П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/2653/19-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Бошкова Ю.М.
Суддя-доповідач - Матохнюк Д.Б.
02 березня 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Матохнюка Д.Б.
суддів: Шидловського В.Б. Боровицького О. А. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 14 листопада 2019 року (повний текст якого складено в м. Вінниці 25 листопада 2019 року) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Максимал-Буд" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
у серпні 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Максимал-Буд (ТОВ Максимал-Буд ) звернулось в суд з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (ДПС України), Головного управління ДПС у Вінницькій області в якому з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог просило:
-визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області про відмову у реєстрації податкових накладних, що подані ТОВ «Максимал-Буд» : №1238746/42734883 від 29.07.2019 року; №1238747/42734883 від 29.07.2019 року; №1279669/42734883 від 12.09.2019 року; №1279668/42734883 від 12.09.2019 року;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ «Максимал-Буд» №1 від 20.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ «Максимал-Буд» №2 від 24.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ «Максимал-Буд» №3 від 15.07.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ «Максимал-Буд» №4 від 27.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
14 листопада 2019 року Вінницький окружний адміністративний суд прийняв рішення про задоволення адміністративного позову.
Не погоджуючись з судовим рішенням ДПС України подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
Сторони в судове засідання не з`явилися, подали до суду заяви з проханням розглянути справу без їх участі.
Заслухавши, суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено те, що 03.05.2019 року між ТОВ «Максимал-Буд» та ДП «Клінічний санаторій «Хмільник» ПрАТ «Укрпрофоздоровниця» укладено договір підряду №1 від 03.05.2019 року.
Відповідно до п.1.1-1.2 Договору замовник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до кошторисної документації та умов Договору сантехнічні роботи по ремонту десяти стояків опалення спального корпусу №2, що розташований за адресою: Вінницька область, м. Хмільник, вул. Курортна, 2.
Підрядник має право залучати до виконання робіт субпідрядників (п. 5.1 Договору).
Згідно п. 3.1 Договору договірна ціна робіт визначається на основі та в межах кошторису, що є невід`ємною частиною Договору, і складає (з урахуванням ПДВ) 140657,47 грн.
Відповідно до п.7.1 Договору розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися на підставі Акту виконаних робіт по закінченню роботи або ж на підставі Актів виконаних робіт проміжними платежами в міру виконання робіт.
20.05.2019 року на рахунок ТОВ «Максимал-Буд» перераховані кошти в сумі 120000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20% - 20000,00 грн. за виконання ремонтно-будівельних робіт по договору підряду №1 від 03.05.2019 року.
У зв`язку з цим, 20.05.2019 року позивачем виписана податкова накладна - №1 від 20.05.2019 року на суму 120000, 00 грн. в т. ч. ПДВ 20% - 20000, 00 грн.
24.05.2019 року ДП «Клінічний санаторій «Хмільник» ПАТ «Укрпрофоздоровниця» проведено остаточний розрахунок по Договору і перераховано кошти в сумі 20657, 47 грн. в т. ч. ПДВ 20% - 3442,91 грн.
Відповідно до вищевказаного розрахунку, ТОВ «Максимал-Буд» виписано податкову накладну №2 від 24.05.2019 року на суму 20657, 47 в т.ч. ПДВ 20% - 3442,91 грн.
28.05.2019 року ТОВ «Максимал-Буд» та ДП «Клінічний санаторій «Хмільник» ПАТ «Укрпрофоздоровниця» підписали акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2019 року від 28.05.2019 року на загальну суму 140657,47 грн. з яких прямі витрати за локальним кошторисом - 85484,24 грн., в т. ч. вартість матеріалів, виробів та конструкцій - 35338,21 грн., заробітна плата, вартість експлуатації машин - 50146,03 грн.; загальновиробничі витрати та кошти на зведення та розбирання тимчасових будівель і споруд -18242,82 грн., інші супутні витрати, в т. ч. кошти на відрядження працівників будівельних організацій на об`єкт будівництва - 9395,57 грн., прибуток - 2814, 50 грн., адміністративні витрати - 1277,43 грн. податок на додану вартість - 23442,91 грн.
Здійснення перерахунку коштів на вищевказану суму від 20.05.2019 та від 24.05.2019 на рахунок ТОВ «Максимал-Буд» підтверджується банківською випискою за період з 01.05.2019 по 31.05.2019 від 19.07.2019 року.
Так, 13.06.2019 року податкові накладні №1 від 20.05.2019 року та №2 від 24.05.2019 року ТОВ «Максимал-Буд» подано на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вказані податкові накладні 13.06.2019 року прийнято ДПС України згідно квитанцій про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9126041751 та №9126071685 від 13.06.2019 року, з яких вбачається, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" визначених у листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 (далі - Критерії), пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
19.07.2019 товариством надіслано до контролюючого органу лист-пояснення та копії документів.
29.07.2019 року комісія ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації рішенням №1238746/42734883 від 29.07.2019 року відмовила позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 20.05.2019 року та рішенням №1238747/42734883 відмовила позивачу у реєстрації податкової накладної №2 від 24.05.2019 року, про що відповідачем надіслано відповідні квитанції. Підставами для відмови в реєстрації податкових накладних №1 від 20.05.2019 та №2 від 24.05.2019 року у рішеннях комісії ДПС вказано ненадання платником податку копій документів, а саме розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Крім того, між ТОВ Максимал-Буд та ДП «Клінічний санаторій «Хмільник» ПАТ «Укрпрофоздоровниця» укладено наступні правочини:
-договір підряду №2 па проведення ремонту від 03.06.2019 року;
-договір підряду №3 на проведення ремонту від 01.08.2019 року.
Відповідно до п. 1 Розділу І «Предмет договору» Договору №2 Замовник доручає, а Підрядник забезпечує відповідно до кошторисної документації та відповідно до кошторисної документації та умов Договору сантехнічні роботи по ремонту десяти стояків опалення спального корпусу №2.
Відповідно до п. 1 Розділу III «Договірна ціна» Договору №2 Договірна ціна робіт визначається на основі та в межах кошторису, що є невід`ємною частиною і складає (з урахуванням ПДВ) 140 494,55 грн.
Відповідно до п. 1 Розділу VII «Проведення розрахунків за виконані роботи» Договору №2 Розрахунки за виконанні роботи будуть здійснюватися на підставі Акту виконаних робіт по закінченню роботи або ж на підставі Актів виконаних робіт проміжними платежами в міру виконання робіт.
15 липня 2019 року Замовник виконав свої зобов`язання за Договором №2 в повному обсязі та оплатив повну вартість наданих Підрядником послуг на суму 140 494,55 гривень, що підтверджується банківською випискою АТ КБ «Приватбанк» від 04.09.2019 року 040919VU12020135 з банківського рахунку Підрядника.
31 липня 2019 року Підрядник повністю виконав свої зобов`язання щодо виконання сантехнічних робіт, що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2019 року.
15 липня 2019 року на виконання вимог п.п. 187.1. ст. 187 та п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем подана на реєстрацію податкова накладна №3 від 15.07.2019 року, відповідно до якої загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість - 140994,55 грн., загальна сума податку на додану вартість за основною ставкою 23 415,76 грн.
Проте, 25 липня 2019 року реєстрація податкової накладної №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних ДФС України, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 24.05.2019 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1; Критеріїв ризиковості платника податку; визначених у листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18, пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також, відповідно до п. 1 Розділу І «Предмет договору» Договору №3 Замовник доручає, а Підрядник забезпечує відповідно до кошторисної документації та відповідно до кошторисної документації та умов Договору сантехнічні роботи по ремонту восьми стояків опалення спального корпусу №2.
Відповідно до п. 1 Розділу III «Договірна ціна» Договору №3 Договірна ціна робіт визначається на основі та в межах кошторису, що є невід`ємною частиною та в межах кошторису, що є невід`ємною частиною Договору, і складає (з урахуванням ПДВ) 110 212,38 грн. (сто десять тисяч двісті дванадцять гривень, 38 коп.).
Згідно з п. 1 Розділу VII «Проведення розрахунків за виконані роботи» Договору №3 Розрахунки за виконанні роботи будуть здійснюватися на підставі Акту виконаних робіт по закінченню роботи або ж на підставі Актів виконаних робіт проміжними платежами в міру виконання робіт.
Як вбачається з банківської виписки АТ КБ «Приватбанк» від 04.09.2019 року №040919VU12020135, 27 серпня 2019 року на рахунок ТОВ «Максимал-Буд» UA423026890000026006055352432 ( НОМЕР_1 ) надійшли кошти від ДП «Клінічний санаторій «Хмільник» ПрАТ «Укрпрофоздоровниця» у розмірі 110212,38 з призначенням платежу: «Оплата за виконані ремонтно-будівельні роботи за серпень 2019 року в т.ч. ПДВ 20% - 18368.73 грн.»
Таким чином, 27 серпня 2019 року позивач виконав свої зобов`язання за Договором підряду №3 від 01.08.2019 року в повному обсязі, що підтверджується актом приймання виконаних робіт від 27.08.2019 року до Договору підряду №3 від 01.08.2019 року.
У зв`язку з цим, ТОВ «Максимал-Буд» була подана на реєстрацію податкова накладна №4 від 27.08.2019 року, з якої вбачається: «Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість - 110212,38 грн.» , «Загальна сума податку на додану вартість за основною ставкою - 18 368,73 грн.»
Проте, 27 серпня 2019 року реєстрація податкової накладної №4 від 27.08.2019 була зупинена на підставі: «відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 24.05.2019 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1; Критеріїв ризиковості платника податку; визначених у листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року, пропонується падати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» .
04.09.2019 року товариством надіслано до контролюючого органу довідку № 2 від 04.09.2019 року, лист-пояснення та копії документів.
12.09.2019 року відповідач прийняв рішення №1279669/42734883 про відмову реєстрації податкової накладної № 3 від 15.07.2019 року та з підстави: ненадання платником податків копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Не погодившись з такими рішеннями позивач оскаржив їх до Вінницького окружного адміністративного суду.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідач при прийнятті рішення діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (Порядок №1246).
Згідно п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні норми містить пп. 201.16.1 п. 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня, з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Так, абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29 березня 2017 (Постанова №190) визначено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу ;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п.2 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року №567 моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Пунктом 6 вказаних Критеріїв визначено, що моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60 % - від 0,02 до 0,03; більше 50 % - від 0,015 до 0,02; більше 40 % - від 0,01 до 0,015, більше 30 % - від 0,005 до 0,01, більше 20 % - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп. 215.3.1 та 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам пп. 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 затверджено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зокрема, для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв:
-договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Так, перелік документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначено в п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року (Порядок №117): це договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Так, на виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених у реєстрації податкових накладних, а саме: договори, банківську виписку, видаткову накладну, акт приймання передачі виконаних будівельних робіт, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, водійське посвідчення, копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість ТОВ «Максимал-Буд» .
Також, ТОВ «Максимал-Буд» разом із поясненнями надано копії цивільно-правового договору № 1 від 15.05.2019 року з громадянином ОСОБА_1 та цивільно-правового договору №1/1 від 15.05.2019 року з громадянином ОСОБА_2 , які прийняли на себе зобов`язання з виконання сантехнічних робіт по ремонту десяти стояків опалення спального корпусу № 2. Відповідно до даних договорів роботи виконувались власним інвентарем вищезазначених осіб.
Оскільки, ТОВ «Максимал-Буд» наразі не має власних транспортних засобів, 20.05.2019 року укладено договір позички (безоплатного користування) транспортного засобу № 01/05 від 20.05.2019 з ОСОБА_3 . З приводу цього позивачем разом з поясненнями надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та водійського посвідчення ОСОБА_3 ВХТ НОМЕР_2 від 19.08.2016 року.
Щодо відсутності орендованих складських приміщень для зберігання будівельних матеріалів позивач пояснив, що закуплені для проведення ремонтів чи реконструкцій матеріали поставлялись відразу до об`єктів замовників послуг.
Також, позивач пояснив, що для провадження своєї діяльності має необхідність закупляти матеріали, основним постачальником яких в травні 2019 року було ТОВ «Техцентр-Поділля» . При цьому, разом з поясненнями надано копію договору № ТП-22/05/13 від 22.05.2019 року на поставку товару (матеріалів) між позивачем та ТОВ «Техцентр-Поділля» .
22.05.2019 року згідно вищевказаного договору здійснено купівлю матеріалів на суму 728447 грн., оплата за які проведена 22.05.2019, у зв`язку з чим позивачем надано копію видаткової накладної № 159 від 22.05.2019 року від ТОВ «Техцентр-Поділля» на поставку.
Разом з вищезазначеними документами та поясненнями, позивачем подано копію договору підряду на проведення ремонту №1 від 03.05.2019 року, а також відповідний акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2019 від 28.05.2019 року, копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.01.2019 року та копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість ТОВ «Максимал-Буд» № 1902284500061 від 01.02.2019 року, а також банківську виписку за період з 01.05.2019 року по 31.05.2019 року від 19.07.2019 року.
Також в поясненнях позивач зазначив про те, що 19 липня 2019 року відбулась закупка матеріалів у ТОВ «Техцентр-Поділля» на суму 73406,20 грн., що було підтверджено видатковою накладною № 224 від 19 липня 2019 року. Окрім того, як вбачається з банківської виписки АТ КБ Приватбанк» від 04.09.2019 року №040919VU12020135, оплата за даний товар була проведена 19 липня 2019 року.
Позивач, зазначає, що ще одним постачальником матеріалів, необхідних для виконання зобов`язань за договором підряду №3 від 03.06.2019 року та за договором підряду №4 від 01.08.2019 року, є фізична особа-підприємець ОСОБА_4 . У липні 2019 року було придбано матеріалів на суму 21530,14 грн., що підтверджується видатковою накладною №19162 від 1 серпня 2019 року, оплата за куплений товар була здійснена 31 липня 2019 року, що вбачається з банківської виписки АТ КБ «Приватбанк» від 04.09.2019 року №040919VU12020135.
Разом з вищезазначеними документами та поясненнями, позивачем було подано копію договору підряду на проведення ремонту №2 від 03.06.2019 року та копію договору підряду №3 від 01.08.2019 року, а також відповідні копії акту приймання виконаних будівельних робіт за липень 2019 від 31.07.2019 року та акту приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 від 27.08.2019, копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість ТОВ «Максимал-Буд» №1902284500061 від 01.02.2019 року, а також банківської виписки АТ КБ «Приватбанк» від 04.09.2019 року №040919VU12020135, що підтверджується 14 додатками до повідомлення від 04.09.2019 року №1 та квитанцією №2 від 04.09.2019 року, реєстраційний номер 9199263826.
Отже, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що ТОВ Максимал-Буд надано пояснення та усі документи, які свідчать про реальність проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Також, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про безпідставне посилання відповідача на те, що в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які саме копії документів складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, оскільки факт проведення оплати за поставлений товар як першої події, документально підтверджений наявними у справі платіжними дорученнями і здійснення господарської операції ніким не оспорюється.
Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що вимоги ДПС України були виконані позивачем, що виключає підстави для відмови у реєстрації податкових накладних, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 04 грудня 2018 року справа №821/1173/17.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 14 листопада 2019 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Шидловський В.Б. Боровицький О. А.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2020 |
Оприлюднено | 03.03.2020 |
Номер документу | 87926636 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Матохнюк Д.Б.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні