Постанова
від 01.07.2020 по справі 420/8129/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 липня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/8129/19 Головуючий в 1 інстанції: Бжассо Н.В.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Крусяна А.В.,

Яковлєва О.В.

при секретарі: Шатан В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛВФ-ЮГ" до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И Л А:

У грудні 2019р. ТОВ "ЛВФ-ЮГ" звернулося в суд із адміністративним позовом до ГУ ДПС в Одеській області, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області за №0135505006 від 3.09.2019р. форма Н про застосування до ТОВ "ЛВФ-ЮГ" штрафу у розмірі 8 656,82грн.;

- стягнути на користь ТОВ "ЛВФ-ЮГ" понесені ним витрати по сплаті судового збору за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Одеській області у розмірі 1 921грн..

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що податковим органом проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ "ЛВФ-ЮГ", дата виписки яких припадає на 2018-2019рр..

За результатами перевірки, 31.07.2019р. ГУ ДФС в Одеській області складено Акт за №3744/15-32-50-06/4150290 про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ "ЛВФ-ЮГ", у висновках якого встановлено порушення платником ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, а саме:

- ПН №60 від 17.12.2018р. - дата реєстрації 18.01.2019р. - кількість днів затримки 3;

- ПН №58 від 17.12.2018р. - дата реєстрації 18.01.2019р. - кількість днів затримки 3;

- ПН №75 від 31.03.2019р. - дата реєстрації 17.04.2019р. - кількість днів затримки 2;

На підставі встановлених порушень, 3.09.2019р. ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення за №0135505006, яким до ТОВ "ЛВФ-ЮГ" застосовано штраф на загальну суму 8 656,82грн..

Позивач вважає зазначене податкове повідомлення-рішення незаконним, протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки податкові накладні були направленні у строк, передбачений чинним законодавством.

Посилаючись на вказані обставини просив позов задовольнити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020р. адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області за №0135505006 від 3.09.2019р..

Стягнуто з ГУ ДПС в Одеській області на користь ТОВ "ЛВФ-ЮГ" судовий збір у розмірі 1 921грн..

В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення сторін, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла до висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, рішення суду без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що товариством не порушено вимоги податкового законодавства України, оскільки податкові накладні подані ним у граничні терміни, у зв`язку із чим податковий орган приймаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення діяв неправомірно.

Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об`єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що податковим органом проведено камеральну перевірку ТОВ ЛВФ-ЮГ щодо своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за період 2018р.-2019р., за результатами якої, 31.07.2019р. ДПС складно акт за №3744/15-32-50-06/4150290, у висновках якого встановлено порушення платником податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених ст.201 ПК України, а саме:

- ПН за №60 від 17.12.2018р. дата реєстрації 18.01.2019р. кількість днів затримки 3;

- ПН за №58 від 17.12.2018р. дата реєстрації 18.01.2019р. кількість днів затримки 3;

- ПН за №75 від 31.03.2019р. дата реєстрації 17.04.2019р. кількість днів затримки 2.

У серпні 2019р. позивач подав заперечення до ГУ ДФС в Одеській області за №22/19 на акт перевірки, які в подальшому ДПС залишені без задоволення.

В подальшому, на підставі встановлених порушень, 3.09.2019р. ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення за №0135505006, яким до товариства застосовано штраф на загальну суму 8 656,82грн..

24.10.2019р. товариство подало скаргу до ДПС на зазначене податкове повідомлення-рішення, проте, рішенням ДПС України від 20.12.2019р. за №13933/6/99-00-08-05-05 скарга залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін.

Перевіряючи правомірність дій та рішень податкового органу, з урахування підстав, за якими позивач пов`язує їх протиправність та скасування, судова колегія виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За правилами п.201.1 ст.201 ПК України (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Положеннями п.201.10 ст.201 ПК України (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

У відповідності до п.120-1.1 ст.120-1 ПКУ, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст.201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Як вбачається із матеріалів справи, що податкові накладні, за порушення термінів реєстрації яких, до ТОВ ЛВФ-ЮГ застосовано штрафні санкції, складені 17.12.2018р. та 31.03.2019р., а тому, з огляду на приписи ст.201 ПК України, мали бути зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк до 15.01.2019р. та 15.04.2019р. включно.

Як встановив суд першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, що 15.01.2019р. о 17:58год. ТОВ ЛВФ-ЮГ направило на реєстрацію до ДФС України податкові накладні за №58, №60, що підтверджується протоколами з електронного кабінету платника податків, які наявні в матеріалах справи (а.с.43-44, 48-50).

Судова колегія зазначає, що вказані протоколи містять відомості про номери податкових накладних, товар, що поставлявся за вказаними податковими накладними, дату та час 15.01.2019р. 17:58год. направлення на реєстрацію.

Проте, як вбачається із квитанції №1 про прийняття зазначених податкових накладених від 21.01.2019р., податкові накладні до ДФС були доставлені - 18.01.2019р., тобто через 3 дні після направлення товариством податкових накладних.

Під час дослідження матеріалів справи, судовою колегією встановлено, що податковий орган на своєму веб-порталі повідомляв про перевантаженість серверу ДФС - 15.01.2019р..

Отже, судова колегія зазначає, що затримка подачі податкової накладної відбулась не з вини платника податків, а з відповідних технічних причин з боку ДФС.

Разом з тим, судова колегія звертає увагу на те, що ДФС не надано доказів, які б спростували доводи та докази ТОВ ЛВФ-ЮГ щодо направлення товариством - 15.01.2019р. на реєстрацію в ЄРПН податкових накладних за №58,60.

Враховуючи вищевказане, судова колегія вважає, що товариством подано податкові накладні у встановлені податковим законодавством строки, а тому відсутні законні підстави для застосування до нього санкцій.

Таким чином, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог ТОВ ЛВФ-ЮГ .

В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалена з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для її скасування.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020р. - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її проголошення та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Повний текст судового рішення виготовлений 2 липня 2020р.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: А.В. Крусян

О.В. Яковлєв

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2020
Оприлюднено06.07.2020
Номер документу90148765
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/8129/19

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 01.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 01.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 28.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні