Рішення
від 28.02.2020 по справі 420/8129/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8129/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,

за участі представника позивача Шелех М.Ф. (згідно з довіреністю),

представника відповідача Кисельова О.М. (згідно з довіреністю),

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛВФ-ЮГ до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0135505006 від 03.09.2019 року

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛВФ-ЮГ до Головного управління ДПС в Одеській області, за результатом розгляду якого позивач просить суд:

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 03.09.2019 року № 0135505006 форма Н Головного управління ДПС в Одеській області про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю ЛВФ-ЮГ (ідентифікаційний код: 41502904) штрафу у розмірі 8656,82 грн.;

Стягнути на користь ТОВ ЛВФ-ЮГ понесені ним витрати по сплаті судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області у розмірі 1921,00 грн.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що 16.10.2019 року ТОВ ЛВФ-ЮГ отримало податкове повідомлення-рішення № 0135505006 від 03.09.2019 року форма Н на суму 8656,82 грн. з додатком за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що прийняте ГУ ДПС в Одеській області, яким до позивача застосовано штраф у сумі 8656,82 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 та згідно зі ст. 120-1 ПК України. Позивач подав до ДПС України скаргу № 42/19 від 24.10.2019 року на податкове повідомлення-рішення № 0135505006 від 03.09.2019 року, проте, рішенням ДПС України від 20.12.2019 року вих. № 13933/6/99-00-08-05-05 було відхилено скаргу № 42/19 від 24.10.2019 року. Позивач вважає оскаржуване рішення протиправним, оскільки податкові накладні № № 58, 60 від 17.12.2018 року були направлені 15.01.2019 року. 21.01.2019 року ТОВ ЛВФ-ЮГ отримало квитанції № 1, згідно з якими податкові накладні № № 58,60 зареєстровані ДФС України 18.01.2019 року. Представник позивача зазначає, що підприємство направило податкові накладні на реєстрацію15.01.2019 року, а отже, до позивача не можуть бути застосовані штрафні санкції за порушення граничного строку реєстрації податкових накладних.

Ухвалою суду від 02.01.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено перше судове засідання з розгляду справи по суті на 05.02.2020 року.

22.01.2020 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який ГУ ДПС в Одеській області не погоджується з доводами позивача. Представник відповідача зазначає, що на підставі аналізу даних ЄРПН перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних № 58, 60 від 17.12.2018 року - 3 дні прострочення, № 75 від 31.03.2019 року - 2 дні прострочення. Враховуючи викладене, було винесено оскаржуване податкове-повідомлення рішення №0135505006 від 03.09.2019 року.

11.02.2020 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов, з огляду на яку позивач наголошує, що він здійснив усі необхідні та достатні дії для своєчасної реєстрації податкових накладних № № 58,60 від 17.12.2018 року. Позивач не може нести відповідальність за дії (перевантаженість серверу ДФС України), які не залежали від нього, про наявність яких Державна податкова служба України повідомила відповіддю на скаргу позивача, що наявна в матеріалах справи.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримала та просила задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову з підстав, що наведені у відзиві на адміністративний позов.

Суд вислухав думку представників сторін, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

31.07.2019 року посадовою особою ГУ ДФС в Одеській області складно акт № 3744/15-32-50-06/4150290 про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ ЛВФ-ЮГ , дата складання яких припадає на 2018-2019 роки.

Згідно з вказаним актом, перевіркою встановлено порушення платником податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених ст. 201 ПКУ а саме:

ПН № 60 від 17.12.2018 року - дата реєстрації 18.01.2019 року - кількість днів затримки 3;

ПН № 58 від 17.12.2018 року - дата реєстрації 18.01.2019 року - кількість днів затримки 3;

ПН № 75 від 31.03.2019 року - дата реєстрації 17.04.2019 року - кількість днів затримки 2.

22.08.2019 року позивач подав до ГУ ДФС в Одеській області заперечення № 22/19 на акт перевірки, які згідно з листом № 16/10/15-32/50-04-06 від 29.08.2019 року залишені без задоволення.

На підставі висновків зазначеного акта перевірки, 03.09.2019 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0135505006, яким до підприємства позивача застосовано штраф на загальну суму 8656,82 грн.

24.10.2019 року позивач подав скаргу № 42/19 на податкове повідомлення-рішення № 0135505006 від 03.09.2019 року, яка згідно з рішенням ДПС України від 20.12.2019 оку № 13933/6/99-00-08-05-05 залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення - без змін.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПКУ (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Приписами п. 201.10ст. 201 ПКУ (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно з положеннями п. 120-1.1 ст. 120-1 ПКУ, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Суд зазначає, що податкові накладні, за порушення термінів реєстрації яких, до ТОВ ЛВФ-ЮГ застосовано штрафні санкції, складені 17.12.2018 року та 31.03.2019 року, а отже, з огляду на приписи ст. 201 ПКУ, мали бути зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк до 15.01.2019 року та 15.04.2019 року включно.

Суд встановив, що 15.01.2019 року о 17 год. 58 хвл. ТОВ ЛВФ-ЮГ направило на реєстрацію до ДФС України податкові накладні № 58, № 60.

На підтвердження вказаного факту суду надано протоколи з електронного кабінету платника податків, що наявні в матеріалах справи (арк. с. 43-44, 48-50).

Вказані протоколи містять відомості про номери податкових накладних, товар, що поставлявся за вказаними податковими накладними, дату та час 15.01.2019 17:58 направлення на реєстрацію.

Проте, з огляду на квитанції № 1 про прийняття зазначених податкових накладених від 21.01.2019 року, податкові накладні до ДФС були доставлені 18.01.2019 року.

Суд зазначає, що у рішенні від 20.12.2019 року № 13933/6/99-00-08-05-05 про результати розгляду скарги позивача на податкове повідомлення-рішення № 0135505006 від 03.09.2019 року, ДПС України вказала, що на веб-порталі ДФС було повідомлено, що перевантаженість серверу ДФС 15.01.2019 року вплинула на обробку запитів на отримання відомостей з ЄРПН, а не на прийом податкових накладних та на роботу ЄРПН.

Разом з тим, відповідач не надав суду доказів, які б спростували доводи та докази ТОВ ЛВФ-ЮГ щодо направлення 15.01.2019 року на реєстрацію в ЄРПН податкових накладних № 58,60.

Суд зазначає, що з огляду на приписи п. 120-1.1 ст. 120-1 ПКУ, штрафні санкції до платника податків застосовуються у випадку порушення останнім граничного строку, передбаченого статтею 201 ПКУ, для реєстрації податкових накладних. Тоді як, суд встановив, що позивач своєчасно направив податкові накладні № 58,60 від 17.12.2018 року на реєстрацію, проте, їх реєстрація проведена з порушенням граничного строку, що визначений ПКУ, з незалежних від платника податків обставин, тобто не з його вини.

Суд зазначає, що позивач не спростовує того факту, що податкову накладну № 75 від 31.03.2019 року направлено на реєстрацію з порушенням граничних строків реєстрації податкових накладних. Проте, враховуючи, що контролюючим органом винесено одне податкове повідомлення-рішення за трьома податковими накладними, дві з яких позивач своєчасно направив на реєстрацію, суд робить висновок про наявність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ ЛВФ-ЮГ в повному обсязі, оскільки нарахування штрафних санкцій за порушення норм податкового законодавства є дискреційними повноваженнями ГУ ДПС в Одеській області та суд не може перебирати на себе повноваження контролюючого органу та здійснювати перерахунок розміру штрафних санкцій.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов ТОВ ЛВФ-ЮГ належить до задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд встановив, що за звернення до суду із зазначеним адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 1921,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 3004 від 27.12.2019 року.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛВФ-ЮГ до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0135505006 від 03.09.2019 року.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 0135505006 від 03.09.2019 року.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЛВФ-ЮГ (код ЄДРПОУ 41502904) судовий збір у розмірі 1921,00 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 копійок).

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ЛВФ-ЮГ (код ЄДРПОУ 41502904, адреса, вул. Велика Арнаутська, буд. 2Б, м. Одеса, 65012).

Відповідач - Головне управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 28.02.2020 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87892944
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/8129/19

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 01.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 01.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 28.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні