Рішення
від 03.03.2020 по справі 640/19372/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 березня 2020 року м. Київ № 640/19372/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу

за позовомГромадської організації "Федерація гирьового спорту України" до третяМіністерства молоді та спорту України особа- Всеукраїнська громадська організація Союз гирьового спорту України , провизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Громадська організація Федерація гирьового спорту України з позовом до Міністерства молоді та спорту України, в якому просить:

- визнати дії членів комісії для надання спортивної федерації статусу національної та позбавлення такого статусу щодо недопущення представників Громадської організації Федерація гирьового спорту України до участі у засіданні із розгляду заяви від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Всеукраїнської громадської організації Союз гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, що відбулося 26 березня 2019 року, протиправними;

- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову Громадській організації Федерація гирьового спорту України у клопотанні про позбавлення статусу національної спортивної федерації Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України з виду спорту гирьовий спорт на підставі пропозиції комісії для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу від 26 березня 2019 року (протокол № 1);

- зобов`язати Міністерство молоді та спорту України на підставі заяви громадської організації Федерація гирьового спорту України від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, наданого йому рішенням конкурсної комісії від 08 жовтня 2015 року та наказом Мінмолодьспорту від 12 жовтня 2015 року №3724 - провести засідання комісії, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Міністерства молоді та спорту України, для розгляду питання про позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації в присутності керівника ГО Федерація гирьового спорту (код ЄДРПОУ 20058993) або уповноваженої ним особи.

Мотивуючи позовні вимоги представник позивача зазначає, що під час проведення 26 березня 2019 року засідання щодо розгляду заяви громадської організації Федерація гирьового спорту України про ініціювання позбавлення Всеукраїнської громадської організації Союз гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, Комісія не мала права не допустити законних представників спортивної федерації, яка ініціювала розгляд питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної у засідання Комісії. Крім того, розгляд такого питання на виконання судового рішення, яке набрало законної сили, відбувся зі значною затримкою, що свідчить про несвоєчасне виконання рішення суду та прийняття рішення з порушенням процедури, передбаченої Положенням про надання на конкурсних засадах спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2012 року №22, а також Положенням про комісію для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу, затвердженого наказом Міністерства молоді та спорту України від 21 січня 2014 року №102.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 грудня 2019 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

У визначений судом строк представник відповідача відзив на адміністративний позов не надав.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.02.2020 року залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача Всеукраїнську громадську організацію Союз гирьового спорту України .

Письмових пояснень щодо позовних вимог представник третьої особи до суду не надав.

З огляду на викладене вище та відсутність клопотань про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Державною службою молоді та спорту України на підставі рішення Комісії Держмолодьспорту для надання спортивній федерації статусу національної спортивної федерації та позбавлення цього статусу від 22 квітня 2013 року прийнято наказ №1421 Про надання статусу національної спортивним федераціям від 26 квітня 2013 року, яким відповідно до п. 12 Положення про надання на конкурсних засадах спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2012 року №22, Положення про комісію для надання спортивній федерації статусу національної спортивної федерації та позбавлення цього статусу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29 березня 2012 року №355, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11 квітня 2012 року за №540/20853, протоколу засідання Комісії від 22 квітня 2013 року надано статус національної Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України - вид спорту гирьовий спорт.

У 2013 році Всеукраїнська громадська організація Федерація гирьового спорту України звернулась з адміністративним позовом до Державної служби молоді та спорту України, третя особа - Всеукраїнська громадська організація Союз гирьового спорту України про визнання протиправним та скасування наказу №1421 від 26 квітня 2013 року Про надання статусу національної спортивним федераціям , прийнятий Державною службою молоді та спорту України в частині надання статусу національної федерації Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України - вид спорту гирьовий спорт, визнання протиправним та скасування рішення від 22 квітня 2013 року, прийняте Комісією Державної служби молоді та спорту України для надання спортивній федерації статусу національної федерації Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України - вид спорту гирьовий спорт.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 серпня 2013 року у задоволені позову відмовлено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2013 року рішення суду першої інстанції скасовано та ухвалено нову постанову, якою вирішено позов задовольнити:

- визнати протиправним та скасувати наказ №1421 від 26 квітня 2013 року Про надання статусу національної спортивним федераціям , прийнятий Державною службою молоді та спорту України в частині надання статусу національної федерації Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України - вид спорту гирьовий спорт;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 22 квітня 2013 року, прийняте комісією Державної служби молоді та спорту України для надання спортивній федерації статусу національної федерації Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України - вид спорту гирьовий спорт.

Задовольняючи позовні вимоги, суд апеляційної інстанції, зокрема, виходив з того, що розгляд документів поданих позивачем здійснювався Комісією без присутності представника позивача, а президента позивача запросили в засідання вже для оголошення остаточного рішення, прийнятого Комісією, що є порушенням процедури проведення конкурсу та не дало можливості позивачу надати свої пояснення до поданих документів та спостерігати за дотриманням проведення конкурсу, обговорення та прийняття рішення.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 19 листопада 2014 року у справі №826/8373/13-а постанову Київського апеляційного адміністративного суду залишено без змін.

В подальшому, Міністерством молоді та спорту України з метою забезпечення виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2013 року та доручення заступника Міністра молоді та спорту України від 25 листопада 2014 року №94-д, видано наказ №4052 від 02 грудня 2014 року, яким скасовано дію наказу Держмолодьспорту від 26 квітня 2013 року №1421 Про надання статусу національної спортивним федераціям , прийнятий Державною службою молоді та спорту України в частині надання статусу національної федерації Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України - вид спорту гирьовий спорт, наданої з урахуванням рішення комісії для надання спортивній федерації статусу спортивної федерації та позбавлення цього статусу від 22 квітня 2013 року протоколу №4.

08 жовтня 2015 року відбулось чергове засідання конкурсної комісії, на якому розглянуто питання про надання на конкурсних засадах статусу національної спортивної федерації одній з громадських організацій, які розвивають гирьовий спорт в Україні, за результатами якої Союзу гирьового спорту України присвоєно статус всеукраїнської громадської організації.

В подальшому, 09 лютого 2017 року позивачем подано заяву до Міністерства молоді та спорту України про ініціювання позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, наданого йому рішенням конкурсної комісії від 08 жовтня 2015 року та наказом Міністерства молоді та спорту України від 12 жовтня 2015 року №3724.

У відповідь на заяву позивача про ініціювання позбавлення Союзу статусу національної спортивної федерації, відповідач надіслав листом №1561/5.3 від 17 лютого 2017 року відповідь щодо відсутності станом на 16 лютого 2017 року підстав для позбавлення Союзу статусу національної спортивної федерації.

Вказані обставини зумовили звернення позивача до суду з адміністративним позовом, у якому останній просив:

- визнати протиправною дію Міністерства молоді та спорту України, а саме відповідь, надану громадській організації Федерація гирьового спорту України на заяву від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації у формі листа за №1561/5.3 від 17 лютого 2017 року;

- зобов`язати Міністерство молоді та спорту України на підставі заяви громадської організації Федерація гирьового спорту України від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, наданого йому рішенням конкурсної комісії від 08 жовтня 2015 року та наказом Мінмолодьспорту від 12 жовтня 2015 року №3724 - провести засідання комісії, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Міністерства молоді та спорту України для розгляду питання про позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 серпня 2018 року у справі №826/9667/17 відмовлено в задоволенні позовних вимог.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2018 року рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 серпня 2018 року скасовано та прийнято нове, яким позовні вимоги Громадської організації Федерація гирьового спорту України задоволено, постановлено:

- визнати протиправною дію Міністерства молоді та спорту України, а саме відповідь, надану громадській організації Федерація гирьового спорту України на заяву від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації у формі листа за №1561/5.3 від 17 лютого 2017 року;

- зобов`язати Міністерство молоді та спорту України на підставі заяви громадської організації Федерація гирьового спорту України від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, наданого йому рішенням конкурсної комісії від 08 жовтня 2015 року та наказом Мінмолодьспорту від 12 жовтня 2015 року №3724 - провести засідання комісії, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Міністерства молоді та спорту України для розгляду питання про позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації.

Ухвалою Верховного Суду від 23 січня 2019 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою скаргу Всеукраїнська громадська організація Союз гирьового спорту України на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2018 року. При цьому, ухвалою Верховного Суду від 01 березня 2019 року відмовлено у задоволенні клопотання Всеукраїнської громадської організації Союз гирьового спорту України про зупинення дії постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2018 року у справі №826/9667/17.

11 березня 2019 року позивач звернувся до Міністерства молоді та спорту України із листом №19 (вх. №4404/11.1-19) щодо повідомлення про засідання Комісії для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу.

За результатами розгляду вищевказаного звернення, відповідач повідомив, що відповідно до Положення про надання на конкурсних засадах спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2012 року №22, на засідання Комісії, під час якого розглядається питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної, може запрошуватися керівник спортивної федерації або уповноважена ним особа. Виходячи з наведеного, про результати Комісії громадську організацію Федерація гирьового спорту України буде проінформовано додатково.

В подальшому, листом від 08 квітня 2019 року №2835/5.3 Міністерство молоді та спорту України зазначило, що на виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2018 року у справі №826/9667/17 комісія розглянула заяву від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Всеукраїнської громадської організації Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації та рішенням Мінмолодьспорту на підставі пропозиції Комісії для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу від 26 березня 2019 року (протокол №1) відмовлено у клопотанні про позбавлення статусу національної спортивної федерації Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України з виду спорту гирьовий спорт .

Незгода позивача із діями Комісії щодо недопущення представників Громадської організації Федерація гирьового спорту України до участі у засіданні із розгляду заяви від 09 лютого 2017 року та рішенням Комісії, прийнятим за результатами розгляду такої заяви, зумовила його звернення до суду з даним адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Загальні правові, організаційні, соціальні та економічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту та регулює суспільні відносини у створенні умов для розвитку фізичної культури і спорту визначає Закон України Про фізичну культуру і спорт №3808-ХІІ від 24 грудня 1993 року (далі - Закон №3808-ХІІ, в редакції станом на момент звернення позивача із заявою).

Відповідно до статті 5 Закону №3808-ХІІ державне управління фізичною культурою і спортом здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, за сприяння відповідно інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно вимог статті 6 Закону №3808-ХІІ центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту приймає рішення про надання громадській організації фізкультурно-спортивної спрямованості статусу національної або відмову в його наданні.

Статтею 20 Закону №3808-ХІІ передбачено, що спортивні федерації діють на підставі статуту. Спортивні федерації можуть мати всеукраїнський або місцевий статус. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації.

Статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з відповідного виду спорту, яка має всеукраїнський статус.

Спортивні федерації із статусом національної спортивної федерації відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту:

забезпечують розвиток відповідного виду спорту;

представляють вид спорту у відповідних міжнародних спортивних федераціях, перелік яких затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій Національного олімпійського комітету України, Національного комітету спорту інвалідів України, Спортивного комітету України, та на міжнародних спортивних змаганнях;

здійснюють у визначеному порядку організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України та всеукраїнських спортивних змагань;

інформують центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, про проведення всіх спортивних заходів та про рейтинг спортсменів за підсумками змагань.

При цьому, умови, порядок надання на конкурсних засадах спортивній федерації, яка має всеукраїнський статус (далі - спортивна федерація), статусу національної та позбавлення такого статусу визначає Положення про надання на конкурсних засадах спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2012 року №22 (далі - Положення №22, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин).

Право на подання спортивною федерацією заяви про ініціювання позбавлення статусу національної передбачено Положенням про надання на конкурсних засадах спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу №22 (далі - Положення №22), а також Положенням про комісію для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу, затв. наказом Міністерства молоді та спорту України від 21 січня 2014 року №102 (далі - Положення №102).

Згідно пункту 4 Положення №22, для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу утворюється комісія, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Мінмолодьспорту (далі - Комісія). Рішення про утворення комісії приймається Мінмолодьспортом, що затверджує її кількісний і персональний склад, положення про неї.

В Розділі II Положення №102 зазначено, що основними завданнями комісії є прийняття рішення про надання, відмову у наданні спортивним федераціям статусу національної або позбавлення їх такого статусу; розгляд випадків порушення спортивними федераціями, яким надано статус національної спортивної федерації, умов договору про співпрацю.

Комісія проводить відкритий конкурс про надання спортивній федерації статусу національної, переможцем якого визначається учасник, що відповідає кваліфікаційним вимогам і подав усі необхідні документи. В порядку пункту 13 Положення №22, з переможцем конкурсу Мінмолодьспорт укладає протягом 10 днів після видання наказу договір про співпрацю.

В пункті 15 Положення №22 встановлюється наступне: спортивна федерація може бути позбавлена статусу національної у разі: порушення (невиконання) умов договору про співпрацю; виявлення недостовірної інформації в документах після надання статусу національної; скасування рішення про визнання виду спорту.

Відповідно до пункту 17 Положення №22 та пункту 7 Розділу IV Положення №102, розгляд питання про позбавлення спортивної федерації статусу національної може бути ініційовано Мінмолодьспортом, МОН України, Міноборони України, МВС України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, спортивними федераціями та громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості.

У пункті 1 Розділу V Положення №102 зазначено, що формою роботи Комісії є засідання, що проводяться за рішенням її голови, а в разі його відсутності - заступником.

В пункті 16 Положення №22 визначається, що рішення про позбавлення спортивної федерації статусу національної може бути оскаржене в судовому порядку, а відповідно до пункту 20 даного Положення рішення про позбавлення спортивної федерації статусу національної оголошується на відкритому засіданні комісії, на яке запрошуються уповноважені учасниками конкурсу особи.

Аналіз наведених норм свідчить, що Комісія приймає рішення за результатами розгляду питання про позбавлення спортивної федерації статусу національної на відкритому засіданні, доступ до якого повинні мати особи, які наділені право ініціювання такого питання про позбавлення спортивної федерації статусу національної.

Наявними матеріалами справи підтверджується, що згідно договору про співпрацю №185/5.2/15 від 30 жовтня 2015 року (далі - Договір про співпрацю), укладеного між Мінмолодьспорту та Союзом гирьового спорту України, Мінмолодьспорт уповноважує Союз щодо забезпечення розвитку виду спорту гирьовий спорт і надає виключне право представляти вид спорту на міжнародних спортивних змаганнях тощо. В свою чергу, Союз бере на себе ряд зобов`язань перед Мінмолодьспорту, зокрема, забезпечення співпраці щодо розвитку гирьового спорту в Україні з відповідними місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування та багато інших. Згідно умов Договору про співпрацю, факт надання фінансової підтримки за рахунок коштів державного бюджету Союзу з боку Мінмолодьспорту має носити публічний характер і згадуватися у всіх друкованих матеріалах, публічних виступах, прес-релізах та ін.

Водночас, в заяві про ініціювання позбавлення Союзу статусу національної спортивної федерації Федерація детально зазначила випадки недотримання Союзом умов Договору про співпрацю, однак у листі від 08 квітня 2019 року відповідач повідомив лише про результати розгляду заяви позивача від 09 лютого 2017 року, не зазначивши про підстави відхилення наведених доводів щодо порушення Союзом умов Договору про співпрацю.

Згідно Розділу І та Розділу III Положення про комісію, Комісія для надання спортивній федерації статусу національної спортивної федерації та позбавлення такого статусу створюється Мінмолодьспортом як постійний консультаційно-дорадчий орган для розгляду документів спортивних федерацій та прийняття рішень щодо надання спортивній федерації, яка має всеукраїнський статус, статусу національної спортивної федерації та позбавлення такого статусу. На підставі розгляду поданих документів Комісія приймає рішення про: надання спортивній федерації статусу національної; відмову в наданні спортивній федерації статусу національної; позбавлення спортивної федерації статусу національної.

Вимогами пунктів 18, 19 Положення №22 передбачено, що оголошення про позбавлення спортивної федерації статусу національної оприлюднюється комісією в засобах масової інформації і містить: дату проведення засідання комісії; найменування суб`єкта, який ініціює розгляд питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної; вид спорту, який розвиває спортивна федерація, що позбавляється статусу національної; підстави позбавлення спортивної федерації статусу національної; адресу комісії; номер телефону для довідок.

На засідання комісії, під час якого розглядається питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної, може запрошуватися керівник спортивної федерації або уповноважена ним особа. За їх відсутності на засіданні комісії питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної розглядається без їх участі.

Аналогічні за змістом положення містяться у пунктах 8, 9 Положення №102, відповідно до яких структурний підрозділ Мінмолодьспорту, до повноважень якого належить інформаційне забезпечення діяльності сфери фізичної культури і спорту, у п`ятиденний строк оприлюднює у засобах масової інформації та на веб-сайті Мінмолодьспорту оголошення про позбавлення спортивної федерації статусу національної, яке містить: дату проведення засідання комісії; найменування суб`єкта, який ініціює розгляд питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної; вид спорту, який розвиває спортивна федерація, що позбавляється статусу національної; підстави позбавлення спортивної федерації статусу національної; адресу комісії; номер телефону для довідок.

На засідання Комісії, під час якого розглядається питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної, може запрошуватися керівник спортивної федерації або уповноважена ним особа. За їх відсутності на засіданні Комісії питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної розглядається без їх участі.

Представник відповідача не надав до суду доказів належного виконання вимог пунктів 18 Положення №22 та пунктів 8 Положення №102 в частині оприлюднення оголошення про позбавлення спортивної федерації статусу національної.

Крім того, відповідачем не реалізоване надане чинним законодавством право керівника спортивної федерації або уповноваженої ним особи на участь у розгляді питання щодо позбавлення спортивної федерації статусу національної, хоча позивачем заявлено про бажання бути присутнім на засіданні, що підтверджується, зокрема, листом від 11 березня 2019 року №19 (вх. №4404/11.1-19).

З сукупного аналізу наведеного, суд приходить до висновку, що надсилання листа №2835/5.3 від 08 квітня 2019 року про відсутність підстав для позбавлення Союзу статусу національної спортивної федерації без забезпечення права позивача бути присутнім на засіданні Комісії з розгляду даного питання є порушенням процедури розгляду заяви Федерації гирьового спорту України про позбавлення спортивної федерації статусу національної.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини від 23 лютого 2006 року №3477-ІV встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Здійснюючи судочинство Європейський суд з прав людини неодноразово аналізував наявність, межі, спосіб та законність застосування дискреційних повноважень національними органами, їх посадовими особами.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 02 червня 2006 року у справі Волохи проти України (заява №23543/02) при наданні оцінки повноваженням державних органів суд виходив з декількох ознак, зокрема щодо наявності дискреції. Так, суд вказав, що норма права є передбачуваною , якщо вона сформульована з достатньою чіткістю, що дає змогу кожній особі - у разі потреби за допомогою відповідної консультації - регулювати свою поведінку. …надання правової дискреції органам виконавчої влади у вигляді необмежених повноважень було б несумісним з принципом верховенства права. Отже, закон має з достатньою чіткістю визначати межі такої дискреції, наданої компетентним органам, і порядок її здійснення, з урахуванням законної мети даного заходу, щоб забезпечити особі належний захист від свавільного втручання .

Тобто, під дискреційним повноваженням слід розуміти компетенцію суб`єкта владних повноважень на прийняття самостійного рішення в межах, визначених законодавством, та з у рахуванням принципу верховенства права.

Зміст компетенції органу виконавчої влади складають його повноваження - певні права та обов`язки органу діяти, вирішуючи коло справ, визначених цією компетенцією. В одних випадках це зміст прав та обов`язків (право діяти чи утримуватися від певних дій). В інших випадках органу виконавчої влади надається свобода діяти на свій розсуд, тобто оцінюючи ситуацію, вибирати один із кількох варіантів дій (або утримуватися від дій) чи один з варіантів можливих рішень.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд дійшов висновку, що відповідач діяв не у спосіб, визначений законодавством, оскільки дії членів комісії для надання спортивної федерації статусу національної та позбавлення такого статусу щодо недопущення представників Громадської організації Федерація гирьового спорту України до участі у засіданні із розгляду заяви від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Всеукраїнської громадської організації Союз гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, що відбулося 26 березня 2019 року, є протиправними, а рішення Комісії, прийняте 26 березня 2019 року, з порушенням порядку прийняття, підлягає скасуванню як таке, що не відповідає критеріям, визначеним частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з вимогами частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Закону, що і було зроблено позивачем.

Відповідно до вимог частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи відповідач належними та допустимими доказами не підтвердив правомірність вчинення оскаржуваних дій та прийнятого рішення, а відтак суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову повністю.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77,139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Громадської організації Федерація гирьового спорту України - задовольнити повністю .

2. Визнати протиправними дії членів комісії для надання спортивної федерації статусу національної та позбавлення такого статусу щодо недопущення представників Громадської організації Федерація гирьового спорту України до участі у засіданні із розгляду заяви від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Всеукраїнської громадської організації Союз гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, що відбулося 26 березня 2019 року.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову Громадській організації Федерація гирьового спорту України у клопотанні про позбавлення статусу національної спортивної федерації Всеукраїнській громадській організації Союз гирьового спорту України з виду спорту гирьовий спорт на підставі пропозиції комісії для надання спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу від 26 березня 2019 року (протокол № 1).

4. Зобов`язати Міністерство молоді та спорту України на підставі заяви Громадської організації Федерація гирьового спорту України від 09 лютого 2017 року про ініціювання позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації, наданого йому рішенням конкурсної комісії від 08 жовтня 2015 року та наказом Мінмолодьспорту від 12 жовтня 2015 року №3724, провести засідання комісії, що діє як постійний консультативно-дорадчий орган Міністерства молоді та спорту України, для розгляду питання про позбавлення Союзу гирьового спорту України статусу національної спортивної федерації в присутності керівника ГО Федерація гирьового спорту (код ЄДРПОУ 20058993) або уповноваженої ним особи.

5. Стягнути на користь Громадської організації Федерація гирьового спорту України (02147, місто Київ, вулиця Ентузіастів, 29, квартира, 82, код ЄДРПОУ 20058993) понесені нею судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3 842 (три тисячі вісімсот сорок дві) гривні 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства молоді та спорту України (01161, місто Київ, вулиця Еспланадна, будинок 42, код ЄДРПОУ 38649881).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.03.2020
Оприлюднено05.03.2020
Номер документу87989146
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/19372/19

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 19.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 03.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні