ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 березня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/445/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клочка К.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення Машівської районної державної адміністрації, управління соціального захисту населення Машівської районної державної адміністрації, Машівської районної державної адміністрації, третя особа: Машівська селищна рада Машівського раойну Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
27.01.2020 ОСОБА_1 /надалі - ОСОБА_1 , позивач/ звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення /надалі - Комісія, відповідач-1/, Машівської районної державної адміністрації /надалі - Машівська РДА, відповідач-2/, Управління соціального захисту населення Машівської районної державної адміністрації /надалі - Управління СЗН Машівської РДА, відповідач-3/, третя особа: Машівська селищна рада Машівського району Полтавської області /надалі - третя особа/ про:
- визнання протиправним та скасування рішення Комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб для виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення викладене у протоколі засідання №2 від 21.11.2019 про відмову у призначенні та виплаті грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення;
- зобов`язання Комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб для виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення призначити позивачу грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення, як особі з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи з числа учасників бойових дій на території інших держав.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що рішення Комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб для виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, викладене у протоколі засідання №2 від 21.11.2019 про відмову у призначенні та виплаті грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення є протиправною та такою, що суперечить Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей", затверджених постановою КМУ № 214 від 28.03.2018.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.02.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 440/445/20; призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
18.02.2020 Управління СЗН Машівської РДА надано відзив на позов в якому вказано, що правові підстави для призначення та отримання грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав мають ті особи, які отримали відповідний статус та перебували на квартирному обліку станом на 01.01.2018. Указано, що рішенням виконавчого комітету Машівської селищної ради від 16.03.2017 № 30 ОСОБА_1 знято з квартирного обліку у зв`язку з погіршенням ним житлових умов та поданням недостовірних даних під час поставлення на квартирний облік. Рішенням від 07.09.2018 № 102 позивача поновлено на квартирному обліку, враховуючи позицію Апеляційного суду Полтавської області, як учасникам бойових дій виконання інтернаціонального обов`язку в Афганістані з дати взяття його на квартирний облік на загальній черзі відповідно до рішення виконкому Машівської селищної ради від 16.04.2003 № 64. Крім того, указано, що рішенням від 28.02.2019 № 19 виконавчого комітету Машівської селищної ради Полтавської області позивача разом з членами його сім`ї, внесено до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень, як особу з інвалідністю ІІ групи з числа військовослужбовців за порядковим номером 8. Оскільки позивача було включено рішенням від 28.02.2019 № 19 до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень, як особу з інвалідністю ІІ групи з числа військовослужбовців та станом на 01.01.2018 позивач не перебував на квартирному обліку в Машівській селищній раді, як особа з інвалідністю ІІ групи з числа учасників бойових дійна території інших держав, позивачу відмовлено у надані компенсації /а.с. 65-68/.
25.02.2020 до суду Машівською РДА подано відзив на позов, в якому вказано, що позивачем невірно визначено відповідача у справі, оскільки у Машівської РДА відсутні повноваження щодо прийняття рішення про призначення або відмову у призначенні грошової компенсації.
Відповідно до приписів статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), зокрема, справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
У справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини.
Відповідачами не заперечується, що позивач є учасником бойових дій (виконання інтернаціонального обов`язку в Афганістані) та має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни, учасників бойових дій.
Відповідно до довідки медико-соціальної (експертної) комісії (МСЕК) серія АВ №0070727 від 24.10.2019, з 10.10.2019 позивачу встановлено II (другу) групу інвалідності. Як встановила комісія, причиною інвалідності стали поранення, контузія, що пов`язані з виконанням обов`язку військової служби при перебуванні в країнах де велись бойові дії /а.с. 18/.
31.10.2019 позивач отримав безтермінове посвідчення інваліда ІІ групи серії НОМЕР_1 /а.с. 17/.
Рішенням виконавчого комітету Машівської селищної ради Полтавської області від 16.03.2017 № 30 /а.с. 73/ знято позивача з квартирного обліку та виключено зі списків на першочергове одержання жилих приміщень за номером 2, у зв`язку з погіршенням ним житлових умов та подання недостовірних даних під час поставлення на квартирний облік /а.с. 73/.
Рішенням Машівського районного суду Полтавської області від 12.06.2018 у справі № 540/311/17, яке залишено без змін постановою Апеляційного суду Полтавської області від 20.08.2018, позов ОСОБА_1 до Машівської селищної ради Машівського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, зобов`язання до вчинення дій задоволено: рішення виконавчого комітету Машівської селищної ради Полтавської області від 16 березня 2017 року за № 30 "Про зняття з квартирного обліку гр. ОСОБА_1 " визнано протиправним та скасовано; зобов`язано Машівську селищну раду Полтавської області поновити ОСОБА_1 на квартирному обліку для першочергового отримання житла на території селища Машівка за №2 як учасника інтернаціонального обов`язку в Афганістані.
Рішенням виконавчого комітету Машівської селищної ради Полтавської області від 07.09.2018 № 102 поновлено ОСОБА_1 на квартирному обліку при виконавчому комітеті Машівської селищної ради на загальній черзі з дати взяття його на квартирний облік відповідно до рішення виконкому Машівської селищної ради № 64 від 16.04.2003 та включено в списки на першочергове одержання жилих приміщень за номером 2, як учасника бойових дій (виконання інтернаціонального обов`язку в Афганістані), з сім`єю /а.с. 78/.
Рішенням виконавчого комітету Машівської селищної ради Полтавської області від 28.02.2019 № 19 позивача внесено до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень, з 28.02.2019 разом з членами його сім`ї, як особу з інвалідністю ІІ групи з числа військовослужбовців за порядковим номером 8 /а.с. 79/.
Згідно з протоколом засідання комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб для виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення № 2 від 21.11.2019, комісія вирішила відповідно до п. 1 "Порядку та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей" та "Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 214 (із змінами) відмовити у призначенні та виплаті грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення гр. ОСОБА_1 ", ІНФОРМАЦІЯ_1 , особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи з числа учасників бойових дій на території інших держав та його дружині ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , які зареєстровані за адресою: АДРЕСА_1 а.с. 69-72/.
Позивач не погоджуючись із указаним рішенням звернувся до суду із цим позовом.
З оскаржуваного рішення (протоколу №2 від 21.11.2019) вбачається, що підставою для відмови у призначенні позивачу грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення слугувало те, що позивач станом на 01 січня 2018 року не перебував на квартирному обліку в Машівській селищній раді, як особа з інвалідністю ІІ групи з числа учасників бойових дійна території інших держав.
Нормативне обґрунтування даної позиції відповідача-3 зводиться до посилання на пункт 1 "Порядку та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей", затвердженого постановою КМУ №214 від 28.03.2018.
Надаючи оцінку позовним вимога позивача та оскаржуваному рішенню, суд виходить з наступного.
28.03.2018 Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову №214 "Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей", якою, затверджено:
- "Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей";
- "Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей".
В пункті 1 "Порядку та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей" зазначено: ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей учасників бойових дій на території інших держав, визначених в абзаці першому пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", для осіб з інвалідністю I - II групи з числа учасників бойових дій на території інших держав, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з перебуванням у таких державах, визначених пунктом 7 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов (далі - субвенція) і перебувають на обліку за місцем проживання відповідно до Житлового кодексу Української РСР станом на 1 січня 2018 року.
Суд зазначає, що за загальним визначенням субвенція - це форма грошової допомоги місцевим бюджетам із державного бюджету, яка призначена для конкретно визначеної цілі/цілей.
Отже, вказаний порядок визначає механізм надання грошової допомоги з державного бюджету місцевим бюджетом.
Спірні правовідносини регулюються Законом України від 20.12.1991 №2011-ХІІ "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" та "Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей", затвердженого постановою КМУ №214 від 28.03.2018 (надалі - Порядок).
Пунктом 1 Порядку визначено, що цей Порядок визначає умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей учасників бойових дій на території інших держав, визначених в абзаці першому пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", для осіб з інвалідністю I - II групи з числа учасників бойових дій на території інших держав, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з перебуванням у таких державах, визначених пунктом 7 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов (далі - грошова компенсація) і перебувають на обліку за місцем проживання відповідно до Житлового кодексу Української РСР (далі - квартирний облік) та на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр).
Згідно пункту 3 Порядку, право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку мають особи з інвалідністю I - II групи, визначені пунктом 7 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", інвалідність яких настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з перебуванням в інших державах, які перебувають на квартирному обліку (далі - особи з інвалідністю).
За поданням структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, міських, районних у містах рад за рішенням виконавчого комітету міської, районної в місті (в разі її утворення) ради або за розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації утворюються комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації (далі - комісія).
До складу комісії входять представники виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, структурних підрозділів районних, районних у м. Києві держадміністрацій з питань соціального захисту населення, економіки, фінансів, квартирного обліку, капітального будівництва, всеукраїнських громадських об`єднань ветеранів (за їх згодою) /пункт 5 Порядку/.
Згідно пункту 6 Порядку, до повноважень комісії належить: перевірка наявності в особи статусу члена сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, та статусу особи з інвалідністю; визначення категорії особи як члена сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла; перевірка складу сім`ї особи з інвалідністю; перевірка наявності документів про взяття на квартирний облік членів сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, та особи з інвалідністю; перевірка факту спільного або окремого проживання членів сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, які мають право на грошову компенсацію; прийняття рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації; визначення розміру грошової компенсації; перевірка наявності майнових прав на нерухоме майно членів сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, та особи з інвалідністю, а також всіх членів родини, на яких розраховується грошова компенсація, або відчуження такого майна протягом п`яти років, що передують даті подання заяви про виплату грошової компенсації.
Заява про призначення грошової компенсації подається членом сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, особою з інвалідністю (далі - заявник) або його (її) законним представником чи уповноваженою особою до органу соціального захисту населення за місцем перебування на квартирному обліку (далі - орган соціального захисту населення) особисто /пункт 7 Порядку/.
Пункти 11, 12 Порядку визначають, що після складення акта обстеження матеріально-побутових умов заявника орган соціального захисту населення не пізніше ніж через три робочі дні (у випадку, визначеному в пункті 22 цього Порядку, - не пізніше ніж через 10 робочих днів) вносить комісії подання про виплату грошової компенсації.
Комісія протягом п`яти робочих днів з дня надходження подання розглядає його по суті та в присутності заявника або його законного представника чи уповноваженої особи приймає рішення про призначення або про відмову в призначенні грошової компенсації.
Пунктом 15 Порядку визначено, що Комісія приймає рішення про відмову в призначенні грошової допомоги заявнику з таких підстав:
1) особа, яка загинула (пропала безвісти), померла, не належала до осіб, статус яким установлено відповідно до пунктів 2, 13 - 15 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
2) особа з інвалідністю не належить до осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, та одержала інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, що пов`язані з перебуванням у таких державах;
3) заявник не належить до членів сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, визначених у пункті 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
4) заявник не перебуває на квартирному обліку з урахуванням вимоги, визначеної у пункті 9 цього Порядку;
5) категорія заявника як члена сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, є нижчою, ніж категорія, до якої належить інший член сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, в разі одночасного подання ними заяви про отримання грошової компенсації;
6) категорія заявника як члена сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, є нижчою, ніж категорія, до якої належить інший член його сім`ї, який вже отримав житло або грошову компенсацію, - до виплати грошової компенсації всім членам сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, які перебувають на обліку в Реєстрі та мають першочергове право на таку виплату;
7) заявнику вже надавалося житло або вже виплачувалася грошова компенсація як члену сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, та особі з інвалідністю I - II групи із числа учасників бойових дій на території інших держав.
Вимога щодо обов`язкового перебування на квартирному обліку не поширюється на малолітніх і неповнолітніх дітей, які є членами сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла /пункт 9 Порядку/.
Отже, Порядком передбачена одночасна наявність декількох умов для виникнення у особи права на отримання грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, а саме, особа:
- повинна мати інвалідність І-ІІ групи внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з перебуванням в інших державах;
- потребує поліпшення житлових умов;
- перебуває на обліку потребуючих поліпшення житлових умов за місцем проживання відповідно до положень Житлового кодексу Української РСР;
- перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", учасниками бойових дій визнаються - учасники бойових дій на території інших країн - військовослужбовці Радянської Армії, Військово-Морського Флоту, Комітету державної безпеки, особи рядового, начальницького складу і військовослужбовці Міністерства внутрішніх справ колишнього Союзу PCP (включаючи військових та технічних спеціалістів і радників), працівники відповідних категорій, які за рішенням Уряду колишнього Союзу PCP проходили службу, працювали чи перебували у відрядженні в державах, де в цей період велися бойові дії, і брали участь у бойових діях чи забезпеченні бойової діяльності військ (флотів).
Згідно пункту 7 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", до осіб з інвалідністю внаслідок війни належать також особи з інвалідністю з числа учасників бойових дій на території інших держав, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з перебуванням у цих державах.
Наявними в матеріалах справи доказами підтверджено, що позивач є учасником бойових дій на території інших держав (Афганістан) та є особою з інвалідністю ІІ групи, внаслідок поранення, контузії, що пов`язані з виконанням обов`язку військової служби при перебуванні в країнах де велись бойові дії.
Як вже зазначалося судом, рішенням виконавчого комітету Машівської селищної ради Полтавської області від 07.09.2018 № 102 поновлено ОСОБА_1 на квартирному обліку при виконавчому комітеті Машівської селищної ради на загальній черзі з дати взяття його на квартирний облік відповідно до рішення виконкому Машівської селищної ради № 64 від 16.04.2003 та включено в списки на першочергове одержання жилих приміщень за номером 2, як учасника бойових дій (виконання інтернаціонального обов`язку в Афганістані), з сім`єю /а.с. 78/.
Рішенням виконавчого комітету Машівської селищної ради Полтавської області від 28.02.2019 № 19 позивача внесено до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень, з 28.02.2019 разом з членами його сім`ї, як особу з інвалідністю ІІ групи з числа військовослужбовців за порядковим номером 8 /а.с. 79/.
Відповідачами не заперечується, що позивач включений до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги в управлінні соціального захисту населення Машівської райдержадміністрації зі складом сім`ї - дві особи.
Таким чином, вказані обставини підтверджують одночасну наявність умов для призначення позивачу грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.
Суд зазначає, що під жодну з умов для прийняття рішення про відмову в призначенні грошової допомоги, перелічених в пункті 15 Порядку, позивач не підпадає.
Як вже зазначалося судом, підставою для відмови у призначенні позивачу грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення слугувало те, що позивач станом на 01 січня 2018 року не перебував на квартирному обліку в Машівській селищній раді, як особа з інвалідністю ІІ групи з числа учасників бойових дійна території інших держав.
Водночас, "Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей", затвердженого постановою КМУ №214 від 28.03.2018, не визначено такої умови для призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення як перебування особи станом на 01 січня 2018 року на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов саме як особи з інвалідністю І-ІІ груп з числа учасників бойових дій на території інших держав, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з перебуванням у таких державах.
Таким чином, рішення комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення викладене у протоколі засідання №2 від 21.11.2019 про відмову ОСОБА_1 у призначені та виплаті грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, як особі з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи з числа учасників бойових дій на території інших держав прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, а відтак є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини четвертої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
У відповідності до Рекомендацій № К (80) 2 Комітету Міністрів Ради Європи, державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980 року, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган з кількох юридично допустимих рішень може обирати те, яке він вважає найкращим за даних обставин. Водночас, суд не вправі приймати рішення з питань, віднесених до виключної компетенції цих органів.
Призначення грошової допомоги члену сім`ї загиблого військовослужбовця суд вважає виключною компетенцією комісії при Машівській РДА щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, а тому у даному випадку належним способом захисту прав позивача є зобов`язання Комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб для виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення повторно розглянути питання щодо виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи з числа учасників бойових дій на території інших держав та його дружині ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , які зареєстровані за адресою: АДРЕСА_1 , та прийняти рішення про призначення або про відмову в призначенні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.
Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Стосовно посилань Машівської РДА щодо невірного визначення відповідачем останньої у справі, оскільки у Машівської РДА відсутні повноваження щодо прийняття рішення про призначення або відмову у призначенні грошової компенсації, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 5 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 2014 за поданням структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, міських, районних у містах рад за рішенням виконавчого комітету міської, районної в місті (в разі її утворення) ради або за розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації утворюються комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації (далі - комісія).
Таким чином, враховуючи те, що комісія утворюється при районній державні й адміністрації, позивачем правомірно визначено в якості співвідповідача Машівську РДА.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , рнокпп НОМЕР_2 ) до комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення Машівської районної державної адміністрації (вул. Незалежності, 113, смт. Машівка, Машівський район, Полтавська область, 39400, код ЄДРПОУ 04057445), Управління соціального захисту населення Машівської районної державної адміністрації (вул. Незалежності, 112б, смт. Машівка, Машівський район, Полтавська область, 39400, код ЄДРПОУ 03195145), Машівської районної державної адміністрації (вул. Незалежності, 113, смт. Машівка, Машівський район, Полтавська область, 39400, код ЄДРПОУ 04057445), третя особа: Машівська селищна рада Машівського району Полтавської області (вул. Незалежності, 93, смт. Машівка, Машівський район, Полтавська область) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб для виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення викладене у протоколі засідання №2 від 21.11.2019 про відмову у призначенні та виплаті грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи з числа учасників бойових дій на території інших держав та його дружині ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , які зареєстровані за адресою: АДРЕСА_1 .
Зобов`язати Комісію щодо розгляду заяв окремих пільгових категорій осіб для виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (вул АДРЕСА_3 , код ЄДРПОУ 04057445) повторно розглянути питання щодо виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи з числа учасників бойових дій на території інших держав та його дружині ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , які зареєстровані за адресою: АДРЕСА_1 , та прийняти рішення про призначення або про відмову в призначенні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.І. Клочко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2020 |
Оприлюднено | 03.03.2020 |
Номер документу | 87954318 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
К.І. Клочко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні