Рішення
від 27.02.2020 по справі 1.380.2019.006868
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.006868

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Хоми О.П.,

з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,

з участю представників: позивача Назарка А.Р., відповідача Павліша О.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДАН-ТРАНС до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій,

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю ДАН-ТРАНС (далі - позивач, ТзОВ ДАН-ТРАНС ) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області, правонаступником якого є Головне управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Львівській області), в якому , з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Стрийського управління Головного управління ДФС у Львівській області від 13.08.2019 №0080375412 .

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем вжиті всі залежні від нього дії для реєстрації 105 податкових накладних, однак такі не була зареєстровані з незалежних від ТзОВ ДАН-ТРАНС підстав. З посиланням на пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, відповідно до якого у разі ненадходження до платника податків протягом операційного дня квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою у Єдиному реєстрі податкових накладних, стверджує про протиправність викладених у акті перевірки висновків відповідача щодо порушення термінів реєстрації податкової накладної. Тому просить скасувати податкове повідомлення-рішення, прийняте на підставі акту камеральної перевірки від 10.02.2019 №1765/13-01/54-12/41541330. Зауважив, що акт перевірки та спірне податкове повідомлення-рішення винесено з порушенням законодавчо встановленої форми та підписано не уповноваженою особою.

Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях до відзиву, суть яких полягає у законності податкового повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0080375412. Вказав, що за результатами проведення камеральної перевірки ТзОВ ДАН-ТРАНС щодо дотримання вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за квітень 2019 року встановлено порушення платником податків терміну реєстрації 105 податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Ухвалою від 19.12.2019 відкрито провадження у справі та призначено до підготовчого засідання.

Відповідачем 08.01.2020 відзив на позовну заяву.

Ухвалою суду від 08.01.2020 в підготовчому засіданні здійснено заміну відповідача на його правонаступника Головне управління ДПС у Львівській області.

Позивачем через канцелярію суду 07.02.2020 подано відповідь на відзив (вх.№6720) та заяву про уточнення позовних вимог (вх.№6712).

Відповідачем 19.02.2020 подано додаткові пояснення.

Ухвалою суду від 19.02.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Позивач - ТзОВ ДАН-ТРАНС , зареєстрований як суб`єкт підприємницької діяльності з присвоєнням коду ЄДРПОУ 41541330.

ТзОВ ДАН-ТРАНС у період з 01.04.2019 по 15.04.2019 складено та 30.04.2019 надіслано до ДФС для реєстрації 105 податкових накладних, а саме: від 12.04.2019 №128, від 05.04.2019 №61, від 12.04.2019 № 121, від 02.04.2019 № 22, від 10.04.2019 № 101, від 09.04.2019 у № 99, від 06.04.2019 № 78, від 13.04.2019 № 135, від 04.04.2019 № 55, від 05.04.2019 № 68, від 0504.2019 № 65, від 12.04.2019 № 122, від 06.04.2019 № 74, від 12.04.2019 № 131, від 11.04.2019 № 119, від 02.04.2019 № 28, від 09.04.2019 № 94, від 08.04.2019 № 84, від 03.04.2019 № 43, від 15.04.2019 № 140, від 08.04.2019 № 80, від 10.04.2019 № 113, від 10.04.2019 № 111, від 12.04.2019 № 132, від 06.04.2019 № 73, від 10.04.2019 № 109, від 10.04.2019 № 112, від 10.04.2019 № 103, від 09.04.2019 № 98, від 08.04.2019 № 85, від 09.04.2019 № 97, від 10.04.2019 № 106, від 10.04.2019 № 108, від 03.04.2019 № 32, від 09.04.2019 № 92, від 10.04.2019 № 107, від 04.04.2019 № 52, від 09.04.2019 № 90, від 13.04.2019 № 136, від 04.04.2019 № 46, від 02.04.2019 № 24, від 05.04.2019 № 63, від 02.04.2019 № 26, від 09.04.2019 № 100, від 03.04.2019 № 42, від 11.04.2019 № 114, від 06.04.2019 № 75, від 08.04.2019 № 81, від 05.04.2019 № 64, від 06.04.2019 року № 76, від 02.04.2019 № 30, від 04.04.2019 № 44, від 05.04.2019 № 59, від 02.04.2019 № 23, від 02.04.2019 № 29, від 08.04.2019 № 89, від 03.04.2019 № 33, від 03.04.2019 № 39, від 11.04.2019 № 117, від 10.04.2019 № 105, від 12.04.2019 № 130, від 05.04.2019 № 72, від 03.04.2019 № 38, від 09.04.2019 № 91, від 10.04.2019 № 104, від 08.04.2019 № 88, від 04.04.2019 № 56, від 05.04.2019 № 67, від 03.04.2019 № 41, від 02.04.2019 № 25, від 08.04.2019 № 83, від 10.04.2019 № 110, від 12.04.2019 № 126, від 05.04.2019 № 71, від 12.04.2019 № 125, від 09.04.2019 № 93, від 11.04.2019 № 118, від 03.04.2019 № 40, від 02.04.2019 № 19, від 08.04.2019 № 86, від 05.04.2019 № 70, від 04.04.2019 № 47, від 15.04.2019 № 139, від 04.04.2019 № 51, від 11.04.2019 № 120, від 13.04.2019 № 137, від 12.04.2019 № 123, від 04.04.2019 № 53, від 03.04.2019 № 31, від 05.04.2019 № 69, від 05.04.2019 № 62, від 03.04.2019 № 34, від 08.04.2019 № 87, від 08.04.2019 № 82, від 04.04.2019 № 57, від 06.04.2019 № 77, від 04.04.2019 № 54, від 12.04.2019 № 129, від 08.04.2019 № 79, від 02.04.2019 № 27, від 12.04.2019 № 134, від 04.04.2019 № 45, від 12.04.2019 № 124, від 12.04.2019 № 127.

Згідно до повідомлення з програмного забезпечення програми СОНАТА , вказані податкові накладні відправлено 30.04.2019 з 07.58 год. по 09.26год.

Надіслані 30.04.2019 податкові накладні відповідачем не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач вказує, що ні протягом операційного дня, ні після його закінчення квитанції про прийняття або неприйняття вказаних податкових накладних на адресу підприємства не надходили.

ТзОВ ДАН-ТРАНС 15.05.2019 повторно направлено на реєстрацію ті ж самі 105 податкових накладних: від 12.04.2019 №128, від 05.04.2019 №61, від 12.04.2019 № 121, від 02.04.2019 № 22, від 10.04.2019 № 101, від 09.04.2019 у № 99, від 06.04.2019 № 78, від 13.04.2019 № 135, від 04.04.2019 № 55, від 05.04.2019 № 68, від 0504.2019 № 65, від 12.04.2019 № 122, від 06.04.2019 № 74, від 12.04.2019 № 131, від 11.04.2019 № 119, від 02.04.2019 № 28, від 09.04.2019 № 94, від 08.04.2019 № 84, від 03.04.2019 № 43, від 15.04.2019 № 140, від 08.04.2019 № 80, від 10.04.2019 № 113, від 10.04.2019 № 111, від 12.04.2019 № 132, від 06.04.2019 № 73, від 10.04.2019 № 109, від 10.04.2019 № 112, від 10.04.2019 № 103, від 09.04.2019 № 98, від 08.04.2019 № 85, від 09.04.2019 № 97, від 10.04.2019 № 106, від 10.04.2019 № 108, від 03.04.2019 № 32, від 09.04.2019 № 92, від 10.04.2019 № 107, від 04.04.2019 № 52, від 09.04.2019 № 90, від 13.04.2019 № 136, від 04.04.2019 № 46, від 02.04.2019 № 24, від 05.04.2019 № 63, від 02.04.2019 № 26, від 09.04.2019 № 100, від 03.04.2019 № 42, від 11.04.2019 № 114, від 06.04.2019 № 75, від 08.04.2019 № 81, від 05.04.2019 № 64, від 06.04.2019 року № 76, від 02.04.2019 № 30, від 04.04.2019 № 44, від 05.04.2019 № 59, від 02.04.2019 № 23, від 02.04.2019 № 29, від 08.04.2019 № 89, від 03.04.2019 № 33, від 03.04.2019 № 39, від 11.04.2019 № 117, від 10.04.2019 № 105, від 12.04.2019 № 130, від 05.04.2019 № 72, від 03.04.2019 № 38, від 09.04.2019 № 91, від 10.04.2019 № 104, від 08.04.2019 № 88, від 04.04.2019 № 56, від 05.04.2019 № 67, від 03.04.2019 № 41, від 02.04.2019 № 25, від 08.04.2019 № 83, від 10.04.2019 № 110, від 12.04.2019 № 126, від 05.04.2019 № 71, від 12.04.2019 № 125, від 09.04.2019 № 93, від 11.04.2019 № 118, від 03.04.2019 № 40, від 02.04.2019 № 19, від 08.04.2019 № 86, від 05.04.2019 № 70, від 04.04.2019 № 47, від 15.04.2019 № 139, від 04.04.2019 № 51, від 11.04.2019 № 120, від 13.04.2019 № 137, від 12.04.2019 № 123, від 04.04.2019 № 53, від 03.04.2019 № 31, від 05.04.2019 № 69, від 05.04.2019 № 62, від 03.04.2019 № 34, від 08.04.2019 № 87, від 08.04.2019 № 82, від 04.04.2019 № 57, від 06.04.2019 № 77, від 04.04.2019 № 54, від 12.04.2019 № 129, від 08.04.2019 № 79, від 02.04.2019 № 27, від 12.04.2019 № 134, від 04.04.2019 № 45, від 12.04.2019 № 124, від 12.04.2019 № 127.

Всі податкові накладні 15.05.2019 прийнято та цього ж числа зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідачем проведено камеральну перевірку ТзОВ ДАН-ТРАНС щодо своєчасності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) податкових накладних за квітень 2019.

Результати перевірки оформлено актом від 10.02.2019 №1765/13-01/54-12/41541330.

Актом зафіксовано порушення ТзОВ ДАН-ТРАНС вимог статті 201 Податкового кодексу України, яке полягає у тому, що реєстрацію податкових накладних: від 12.04.2019 №128, від 05.04.2019 №61, від 12.04.2019 № 121, від 02.04.2019 № 22, від 10.04.2019 № 101, від 09.04.2019 у № 99, від 06.04.2019 № 78, від 13.04.2019 № 135, від 04.04.2019 № 55, від 05.04.2019 № 68, від 0504.2019 № 65, від 12.04.2019 № 122, від 06.04.2019 № 74, від 12.04.2019 № 131, від 11.04.2019 № 119, від 02.04.2019 № 28, від 09.04.2019 № 94, від 08.04.2019 № 84, від 03.04.2019 № 43, від 15.04.2019 № 140, від 08.04.2019 № 80, від 10.04.2019 № 113, від 10.04.2019 № 111, від 12.04.2019 № 132, від 06.04.2019 № 73, від 10.04.2019 № 109, від 10.04.2019 № 112, від 10.04.2019 № 103, від 09.04.2019 № 98, від 08.04.2019 № 85, від 09.04.2019 № 97, від 10.04.2019 № 106, від 10.04.2019 № 108, від 03.04.2019 № 32, від 09.04.2019 № 92, від 10.04.2019 № 107, від 04.04.2019 № 52, від 09.04.2019 № 90, від 13.04.2019 № 136, від 04.04.2019 № 46, від 02.04.2019 № 24, від 05.04.2019 № 63, від 02.04.2019 № 26, від 09.04.2019 № 100, від 03.04.2019 № 42, від 11.04.2019 № 114, від 06.04.2019 № 75, від 08.04.2019 № 81, від 05.04.2019 № 64, від 06.04.2019 року № 76, від 02.04.2019 № 30, від 04.04.2019 № 44, від 05.04.2019 № 59, від 02.04.2019 № 23, від 02.04.2019 № 29, від 08.04.2019 № 89, від 03.04.2019 № 33, від 03.04.2019 № 39, від 11.04.2019 № 117, від 10.04.2019 № 105, від 12.04.2019 № 130, від 05.04.2019 № 72, від 03.04.2019 № 38, від 09.04.2019 № 91, від 10.04.2019 № 104, від 08.04.2019 № 88, від 04.04.2019 № 56, від 05.04.2019 № 67, від 03.04.2019 № 41, від 02.04.2019 № 25, від 08.04.2019 № 83, від 10.04.2019 № 110, від 12.04.2019 № 126, від 05.04.2019 № 71, від 12.04.2019 № 125, від 09.04.2019 № 93, від 11.04.2019 № 118, від 03.04.2019 № 40, від 02.04.2019 № 19, від 08.04.2019 № 86, від 05.04.2019 № 70, від 04.04.2019 № 47, від 15.04.2019 № 139, від 04.04.2019 № 51, від 11.04.2019 № 120, від 13.04.2019 № 137, від 12.04.2019 № 123, від 04.04.2019 № 53, від 03.04.2019 № 31, від 05.04.2019 № 69, від 05.04.2019 № 62, від 03.04.2019 № 34, від 08.04.2019 № 87, від 08.04.2019 № 82, від 04.04.2019 № 57, від 06.04.2019 № 77, від 04.04.2019 № 54, від 12.04.2019 № 129, від 08.04.2019 № 79, від 02.04.2019 № 27, від 12.04.2019 № 134, від 04.04.2019 № 45, від 12.04.2019 № 124, від 12.04.2019 № 127 в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснено з порушенням терміну реєстрації на 15 і менше календарних днів, що передбачає застосовування штрафу у розмірі 10 % у сумі 228 405 грн 84 к.

На підставі вказаного акта перевірки Стрийським управлінням ГУ ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0080375412, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 22 840 грн 75 к.

Податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0080375412 підписано керівником Стрийського управлінням ГУ ДФС у Львівській області Т.Левицьким та скріплено печаткою Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області.

ТзОВ ДАН-ТРАНС оскаржено в адміністративному порядку вказане податкове повідомлення-рішення.

Рішенням про результати розгляду скарги від 28.10.2019 №7207/6/99-00-08-0505 податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0080375412 залишено без змін, а скаргу без задоволення.

Податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0080375412 є предметом оскарження з підстав відсутності факту порушення та прийняття не уповноваженим органом.

При вирішенні спору суд виходив з такого.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).

Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу).

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу).

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (абзац дев`ятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу).

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу).

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац тринадцятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) (абзац тринадцятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (абзаци чотирнадцятий-п`ятнадцятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу).

Статтею 120-1 Податкового кодексу визначено відповідальність за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Так, відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

Як визначено пунктами 2, 3 Порядку №1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Згідно з пунктом 4 Порядку №1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 11 Порядку №1246 передбачено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку №1246).

Отже, статтею 201 Податкового кодексу визначений обов`язок продавця товарів/послуг в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку №1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Податковий орган зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Верховний Суд у постанові від 12.07.2019 у справі №0940/1600/18 вказав, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії:

1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування);

2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН.

Перша із цих стадій залежить від платника податку і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на яку (які) платник податку не має впливу.

У цьому контексті встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДФС у строк, встановлений цією статтею.

Граничним терміном реєстрації та подання до податкового органу податкових накладних: від 12.04.2019 №128, від 05.04.2019 №61, від 12.04.2019 № 121, від 02.04.2019 № 22, від 10.04.2019 № 101, від 09.04.2019 у № 99, від 06.04.2019 № 78, від 13.04.2019 № 135, від 04.04.2019 № 55, від 05.04.2019 № 68, від 0504.2019 № 65, від 12.04.2019 № 122, від 06.04.2019 № 74, від 12.04.2019 № 131, від 11.04.2019 № 119, від 02.04.2019 № 28, від 09.04.2019 № 94, від 08.04.2019 № 84, від 03.04.2019 № 43, від 15.04.2019 № 140, від 08.04.2019 № 80, від 10.04.2019 № 113, від 10.04.2019 № 111, від 12.04.2019 № 132, від 06.04.2019 № 73, від 10.04.2019 № 109, від 10.04.2019 № 112, від 10.04.2019 № 103, від 09.04.2019 № 98, від 08.04.2019 № 85, від 09.04.2019 № 97, від 10.04.2019 № 106, від 10.04.2019 № 108, від 03.04.2019 № 32, від 09.04.2019 № 92, від 10.04.2019 № 107, від 04.04.2019 № 52, від 09.04.2019 № 90, від 13.04.2019 № 136, від 04.04.2019 № 46, від 02.04.2019 № 24, від 05.04.2019 № 63, від 02.04.2019 № 26, від 09.04.2019 № 100, від 03.04.2019 № 42, від 11.04.2019 № 114, від 06.04.2019 № 75, від 08.04.2019 № 81, від 05.04.2019 № 64, від 06.04.2019 року № 76, від 02.04.2019 № 30, від 04.04.2019 № 44, від 05.04.2019 № 59, від 02.04.2019 № 23, від 02.04.2019 № 29, від 08.04.2019 № 89, від 03.04.2019 № 33, від 03.04.2019 № 39, від 11.04.2019 № 117, від 10.04.2019 № 105, від 12.04.2019 № 130, від 05.04.2019 № 72, від 03.04.2019 № 38, від 09.04.2019 № 91, від 10.04.2019 № 104, від 08.04.2019 № 88, від 04.04.2019 № 56, від 05.04.2019 № 67, від 03.04.2019 № 41, від 02.04.2019 № 25, від 08.04.2019 № 83, від 10.04.2019 № 110, від 12.04.2019 № 126, від 05.04.2019 № 71, від 12.04.2019 № 125, від 09.04.2019 № 93, від 11.04.2019 № 118, від 03.04.2019 № 40, від 02.04.2019 № 19, від 08.04.2019 № 86, від 05.04.2019 № 70, від 04.04.2019 № 47, від 15.04.2019 № 139, від 04.04.2019 № 51, від 11.04.2019 № 120, від 13.04.2019 № 137, від 12.04.2019 № 123, від 04.04.2019 № 53, від 03.04.2019 № 31, від 05.04.2019 № 69, від 05.04.2019 № 62, від 03.04.2019 № 34, від 08.04.2019 № 87, від 08.04.2019 № 82, від 04.04.2019 № 57, від 06.04.2019 № 77, від 04.04.2019 № 54, від 12.04.2019 № 129, від 08.04.2019 № 79, від 02.04.2019 № 27, від 12.04.2019 № 134, від 04.04.2019 № 45, від 12.04.2019 № 124, від 12.04.2019 № 127 було 30.04.2019.

ТзОВ ДАН-ТРАНС протягом операційного дня 30.04.2019 направлено до ДФС України для реєстрації вищевказані податкові накладні, що підтверджується наявними в матеріалах справи скріншотами програми СОНАТА .

Натомість, контролюючим органом протягом операційного дня, в якому подавались податкові накладні не направлено квитанцій про прийняття або неприйняття даних податкової накладної.

Тому, ураховуючи положення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу, у зв`язку із не надісланням відповідачем протягом операційного дня квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказане свідчить, що ТзОВ ДАН-ТРАНС вчасно, у встановлені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу строки, здійснено визначені цією статтею та Порядком №1246 дії з реєстрації податкових накладних, однак невчасна їх реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних сталась не з вини позивача.

Повторне направлення позивачем 15.05.2019 податкових накладних для реєстрації було зумовлено відсутністю інформації щодо реєстрації таких 30.04.2019.

За результатами повторного направлення всі податкові накладні було зареєстровано.

Суд зауважує, що відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Оскільки реєстрація 105 податкових накладних з порушенням законодавчо встановлених термінів здійснена з вини податкового органу, то такі дії не можуть бути підставою для притягнення платника податку до відповідальності за порушення строку реєстрації податкової накладної у вигляді штрафу, передбаченого статтею 120-1 Податкового кодексу.

Саме такі висновки у справі у подібних правовідносинах викладено Верховним Судом у постанові від 14.02.2019 у справі №809/1040/17 та враховано судом при розгляді даної справи.

Щодо порушення форми та порядку прийняття спірного податкового повідомлення-рішення, судом встановлено наступне.

У відповідності до пункту 86.2. статті 86 Податкового кодексу за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 86.8. статті 86 Податкового кодексу податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов`язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 42.2. статті 42 Податкового кодексу податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.01.2016 за № 124/28254, затверджено Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, який визначає форму та порядок надіслання (вручення) контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі - Порядок).

Відповідно до абзацу чотирнадцятого пункту 2 розділу II Порядку у випадках, зазначених у пункті 1 цього розділу, відповідний структурний підрозділ контролюючого органу складає податкове повідомлення-рішення за формою: Н - за порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Кодексу.

Додатком 13 визначено форму такого податкового повідомлення-рішення, в якій визначено місце для печатки.

Аналіз вищенаведених норм свідчить, що податкові повідомлення-рішення приймаються та підписуються керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та у передбачених законодавством, завіряються печаткою такого контролюючого органу.

Наявність у додатку №13 до Порядку місця для печатки свідчить про обов`язковість такого реквізиту у податковому повідомленні -рішенні. Відсутність підпису уповноваженою особи на підписання такого податкового повідомлення-рішення та печатки контролюючого органу свідчить, що таке повідомлення-рішення не відповідає вимогам закону та відповідно немає юридичної сили.

Податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0080375412 підписано керівником Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області Тарасом Левицьким, який відповідно до наказу ГУ ДФС у Львівській області від 17.12.2018 №7200 уповноважений на прийняття податкових-повідомлень-рішень відповідно вимог Податкового кодексу.

Натомість спірне податкове повідомлення-рішення містить печатку Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області.

Згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління ДФС України у Львівській області, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 01.02.2019 №80, ГУ ДФС у Львівській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України.

У складі ГУ ДФС у Львівській області на правах відокремлених підрозділів утворюються управління, до складу яких входять державні податкові інспекції.

ГУ ДФС забезпечує реалізацію повноважень ДФС України та території Львівської області.

ГУ ДФС у Львівській області є правонаступником усіх прав та обов`язків, в тому числі Стрийської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області.

Відповідно до пункту 17 вказаного положення ГУ ДФС у Львівській області є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки та штампи , власні бланки та рахунки в органах Казначейства та банках.

Отже, саме ГУ ДФС у Львівській області, правонаступником якого є ГУ ДПС у Львівській області, є контролюючим органом, уповноваженим приймати спірне податкове повідомлення-рішення. Тому таке податкове повідомлення-рішення повинно містити печатку ГУ ДФС у Львівській області.

Податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0080375412 підписано керівником Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області, повноваження якого підтверджено, проте скріплено печаткою Стрийського управління ФС у Львівській області, а не ГУ ДФС у Львівській області.

Вказане свідчить про прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення неповноважним органом, що позбавляє юридичної сили таке податкове повідомлення-рішення і є безумовною підставою для висновку про протиправність спірного рішення.

Судом не беруться до уваги твердження позивача щодо недотримання форми складання акта перевірки, а саме, що титульна сторінка акту перевірки Акт від 10.07.2019 року № 1765/13-01/-54-12/41541330 містить фірмовий бланк - Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області, з огляду на таке.

Нормами чинного законодавства не встановлено вимог щодо фірмового бланку контролюючого органу. В даному випадку перевірка проведена посадовими особами Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області, якими власне і складено такий акт перевірки. Жодних порушень до змісту чи форми такого акта перевірки судом не встановлено.

Як наслідок, вказані позивачем зауваження щодо титульної сторінки не впливають на зміст акту камеральної перевірки.

Відповідно до вимог частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття податкового повідомлення -рішення від 13.08.2019 №0080375412.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0080375412, суд дійшов переконання, що таке прийнято відповідачем без урахування вимог Податкового кодексу та з порушенням передбачених статтею 2 КАС України принципів, тому його слід визнати протиправним та скасувати.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Львівській понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору в сумі 1 921 грн, сплаченого на підставі платіжного доручення №1402 від 09.12.2019.

Керуючись ст.ст. 6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ДАН-ТРАНС (вул. Зелена, 17, с. Тростянець, Миколаївський район, Львівська область, 81614, код ЄДРПОУ 41541330) до Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79003, код ЄДРПОУ 43143039) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Стрийського управління Головного управління ДФС у Львівській області від 13.08.2019 №0080375412.

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79026, код ЄДРПОУ 43143039) за рахунок бюджетних асигнувань в користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДАН-ТРАНС (вул. Зелена, 17, с. Тростянець, Миколаївський район, Львівська область, 81614, код ЄДРПОУ 41541330) 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн судових витрат.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 02 березня 2020 року.

Суддя О.П. Хома

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2020
Оприлюднено03.03.2020
Номер документу87921030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.006868

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 02.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 27.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні