ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 березня 2020 року Справа № 924/669/17
Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Савченко Г.І., суддя Павлюк І.Ю. , суддя Демидюк О.О.
секретар судового засідання Соколовська О.В.
за участю представників:
боржника - не з`явився
ініціюючого кредитора - Дузь-Крятченко Ю.О.
арбітражного керуючого - не з`явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на ухвалу господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17 (повний текст складено 24 грудня 2019 року, суддя Крамар С.І.)
за заявою Публічного акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна"
про порушення справи про банкрутство
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" затверджено звіт ліквідатора - арбітражного керуючого Пурія Р.П. №02-10/27-09/19 від 27 вересня 2019 року та ліквідаційного балансу ТОВ "Газторг Україна"; вимоги Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", м. Київ, а також вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом строк або відхилені господарським судом, вважати погашеними, виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню; Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" зареєстроване за юридичною адресою: 29013, м. Хмельницький, пр. Миру, 57/3, оф.3, ідентифікаційний код 36185253, ліквідовано. Скасовано мораторій і заходи забезпечення вимог кредиторів, що були введені ухвалою господарського суду від 22 серпня 2017 року. Провадження у справі №924/669/17 закрито.
Вказана ухвала мотивована тим, що із наявних матеріалів справи вбачається, що у ТОВ "Газторг Україна" наявні ознаки, які свідчать про відсутність здійснення підприємницької діяльності, з огляду на що прибутки не отримувались. Крім того, під час проведення ліквідатором ліквідаційної процедури банкрута майна (крім дебіторської заборгованості), яке б належало останньому і могло бути включено до ліквідаційної маси не виявлено, з огляду на що встановлено неспроможність боржника погасити в повному обсязі заборгованість перед кредитором та витрати по справі №924/669/17. Поданий ліквідатором на розгляд суду звіт та ліквідаційний баланс свідчить про відсутність у банкрута майна, необхідного для задоволення вимог кредиторів. Зважаючи на вищевикладене, місцевий господарський суд прийшов до висновку, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та дотримано вимоги Кодексу з процедур банкрутства під час проведення ліквідаційної процедури у справі №924/669/17.
Не погоджуючись з прийнятою судом першої інстанції ухвалою, ініціюючий кредитор - Акціонерне товариство Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" звернувся до Північно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить поновити строк на подання апеляційної скарги, повністю скасувати ухвалу господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17 та передати справу для продовження розгляду до господарського суду Хмельницької області.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що місцевим судом при затвердженні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу не досліджувалось питання щодо підстав покладення субсидіарної відповідальності на засновників та керівника боржника. Докази того, що ліквідатором було вжито усіх можливих заходів щодо реалізації передбаченого частиною 2 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства права стосовно заявлення вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника, на момент затвердження судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу були відсутні.
Скаржник звертає увагу суду апеляційної інстанції на те, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одночасно з прийняттям рішення господарського суду Хмельницької області від 30 липня 2014 року у справі №910/7042/14 до реєстру 27 серпня 2014 року внесено запис за №10701050022034846 щодо зміни місцезнаходження, зміни складу або інформації про засновників боржника. Крім зміни засновників, боржник змінив місцезнаходження з м.Київ на м.Хмельницький. Після зміни 27 серпня 2014 року засновника боржника, погашення заборгованості перед компанією боржником не здійснювалось. Враховуючи викладене, скаржник вважає, що наявні підстави для застосування до керівника (засновника) та засновників боржника субсидіарної відповідальності у зв`язку з їх діями (бездіяльністю) в органі управління боржником упродовж 2014 року, що призвели до стійкої неплатоспроможності боржника та відсутності у нього будь-яких активів на час проведення ліквідаційної процедури для задоволення вимог конкурсного кредитора.
Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 10 лютого 2020 року у справі №924/669/17 поновлено Акціонерному товариству Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" строк на подання апеляційної скарги на ухвалу господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17. Відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на ухвалу господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17. Розгляд апеляційної скарги призначити на "03" березня 2020 р. об 10:00 год. Зупинено дію ухвали господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17.
Від арбітражного керуючого Пурія Руслана Петровича надійшов відзив на апеляційну скаргу, відповідно до якого останній вважає оскаржувану ухвалу законною та обґрунтованою, прийнятою у повній відповідності до норм матеріального та процесуального права, відтак в задоволенні апеляційної скарги просить відмовити, а оскаржувану ухвалу у справі залишити без змін.
Безпосередньо в судовому засіданні представник АТ НАК "Нафтогаз України" повністю підтримала вимоги і доводи викладені в апеляційній скарзі.
Представники боржника та арбітражного керуючого в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.
Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 120 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідно до частини першої статті 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (частина третя статті 202 Господарського процесуального кодексу України).
Враховуючи те, що судом вчинено всі необхідні дії для належного повідомлення всіх учасників провадження у справі про день, час та місце розгляду справи, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в даному судовому засіданні за наявними у справі матеріалами, відповідності до вимог статті 269 ГПК України.
Колегія суддів, заслухавши пояснення представника АТ НАК "Нафтогаз України", розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, перевіривши надану судом юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що у задоволенні вимог апеляційної скарги слід відмовити, ухвалу місцевого господарського суду - залишити без змін.
При цьому колегія суддів виходила з наступного.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 22 серпня 2017 року порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Газторг Україна", м.Хмельницький, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника, введено процедуру розпорядження майном боржника на строк 115 календарних днів, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Пурія Руслана Петровича ( АДРЕСА_1 ; поштова адреса: 79066, м. Львів - 66 а/с 8110; свідоцтво №159 від 07 лютого 2013 року). Вжито заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави, призначено попереднє засідання у справі №924/669/17.
22 серпня 2017 року оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення судом справи про банкрутство №924/669/17.
Ухвалою суду першої інстанції від 24 жовтня 2017 року затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ "Газторг Україна" в загальній сумі 98 419 356,07грн.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 14 листопада 2017 року продовжено строк процедури розпорядження майном у справі №924/669/17 про банкрутство ТОВ "Газторг Україна" м. Хмельницький.
Постановою господарського суду Хмельницької області від 05 вересня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" визнано банкрутом, припинено процедуру розпорядження майном та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна", призначено арбітражного керуючого Пурія Руслана Петровича.
09 жовтня 2019 року канцелярією господарського суду Хмельницької області зареєстровано клопотання ліквідатора - арбітражного керуючого Пурія Р.П. № 02-10/30/19 від 03 жовтня 2019 року про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Газторг Україна". Також, на адресу місцевого суду подано звіт ліквідатора (підсумковий) № 02-10/27-09/19 від 27 вересня 2019 року про проведену роботу в ліквідаційній процедурі ТОВ "Газторг України" з додатками на 269 арк.
18 грудня 2019 року від ініціюючого кредитора - АТ "НАК "Нафтогаз України" на виконання вимог ухвали надійшли пояснення по справі, згідно яких кредитор повідомив суд, що враховуючи подання ліквідатором звіту про проведену роботу, відповідно до якого всі заходи, передбачені в ліквідаційній процедурі, завершено, кредитор повідомляє про відсутність заперечень щодо розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника та прийняття відповідного рішення.
Розглянувши звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута, дослідивши письмові пояснення кредитора місцевий господарський суд затвердив звіт ліквідатора - арбітражного керуючого Пурія Р.П. №02-10/27-09/19 від 27 вересня 2019 року та ліквідаційний баланс ТОВ "Газторг Україна", з чим погоджується колегія суддів Північно-західного апеляційного господарського суду з огляду на наступне.
Банкрут - Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна", зареєстрований за юридичною адресою: м. Хмельницький значиться за місцезнаходженням: 29000, м. Хмельницький, Проспект Миру буд.57/3 оф.3; ідентифікаційний код 36185253.
Заборгованість ТОВ "Газторг", м. Хмельницький перед кредитором, згідно затвердженого ухвалою суду реєстру, визначена в розмірі 98 419 356,07грн.
За результатами зборів кредиторів ТОВ "Газторг Україна" (протокол №1 від 06 листопада 2017 року) прийнято рішення про формування комітету кредиторів ТОВ "Газторг Україна" одноособово у складі Публічного акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", а за результатом роботи комітету кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" (Протокол №2 від 06 листопада 2017 року) прийнято рішення про обрання головою комітету кредиторів представника Публічного акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України".
05 вересня 2018 року постановою господарського суду Хмельницької області Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" визнано банкрутом, припинено процедуру розпорядження майном та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Пурія Р.П.
07 жовтня 2019 року ліквідатором подано на затвердження звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс з відповідними додатками.
Відповідно до поданого суду ліквідаційного балансу станом на 27 вересня 2019 року, заборгованість по оплаті праці у банкрута відсутня.
З метою виявлення додаткових резервів для погашення вимог кредиторів, ліквідатором направлялись звернення на адресу засновників банкрута в частині можливої реалізації ними своїх прав у відповідності до статті 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", однак відповіді та результативних наслідків звернення не отримано.
Ліквідатором також вжито передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (діяв на час подання звіту) та у відповідності до статей 58-67 Кодексу України з процедур банкрутства заходи щодо виявлення активів банкрута, зокрема, проведено інвентаризацію майна та направлено запити в реєструючі органи, на які отримано відповіді.
Так, дії ліквідатора були спрямовані на організацію збереження, пошук та повернення майна банкрута, проведення технічної інвентаризації нерухомого майна, реалізацію майна, погашення вимог кредиторів, а також ведення поточних справ ліквідаційної процедури.
Згідно результатів проведеної ліквідатором інвентаризації основних засобів, оборотних чи інших активів за банкрутом не виявлено, що підтверджується протоколами інвентаризаційної комісії, інвентаризаційними описами, звіряльними відомостями, актами інвентаризації, тощо.
ГУ ДФС у Хмельницькій області, листом №12332/10/22-01-08-01-12 від 05 вересня 2017 року, повідомлено про відсутність податкової заборгованості, та про відкритий 04 березня 2014 року банківський рахунок у ПАТ "УКРІНБАНК" № НОМЕР_1 (валюта рахунку - українська гривня), а також відкритий 17 квітня 2014 року банківський рахунок у ПАТ" БАНК "УКРАЇНСЬКИЙ КАПІТАЛ" № НОМЕР_2 (валюта рахунку - українська гривня)
Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, за зверненням щодо залишку коштів по рахунку ТОВ "Газторг Україна", відкритому в ПАТ "УКРІНБАНК" листом від 08 грудня 2017 року №27-24928/А, повідомив про неможливість надати запитувану інформацію.
На здійснений запит у банківську установу ПАТ "УКРІНБАНК" отримано відповідь від 23 травня 2019 року №555/113, згідно якої стан рахунку № НОМЕР_1 клієнта ПАТ "УКРІНБАНК" ТОВ "Газторг Україна" арештований, залишок відсутній.
ПАТ банк "УКРАЇНСЬКИЙ КАПІТАЛ" листом від 17 жовтня 2018 року №19/9/34-237 повідомив про закриття 28 вересня 2018 року банківського рахунку № НОМЕР_2 .
Державною податковою інспекцією у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві, листом №7908/п/26-55-08-01 від 29 листопада 2017 року, повідомлено, що станом на 28 листопада 2017 року ТОВ "ГАЗТОРГ УКРАЇНА" (податковий номер 36185253) не значиться на обліку в ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області, листом №12332/10/22-01-08-01-12 від 05 вересня 2017 року, повідомлено про відсутність податкової заборгованості.
Управлінням Держпраці у Хмельницькій області листом №4899/17 від 24 серпня 2017 року повідомлено, що реєстраційні дії господарювання щодо великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично- дорожній мережі загального користування в Управлінні Держпраці у Хмельницькій області, банкрут не здійснював.
Територіальними управліннями Держпраці України надано інформацію про відсутність реєстрації великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та їх наявності за ТОВ "Газторг Україна", зокрема у листах: Головного Управління Держпраці у Київській області від 07.12.2017р. №11/2/12872; Головного Управління Держпраці у Чернівецькій області від 04.12.2017р. №З 196/0/09-2/17; Головного Управління Держпраці у Сумській області від 07.12.2017р. №9525/15-28/05217/7176; Головного Управління Держпраці у Луганській області від 07.12.2017р. №01- 15/4561; Головного Управління Держпраці у Миколаївській області від 11.12.2017р. №09/4807; Головного Управління Держпраці у Тернопільській області від 21.12.2017р. №4251/01-05-8.1/17; Головного Управління Держпраці у Рівненській області від 12.12.2017р. №01-12/4679; Головного Управління Держпраці у Полтавській області від 15.12.2017р. №08-1 /623 8; Головного Управління Держпраці у Кіровоградській області від 11.12.2017р. №01-22-09/496717; Головного Управління Держпраці у Закарпатській області від 30.11.2017р. №07- 07/4085; Головного Управління Держпраці у Дніпропетровській області від 18.12.2017р. № 10129-20/04; Головного Управління Держпраці у Дніпропетровській області стосовно Криворізького гірничопромислового територіального управління - від 09.01.2018р. №206- 21/04; Головного Управління Держпраці у Вінницькій області від 04.12.2017р. №4676/17-13/11; Головного Управління Держпраці у Житомирській області від 12.12.2017р. №5341; Головного Управління Держпраці у Одеській області від 12.12.2017р. №15/01-33-15039; Головного Управління Держпраці у Херсонській області від 29.12.2017р. №01- 08/1/2871; Головного Управління Держпраці у Чернігівській області від 08.12.2017р. №01-06/6985; Головного Управління Держпраці у Харківській області від 30.11.2017р. № 14686/05-18/ 150723; Головного Управління Держпраці у Донецькій області від 30.11.2017р. №11/8355; Головного Управління Держпраці у Львівській області від 05.12.2017р. №12319/2/9-09; Головного Управління Держпраці у Хмельницькій області від 04.12.2017р. №6275/17; Головного Управління Держпраці у Волинській області від 01.12.2017р. №3381/01-06.
Київською міською митницею ДФС України, листом №11465/10/26-70-07 від 11 грудня 2017 року, повідомлено, що згідно бази даних електронних копій митних декларацій Київської міської митниці ДФС за період з 01 січня 2014 року по 06 грудня 2017 року митні оформлення ТОВ "Газторг Україна" (код ЕДРПОУ 36185253), станом на 06 грудня 2017 року відсутні.
Хмельницькою митницею ДФС України, листом №19/22-70-00.2-18-08 від 29 серпня 2017 року, повідомлено, що станом на 28 серпня 2017 року ТОВ "Газторг Україна" (код ЄДРПОУ 36185253) на обліку в органах доходів і зборів не перебуває, митних складів в зоні діяльності Хмельницької митниці ДФС не має.
Листом №33-26-0.21-8375/2 17 від 22 листопада 2017 року Головне управління Держгеокадастру у м. Києві повідомило, що державна реєстрація земельних ділянок в Державному земельному кадастрі на території м.Києва та рішення про передачу їх у власність/користування ТОВ "Газторг Україна" (код ЕДРПОУ 36185253), в Головному управлінні Держгеокадастру у м. Києві відсутні.
Згідно листа №0-22 0.2-8298/2-17 від 11 вересня 2017 року Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області вказало, що земельних ділянок зареєстрованих за ТОВ "Газторг Україна" (код 36185253) на території Хмельницької області не виявлено.
Головним сервісним центром Міністерства внутрішніх справ України, відповідно до листа №31/154/1 від 27 листопада 2017 року, повідомлено, що за наявною станом на 27 листопада 2017 року у базі даних Єдиного державного реєстру МВС інформацією, зареєстровані за ТОВ "Газторг Україна" транспортні засоби не значаться і раніше не реєструвалися.
Регіональним сервісним центром Міністерства внутрішніх справ в Хмельницькій області, Територіальним сервісним центром №6841, листом №31/22/1-1190, повідомлено, що станом на 31 серпня 2017 року згідно регіональної автоматизованої бази данин "Автомобіль" та Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ стосовно зареєстрованих транспортних засобів та їх власників, зареєстрованих в регіоні автотранспортних засобів за ТОВ "Газторг Україна" (код 36185253) не виявлено.
Головне управління статистики у м. Києві, листом №10.2-714 від 27 листопада 2017 року, повідомило, що ТОВ "Газторг Україна" в базі даних ЄДРПОУ по м. Києву не має філій (відокремлених підрозділів).
Головне управління статистики у Хмельницькій області, листом №14.2-10/1085 від 31 серпня 2017 року, повідомило, що ТОВ "Газторг Україна" (код ЄДРПОУ 36185253) до органів державної статистики фінансову звітність не подавало та, що в інформаційній базі ЄДРПОУ не знайдено жодного підприємства, для яких ТОВ "Газторг Україна" є головним.
Згідно листа №02-1734 від 11 грудня 2017 року, Хмельницький міський РЕМ повідомив про відсутність договірних відносин ПАТ "Хмельницькобленерго" з ТОВ "Газторг Україна".
МКП "Хмельницьктеплокомуненерго", листом від 11 грудня 2017 року №02-1734, надало інформацію про відсутність договірних відносин з ТОВ "Газторг Україна", а також дизель- генераторів, газових мотор-генераторів, газових та парових турбін, які виробляють електричну енергію, внутрішньо будинкових мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання, проектно-кошторисної документації на встановлення лічильників теплової енергії, заміну теплових мереж, винесення теплових мереж з ділянки забудови тощо, що не перебувають у власності ТОВ "Газторг Україна".
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, листом від 06 грудня 2017 року №12707/21.2/7-17, повідомила, що ТОВ "Газторг Україна" (код ЄДРПОУ 36185253) мало ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу за нерегульованим тарифом, термін дії якої закінчився 18 листопада 2014 року. Одночасно поінформовано, що необхідність повернення ліцензії органу ліцензування та можливість передачі ліцензій у використання чи володіння третім особам чинним законодавством не передбачена.
Публічним акціонерним товариством "Українська залізниця", листом від 15 грудня 2017 року №18-2/4-23/490617, повідомлено, що за ТОВ "Газторг Україна" (ідентифікаційний код 13838070), згідно з даними філії "Головний інформаційно-обчислювальний центр" ПАТ "Укрзалізниця" в Автоматизованому банку даних парку вантажних вагонів країн СНД і Балтії вантажні вагони не зареєстровані. Зазначений суб`єкт господарювання відсутній у довіднику "Собственники грузовых вагонов государств-участников Содружеств". В інформаційних базах відсутні відомості про власні локомотиви.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, листом від 24 листопада 2017 року №04-8420/112, повідомлено, що банкрут до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій не включений та з заявами про включення до Реєстру не звертався, ліцензії на види діяльності в сфері телекомунікацій, ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, дозволи на використання номерного ресурсу, дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв не отримував.
Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Головним управлінням Держпродспоживслужби м. Києва, листом від 28 листопада 2017 року №11.0/16063, повідомлено, що, згідно інформаційно-пошукової системи Agro Tech, станом на 23.11.2017 року сільськогосподарська техніка, дорожньо-будівельна та меліоративна техніка за банкрутом (код ЄДРПОУ 36185253) в ГУ Держпродспоживслужби м. Києва не зареєстровані.
Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Головним управлінням Держпродспоживслужби в Хмельницькій області, листом від 14 листопада 2017 року №22/15-03/295, повідомлено, що станом на 10 листопада 2017 року, згідно уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи в Хмельницькій області, за ТОВ "Газторг Україна" (код 36185253) тракторів та сільськогосподарської техніки не зареєстровано.
Державним агентством водних ресурсів України, листом від 08 грудня 2017 року №7079/911-17, повідомлено, що дозволи на спеціальне водокористування ТОВ "Газторг Україна" не видавалися.
Листом від 27 грудня 2017 року №02.2-12/228 Управління державної виконавчої служби ГУЮ у Хмельницькій області на виконання доручення Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України повідомило, що згідно інформації отриманої з Автоматизованої системи виконавчих проваджень та наданої інформації територіальними відділами державної виконавчої служби Хмельницької області встановлено, що станом на 20 грудня 2017 року у територіальних відділах державної виконавчої служби Хмельницької області відсутні виконавчі документи, де стягувачем виступає ТОВ "Газторг Україна" (29000, м. Хмельницький, вул. Пр.Миру, 57/3, оф.3, інд. код 36185253).
Печерським районним відділом державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві, згідно відповіді №58/2 від 04 грудня 2017 року повідомлено, що відкритих виконавчих проваджень, де стороною є Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" (ЄДРПОУ 36185253) станом на 04 грудня 2017 року на виконанні у відділі не перебуває.
Державною службою геології та надр України, листом від 15 січня 2018 року №875/03/12-18, повідомлено, що станом на 28 грудня 2017 року, інформація щодо наявності у банкрута спеціальних дозволів на користування надрами відсутня.
Згідно листа від 18 грудня 2017 року №23479/41/18/01-217, Управління патрульної поліції у м. Хмельницькому повідомлено, що жодних документів, виготовлених на ім`я Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" до бюро знахідок у місті Хмельницькому не надходило.
Управлінням патрульної поліції у м. Києві Департаменту патрульної поліції, листом від 03 січня 2018 року №150/41/11/3/02-2018, повідомлено, що Управлінням патрульної поліції у м. Києві не зберігаються документи виготовлені на ім`я ТОВ "Газторг Україна".
Відповідно до листа Департаменту льотної придатності Державіаслужби №12.1.16-10181-17 від 27 вересня 2017 року, арбітражний керуючий Пурій Р.П., ознайомившись з відомостями інтернет ресурсу (http://www.avіa.gov.ua/documents/rcps/vrcps/24020.htm1) в опублікованому Реєстрі цивільних повітряних суден України, станом на 10 жовтня 2017 року серед переліку власників повітряних суден банкрута не виявив.
Державним агентством резерву України, листом №3068/0/4-17 від 07 вересня 2017 року, повідомлено, що боржник не є відповідальним зберігачем матеріальних цінностей державного, у тому числі мобілізаційного, резерву.
Державним космічним агентством України, листом №4121/10-К3.3/17 від 04 вересня 2017 року, повідомлено про відсутність зареєстрованих унікальних об`єктів космічної діяльності, космічної техніки та ліцензії на право здійснення космічної діяльності.
Регіональним відділення ФДМУ по Хмельницькій області, листом №11-04-02282 від 31 серпня 2017 року повідомлено, що Регіональне відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області не було засновником Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" та інформації щодо розміру державної частки у статутному капіталі та наявності (відсутності) об`єктів державної власності, що перебувають у господарському віданні (або на інших умовах володіння), немає.
Західним територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, листом №04.1/01/823 від 28 серпня 2017 року, повідомлено, що згідно даних Державного реєстру випусків цінних паперів ТОВ "Газторг Україна" (ЄДРПОУ 36185253) випусків цінних паперів не здійснювало.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, листом від 05 грудня 2017 року №10/01/28652, повідомила, що ТОВ "Газторг Україна" серед власників, які володіють значними пакетами акцій (10 відсотків і більше статутного капіталу) емітентів, відсутнє.
Листом №40-302-465 від 04 вересня 2017 року Державна архітектурно-будівельна інспекція України, повідомила, що інформація щодо наявності у ТОВ "Газторг Україна" документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, станом на час надання відповіді, відсутня. За інформацією Управління ліцензування, обстеження та паспортизації Держархбудінспекції, в реєстраційних записах інформація про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури, ТОВ "Газторг Україна" відсутня.
Департаментом архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради, листом №1511/01-12 від 24 квітня 2019 року, повідомлено, що рішення по відведенню земельних ділянок ТОВ "Газторг Україна" у власність або в користування на території м.Хмельницького не приймались.
Хмельницьким бюро технічної інвентаризації, листом від 15 листопада 2017 року №733/01-14, повідомлено, що за ТОВ "Газторг Україна" приватної власності на нерухомість за адресою: м.Хмельницький, Пр. Миру, 57/3, офіс 3 не зареєстровано.
У відповідності до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, з реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та з Державного реєстру іпотек станом на 07 жовтня 2017 року №99647607, зареєстрованого права власності на об`єкти нерухомого майна та іпотеки не встановлено.
У відповідності до інформації з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 15 листопада 2017 року №54023656 активів, у складі рухомого майна ТОВ "Газторг Україна" не виявлено.
Публічним акціонерним товариством "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", листом від 28 вересня 2017 року №14/7-111113, повідомлено про відсутність інформації щодо володіння об`єктами і спорудами газової інфраструктури за ТОВ "Газторг Україна".
Державною службою України з безпеки на транспорті, листом від 11 жовтня 2017 року №8558/02/15-17, повідомлено, що за наявною інформацією відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є ТОВ "Газторг Україна".
Охоронні документи на об`єкти промислової власності та інформації щодо реєстрацій авторського права та договорів, які стосуються права автора на твір за результатами ознайомлення з офіційними бюлетенями та відкритою інформацією на офіційному веб-порталі Державної служби інтелектуальної власності України ліквідатором не виявлено.
Як вбачається із поданого звіту ліквідатора, активами боржника, згідно аналізу бази даних інтернет ресурсу - Єдиного державного реєстру судових рішень (reyestr.court.gov.ua), являється право вимоги ТОВ "Газторг Україна" до ТОВ "Торговий дім "Керамік" (м. Житомир) у справі про банкрутство останнього №906/1625/13, що перебуває в провадженні господарського суду Житомирської області, на суму 42984,19грн., з яких: 37375,09грн. - боргу, які віднесено до четвертої черги реєстру вимог кредиторів; 1218,00грн. судового збору, які віднесено до першої черги реєстру вимог кредиторів та 4391,10 грн.- неустойку (штраф, пеню), що підлягають задоволенню в шосту чергу.
Відповідно до матеріалів поданого звіту ліквідатора інших активів банкрута не встановлено.
З матеріалів звіту вбачається, що ліквідатором було встановлено відсутність бухгалтерської та іншої документації банкрута, печаток і штампів за адресою місцезнаходження банкрута.
Таким чином, відповідно до поданих матеріалів справи ліквідатором було виявлено єдиний актив ТОВ "Газторг Україна", яким являється право вимоги банкрута (дебіторська заборгованість).
Враховуючи вищезазначене, здійснивши аналіз відповідності виявлених активів банкрута, ліквідатором включено до складу ліквідаційної маси єдиний актив банкрута - право вимоги боргу (дебіторська заборгованість) до боржника - ТОВ "Торговий дім" Керамік" (м. Житомир, Богунський р-н, вул. Богунська, буд. 50, ідентифікаційний код 33020139) на загальну суму 42984,19 грн.
З огляду на зазначене, ліквідатором було встановлено, що цілісним майновим комплексом банкрута являється ліквідаційна маса, у складі права вимоги боргу (дебіторська заборгованість) на суму 42984,19 грн.
У підсумку проведеної роботи по виявленню ліквідаційної маси та документального оформлення результатів інвентаризації, складено баланс банкрута на початок ліквідаційної процедури та акт передачі активів і пасивів виявлених за наслідками проведеної інвентаризації ТОВ "Газторг Україна" від 14 вересня 2018 року.
В частині пред`явлення до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту суми дебіторської заборгованості, як вбачається з матеріалів справи, ліквідатор звернувся на адресу дебітора - ТОВ "Торговий дім" Керамік" листом-вимогою №01-14/03-10/18 від 03 жовтня 2018 року про погашення затвердженого судом розміру кредиторських вимог (дебіторської заборгованості) банкрута, однак відповіді на зазначене звернення отримано не було.
Відповідно до поданого звіту ліквідатором, враховуючи, що відносно боржника - ТОВ "Торговий дім "Керамік" (код 33020139) в господарському суді Житомирської області порушено провадження у справі №906/1625/13 про визнання його банкрутом, розгляд якої на стадії ліквідаційної процедури, а також зважаючи на ту обставину, що ліквідаційна маса ТОВ "Газторг Україна" як право вимоги боргу (дебіторської заборгованості) до суб`єкта господарської діяльності - банкрута являється сумнівною, прийняв рішення про відчуження ліквідаційної маси за найвищою ціною, у спосіб організації та проведення аукціону.
Відповідно до частини 1 статті 44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (діяв на час здійснення ліквідаційної процедури до 21 жовтня 2019 року) після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута у спосіб який забезпечить його відчуження за найвищою ціною.
Згідно поданого звіту та доданих документів, аукціони з продажу цілісного майнового комплексу банкрута, за сумою усіх кредиторських вимог не відбулись по причині не надходження заявок ймовірних покупців до відведеного часу завершення їх реєстрації на біржі.
В наступному, ліквідатором було оцінено ліквідаційну масу - право вимоги банкрута (дебіторської заборгованості) на суму її балансової вартості, а саме - 42984,19 грн. (висновок про вартість майна, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі ТОВ "Газторг Україна" наявний в матеріалах справи).
За результатами проведених аукціонів, з поетапним зниженням ціни лоту, відповідно до акту №1 (протоколу) відкритих (публічних) торгів у формі аукціону від 30 серпня 2019 року, було реалізовано право вимоги банкрута до ТОВ "Торговий дім" Керамік", продажна ціна лоту становила - 2751,06 грн.
По завершенню аукціону продаж майна оформлено договором відступлення права вимоги (купівлі-продажу дебіторської заборгованості) від 30 серпня 2019 року, який укладено з переможцем аукціону. Відчужена на аукціоні ліквідаційна маса банкрута передана переможцю торгів по акту приймання-передачі об`єкту аукціону (Право вимоги боргу (дебіторська заборгованість) від 30 серпня 2019 року.
В процедурі банкрутства проведено розрахунки із кредиторами та погашено частину кредиторських вимог, згідно затвердженого ухвалою суду реєстру, за рахунок коштів отриманих на рахунок, відкритий ліквідатором для проведення ліквідаційної процедури.
Так, із загальної суми коштів, виручених від реалізації ліквідаційної маси банкрута в сумі 2751,06 грн. у відповідності до черговості погашення вимог кредиторів, що передбачена нормами законодавства про банкрутство, ліквідатор погасив:
- вимоги першої черги затвердженого реєстру вимог кредиторів на відшкодування сплачених сум судового збору при подачі кредитором заяви до суду в сумі 19200,00 грн. погашено частково, на загальну суму 2257,89 грн.;
- вимоги першої черги, що складають витрати ліквідаційної процедури на проведення розрахунків з біржею як винагорода в розмірі 8% від кінцевої ціни реалізації - 220,08 грн. (згідно акту виконаних робіт від 03 вересня 2019 року) та 273,09 грн. - за банківське обслуговування ліквідаційного рахунку (згідно виписок АТ "ОКСІ БАНК" по ліквідаційному рахунку).
По завершенню розрахунків з кредиторами ліквідатором закрито спеціальний рахунок для проведення розрахунків з кредиторами в АТ "Оксібанк" (довідка АТ "ОКСІ БАНК" від 18 вересня 2019 року).
Відповідно до акту приймання-передавання справ на зберігання до архівного відділу Хмельницької міської ради від 14 червня 2019 року, враховуючи ліквідацію ТОВ "Газторг Україна" архівний відділ Хмельницької міської ради прийняв на зберігання документи з кадрових питань та установчі документи вказаного підприємства за 2008-2019 роки (акт приймання-передавання справ на зберігання до архівного відділу Хмельницької міської ради від 14 червня 2019 року).
Архівною довідкою від 14 червня 2019 року №263/04-07-19 засвідчено, що документи з кадрових питань/особового складу та установчі документи Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" (інд. код. 36185253) за 2008-2019 роки, з 14 червня 2019 року знаходяться на зберіганні в фондах архівного відділу Хмельницької міської ради під №718.
Відповідно до поданого звіту, Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" не являється акціонерним товариством, емітентом цінних паперів та державним підприємством або підприємством, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків.
Звіт ліквідатора (підсумковий) про проведену роботу в ліквідаційній процедурі ТОВ "Газторг Україна" № 02-10/27-09/19 від 27 вересня 2019 року разом із зазначеними у ньому додатками надіслано на адресу голови комітету кредиторів - АТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами направлення поштової кореспонденції.
21 жовтня 2019 року набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.
Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
Частиною 3 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Із наявних матеріалів справи вбачається, що у ТОВ "Газторг Україна" наявні ознаки, які свідчать про відсутність здійснення підприємницької діяльності, з огляду на що прибутки не отримувались. Крім того, під час проведення ліквідатором ліквідаційної процедури банкрута майна (крім дебіторської заборгованості), яке б належало останньому і могло бути включено до ліквідаційної маси не виявлено, з огляду на що встановлено неспроможність боржника погасити в повному обсязі заборгованість перед кредитором та витрати по справі №924/669/17.
Поданий ліквідатором на розгляд суду звіт та ліквідаційний баланс свідчить про відсутність у банкрута майна, необхідного для задоволення вимог кредиторів.
З дослідженого місцевим господарським судом та перевіреного судом апеляційної інстанції вбачається, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та дотримано вимоги Кодексу з процедур банкрутства під час проведення ліквідаційної процедури у справі №924/669/17.
Відповідно до положень частини 7 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.
Відповідно до частини 2 статті 65 Кодексу з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Пунктом 5 частини 1 статті 90 Кодексу з процедур банкрутства передбачено, що суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Оскільки банкрутом припинено виробничу і підприємницьку діяльність, майно та грошові кошти відсутні і він надалі діяти неспроможний, місцевий господарський суд правомірно ліквідував юридичну особу - ТОВ "Газторг Україна", а провадження у справі №924/669/17 закрив.
Безпідставними є посилання АТ НАК "Нафтогаз Україна" на те, що місцевим судом при затвердженні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу не досліджувалось питання щодо підстав покладення субсидіарної відповідальності на засновників та керівника боржника, а відтак не дотримано принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі, з огляду на наступне.
Методичною та методологічною основою для визначення ознак доведення до банкрутства є наказ Міністерства економіки України від 19 січня 2006 року №14, яким затверджено Методичні рекомендації щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства (із змінами на 26 жовтня 2010 року).
Об`єктом аналізу є фінансово-господарський стан підприємств, зокрема фінансові, виробничі та інвестиційні аспекти їх діяльності.
Суб`єктами аналізу є власники, органи, уповноважені управляти майном, або особи, які заінтересовані в отриманні інформації щодо діяльності підприємства (державний орган з питань банкрутства, арбітражний керуючий, органи податкової служби, керівництво).
Розділ 3.2 Методики містить рекомендації щодо визначення ознак дій з доведення до банкрутства. Установлено, що визначення ознак дій з доведення до банкрутства здійснюється за період, що починається за три роки до дати порушення справи про банкрутство, у разі наявності неправомірних дій відповідальних осіб боржника, що призвели до його стійкої фінансової неспроможності.
Під час визначення ознак доведення до банкрутства аналізується рівень забезпечення зобов`язань кредиторів за період проведення аналізу.
У разі встановлення, що зазначені показники погіршилися протягом періоду, який аналізується, з`ясовується причина погіршення цих показників шляхом перевірки фінансово-господарських договорів підприємства.
Економічними ознаками дій з доведення до банкрутства може вважатися такий фінансово-економічний стан боржника, коли виконання умов договорів призвело до погіршення показників оцінки його фінансового стану, зокрема:
- підписання та виконання завідомо невигідних для підприємства (у тому числі фіктивних) договорів;
- необгрунтованої виплати грошових коштів, необгрунтованої передачі третім особам майна;
- прийняття нераціональних управлінських рішень, які негативно впливають на виробничу, торговельну, іншу статутну діяльність підприємства, що призводить до фінансових збитків та втрат;
- заплутування звітності, знищення документів або інформації, унаслідок чого неможлива ефективна робота підприємства тощо.
- невжиття заходів керівництвом щодо стягнення заборгованості (повнота та своєчасність проведеної претензійно-позовної роботи) - відмова від грошових (майнових) вимог;
- несвоєчасність (невжиття заходів) щодо розв`язання проблем у виробничому процесі, нездійснення господарської діяльності тощо.
Навмисне погіршення фінансово-господарського стану підприємства можна визначити за такими основними ознаками: зменшення розміру, приховування та заниження оцінки майна, яке знаходиться у розпорядженні підприємства (передача активів іншій особі); штучне збільшення розміру кредиторської та дебіторської заборгованості (залишення за боржником лише кредиторської заборгованості без відповідного забезпечення) та інші, подібні дії.
Джерела отримання висновку про наявність ознак дій з доведення до банкрутства є - аналіз здійснює ліквідатор або/та залучені ним спеціалісти, які надають професійний висновок про наявність ознак доведення до банкрутства.
Арбітражний керуючий має право залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їхньої діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Кодексом чи угодою з кредиторами.
Реалізуючи надані законодавством та згадані вище повноваження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна", арбітражним керуючим - розпорядником майна боржника на договірних засадах залучено Приватне підприємство "Каштан-ЛВ", яким виготовлено Звіт про фінансовий аналіз щодо виявлення ознак неплатоспроможності та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства ТОВ "Газторг Україна" від 03 листопада 2017 року.
Звіт про фінансовий аналіз щодо виявлення ознак неплатоспроможності та ознак дій з приховуваного банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства ТОВ "Газторг Україна" від 03 листопада 2017 року Приватного підприємства "Каштан-ЛВ" долучений до матеріалів справи, був розглянутим у судовому засіданні, а також приймався до уваги комітетом кредиторів при прийнятті рішення щодо застосування до боржника процедури ліквідації.
Ініціатором справи про притягнення до відповідальності винних осіб є лише ліквідатор. Вирішувати питання про субсидіарну відповідальність винних осіб можливо лише після винесення господарським судом постанови, якою боржника визнано банкрутом.
Відповідно до частини першої статті 619 ЦК України - законом може бути передбачена поряд із відповідальністю боржника додаткова (субсидіарна) відповідальність іншої особи.
Частина друга статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства передбачає, що банкрутство боржника з вини його засновників або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.
Відповідно до частини 1 статті 215 ГК України - у випадках, передбачених законом, суб`єкт підприємництва - боржник, його засновники, а також інші особи несуть юридичну відповідальність за умисне доведення до банкрутства.
За приписами частини першої статті 619 ЦК України для пред`явлення вимоги особі кредитор повинен пред`явити вимогу спочатку до основного боржника (це заява конкурсного кредитора після відкриття справи з грошовими вимогами до боржника, визнана судом). Після постанови банкрут не здатен задовольнити вимогу кредитора, і кредитор має право пред`явити вимогу до особи, яка несе субсидіарну відповідальність.
Право вимоги в інтересах кредиторів належить ліквідатору.
Заява може бути подана ліквідатором одразу після інвентаризації та оцінки майна банкрута.
З дня винесення постанови починається перебіг строку позовної давності, з пропуском якої ліквідатор втратить право на судовий захист інтересів кредиторів.
Враховуючи вищевикладене, після проведення аналізу фінансового стану боржника не встановлено ознак доведення до банкрутства, ознак фіктивного банкрутства, ознаки приховування банкрутства, а відповідно заявлення вимог до третіх осіб, які несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника ліквідатором у ліквідаційній процедурі не було необхідним. АТ НАК "Нафтогаз" був ознайомлений із звітом про фінансовий аналіз боржника, з заявою до ліквідатора про необхідність звернення з покладенням субсидіарної відповідальності як до засновників так і до ліквідатора не звертався.
В апеляційній скарзі АТ "НАК "Нафтогаз України" вказує про наявність підстав для застосування до керівника (засновника) та засновників боржника субсидіарної відповідальності у зв`язку з їх діями (бездіяльністю) в органі управління боржником упродовж 2014 року, що призвело до стійкої неплатоспроможності боржника та відсутності у нього будь-яких активів на час проведення ліквідаційної процедури для задоволення вимог конкурсного кредитора. До апеляційної скарги додано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про те, що засновником (учасником) юридичної особи є АКОБІА ВАСІЛ.
Однак, апелянт не довів, яким чином зміна засновників (учасників) та зміна місцезнаходження товариства може бути підставою для субсидіарної відповідальності засновників. Така зміна відбулась з 27 серпня 2014 року про що було відомо апелянту. Як вбачається з зазначеного вище витягу, представництво боржника здійснював ліквідатор Пурій Руслан Петрович. Сама по собі обставина зміни засновників (учасників) не є підставою для субсидіарної відповідальності.
Крім того, 18 грудня 2019 року від ініціюючого кредитора - АТ "НАК "Нафтогаз України" на виконання вимог ухвали місцевого суду було подано письмові пояснення по справі, згідно яких кредитор повідомив суд, що враховуючи подання ліквідатором звіту про проведену роботу, відповідно до якого всі заходи, передбачені в ліквідаційній процедурі, завершено, кредитор повідомляє про відсутність заперечень щодо розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника та прийняття відповідного рішення.
Однак, подальше подання апеляційної скарги свідчить про порушення доктрини venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), яка базується на принципі добросовісності.
Таким чином, доводи АТ НАК "Нафтогаз Україна", викладені у апеляційній скарзі, є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Місцевим господарським судом повністю з`ясовані обставини, що мають значення для справи. Висновки, викладені в ухвалі місцевого господарського суду, відповідають обставинам справи. Судом не порушені та правильно застосовані норми матеріального та процесуального права.
За таких обставин підстав для зміни, скасування ухвали місцевого господарського суду не вбачається.
Керуючись ст. ст. 269, 270, 271, 273, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на ухвалу господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17 залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції у строк та в порядку, встановленому статтями 287-289 ГПК України.
Справу №924/669/17 повернути до господарського суду Хмельницької області.
Повний текст постанови складений "04" березня 2020 р.
Головуючий суддя Савченко Г.І.
Суддя Павлюк І.Ю.
Суддя Демидюк О.О.
Суд | Північно-західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2020 |
Оприлюднено | 05.03.2020 |
Номер документу | 87994459 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні