ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/19
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 березня 2020 року № 640/22406/18
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти"
До Державної податкової служби України
Головного управління ДПС у м. Києві
Про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії
Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень: №13971/41172225/2 від 23.06.2018 року, № 763253/41172225 від 04.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №88 від 24.11.2017 року в ЄРПН; № 13976/41172225/2 від 23.06.2018р., № 763252/41172225 від 04.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №89 від 24.11.2017 року в ЄРПН; №13962/41172225/2 від 23.06.2018 року, № 763254/41172225 від 04.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №101 від 27.11.2017 року в ЄРПН; №17084/41172225/2 від 06.07.2018 року, № 813286/41172225 від 23.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2012 від 03.12.2017 року в ЄРПН; №17070/41172225/2 від 06.07.2018 року, № 813285/41172225 від 23.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4612 від 07.12.2017 року в ЄРПН; №17062/41172225/2 від 06.07.2018 року, № 813287/41172225 від 23.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6712 від 11.12.2017 року в ЄРПН; №17075/41172225/2 від 06.07.2018 року, №813288/41172225 від 23.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №9812 від 14.12.2017 року в ЄРПН; №17037/41172225/2 від 06.07.2018 року, № 820727/41172225 від 27.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2312 від 04.12.2017 року в ЄРПН; №17048/41172225/2 від 06.07.2018 року, № 820728/41172225 від 27.06.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №8412 від 12.12.2017 року в ЄРПН та зобов`язання Державну фіскальну службу України провести реєстрацію наступних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 88 від 24.11.2017р., № 89 від 24.11.2017р., № 101 від 27.11.2017р., № 2012 від 03.12.2017р., № 4612 від 07.12.2017р., № 6712 від 11.12.2017р., № 9812 від 14.12.2017р., № 2312 від 04.12.2017р., № 8412 від 12.12.2017р..
Ухвалою суду від 15.01.2019 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалу суду від 15.01.2019 року отримано ДФС України 17.01.2019 року, Головне управління ДФС у м. Києві 26.02.2019 року згідно рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень. Відзиву на позов не надано.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" зареєстроване як юридична особа 24.02.2017 року знаходиться за адресою: 02132, м. Київ, пр-т Миколи Бажана, буд. 8-Б, оф.6, основний вид діяльності є КВЕД 10.11 Виробництво м`яса.
Проваджуючи господарську діяльність, Товариство з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" уклало Договір оренди виробничого забійного комплексу та обладнання № 01091702 від 01.09.2017р. з ПАТ "УІФК-АГРО" в с. Коржі, Баришівського району, Київської області, вул. Промислова, 40/4а, загальною площею - 724 кв.м. Дані виробничі потужності надають можливість переробляти до 5-ти тон готової продукції за зміну.
10.11.2017 року ТОВ "Українські м`ясні продукти" (Постачальник) уклало договір поставки № 26/2017 з Товариством з обмеженою відповідальністю "Каскад Сервіс Плюс" (Покупець), згідно умов якого Постачальник зобов`язується поставляти продукцію за найменуванням Товару, асортиментом та цінами узгодженими сторонами у Специфікації, яка є відповідно Додатком до вказаного договору.
Пунктом 4.3 Договору встановлено, що Покупець здійснює оплату Товару по факту поставки товару.
На виконання умов вказаного договору, Позивачем було виписано видаткові накладні від 24.11.2017 року № 78 на загальну суму 65 500,00 грн. (в т.ч. ПДВ 10 916,67 грн.), № 79 на загальну суму 46 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 7 666,67 грн.), від 27.11.2017 року № 95 на загальну суму 117 805,00 грн. (в т.ч. ПДВ 19 634,17 грн.).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Каскад Сервіс Плюс" було виписано податкові накладні № 88 від 24.11.2017р. на загальну суму 65500,00 грн. (в т.ч. ПДВ 10916,67 грн.), № 89 від 24.11.2017р. на загальну суму 46 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 7666,67 грн.), № 101 від 27.11.2017р. на загальну суму 11805,00 грн. (в т.ч. ПДВ 19634,17 грн.).
Товариство засобами телекомунікаційного зв`язку через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України надіслало податкові накладні №88, № 89 від 24.11.2017р., № 101 від 27.11.2017р., які не були прийняті, згідно квитанцій №1 від 18.12.2017 року: "Виявлені помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 0203. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН"..
На вимогу п. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України для подальшої реєстрації податкової накладної та прийняття рішення щодо прийняття рішення та реєстрації податкової накладної Державною фіскальною службою України товариством було надіслано до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв`язку документи згідно переліку для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також пояснення товариства щодо суті господарських операцій.
04.06.2018 р. комісія Головного управління ДФС у м. Києві прийняла рішення №763253/41172225, № 763252/41172225, № 763254/41172225 про відмову у реєстрації податкових накладних від 24.11.2017 р. № 88 на загальну суму 65 500,00 грн. ( в т.ч. ПДВ 10916,67 грн.), № 89 на загальну суму 46 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 7666,67 грн.), від 27.11.2017 № 101 на загальну суму 11805,00 грн. (в т.ч. ПДВ 19634,17 грн.), з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), утому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити).
14.06.2018 року позивачем на адресу Державної фіскальної служби України засобами електронного зв`язку було направлено скарги на рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, в якій просив скасувати рішення та зареєструвати в ЄРПН ПН від 24.11.2017р. року №88, № 89, від 27.11.2017р. №101.
23.06.2018 року Державною фіскальною службою України було прийнято рішення комісії з питань розгляду скарг № 13971/41172225/2, № 13976/41172225/2, 13962/41172225/2 якими скарги залишено без задоволення, а рішення від 04.06.2018 року без змін.
15.11.2017 року ТОВ "Українські м`ясні продукти" (Постачальник) уклало договір поставки № 29/2017 з ТОВ "ТД" Українські харчові технології" (Покупець), згідно умов якого Постачальник зобов`язується поставляти продукцію за найменуванням Товару, асортиментом та цінами узгодженими сторонами у Специфікації, яка є відповідно Додатком до вказаного договору.
Пунктом 4.3 Договору встановлено, що Покупець здійснює оплату Товару по факту поставки товару.
На виконання умов вказаного договору, Позивачем було виписано видаткові накладні від 03.12.2017 року № 2012 на загальну суму 73550,62 грн. (в т.ч. ПДВ 12258,44 грн.), від 07.12.2017 р. № 4612 на загальну суму 27 861,41 грн. (в т.ч. ПДВ 4643,57 грн.), від 11.12.2017 року № 6712 на загальну суму 76307,44 грн. (в т.ч. ПДВ 12717,91 грн.), від 14.12.2017 року № 9812 на загальну суму 23 902,45 грн. (в т.ч. 3 983,74 грн.).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" на адресу ТОВ "ТД" Українські харчові технології" було виписано податкові накладні № 2012 від 03.12.2017р. на загальну суму 73550,62 грн. (в т.ч. ПДВ 12258,44 грн.), № 4612 від 07.12.2017р. на загальну суму 27 861,41 грн. (в т.ч. ПДВ 4643,57 грн.), № 6712 від 11.12.2017р. на загальну суму 76307,44 грн. (в т.ч. ПДВ 12717,91 грн.), №9812 від 14.12.2017 р. на загальну суму 23 902,45 грн. (в т.ч. 3 983,74 грн.).
Товариство засобами телекомунікаційного зв`язку через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України надіслало податкові накладні №2012, від 03.12.2017р., № 4612 від 07.12.2017р., № 6712 від 11.12.2017р., №9812 від 14.12.2017р., які не були прийняті, згідно квитанцій №1 від 29.12.2017 року: "Виявлені помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 0203. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН"..
На вимогу п. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України для подальшої реєстрації податкової накладної та прийняття рішення щодо прийняття рішення та реєстрації податкової накладної Державною фіскальною службою України товариством було надіслано до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв`язку документи згідно переліку для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також пояснення товариства щодо суті господарських операцій.
23.06.2018 р. комісія прийняла рішення №813286/41172225, № 813285/41172225, № 813287/41172225, № 813288/41172225 про відмову у реєстрації податкових накладних № 2012 від 03.12.2017р. на загальну суму 73550,62 грн. (в т.ч. ПДВ 12258,44 грн.), № 4612 від 07.12.2017р. на загальну суму 27 861,41 грн. (в т.ч. ПДВ 4643,57 грн.), № 6712 від 11.12.2017р. на загальну суму 76307,44 грн. (в т.ч. ПДВ 12717,91 грн.), №9812 від 14.12.2017 р. на загальну суму 23 902,45 грн. (в т.ч. 3 983,74 грн.), з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), утому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити).
30.06.2018 року позивачем на адресу Державної фіскальної служби України засобами електронного зв`язку було направлено скарги на рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, в якій просив скасувати рішення та зареєструвати в ЄРПН ПН від № 2012 від 03.12.2017р., № 4612 від 07.12.2017р., № 6712 від 11.12.2017р., № 9812 від 14.12.2017р..
06.07.2018 року Державною фіскальною службою України було прийнято рішення комісії з питань розгляду скарг № 17084/41172225/2, № 17070/41172225/2, 17062/41172225/2, № 17075/41172225/2 якими скарги залишено без задоволення, а рішення від 30.06.2018 року без змін.
01.11.2017 року ТОВ "Українські м`ясні продукти" (Постачальник) уклало договір поставки № 12223 з ТОВ "Тріос" (Покупець), згідно умов якого Постачальник зобов`язується поставляти продукцію за найменуванням Товару, асортиментом та цінами узгодженими сторонами у Специфікації, яка є відповідно Додатком до вказаного договору.
Пунктом 4.3 Договору встановлено, що Покупець здійснює оплату Товару по факту поставки товару.
На виконання умов вказаного договору, Позивачем було виписано видаткові накладні від 04.12.2017 року № 2312 на загальну суму 3 976,27 грн. (в т.ч. ПДВ 662,71 грн.), від 12.12.2017 р. № 8412 на загальну суму 1650,53 грн. (в т.ч. ПДВ 275,09 грн.).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" на адресу ТОВ "Тріос" було виписано податкові накладні № 2312 від 04.12.2017р. на загальну суму 3976,27 грн. (в т.ч. ПДВ 662,71 грн.), № 8412 від 12.12.2017р. на загальну суму 1650,53 грн. (в т.ч. ПДВ 275,09 грн.).
Товариство засобами телекомунікаційного зв`язку через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України надіслало податкові накладні №2312, від 04.12.2017р., № 8412 від 12.12.2017р., які не були прийняті, згідно квитанцій №1 від 03.01.2018 року: "Виявлені помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 0209. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".
На вимогу п. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України для подальшої реєстрації податкової накладної та прийняття рішення щодо прийняття рішення та реєстрації податкової накладної Державною фіскальною службою України товариством було надіслано до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв`язку документи згідно переліку для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також пояснення товариства щодо суті господарських операцій.
27.06.2018 р. комісія прийняла рішення №820727/41172225, № 820728/41172225, про відмову у реєстрації податкових накладних № 2312 від 04.12.2017р. на загальну суму 3976,27 грн. (в т.ч. ПДВ 662,71 грн.), № 8412 від 12.12.2017р. на загальну суму 1650,53 грн. (в т.ч. ПДВ 275,09 грн.), з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), утому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити).
30.06.2018 року позивачем на адресу Державної фіскальної служби України засобами електронного зв`язку було направлено скарги на рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, в якій просив скасувати рішення та зареєструвати в ЄРПН ПН №2312, від 04.12.2017р., № 8412 від 12.12.2017р..
06.07.2018 року Державною фіскальною службою України було прийнято рішення комісії з питань розгляду скарг № 17037/41172225/2, № 17048/41172225/2, якими скарги залишено без задоволення, а рішення від 30.06.2018 року без змін.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" - вважає вказані рішення протиправними та просить їх скасувати з таких підстав.
Позивач посилається на виконання ним вимог законодавства щодо оформлення податкових накладних згідно ст. 187, 201 Податкового кодексу України, надання ним документів на підтвердження реальності господарської операції, які не були враховані відповідачем.
Відповідач - Державна податкова служба України - відзиву на позов не надала.
Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві - відзиву на позов не надала.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно підпунктів "а", "б" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України).
П.201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" вказані вимоги виконано: складено податкові накладні № 88 від 24.11.2017р., № 89 від 24.11.2017р., № 101 від 27.11.2017р., № 2012 від 03.12.2017р., № 4612 від 07.12.2017р., № 6712 від 11.12.2017р., № 9812 від 14.12.2017р., № 2312 від 04.12.2017р., № 8412 від 12.12.2017р. та направлено їх на реєстрацію до Державної фіскальної служби України.
Щодо підстав відмови у реєстрації вказаних податкових накладних суд зазначає наступне.
За приписами п.74.2 ст. 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст. 74 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.10р., податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно п. 12 Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні приписи містить пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст. 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зі змісту квитанцій від 18.12.2017р., 03.12.2017р., 03.01.2018 р., контролюючим органом сформульовано висновок про виявлення помилок, що призвели до зупинки реєстрації податкових накладних, оскільки ПН/РК відповідає критеріям ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, у зв`язку з чим платнику запропоновано надати додаткові документи.
У відповідності до пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.3 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп.201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.
Позивачем вказані вимоги виконано та надано всі наявні у нього документи на підтвердження проведення господарських операцій між ним та контрагентами - ТОВ "Каскад Сервіс Плюс", ТОВ "ТД" Українські харчові технології", ТОВ "Тріос".
Згідно п. 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 13.06.17р. № 567, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп. 215.3.1 та 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
В даному випадку в матеріалах справи відсутні будь-які докази щодо можливості застосування до позивача п. 2 Критеріїв, тому перевірка могла проводитися лише щодо п. 1 Критеріїв.
Наказом Міністерства фінансів України 13.06.17р. № 567 також затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими є 1) для критерію, зазначеного у пп. 1 п. 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Разом з тим, на час подання контролюючому органу документів та прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі визначений пунктом 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117, та який включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії №763253/41172225 від 04.06.2018 року, №763252/41172225 від 04.06.2018 року, №763254/41172225 від 04.06.2018 року, №813286/41172225 від 23.06.2018 року, №813285/41172225 від 23.06.2018 року, №813287/41172225 від 23.06.2018 року, №813288/41172225 від 23.06.2018 року, №820727/41172225 від 27.06.2018 року, №820728/41172225 від 27.06.2018 року про відмову у реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації стосовно причин та підстав прийняття таких рішень, а лише містять загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), утому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити).
При цьому, в рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Згідно п. 18, 19, 20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно п. 23 Порядку Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень , приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Згідно п. 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
З огляду на вимоги п. 23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, рішення про зупинення реєстрації податкової накладної та відмову у реєстрації податкової накладної в даному разі прийнято Комісією регіонального рівня - Головним управлінням ДФС у Донецькій області.
З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано необхідні документи, які підтверджують здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено.
Окремо суд зазначає, що відсутність чітко виписаної у законодавстві процедури, що передбачала б зрозумілі підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, не може бути поставлена у провину позивачу, тоді як відповідальність за це має нести держава (в даному випадку в особі відповідача як контролюючого органу).
Згідно п. 70 рішення Європейського суду з прав людини у справі RYSOVSKYY v. UKRAINE (Рисовський проти України), заява № 29979/04, Судом проаналізовано поняття "належне урядування", а саме.
Аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції, Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер`їлдіз проти Туреччини" [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119) (http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-107088).
Також, визнаючи протиправними та скасовуючи оскаржувані рішення, суд вважає вірним обраний позивачем спосіб захисту порушеного права - шляхом зобов`язання контролюючого органу зареєструвати податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно правової позиції Європейського суду з прав людини, висловленої у п. 50 рішення від 13.01.11р. по справі ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04), ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".(http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-102814).
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2.Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 763253/41172225 від 04.06.2018 року, № 763252/41172225 від 04.06.2018 року, №763254/41172225 від 04.06.2018 року, №813286/41172225 від 23.06.2018 року, №813285/41172225 від 23.06.2018 року, №813287/41172225 від 23.06.2018 року, №813288/41172225 від 23.06.2018 року, №820727/41172225 від 27.06.2018 року, №820728/41172225 від 27.06.2018 року.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, код 43005393) зареєструвати податкові накладні № 88 від 24.11.2017р., № 89 від 24.11.2017р., № 101 від 27.11.2017р., № 2012 від 03.12.2017р., № 4612 від 07.12.2017р., № 6712 від 11.12.2017р., № 9812 від 14.12.2017р., № 2312 від 04.12.2017р., № 8412 від 12.12.2017р. Товариства з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" (02132, м. Київ, пр-т Миколи Бажана, буд. 8-Б, оф.6, код 41172225) в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою їх направлення на реєстрацію.
4. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головним управлінням ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, будинок 33/19, код 43141267) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Українські м`ясні продукти" (02132, м. Київ, пр-т Миколи Бажана, буд. 8-Б, оф.6, код 41172225) 15 858,00 грн. судового збору.
5. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
6. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 05.03.20 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2020 |
Оприлюднено | 06.03.2020 |
Номер документу | 88020253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Глущенко Яна Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні