення, зокрема:

1) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.1.2 розділ V ППБУ - приміщення ДНЗ не обладнані автоматичною установкою пожежної сигналізації (АУПС);

2) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.3.11 розділ V ППБУ - на території пожежні щити (ПЩ) не доукомплектовані первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності (вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу, розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.) на кожний щит;

3) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.п.2.5 п.2 ППБУ Розділ III - не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій горищних приміщень;

4) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.3.6 глави 3 розділ V ППБУ - територія та приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння, вогнегасниками згідно норм належності;

5) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.1.20 глави 1 Розділ ІV ППБУ - не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

6) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.2.31 розділ III ППБУ - не забезпечено евакуаційним освітленням сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації;

7) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.3.17 розділ V ППБУ - не проведене технічне обслуговування наявних вогнегасників відповідно Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/3167729, а також ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги ;

8) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.1.21 розділ IV ППБУ - не виконано захист будівель, споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

9) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.1.6 глави 1 Розділ IV ППБУ - з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснюється за допомогою скрутки;

10) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.16 розділ II - посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у встановленому порядку;

12) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.2.1(8) розділ V ППБУ - територія не забезпечена необхідним запасом води для цілей пожежогасіння;

14) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.1.17 розділ IV ППБ - в приміщеннях електроапарати розташовані на горючій основі;

15) ст.20 Кодексу цивільного захисту України; п.2.13 розділ IV ППБ - дозволяється використання несправної опалювальної печі. Відсутній журнал обстеження стану опалювальної печі;

16) ПКМУ від 19.08.2002 р. №1200; п.2 розділу III наказу МВС України від 05.11.2018 р. №879 Про затвердження правил техногенної безпеки - працюючий персонал не забезпечений засобами радіаційного та хімічного захисту згідно вимог;

17) ст.ст. 20, 40 Кодексу цивільного захисту України; п.10 ПКМУ №819 Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту - не організовано проходження функціонального навчання відповідними особами керівного складу та фахівцям суб`єкту господарювання, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту.

13.08.2019 року посадовою особою Кілійського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області складено припис №100 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 24-25).

13.08.2019 року посадовою особою Кілійського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області складено протокол ОД №008099 про адміністративне правопорушення за ст.175 КУпАП відносно в.о. директора навчального закладу ясла-садок «Пролісок» ОСОБА_1 (а.с. 26).

Постановою ОД №00899 від 13.08.2019 року в.о. директора навчального закладу ясла-садок «Пролісок» ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності, передбаченої ст.175 КУпАП (а.с. 27).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно абзаців 1, 4 ч.1 ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно з п.п.57 п.4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України №20/2013 від 16.01.2013 року «Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» , Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого наказом ДСНС України №175 від 13.04.2016 року, Головне управління ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до ч.1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України, до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: 1) забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; 2) забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; 3) розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; 4) організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; 5) створення об`єктових формувань цивільного захисту відповідно до цього Кодексу та інших законодавчих актів, необхідної для їх функціонування матеріально-технічної бази і забезпечення готовності таких формувань до дій за призначенням; 6) створення диспетчерських служб відповідно до цього Кодексу та інших законів, необхідних для забезпечення безпеки об`єктів підвищеної небезпеки; 7) проведення оцінки ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення заходів щодо неперевищення прийнятних рівнів таких ризиків; 8) здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; 9) декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки; 10) розроблення планів локалізації та ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки; 11) проведення об`єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту; 12) забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; 13) здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; 14) забезпечення безперешкодного доступу посадових осіб органів державного нагляду, працівників аварійно-рятувальних служб, з якими укладені угоди про аварійно-рятувальне обслуговування суб`єктів господарювання, для проведення обстежень на відповідність протиаварійних заходів планам локалізації і ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктах, сил цивільного захисту - для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій; 15) забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; 16) здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні); 17) дотримання протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режиму; 18) створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 19) розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; 20) розроблення і затвердження інструкцій та видання наказів з питань пожежної безпеки, здійснення постійного контролю за їх виконанням; 21) забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; 22) утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; 23) здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики; 24) своєчасне інформування відповідних органів та підрозділів цивільного захисту про несправність протипожежної техніки, систем протипожежного захисту, водопостачання, а також про закриття доріг і проїздів на відповідній території; 25) виконання інших завдань і заходів у сфері цивільного захисту, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Згідно ст.40 Кодексу цивільного захисту України, навчання працюючого населення діям у надзвичайних ситуаціях є обов`язковим і здійснюється в робочий час за рахунок коштів роботодавця за програмами підготовки населення діям у надзвичайних ситуаціях, а також під час проведення спеціальних об`єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту.

Порядок організації та проведення спеціальних об`єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту визначається центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.

Для отримання працівниками відомостей про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях з урахуванням особливостей виробничої діяльності суб`єкта господарювання у кожному суб`єкті господарювання обладнується інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту.

Особи під час прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.

Особи, яких приймають на роботу, пов`язану з підвищеною пожежною небезпекою, мають попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань відповідних нормативних актів з пожежної безпеки, а посадові особи до початку виконання своїх обов`язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.

Допуск до роботи осіб, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з пожежної безпеки, забороняється.

Програми навчання з питань пожежної безпеки погоджуються з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.

Відповідно до ст.66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у т.ч. невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Згідно ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Суд зазначає, що порушення, визначені в акті перевірки від 13.08.2019 року №105, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Суд зазначає, що при такому становищі вихованці та працівники Дошкільного навчального закладу ясла-садок Пролісок постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза їх життю та здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Положеннями ст.3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Аналіз вищезазначених норм законодавства свідчить про те, що для звернення ГУ ДСНС України в Одеській області до суду щодо застосування заходів реагування шляхом відключення будівель Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» села Приозерне Кілійського району Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №105 від 13.08.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №105 від 13.08.2019 за номерами: 1-10, 12, 14-17, та відповідно застосування судом таких заходів реагування з підстав, передбачених ст.70 Кодексу цивільного захисту України, обов`язковою умовою є те, що такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, та належними доказами існування такої загрози є результати перевірки.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області є обґрунтованими та підлягають повному задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.9 ст.205, ч.4 ст.229 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (адреса: вул. Прохорівська, 6, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 38643633) до Дошкільного навчального закладу ясла-садок Пролісок (адреса: вул. Родіна, 56, с. Приозерне, Кілійський район, Одеська область, 68312, код ЄДРПОУ 36264429) - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» , ЄДРПОУ 36264429, юридична адреса: вул. Родіна, 56, с. Приозерне, Кілійський район, Одеська область, 68312, у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» села Приозерне Кілійського району Одеської області, який розташований за адресою: вул. Родіна, 56, с. Приозерне, Кілійський район, Одеська область, 68312; у порядок: шляхом відключення вищевказаних будівель Дошкільного навчального закладу ясла-садок «Пролісок» села Приозерне Кілійського району Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №105 від 13.08.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №105 від 13.08.2019 за номерами: 1-10, 12, 14-17.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.В. Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87892796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6258/19

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 27.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні