Рішення
від 19.02.2020 по справі 1.380.2019.005098
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1.380.2019.005098

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючий-суддя Костецький Н.В.,

секретар судового засідання Терлецький О.О.,

за участю:

представник позивача Тищук Л.К.,

представник відповідача Щирба Р.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЕВВ Аутомотів Львів до Головного управління ДПС у Львівській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -

в с т а н о в и в:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Мацько Трак Сервіс до Головного управління ДФС у Львівській області, у якій просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 08.07.2019 № 0010031412 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 348633,00 грн, з яких 278906,00 грн - податкове зобов`язання та 69727,00 грн - штрафні (фінансові) санкції;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 08.07.2019 № 0009921403 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб на суму 71036,19 грн, з яких 51690,92 грн - податкове зобов`язання та 19345,27 грн - штрафні (фінансові) санкції;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 08.07.2019 № 0010041412 про застосування штрафу у розмірі 133116,50 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що висновки податкового органу, викладені в акті перевірки від 16.05.2019 № 713.14.12/36518362 про порушення позивачем податкового законодавства є безпідставними. Згідно з нормами Податкового кодексу України підставою для звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України, а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України. Зазначає, що товариство підставно застосовано звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України на виплату доходу нерезиденту України. Також звертає увагу, що об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Податкового кодексу України. Таким чином, позивачем правомірно не оподатковувались послуги з ремонту автомобілів за межами України. Відтак, зазначає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення відповідачем прийнято безпідставно, тому просить суд їх скасувати.

Представник відповідача подала до суду відзив на позовну заяву від 30.10.2019 (вх. № 39738), в якому зазначає, що скаржувані платником податків податкові повідомлення- рішення прийняті ГУ ДФС у Львівській області за результатами перевірки, за наслідками якої встановлено порушення вимог Податково кодексу України. Вказує, що щодо послуг згідно з контрактом від 23.05.2017 № 240517-RL не може застосовуватись міжнародний дорговір в частині звільнення від оподаткування із джерелом походження із України, оскільки в Конвенції з Урядом республіки Австрія відсутнє поняття автомобільне перевезення . Також зазначає, що позивач здійснював постачання резидентам України послуг з інформаційно-технічної підтримки. Відтак, операція з постачання таких послуг є об`єктом оподаткування, оскільки місцем їх постачання вважається місце реєстрації їх постачальника (ТОВ Мацько Трак Сервіс ), а саме: митна територія України.

У піготовчому засіданні 20.11.2019 суд, за клопотанням представника відповідача замінив Головне управління ДФС у Львівській області на Головне управління ДПС у Львівській області.

У судовому засіданні суд за клопотанням представника позивача замінив найменування позивача товариство з обмеженою відповідальністю Мацько Трак Сервіс на товариство з обмеженою відповідальністю ЕВВ Аутомотів Львів .

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив від 19.11.2019 , поясненнях від 18.12.2019 (вх. № 48617), просила позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні просила в задоволенні позову відмовити з підстав викладених у відзиві на позовну заяву, поясненнях від 02.12.2019 (вх. № 45480).

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ГУ ДФС у Львівській області проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ Мацько Трак Сервіс (код ЄДРПОУ 36518362) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, валютного - за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.1.2016 по 31.12.2018.

За результатами проведеної перевірки ГУ ДФС у Львівській області складено акт від 16.05.2019 № 713.14.12/36518362.

На підставі висновків акту перевірки 16.05.2019 № 713.14.12/36518362, Головним управлінням ДФС у Львівській областівинесено, зокрема:

- за порушення п.п. 141.4.4 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 № 0009921403, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб з штрафною санкцією на суму 71306,19 грн (за податковим зобов`язанням - 51690,92 грн; за штрафними санкціями - 19345,27 грн);

- за порушення п. 185.1 ст. 185, п. 186.4 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 № 0010031412, яким збільшено суму грошового зобов`ящання за податком на додану вартість із вироблених в Україні товарів і робіт на 348633,00 грн (за податковим зобов`язанням - 278906,00 грн; за штрафними санкціями - 69272,00 грн);

- за встановлення відчсутності складеннята та/або реєстарції протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу України, податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ 266233,00 грн застосовано штраф в розмірі 133116,50 грн.

Не погоджуючись із оскаржуваними податковими-повідомленнями рішеннями, позивач звернувся із даним позовом до суду.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Згідно з п.п. 14.1.260 п.14.1 ст.14 ПК України фрахт - це винагорода (компенсація), що сплачується за договорами перевезення, найму або піднайму судна або транспортного засобу (їх частин) для перевезення вантажів та пасажирів морськими або повітряними суднами, перевезення вантажів залізничним або автомобільним транспортом.

Підпунктом 141.4.1 п.141.4 ст.141 ПК України передбачено, що фрахт - це дохід, отриманий нерезидентом із джерелом його походження з України.

Згідно з п.п.141.4.4 п.141.4 ст.141 ПК України сума фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, оподатковується за ставкою 6 відсотків у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів. При цьому, базою для оподаткування є базова ставка такого фрахту і особами, уповноваженими справляти податок та вносити його до бюджету, є резидент, який виплачує такі доходи, незалежно від того, чи є він платником податку, а також суб`єктом спрощеного оподаткування.

Згідно з п. 103.9 ст.103 ПК України особа, яка виплачує доходи нерезидентові, зобов`язана у разі здійснення у звітному періоді (кварталі) виплат нерезидентам доходів із джерелом їх походження з України подавати контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) звіт про виплачені доходи, утримані та перераховані до бюджету податки на доходи нерезидентів у строки та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Абзацом 2 п. 103.4 ст.103 ПК України передбачено, що застосування міжнародного договору України в частині звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку дозволяється тільки за умови надання нерезидентом особі (податковому агенту) документа, який підтверджує статус податкового резидента згідно з вимогами п. 103.4 ст.103.

Відповідно до п. 103.4 ст.103 ПК України підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 ст, 103, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі - довідка), а також: інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.

Пунктом 103.8 ст.103 Податкового кодексу передбачено, що особа, яка виплачує доходи нерезидентові у звітному (податковому) році, у разі подання нерезидентом довідки з інформацією за попередній звітний податковий період (рік) може, застосувати правила міжнародного договору України, зокрема щодо звільнення (зменшення) від оподаткуванню, у звітному (податковому) році з отриманням довідки після закінчення звітного (податкового) року.

Судом встановлено, що згідно з актом перевірки 16.05.2019 № 713.14.12/36518362 контролюючий орган, вказує, що ТОВ Мацько Трак Сервіс порушено вимоги п.п. 141.4.4 п. 141.4 ст. 141 ПК України, оскільки щодо транспортих послуг по перевезенню транспортних засобів по марштруту Гіссен (Нідерланди) - Львів (України) згідно з контрактом від 23.05.2017 № 240517-RL укладеного з Vega International Car Transport and Logistic Trading Ges.m.b.H (Компанією Вега Інтернешнл Кар-Транспорт енд Логістик-Трейдінг ГмбХна), не сплачено податок з доходів нерезидентів в розмірі 6%. Такий дохід виплачено у вигляді фрахту в сумі 51690,92 грн, в тому числі у ІІ квартілі 2017 року - 51690,00 грн.

Вказані висновки ГУ ДФС у Львівській області зроблено на підставі того, що до транспортних перевезень, згідно з контрактом від 23.05.2017 № 240517-RL не можна застосовувати міжнародний договір в частині звільнення від оподаткування із джерелом походження із України, оскільки в Конвенції з Урядом республіки Австрія відсутнє поняття автомобільне перевезення .

Судом встановлено, що 23.05.2017 між ТОВ Мацько Трак Сервіс та Vega International Car Transport and Logistic Trading Ges.m.b.H (Компанією Вега Інтернешнл Кар-Транспорт енд Логістик-Трейдінг ГмбХна) укладено договір про надання міжнародних транспортно-експедиційних послуг № 240517-RL, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець бере на себе обов`язки за винагороду надавати послуги з міжнародного перевезення транспортних засобів замовника.

Юридична адреса Компанії Вега Інтернешнл Кар-Транспорт енд Логістик-Трейдінг ГмбХ - Австрія, Зальцбург, Шмідінгерштрассе, 67.

Згідно з довідкою від 21.06.2017 Компанієя Вега Інтернешнл Кар-Транспорт енд Логістик-Трейдінг ГмбХ є резидентом Австрії. Вказану довідку представлено позивачем ГУ ДФС до перевірки.

17.03.1999 ратифіковано Україною Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Австрія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно, яка набрала чинності для України 20.05.1999.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Конвенції між Урядом України і Урядом Республіки Австрія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно, прибутки одержані резидентом Договірної Держави від експлуатації морських, річкових або повітряних суден у міжнародних перевезеннях будуть оподатковуватись лише в цій Державі.

Згідно ст. 1 Конвенції між Урядом України і Урядом Республіки Австрія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно, термін "міжнародне перевезення" означає будь-яке перевезення морським, річковим або повітряним судном, що експлуатується підприємством Договірної Держави, крім випадків, коли морське, річкове або повітряне судно експлуатується виключно між пунктами в другій Договірній Державі.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Конвенції між Урядом України і Урядом Республіки Австрія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно, види доходів резидента Договірної Держави, незалежно від джерела їх виникнення, про які не йдеться у попередніх статтях цієї Конвенції, оподатковуються тільки в цій Державі.

Суд звертає увагу, що у вказаною Конвенцією не регулюється порядок оподаткування доходів від автомобільних перевезень.

За таких обставин, оскільки у Конвенції між Урядом України і Урядом Республіки Австрія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно не йдеться про доходи, отримані у вигляді плати за перевезення автомобільним транспортом, то такі доходи відносяться до інших доходів та у даному випадку мають оподатковуватись у країні нерезидента, тобто Австрії.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 16.10.2018 у справі № 2а-8599/12/1370.

Таким чином, висновки викладені в акті перевірки щодо необхідності суму фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, оподатковувати за ставкою 6 % у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів є помилковим, відтак, податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 № 0009921403, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб з штрафною санкцією на суму 71 306,19 грн (за податковим зобов`язанням - 51690,92 грн; за штрафними санкціями - 19345,27 грн) є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення-рішення від 08.07.2019 № 0009921403 суд зазначає наступне.

Згідно з актом перевірки, ГУДФС у Львівській області зроблено висновки про порушення позивачем вимог п. 185.1 ст. 185, п. 186.4 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, оскільки фірмою DAF TRUCKS NV, Нідерланди, (виконавець) та ТОВ Мацько Трак Сервіс (замовник) укладено договори про надання послуг інформаційно-технічного супроводу(ІТС) від 07.10.2015 № 07/10/15 та від 28.12.2017 № 28/12/17.

Відповідно до умов зазначених договорів виконавець зобов`язується на свій ризик своїми силами та засобами надавати послуги інформаційно-технічного супроводу (ІТС) замовнику в обсязі та на умовах, передбачених цим договором, а Замовник зобов`язується своєчасно прийняти їх та оплатити.

Послуги інформаційно-технічного супроводу(ІТС) включають:

надання телефонних консультацій персоналу замовника, щодо експлуатації та ремонту вантажних автомобілів DAF;

надання необхідної інформації персоналу замовника по електронній пошті;

виїзд на територію замовника у випадку неможливості з`ясування причин неполадки за телефоном або по електронній пошті;

виїзд на територію вказану замовником для надання послуг з ремонту вантажних автомобілів DAF, які належать клієнтам Замовника;

встановлення оновлень технічного програмного забезпечення;

доступ в закриту технічну частину сайту http://www.daf.com для завантаження оновлень та методичної документації.

На виконання договорів нерезидентом - фірмою DAF TRUCKS NV для ТОВ Мацько Трак Сервіс відповідно до актів прийому-передачі виконувались послуги з ремонту автомобілів, які є складовою послуг з інформаційно-технічного супроводу (ІТС), для клієнтів ТОВ Мацько Трак Сервіс .

Належним чином завірених копій договорів з відповідними додатками, актів виконаних робіт на реалізацію послуг ремонту автомобіля за кордоном (інформаційно-технічна підтримка (ІТС)), податкових накладних, карток рахунку 361 за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 ТОВ Мацько Трак Сервіс на вимогу ревізора ГУ ДФС у Львівській області від 10.05.2019 № 1/14.12 до перевірки не представлено.

У зв`язку з ненаданням до перевірки договорів про надання послуг інформаційно- технічної підтримки (інших договорів) ГУ ДФС У Львівській області не визначено чи є підприємство посередником чи надавачем послуги.

Контролюючий орган в акті перевірки зазначає, що порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг безпосередньо залежить від місця їх постачання. Враховуючи, що ТОВ Мацько Трак Сервіс здійснювало постачання резидентам України послуг з інформаційно-технічної підтримки (ІТС), що не зазначені у пунктах 186.2 і 186.3 статті 186 розділу V ПК України, то операція з постачання таких послуг є об`єктом оподаткування ПДВ, оскільки місцем їх постачання вважається місце реєстрації їх постачальника (ТОВ Мацько Трак Сервіс ), а саме: митна територія України.

Суд зазначає, що відповідно до п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Згідно з п.п. 186.2.1 п. 186.2 ст. 186 ПК України місцем постачання послуг є: місце фактичного постачання послуг, пов`язаних з рухомим майном, а саме: а) послуг, що є допоміжними у транспортній діяльності: навантаження, розвантаження, перевантаження, складська обробка товарів та інші аналогічні види послуг; б) послуг із проведення експертизи та оцінки рухомого майна; в) послуг, пов`язаних із перевезенням пасажирів та вантажів, у тому числі з постачанням продовольчих продуктів і напоїв, призначених для споживання; г) послуг із виконання ремонтних робіт і послуг із переробки сировини, а також інших робіт і пос луг, що пов`язані з рухомим майном.

Пунктом 186.3 ст. 186 ПК України передбачено, що місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб`єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання. До таких послуг належать: а) надання майнових прав інтелектуальної власності, створення за замовленням та використання об`єктів права інтелектуальної власності, у тому числі за ліцензійними договорами, а також надання (передача) права на скорочення викидів парникових газів (вуглецевих одиниць); б) рекламні послуги; в) консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп`ютерних систем; г) надання персоналу, у тому числі якщо персонал працює за місцем здійснення діяльності покупця; ґ) надання в оренду (лізинг) рухомого майна, крім транспортних засобів та банківських сейфів; д) телекомунікаційні послуги, а саме: послуги, пов`язані з передаванням, поширенням або прийманням сигналів, слів, зображень та звуків або інформації будь-якого характеру за допомогою дротових, супутникових, стільникових, радіотехнічних, оптичних або інших електромагнітних систем зв`язку, включаючи відповідне надання або передання права на використання можливостей такого передавання, поширення або приймання, у тому числі надання доступу до глобальних інформаційних мереж; е) послуги радіомовлення та телевізійного мовлення; є) надання посередницьких послуг від імені та за рахунок іншої особи або від свого імені, але за рахунок іншої особи, якщо забезпечується надання покупцю послуг, перерахованих у цьому підпункті; ж) надання транспортно-експедиторських послуг.

Згідно з п. 186.4 ст. 186 ПК України місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 цієї статті.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товапів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 188.1 ст. 188 ПК України визначено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов`язань.

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

У випадках, передбачених статтею 189 цього Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень статті 189 цього Кодексу.

Згідно з п.п. 194.1.1 п. 194.1 ст. 194 ПК України податок становить 20 відсотків, 7 відсотків бази оподаткування та додається до ціни товарів/послуг.

Судом встановлено, що між ТОВ Мацько Трак Сервіс (замовником) та фірмою DAF TRUCKS N.V. (Нідерланди) (виконавцем) укладено договори надання поглуг інформаційно-технічного суппроводу від 07.10.2015 № 07/10/2015, від 04.01.2018 № 04/01/18 відповідно до яких виконавець зобов`язується на свій ризик своїми силами та засобами надавати послуги інформаційно-технічного супроводу (ІТС) замовнику в обсязі та на умовах, передбачених цим договором, а замовник зобов`язується своєчасно прийняти їх та оплатити.

Послуги інформаційно-технічного супроводу(ІТС) включають:

надання телефонних консультацій персоналу замовника, щодо експлуатації та ремонту вантажних автомобілів DAF;

надання необхідної інформації персоналу замовника по електронній пошті;

виїзд на територію Замовника у випадку неможливості з`ясування причин неполадки за телефоном або по електронній пошті;

виїзд на територію вказану замовником для надання послуг з ремонту вантажних автомобілів DAF, які належать клієнтам Замовника;

встановлення оновлень технічного програмного забезпечення;

доступ в закриту технічну частину сайту http://www.daf.com для завантаження оновлень та методичної документації.

Суд звертає увагу, що в акті перевірки ГУ ДФС у Львівській області допущено помилку в даті та номері договору від 04.01.2018 № 04/01/18, що в судовому засіданні не заперечувалось представником відповідача.

Згідно з укладеними договорами нерезидентом - фірмою DAF TRUCKS N.V. для ТОВ Мацько Трак Сервіс відповідно до актів прийому передачі виконувались послуги з ремонту автомобілів, які є складовою послуг з інформаційно-технічного супроводу, для клієнтів ТОВ Мацько Так Сервіс , а саме: згідно з актом прийому передачі від 01.07.2016 ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ Квадр Транспорт ; згідно з актом прийому передачі від 08.07.2016 ремонт автомобіля (Нідерланди) приватної фірми Авіта ; згідно з актом прийому передачі від 08.07.2016 ремонт автомобіля (Нідерланди) ОСОБА_1 ; згідно з актом прийому передачі від 30.09.2016 ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ СП Равтранс ; згідно з актом прийому передачі від 03.11.2016 ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ Імперіал Логістик ; згідно з актом прийому передачі від 30.11.2016 ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ Шмега Транс ; згідно з актом прийому передачі від 13.12. 2016 ремонт автомобіля (Нідерланди) ПП Євротранс ; згідно з актом прийому передачі від 20.12.2016 ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ Ріал-Сервіс ; згідно з актом прийому передачі від 07.04.2017 ремонт автомобіля (Румунія) ТОВ ОСОБА_2 ; згідно з актом прийому передачі від 06.11.2017 ремонт автомобіля (Німеччина) ТОВ Гюалос ; згідно з актом прийому передачі від 20.12.2017 ремонт автомобіля (Польща) ТОВ Гюалос ; згідно з актом прийому передачі від 05.02.2018 ремонт автомобіля (Польща) ТОВ Гюалос ; згідно з актом прийому передачі від 13.02.2018 ремонт автомобіля (Німеччина) ОСОБА_3 ; згідно з актом прийому передачі від 14.02.2018 ремонт автомобіля (Пльща) ТОВ Гюалос ; згідно з актом прийому передачі від 13.04.2018 ремонт автомобіля (Німеччина) ТОВ Леонтранссервіс ; згідно з актом прийому передачі від 30.04.2018 ремонт автомобіля (Чехія) Твельський Роман; згідно з актом прийому передачі від 25.5.2018 ремонт автомобіля (Бельгія) ТОВ Швидкий Світ ; згідно з актом прийому передачі від 25.05.2018 ремонт автомобіля (Бельгія) ТОВ Швидкий Світ ; згідно з актом прийому передачі від 13.06.2018 ремонт автомобіля (Італія) МПП Юр-Транс ; згідно з актом прийому передачі від 18.07.2018 ремонт автомобіля (Польща) ТОВ Швидкий Світ ; згідно з актом прийому передачі від 18.06.2018 ремонт автомобіля (Чехія) ТОВ РВС-Транс ; згідно з актом прийому передачі від 27.06.2018 ремонт автомобіля (Німеччина) ТОВ Авіла ; згідно з актом прийому передачі від 31.07.2018 ремонт автомобіля (Франція) ФОП ОСОБА_1 ; згідно з актом прийому передачі від 28.09.2018 ремонт автомобіля ( Франція ) ФОП ОСОБА_1 ; згідно з актом прийому передачі від 29.11.2018 ремонт автомобіля (Польща) ТОВ Леонтранссервіс .

Суд зазначає, що ГУ ДФС у Львівській області проводилась перевірка позивача з 16.04.2019 по 02.05.2019, на підставі наказу продовжився термін перевірки з 03.05.2019 по 10.05.2019. В останній день перевірки, а саме 10.05.2019, Головним державним ревізором надано ТОВ Мацько Трак Сервіс вимогу про необхідність подання додаткових документів (до 18.00 год 10.05.2019): копій договорів з відповідними додатками, актів виконаних робіт на реалізацію послуг ремонту автомобілів за кордоном (інформаційно-технічна підтримка (ІТС)), податкових накладних, карток рахунку за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 щодо наданих послуг фірмою DAF TRUCKS N.V.

Листом від 10.05.2019 № 10/05-1 ТОВ Мацько Трак Сервіс повідомило ГУ ДФС у Львівській області про те, що зважаючи на обсяг запитуваних документів є неможливим надання необхідних документів до 18.00 год 10.05.2019.

Натомість, після складення акту-перевірки, 24.06.2019 позивач подав заперечення на такий акт, до яких були долучені всі необхідні первинні документи, які запитувались контролюючим органом.

Згідно з п. 44.6 ПК України якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абз. 2 п. 44.7 ПК України платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що документи були відсутні у цього платника податків на час складення звітності.

Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абз. 2 і 4 п. 44.7 ПК України), документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Проте всупереч вказаним нормам ПК України ГУ ДФС у Львівській області не враховано подані додаткові документи разом із запереченнями на акт перевірки.

Судом встановлено, що згідно з актами прийому-передачі послуг, рахунками на оплату, інвойсами третіх осіб - фактичних виконавців послуг, замовлень на проведення ремонтних робіт, актами виконаних робіт та рахунків на передачу послуг для клієнтів, послуги по ремонту автомобілів клієнтам ТОВ Мацько Трак Сервіс надавались за межами території України: Нідерланди, Німеччина, Польща, Румунія, Бельгія, Франція, Чехія, Італія.

Згідно з нормами Податкового кодексу об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Місцем постачання послуг є місце фактичного постачання послуг, пов`язаних з рухомим майном, а саме, зокрема, послуг із виконання ремонтних робіт і послуг із переробки сировини, а також інших робіт і послуг, що пов`язані з рухомим майном.

Оскільки ремонт транспортних засобів клієнтів позивача здійснювався виконавцем - фірмою DAF TRUCKS N.V. за межами України, вартість наданих послуг не є об`єктом оподаткування ПДВ, оскільки послуги надані за межами території України.

З огляду на викладене, висновки ГУ ДФС у Львівській області щодо заниження позивачем податкового зобов`язання з ПДВ є помилквими, відтак, податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 № 0009921403 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення-рішення від 08.07.2019 № 0010041412, яке винесено ГУ ДФС у Львівській області за встановлення відсутності складення та та/або реєстарції протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу України податкових накладних судом зазначається наступне.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з актом перевірки, перевіркою встановлено, що ТОВ Мацько Трак Сервіс не нарахувало податкові зобов`язання з податку на додану вартість за рахунок не включення до бази оподаткування вартості послуг з інформаційно-технічної підтримки, наданих суб`єктам господарювання резедентам на митній території України, не склало зведені податкові накладні та не зареєстровало в ЄРПН у встановлені терміни.

Судом встановлено, що товариство отримувало послуги з ремонту автомобілів у нерезидента - фірми DAF TRUCKS N.V., згідно договорів від 07.10.2015 № 07/10/2015, від 04.01.2018 № 04/01/18. Оскільки ремонт транспортних засобів клієнтів позивача здійснювався виконавцем - фірмою DAF TRUCKS N.V. за межами України, вартість наданих послуг не є об`єктом оподаткування ПДВ, оскільки послуги надані за межами території України.

Таким чином, у ТОВ Мацько Трак Сервіс не виникло обов`язку нараховувати податкові зобов`язання з ПДВ за послуги з ремонту автомобілів за межами Україн, а відповідно і складати податкові накладні та реєструватиїх в ЄРПН.

Відтак, податкове повідомлення-рішення від від 08.07.2019 № 0010041412 такоє є протиправним та підлягає скауванню.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачем дотримані не були, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 242-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області 08.07.2019 № 0010031412, № 0009921403 № 0010041412.

3. Судовий збір в розмірі 8291,80 грн стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЕВВ Аутомотів" (вул. Стрийська, 55, с. Солонка, Пустомитівський район, Львівська область, 81131, код ЄДРПОУ 36518362) з Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79000, код ЄДРПОУ 43143039) за рахунок бюджетних асигнувань.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Повний текст судового рішення складено 02.03.2020.

Суддя Костецький Н.В.

Дата ухвалення рішення19.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87920706
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005098

Постанова від 04.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 03.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 04.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні