Ухвала
від 28.02.2020 по справі 280/1383/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПРО ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РОЗГЛЯДУ

28 лютого 2020 року Справа № 280/1383/20 м.Запоріжжя Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження позовну заяву

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 )

ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 )

ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 )

ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 ),

яка подана представником позивачів - адвокатом Лишенко Сергієм Сергійовичем (69035, м. запоріжжя, пр. Соборний, буд. 155/79)

до Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області (72431, Запорізька область, Приазовський район, с. Ботієве, вул. Незалежності, 64, код ЄДРПОУ 34068386)

про визнання протиправними та скасування постанов від 22.01.2020,-

ВСТАНОВИВ:

28.02.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - позивач 1), ОСОБА_2 (далі - позивач 2), ОСОБА_3 (далі - позивач 3), ОСОБА_4 (далі - позивач 4), ОСОБА_5 (далі - позивач 5) до Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивачі просять суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області від 22.01.2020 Про відкликання місцевого депутата по округу №1 ОСОБА_1 , за яким вирішено відізвати за народною ініціативою місцевого депутата та призначити проміжні вибори на 22.03.2020 по округу №1;

- визнати протиправним та скасувати рішення Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області від 22.01.2020 Про відкликання місцевого депутата по округу №3 ОСОБА_2 , за яким вирішено відізвати за народною ініціативою місцевого депутата та призначити проміжні вибори на 22.03.2020 по округу №3;

- визнати протиправним та скасувати рішення Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області від 22.01.2020 Про відкликання місцевого депутата по округу №4 ОСОБА_3 , за яким вирішено відізвати за народною ініціативою місцевого депутата та призначити проміжні вибори на 22.03.2020 по округу №4;

- визнати протиправним та скасувати рішення Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області від 22.01.2020 Про відкликання місцевого депутата по округу №5 ОСОБА_4 , за яким вирішено відізвати за народною ініціативою місцевого депутата та призначити проміжні вибори на 22.03.2020 по округу №5;

- визнати протиправним та скасувати рішення Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області від 22.01.2020 Про відкликання місцевого депутата по округу №9 ОСОБА_5 , за яким вирішено відізвати за народною ініціативою місцевого депутата та призначити проміжні вибори на 22.03.2020 по округу №9;

- визнати протиправним та скасувати рішення Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області від 22.01.2020 Про відкликання місцевих депутатів за народною ініціативою та проведення проміжних виборів по округах №1, №3, №4, №5, №9 та призначення проміжних виборів на 22.03.2020;

- визнати протиправним та скасувати рішення Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області від 23.01.2020 Про призначення депутатами Ботіївської сільської ради по округам №3, №5, №9 ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом. Поряд з цим, суд звертає увагу на те, що особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій встановлені ст. 273 КАС України.

Так, статтею 273 КАС України встановлено особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій.

За правилами частин першої статті 273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Частиною шостою статті 273 КАС України позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Частинами 1-3 статті 270 КАС України передбачено, що на обчислення строків, встановлених статтями 273-277, 280-283 цього Кодексу, не поширюються правила частин другої - десятої статті 120 цього Кодексу.

Вказана норма є спеціальною по відношенню до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, яка визначає строк звернення до адміністративного суду, та чітко визначає початок обчислення строку звернення до суду - день прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Строки, встановлені у справах, визначених цією статтею, обчислюються календарними днями і годинами.

Останнім днем строку, який має закінчитися з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.

Суд наголошує на тому, що відповідно до частини п`ятої статті 270 Кодексу адміністративного судочинства України, днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.

Вищий адміністративний суд України у пункті 8.1.1 постанови Пленуму "Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом" від 01.11.2013 № 15 зазначив, що важливим елементом цих строків є момент їх початку, який визначається днем прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. Це відмінність строку звернення до суду щодо вирішення виборчих спорів від строку звернення до суду в інших спорах адміністративної юрисдикції, в яких, як правило, цей строк обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.

Отже, у виборчих спорах немає необхідності з`ясування обставин щодо дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів. Таке правове становище дозволяє чітко визначити початок строку звернення до суду для вирішення виборчих спорів, який не залежить від суб`єктивного сприйняття позивачем моменту порушення його права чи інтересу.

Таким чином, вирішальним для встановлення моменту початку перебігу строку на звернення до суду у справах щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів комісії є саме дата прийняття рішення, вчинення дії та допущення бездіяльності.

Строки подання позовних заяв щодо виборчих спорів є абсолютними і їх не може бути поновлено (ч. 5 ст. 179 Кодексу адміністративного судочинства України), в тому числі незалежно від того, коли позивач дізнався про прийняття рішення, вчинення дії чи допущення бездіяльності (п.8.1.2 вказаної Постанови Пленуму).

Пунктом 9 постанови Пленуму від 01.11.2013 № 15 зазначено, що позовна заява у спорах, пов`язаних з виборчим процесом, залишається без розгляду, якщо позивач пропустив строк звернення до суду.

У разі пропущення строку звернення до суду позовні заяви у спорах, пов`язаних з виборчим процесом, залишаються судами без розгляду на будь-якій стадії проходження справи в суді: відкриття провадження, в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи (ч. 2 ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України).

При цьому суд звертає увагу, що зміст правових норм, передбачених частиною 5 статті 179 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до 15.12.2017, та частиною 5 статті 270 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції після 15.12.2017 щодо строку подання позовних заяв у виборчих справах та залишення без розгляду позовних заяв, поданих після закінчення цих строків, є абсолютно аналогічним, тому положення Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом" від 01.11.2013 № 15 можуть бути застосовані до спірних правовідносин.

До того ж, аналогічного правового висновку щодо обчислення строку на звернення до суду із позовом про вирішення виборчого спору дійшов Верховний Суд у своїй ухвалі від 14.08.2019 у справі №9901/449/19.

Як вбачається із змісту позовної заяви, позивачами оскаржуються рішення, прийняті відповідачем 22.01.2020 та 23.01.2020.

Оскільки позовна заява надійшла до Запорізького окружного адміністративного суду 28.02.2020, а її предметом є оскарження рішень прийнятих 22.01.2020 та 23.01.2020, враховуючи те, що у даній категорії справ строки подання позовної заяви становлять п`ять днів із дня прийняття рішення та не можуть бути поновлені, останній день оскарження зазначених рішень є 27.01.2020 та 28.01.2020 відповідно.

Таким чином, суд доходить висновку про необхідність залишення позовної заяви за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області про визнання протиправними та скасування рішень без розгляду.

Окрім того, ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 26.02.2020 по справі №280/1294/20 позовну заяву з аналогічним предметом позову було залишено без розгляду.

Керуючись статтями 122, 241-243, 248, 270, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Ботіївської сільської виборчої комісії Приазовського району Запорізької області про визнання протиправними та скасування рішень - залишити без розгляду.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 294 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала в повному обсязі виготовлена та підписана суддею 28.02.2020.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87904300
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1383/20

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 18.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні