Рішення
від 03.03.2020 по справі 120/4245/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

03 березня 2020 р. Справа № 120/4245/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Шаповалової Т.М.,

за участю:

секретаря судового засідання: Драло В.О.

представників позивача: Ладуби А.Ю., Мусіровського О.А.,

представника відповідача: Годованюк А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Староприлуцької сільської ради Липовецького району Вінницької області до Вінницької обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Костянтинівська сільська рада Липовецького району Вінницької області, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2019 року (далі - позивач) Староприлуцька сільська рада Липовецького району Вінницької області звернулася до суду з адміністративним позовом до Вінницької обласної державної адміністрації (далі - відповідач), у якому просила:

визнати протиправною бездіяльність Вінницької обласної державної адміністрації щодо неналежного розгляду звернення Староприлуцької сільської ради від 01.11.2019 року № 02-12/430 про внесення змін до рішення Вінницької обласної ради від 05 березня 2019 року №785 Про схвалення у новій редакції проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області ;

зобов`язати Вінницьку обласну Державну адміністрацію розглянути звернення Староприлуцької сільської ради від 01.11.2019 року № 02-12/430 про внесення змін до рішення Вінницької обласної ради від 05 березня 2019 року № 785 Про схвалення у новій редакції проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області з урахуванням висновків суду та вимог Закону України №157 - VІІІ від 05.02.2015 року Про добровільне об`єднання територіальних громад .

Обґрунтовуючи позовні вимоги, представник позивача вказував, що відповідно до волевиявлення громадян у 2017 році на підставі рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад 20 сесії 7 скликання було утворено Староприлуцьку сільську об`єднану територіальну громаду шляхом об`єднання територіальних громад сіл Стара Прилука та Нова Прилука. Адміністративним центром територіальної громади є село Стара Прилука, в якому розміщені її органи місцевого самоврядування. Територія громади згідно з адміністративно - територіальним устроєм України входить до складу Липовецького району Вінницької області.

Відповідно до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 1076 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 467-р) Староприлуцьку об`єднану територіальну громаду включено до складу спроможних та присвоєно КОАТУУ 0522286601.

Рішенням №219 від 19 липня 2018 року Констянтинівська сільська рада Липовецького району виявила бажання приєднатися до Староприлуцької ОТГ та прийняла відповідне рішення.

Староприлуцька сільська рада неодноразово зверталася до відповідача із пропозиціями та зверненнями про внесення змін до перспективного плану формування територій громад Вінницької області.

18.10.2019 року до позивача надійшов лист Департаменту міжднародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА, відповідно до якого пропонувалося надати документи для розгляду питання щодо внесення змін до Перспективного плану в частині приєднання до Староприлуцької ОТГ Костянтинівської сільської ради.

На виконання зазначеного листа Староприлуцька сільська рада Липовецького району Вінницької області за вихідним № 02-12/430 від 01.11.2019 року подала до Вінницької ОДА відповідні документи та просила внести зміни до рішення Вінницької обласної ради від 05.03.2019 року № 785 Про схвалення у новій редакції проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області .

Однак, станом на час звернення до суду відповідачем не розглянуто звернення позивача від 01.11.2019 року та не надано відповідно до ст. 7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад висновку про відповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України .

Позивач вважає, що має місце протиправна бездіяльність Вінницької обласної державної адміністрації щодо неналежного розгляду звернення та просить суд зобов`язати розглянути його відповідно до вимог Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад .

Ухвалою суду від 21.12.2019 року, прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 21.01.2020 року, а також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

Також ухвалою суду від 21.12.2019 року залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Костянтинівську сільську раду Липовецького району Вінницької області. Встановлено третім особам, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача 5-денний строк з дня отримання копії позовної заяви та відзиву на позовну заяву для подання письмових пояснень в порядку ст. 165 КАС України

20.01.2020 року представником відповідача подано відзив на адміністративний позов. У відзиві зазначено, що відповідно до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 р. № 1076-р, Костянтинівська сільська рада не належить до Староприлуцької сільської об`єднаної територіальної громади, а відноситься до Турбівської територіальної громади, а тому її приєднання до Староприлуцької сільської об`єднаної територіальної громади можливе лише після внесення змін до Перспективного плану.

Вінницька облдержадміністрація листом від 22 жовтня 2018 року № 01.01-51/6560 звернулась до голови Вінницької обласної Ради з проханням внести в порядок денний позачергової сесії обласної Ради питання щодо внесення змін до рішення 38 сесії обласної Ради 6 скликання від 24 червня 2015 року №894 Про проект Перспективного плану формування територій громад Вінницької області . До листа було додано проект рішення Про внесення змін до рішення 38 сесії обласної Ради 6 скликання від 24 червня 2015 року №894 Про проект Перспективного плану формування територій громад Вінницької області , пояснювальну записку до проекту рішення сесії обласної Ради Про внесення змін до рішення 38 сесії обласної Ради 6 скликання від 24 червня 2015 року №894 Про проект Перспективного плану формування територій громад Вінницької області (додаток 3).

Вказує, що обласна державна адміністрація зобов`язана формувати проект перспективного плану відповідно до вимог Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214, а не бажань територіальних громад. При цьому, вимоги Методики взагалі не передбачають формування проекту перспективного плану за заявами органів місцевого самоврядування.

Одночасно до відзиву відповідач додав копію листа облдержадміністрації від 22 жовтня 2018 року № 01.01-51/6560; копію проекту рішення Про внесення змін до рішення 38 сесії обласної Ради 6 скликання від 24 червня 2015 року № 894 Про проект Перспективного плану формування територій громад Вінницької області ; копію пояснювальної записки до проекту рішення сесії обласної Ради Про внесення змін до рішення 38 сесії обласної Ради 6 скликання від 24 червня 2015 року № 894 Про проект Перспективного плану формування територій громад Вінницької області .

Враховуючи наведене, відповідач вважає, що у задоволенні позову слід відмовити.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Костянтинівська сільська рада Липовецького району Вінницької області у судове засідання не з`явилася, про день, час і місце розгляду справи була повідомлена вчасно та належним чином.

З урахуванням викладеного, керуючись положеннями ч. 3 ст. 194, ч. 9 ст. 205 КАС України, на думку суду, наявні підстави для розгляду справи у відсутності третьої особи.

В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та надали пояснення згідно з обґрунтуваннями, наведеними у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та оцінивши інші докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 1076 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 467-р) Староприлуцьку об`єднану територіальну громаду включено до складу спроможних та присвоєно КОАТУУ 0522286601.

Територіальними громадами, що входять до складу спроможної Староприлуцької спроможної територіальної громади зазначено Староприлуцьку та Новоприлуцьку.

Рішенням №219 від 19 липня 2018 року Констянтинівська сільська рада Липовецького району в складі територіальних громад сіл Констянтинівка, Петрівка та Чупринівка виявила бажання приєднатися до Староприлуцької ОТГ та прийняла відповідне рішення.

Разом з тим, відповідно до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 1076 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 467-р), Костянтинівська територіальна громада відноситься до Турбівської спроможної територіальної громади.

Староприлуцька сільська рада 31.07.2018 року зверталася до Вінницької обласної ради та 14.09.2018 року до Вінницької ОДА та просила внести зміни до рішення Вінницької обласної ради від 24 червня 2015 року №894 Про проект Перспективного плану формування територій громад Вінницької області в частині формування об`єднаних територіальних громад Липовецького району, додавши Костянтинівську сільську раду до Староприлуцької ОТГ.

Листом Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької обласної державної адміністрації від 18.10.2019 року № 2055/4-2 надано відповідь позивачу про те, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 року № 1076 (із змінами) затверджено Перспективний план формування територій громад Вінницької області, яким погоджено утворення 66 спроможних територіальних громад, в тому числі визнано спроможною Староприлуцьку сільську об`єднану територіальну громаду у складі Староприлуцької та Новоприлуцької територіальних громад, що утворено в 2017 році.

Також повідомлено, що внесення змін до рішення Вінницької обласної ради від 05 березня 2019 року №785 Про схвалення у новій редакції проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області в частині приєднання Костянтинівської сільської територіальної громади до Староприлуцької об`єднаної територіальної громади можливе лише за умови подання документів облдержадміністрації згідно Методики, зокрема паспорту та відомостей про територіальні громади, що увійдуть до складу Староприлуцької об`єднаної територіальної громади.

01.11.2019 року на вказаний лист від 18.10.2019 року Староприлуцькою сільською радою було надіслано Вінницькій обласній державній адміністрації два листи, а саме:

№ 02-12/429 від 01.11.2019 року з проханням внести зміни до рішення Вінницької обласної ради від 05 березня 2019 року №785 Про схвалення у новій редакції проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області в частині приєднання Костянтинівської сільської територіальної громади до Староприлуцької ОТГ. До листа додано паспорт громади, копія рішення Костянтинівської сільської ради;

№ 02-12/430 від 01.11.2019 року з проханням внести зміни до рішення Вінницької обласної ради від 05 березня 2019 року №785 Про схвалення у новій редакції проекту перспективного плану формування територій громад Вінницької області відповідно до попереднього формування територій громад Вінницької області, до Староприлуцької громади включивши Костянтинівську, Лісоволисіївську та Білянську сільські ради. До листа додано: паспорт громади, пропозиції до проекту перспективного плану формування територій Липовецького району, копія рішення Костянтинівської сільської ради.

Разом з тим, жодної письмової відповіді щодо розгляду поданих документів Вінницькою ОДА позивачу не надходило.

Представник відповідача в судовому засіданні надав протокол № 9 робочої групи з проведення консультацій із громадськістю та органами місцевого самоврядування щодо формування спроможних територіальних громад від 31.01.2020 року з порядком денним: питання щодо створення об`єднаних територіальних громад у Липовецькому районі.

В засіданні робочої групи, зокрема, приймали участь голова Староприлуцької ОТГ та Костянтинівський сільський голова та обговорювалося питання приєднання Костянтинівської громади до Староприлуцької ОТГ.

На засіданні робочої групи вирішено внести питання щодо змін у проекті перспективного плану формування територій громад в частині Липовецького району на розгляд комісії при Міністерстві розвитку громад та територій України стосовно проведення консультативних зустрічей щодо перспективного плану формування територій громад Вінницької області.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

За змістом статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Стаття 140 Конституції України визначає, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Згідно ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в України від 21.05.1997 року №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР): місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ст. 4 Закону №280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.

У статті 6 Закону №280/97-ВР визначено, що первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 1 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад №157-VIII від 05 лютого 2015 року (далі - Закон №157-VIII) визначено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад.

Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону №157-VIII добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов:

1) у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування;

2) територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися;

3) об`єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;

4) при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади;

5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання;

6) об`єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, області.

Розділом ІІ Закону України № 157-VIII регламентовано порядок добровільного об`єднання територіальних громад, зокрема, ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад, порядок підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, підготовка рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Відповідно до ч.3-8 ст.7 Закону №157-VIII схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад.

У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.

Розділом ІІ-1 Закону №157-VIII регулюється порядок добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад.

Відповідно до ч.1, ч. 2 ст.8-1 Закону України № 157-VIII добровільно приєднатися до об`єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 цього Закону, має право суміжна сільська, селищна територіальна громада, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади. Ініціаторами добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади можуть бути суб`єкти, визначені частиною першою статті 5 цього Закону.

Таким чином, приєднатися до спроможної територіальної громади може лише територіальна громада, яка є : 1) суміжною; 2) яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

У разі відповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради на наступній сесії приймають рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади.

У разі встановлення невідповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання (ч.5-7 ст.8-2 Закону №157).

В свою чергу, відповідно до ст.11 Закону № 157-VIII перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області розробляється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою формування спроможних територіальних громад і охоплює всю територію Автономної Республіки Крим, області.

Методика формування спроможних територіальних громад розробляється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері територіальної організації влади, адміністративно-територіального устрою, розвитку місцевого самоврядування, та затверджується Кабінетом Міністрів України.

Перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної державної адміністрації (Частина третя статті 11 в редакції Закону № 348-IX від 05.12.2019).

Методика формування спроможних територіальних громад, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року №214 (в редакції відповідно до Постанови КМУ від 850 від 25.09.2019 року чинній на час направлення звернення від 01.11.2019 року(далі - Методика).

Пунктом 4 Методики визначено, що формування спроможних територіальних громад здійснюється шляхом:

розроблення Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією проекту перспективного плану;

схвалення проекту перспективного плану Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою;

затвердження Кабінетом Міністрів України перспективних планів;

добровільного об`єднання територіальних громад;

добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» , суміжної сільської, селищної територіальної громади, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади.

Відповідно до п. 5 Методики Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрація розробляє відповідно до цієї Методики із залученням у разі потреби представників органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості відповідних адміністративно-територіальних одиниць:

проект перспективного плану;

паспорти спроможних територіальних громад за формою згідно з додатком.

Відповідно до п.11-12 Методики з метою врахування інтересів територіальних громад під час розроблення проекту перспективного плану уповноважені Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією посадові особи проводять консультації з уповноваженими представниками органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, а також суб`єктами господарювання та їх громадськими об`єднаннями. За результатами консультацій оформляється протокол.

Якщо в процесі розроблення проекту перспективного плану після проведення консультацій виникла необхідність внесення до нього змін, проводяться додаткові консультації.

Проект перспективного плану схвалюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною обласною радою та вноситься в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України разом з паспортами спроможних територіальних громад для його затвердження.

У разі схвалення Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною обласною радою змін до перспективного плану, проект акта Кабінету Міністрів України про внесення таких змін до перспективного плану вноситься на розгляд Кабінету Міністрів України Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією в установленому порядку ( п.14 Методики).

Постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 34 внесено зміни до Методики формування спроможних територіальних громад ( редакція чинна на час розгляду справи судом), зокрема, ці зміни стосуються усунення з процесу затвердження проекту перспективного плану відповідної обласної ради.

В позовній заяві позивач посилається на те, що його звернення від 01.11.2019 Вінницька ОДА повинна розглянути відповідно до ст.7 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» та протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад підготувати відповідний висновок, що затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

А у разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація мала повернути його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.

Зокрема на ст. 6 позовної заяви зазначає, що відповідачем не надано оцінки невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та Законам України.

В той же час зазначає, що предметом оскарження є бездіяльність щодо несвоєчасного і неналежного розгляду звернення про внесення змін до перспективного плану формування територій Вінницької області.

В судовому засіданні представники позивача пояснили, що вважають необхідним застосовувати до спірних правовідносин норми ст.7 Закону №157-VIII, оскільки іншої процедури розгляду звернень територіальних громад законом не встановлено.

Разом з тим, надаючи оцінку таким доводам позивача, суд приходить до висновку, що спірні правовідносини стосуються внесення змін до Перспективного плану, що не є тотожним розгляду питань про об`єднання територіальних громад чи приєднання до об`єднаних територіальних громад.

Так, відповідно до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 1076 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 467-р), Костянтинівська територіальна громада відноситься до Турбівської спроможної територіальної громади.

А тому для вирішення питання про її приєднання до Староприлуцької спроможної територіальної громади, необхідно внести зміни до Перспективного плану, оскільки відповідно до ст.8- 1 Закону №157-VIII приєднатися до спроможної територіальної громади може лише територіальна громада, яка є : 1) суміжною; 2) яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади.

Звернення позивача до Вінницької ОДА від 01.11.2019 року також стосувалися питання внесення змін до Перспективного плану, а не об`єднання чи приєднання територіальних громад, що не заперечується сторонами в судовому засіданні.

Таким чином, суд приходить до висновку про неможливість застосування ст.7 та 8-2 Закону №157-VIII до спірних правовідносин та про відсутність обов`язку у відповідача в даному випадку готувати протягом 10 днів відповідний висновок про відповідність проекту рішення Конституції чи Законам України чи повертати проект рішення на доопрацювання.

В судовому засіданні представниками позивача не наведено інших нормативно-правових актів, які б регулювали порядок розгляду звернення органів місцевого самоврядування про внесення змін до Перспективного плану.

Разом з тим, норми Методики формування спроможних територіальних громад (п. 4 в редакції постанови №850, п.5 в попередній редакції) передбачають залучення облдержадміністрацією представників органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості відповідних адміністративно-територіальних одиниць при розробленні проекту перспективного плану та паспортів спроможних територіальних громад за формою згідно з додатком 1.

Пунктами 12-14 Методики передбачено, що з метою забезпечення відкритості та прозорості роботи з розроблення проекту перспективного плану утворюється робоча група, до складу якої входять представники Ради міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрації, відповідних органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості.

З метою врахування інтересів територіальних громад під час розроблення проекту перспективного плану уповноважені Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією посадові особи проводять консультації з уповноваженими представниками органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, а також суб`єктами господарювання та їх громадськими об`єднаннями.

За результатами консультацій оформляється протокол. Якщо в процесі розроблення проекту перспективного плану після проведення консультацій виникла необхідність внесення до нього змін, проводяться додаткові консультації.

Таким чином, наведеними нормами передбачено можливість органів місцевого самоврядування брати участь в розробленні Перспективного плану шляхом залучення їх представників в робочі групи та проведення консультацій.

Представником відповідача надано до суду протокол № 9 робочої групи з проведення консультацій із громадськістю та органами місцевого самоврядування щодо формування спроможних територіальних громад від 31.01.2020 року з порядком денним: питання щодо створення об`єднаних територіальних громад у Липовецькому районі.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що спірні правовідносини стосуються внесення змін до перспективного плану, а не об`єднання чи приєднання територіальних громад, а тому до них не застосовуються положення ст.7 та 8-2 Закону №157 щодо обов`язку надавати на звернення позивача висновок про відповідність Конституції та законам України.

Разом з тим, Методикою визначено інші шляхи участі органів місцевого самоврядування в розробленні проекту перспективного плану та змін до нього. Відповідачем, в свою чергу, надано докази залучення голови Староприлуцької ОТГ та Костянтинівського сільського голови до участі у відповідних консультаціях.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частин першої - другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав у задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Згідно з вимогами ст. 139 КАС України судові витрати не стягуються.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Староприлуцької сільської ради Липовецького району Вінницької області до Вінницької обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повне судове рішення складено та підписано суддею 06.03.2020

позивач: Староприлуцька сільська рада Липовецького району Вінницької області (код ЄДРПОУ 04329174, вул. Гагаріна, 42, с. Стара Прилука, Липовецький район Вінницька область, 22511)

відповідач: Вінницька обласна державна адміністрація (код ЄДРПОУ 20089290, вул. Соборна, 70, м. Вінниця, 21050)

Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2020
Оприлюднено10.03.2020
Номер документу88058085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/4245/19-а

Рішення від 03.03.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні