ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2020 р.Справа № 520/8525/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Старосуда М.І.,
Суддів: Мінаєвої О.М. , Калитки О. М. ,
при секретарі судового засідання Жданюк Г.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.10.2019 року, головуючий суддя І інстанції: Спірідонов М.О., м. Харків, повний текст складено 21.10.19 року по справі № 520/8525/19
за позовом приватного акціонерного товариства "ПЛОДОКОМБІНАТ-А"
до Головного управління ДПС у Харківській області
про скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Харківській області, оформлене листом №39841/10/20-40-58-05-21 від 12.08.2019 року.
2. Зобов`язати Головне управління ДФС у Харківській області здійснити реєстрацію АТ "ПЛОДОКОМБІНАТ-А" як платника єдиного податку третьої групи оподаткування з 01.10.2019 року.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 17.10.2019 року позовні вимоги задоволено.
Із таким судовим рішенням не погодився відповідач та подав апеляційну скаргу. В обґрунтування вимог зазначив, що рішення Головного управління ДФС у Харківській області, оформлене листом №39841/10/20-40-58-05-21 від 12.08.2019 року є законним та таким, що прийнято в межах чинного законодавства України.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено наявними в матеріалах справи доказами, що приватне акціонерне товариство ПЛОДОКОМБІНАТ-А здійснює господарську діяльність з 08.08. 1996 року та перебуває па обліку в Головному Управлінні ДФС у Харківській області, Східне управління, Індустріальна ДПІ (Слободський район м. Харкова) з 20.08.1996 року.
У період з 20.08.1996 року по даний час позивач перебуває на загальній системі оподаткування.
У зв`язку з тим, що господарська діяльність позивача стала малорентабельна, оскільки загальний дохід підприємства за 2018 рік склав 18 975 000,00 грн., а чистий дохід (прибуток) підприємства - 41 000 грн. 00 коп., у квітні 2019 року були проведені Загальні збори акціонерів АТ Плодкомбінат-Л , на яких прийнято рішення про повне зупинення торговельної діяльності підприємства та про перехід на спрощену систему оподаткування.
Починаючи з червня 2019 року підприємство займається тільки господарською діяльністю, пов`язаною з наданням в оренду й експлуатацію власного нерухомого майна (КВНД 68.20), у зв`язку з чим загальний дохід підприємства за червень 2019 року склав в розмірі 137 000 грн., а чистий прибуток 29 000 грн..
Станом па 01.06.2019 рік припинено діяльність торговельних магазинів позивача, розпродані залишки товарів, проведені взаєморозрахунки з постачальниками та покупцями в повному обсязі, скасована реєстрація Реєстраторів розрахункових операцій та сплачені належні податки. Крім того, в період з 01.01.2019 року по 01.06.2019 рік зменшена кількість штатних одиниць з 16 до 8 працівників.
Враховуючи зазначені вище факти, а також згідно вимог ст. 298 Податкового кодексу України, 09.08.2019 року, позивачем у встановлені законом строки до Головного управління ДФС у Харківській області було подано: заяву про перехід на спрощену систему оподаткування з 01.10.2019 року, розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, фінансовий звіт суб`єкта малого підприємства за 2018 рік, фінансовий звіт суб`єкта малого підприємства за І півріччя 2019 року, бухгалтерську довідку № 2 від 29.07.2019 року, лист вх № 52089X10X58 зміст якого містить підстави, що зумовили перейти позивача на спрощену систему оподаткування.
ГУ ДФС у Харківській області листом № 39841\10\20-40-58-05-21 від 12.08.2019 року відмовило позивачу у обрані спрощеної системи оподаткування з 01.10.2019 року у зв`язку з недотриманням ним вимог підпункту 3 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України. Обґрунтовуючи своє рішення відповідач посилався на положення п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 та п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України, відповідно до яких позивач повинен був зазначити в розрахунку загального доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, саме суму будь-якого доходу (загального доходу) отриманого ним від його діяльності у розмірі 18 975 000,00 грн., а не суму чистого доходу у розмірі 41 000,00 грн.
Позивач, не погоджуючись з рішенням суб`єкта владних повноважень, звернувся до суду із даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що твердження відповідача, покладені в основу оскаржуваного рішення, оформленого листом від 12.08.2019 року вих. № 39841\10\20-40-58-05-21 щодо невідповідності позивача вимогам, встановленим підпунктом 3 пункту 291.4 статі 291 Податкового кодексу України на час подачі заяви про перехід на спрощену систему, є необґрунтованими.
Колегія суддів не погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Згідно п. 291.2 ст. 291 ПК України, спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Підпунктом 298.1.4 пункту 298.1 статті 298 ПК України визначено, що суб`єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм цього Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Перехід на спрощену систему оподаткування суб`єкта господарювання, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб`єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в пункті 291.4 статті 291 цього Кодексу. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених цією главою.
Підпункт 3 пункту 291.4 статті 291 ПК України передбачає, що до платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать юридичні особи - суб`єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
Отже, для переходу на спрощену систему оподаткування ПрАТ Плодокомбінат-А мав подати до ГУ ДФС у Харківській області заяву з розрахунком доходу за попередній 2018 рік та обсяг такого доходу для реєстрації платником податку III групи спрощеної системи оподаткування не повинен перевищувати 5 000 000 грн.
Абзацом 5 пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПК України та Порядком подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 20.12.2011 №1675, закріплено, що форма розрахунку доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України 20.12.2011 №1675 ( чинним на момент спірних правовідносин) затверджена Форма розрахунку доходу, за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування. Вказаним наказом передбачено, що в пункті 5 розрахунку (що додається до заяви) зазначається загальна сума доходів, отримана суб`єктом господарювання за попередній календарний рік у грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), яка визначається з урахуванням пунктів 292.1 - 292.11 та 292.15 статті 292 Податкового кодексу України.
Однак, як вбачається з матеріалів справи, позивач до заяви про перехід на спрощену систему оподаткування надав розрахунок чистого доходу (прибутку) в сумі 41 000 грн., розрахованого за правилами, що визначають об`єкт оподаткування податком на прибуток (за правилами ст. 134 ПК України), що не відповідає вимогам статей 292, 298 ПК України та Наказу №1675.
Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 ПК України, об`єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Як вбачається з фінансового звіту сума 41 000 грн. (тобто сума зазначена в розрахунку доходу, що додавався до заяви про перехід на спрощену систему оподаткування) це обсяг доходу позивача від реалізації товарів та послуг за 2018 рік зменшена на суму витрат та нарахованого податку на прибуток.
Проте, пункти 292.1 - 292.11 та 292.15 статті 292 ПК України не передбачають при розрахунку доходу для переходу на спрощену систему оподаткування ніякого вираховування доходу від реалізації продукції товарів, робіт, послуг.
Отже, позивач мав здійснити розрахунок доходу за вимогами пунктів 292.1 - 292.11 та 292.15 статті 292 ПК України, а не за правилами ст. 134 ПК України та стандартами бухгалтерського обліку, що регулюють порядок оподаткування податку на прибуток.
Пунктами 292.1 - 292.7 статті 292 ПК України закріплено, що доходом юридичної особи є: будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 цієї статті; вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг); вартість реалізованих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених цим Кодексом; при продажу основних засобів - сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.
Як підтверджено матеріалами справи, дохід позивача за 2018 рік від реалізації товарів (робіт, послуг) складає 18 млн. 975 тис. грн., що значно перевищує гранично допустимий обсяг доходу для переходу на спрощену систему оподаткування.
Суд першої інстанції не дав належної оцінки вказаним обставинам та прийшов до помилкового висновку про задоволення позову.
У силу п.2 ч.1 ст.315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Відповідно до положень ч.317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового судового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального та процесуального права.
Таким чином, судом першої інстанції неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, а тому рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову у задоволенні позову.
Керуючись статтями 308, 310, 315, 317, 321, 322, 328, 329 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області задовольнити.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.10.2019 року по справі № 520/8525/19 скасувати.
Прийняти постанову, якою у задоволенні позову приватного акціонерного товариства "ПЛОДОКОМБІНАТ-А" відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, а у випадках, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, постанова може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя М.І. Старосуд Судді О.М. Мінаєва О.М. Калитка Повний текст постанови складено 02.03.2020 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2020 |
Оприлюднено | 03.03.2020 |
Номер документу | 87922719 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Старосуд М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні