П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
05 березня 2020 р.м. ОдесаСправа № 420/1603/19
П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача - Шеметенко Л.П.
судді - Стас Л.В.
судді - Турецької І.О.
за участю секретаря - Коваль Т.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Акмангіт на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2019 року за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Акмангіт до Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області, за участю третіх осіб - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення від 06.03.2018 року № 328-VII-XXV в частині, -
В С Т А Н О В И В :
В березні 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Акмангіт звернулось до суду з адміністративним позовом до Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області, в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог просило: визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області від 06.03.2018 року № 328-VII-XXV Про затвердження детального плану території щодо затвердження детального плану території в с. Приморське на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області з метою індивідуального дачного будівництва площею 0,2000 га.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2019 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, товариство з обмеженою відповідальністю Акмангіт подало апеляційну скаргу.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем оскаржується рішення Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області від 06.03.2018 року № 328-VII-XXV Про затвердження детального плану території , яке визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Відповідно до ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
Таким чином, вказане рішення Приморської сільської ради здійснює нормативне регулювання відповідних відносин, тобто є нормативно-правовим актом, яким затверджено містобудівну документацію частини села Приморське, яка визначає планувальну організацію і розвиток частини території та стосується необмеженої кількості суб`єктів.
Отже, позов у даній справі подано щодо оскарження нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.ч. 4-7 ст. 264 КАС України у разі відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта суд зобов`язує відповідача опублікувати оголошення про це у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.
Оголошення повинно містити вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи.
Оголошення має бути опубліковано не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання, а у випадку, визначеному частиною десятою цієї статті, - у строк, визначений судом.
Якщо оголошення опубліковано своєчасно, вважається, що всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про судовий розгляд справи. Скарги на судові рішення в цій справі заінтересованих осіб, якщо вони не брали участі у справі, залишаються без розгляду.
Тобто, вказаною нормою встановляються особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів.
Зважаючи на можливість багаторазового застосування нормативно-правового акта та поширення відповідних вимог на невизначене коло осіб, у випадку відкриття провадження у справі щодо оскарження нормативно-правового акта відповідач повинен виконати покладений на нього судом обов`язок опублікувати оголошення про це у виданні, в якому вказаний акт був або мав бути офіційно оприлюднений.
Своєчасна публікація оголошення про оскарження нормативно-правового акта зумовлює презумпцію належного повідомлення про судовий розгляд справи всіх заінтересованих осіб з огляду на рішення Європейського суду з прав людини у справах «Федоров та Федорова проти України» , «Слюсар проти України» , «Лучанінова проти України» , «Меріт проти України» , «Ріпан проти Австрії» .
Після набрання законної сили рішенням суду про визнання нормативно-правового акта протиправним і нечинним резолютивна частина такого судового рішення підлягає невідкладному опублікуванню у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено. У такий спосіб унеможливлюється подальша дія оскарженого нормативно-правового акта та порушення прав, свобод і законних інтересів осіб, на яких поширюються вимоги цього акта.
Отже, для оскарження нормативно-правових актів органу місцевого самоврядування передбачена інша процедура, ніж та, що передбачена для оскарження актів індивідуальної дії.
Недотримання встановленого законом спеціального порядку розгляду спорів про визнання нечинним нормативно-правого акта є істотним порушенням процесуального права, який впливає на права та інтереси інших осіб, на яких поширюється дія нормативно-правового акта.
Проте, в матеріалах справи відсутнє рішення суду першої інстанції про зобов`язання відповідача опублікувати оголошення про відкриття провадження у даній справі та про дату, час та місце розгляду такої справи у виданні, в якому оскаржуваний акт був або мав бути офіційно оприлюднений, а також в матеріалах справи відсутні відомості про здійснення відповідачем опублікування наведеного оголошення.
З огляду на викладене, з метою дотримання вимог ст. 264 КАС України, що визначають особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів, а також з метою дотримання прав та інтересів інших осіб, на яких поширюється дія нормативно-правих актів, що оскаржується у даній справі, колегія суддів вважає за необхідне зобов`язати Приморську сільську раду Кілійського району Одеської області у строк до 18.03.2020 р. опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі № 420/1603/19 у виданні, в якому оскаржуваний у цій справі акт був або мав бути офіційно оприлюдненій, із зазначенням в такому оголошенні вимог позивача щодо оскаржуваного акту, реквізитів нормативно-правового акту, дати, часу і місця судового розгляду адміністративної справи, що відбудеться в П`ятому апеляційному адміністративному суді за адресою: 65120 м. Одеса, проспект Гагаріна 19-21 09.04.2020 року о 15 год. 30 хв. та надати докази такого опублікування до суду апеляційної інстанції.
Крім того, для повного та об`єктивного встановлення всіх обставин по справі, виникла необхідність у дослідженні додаткових доказів.
Згідно ч.ч. 1, 3 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Статтею 9 КАС України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Ч. 3 ст. 77 КАС України передбачено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно ч. 3 ст. 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
За наслідками дослідження матеріалів адміністративної справи, колегія суддів дійшла висновку про необхідність витребування у відповідача по справі доказів у підтвердження викладених ним доводів щодо правомірності прийняття оскаржуваного рішення.
Колегія суддів зазначає, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Відповідно до ч. 6 ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях (далі - містобудівна документація), визначає Порядок розроблення містобудівної документації, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 16.11.2011 року № 290 (далі - Порядок № 290).
Згідно п. 4.12 Порядку № 290 (чинного на момент прийняття оскаржуваного рішення), детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту, розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання.
З метою встановлення дотримання відповідачем порядку прийняття оскаржуваного рішення, колегія суддів вважає за необхідне витребувати від відповідача докази у підтвердження дати отримання розробленого детального плану від його розробника.
В свою чергу, постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 555 затверджено Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, який визначає механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій (далі - містобудівна документація) (далі - Порядок № 555).
Відповідно до п. 3 Порядку № 555 сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи відповідно до частини третьої статті 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забезпечують:
оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення проектів містобудівної документації з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками;
оприлюднення розроблених проектів містобудівної документації і доступ громадськості до зазначеної інформації;
реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації;
узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками проектів містобудівної документації через погоджувальну комісію (у разі її утворення);
оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.
Пунктом 4 вказаного Порядку передбачено, що виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.
Оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.
Разом з тим, в матеріалах справи відсутні будь-які докази у підтвердження дотримання відповідач вказаних положень Порядку № 555. З огляду на зазначене, колегія суддів вважає за необхідне витребувати від відповідача докази оприлюднення рішення щодо розроблення проекту містобудівної документації (детального плану) з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; докази оприлюднення розробленого проекту містобудівної документації (графічних матеріалів детального плану); відомостей стосовно того, чи подавались громадськістю пропозиції з приводу розроблення детального плану території; доказів оприлюднення рішення Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області від 06.03.2018 року № 328-VII-XXV Про затвердження детального плану території .
Крім того, для встановлення всіх обставин по справі колегія суддів вважає за необхідне витребувати від Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області пояснення стосовно доводів позивача про неправомірне призначення проведення громадських слухань до укладення договору із розробником містобудівної документації про розробку детального плану території.
У поданому відзиві на позовну заяву відповідач посилається на те, що спірна земельна ділянка, детальний план якої розроблювався відноситься до земель рекреаційного призначення, однак будь-які докази у підтвердження вказаних доводів в матеріалах справи відсутні. У зв`язку з вказаним, необхідним є витребування доказів віднесення спірної земельної ділянки у с. Приморське на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області площею 0,2000 га до земель рекреаційного призначення.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
З огляду на зазначене, витребування від відповідача підлягає викопіювання з Генерального плану стосовно спірної території, на яку розроблявся детальний план.
Враховуючи викладене, з метою отримання витребуваних доказів, колегія суддів приходить до висновку про необхідність оголошення перерви в апеляційному розгляді справи.
Керуючись ст.ст. 9, 77, 80, 241, 243, 248, 308, 310, 321, 325, 328 КАС України суд, -
У Х В А Л И В:
Зобов`язати Приморську сільську раду Кілійського району Одеської області у строк до 18.03.2020 року опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі № 420/1603/19 за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю Акмангіт на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2019 року за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Акмангіт до Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області, за участю третіх осіб - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення від 06.03.2018 року № 328-VII-XXV в частині, у виданні, в якому оскаржуваний у цій справі акт був або мав бути офіційно оприлюдненій, із зазначенням в такому оголошенні вимог позивача щодо оскаржуваного акту, реквізитів нормативно-правового акту, дати, часу і місця судового розгляду адміністративної справи, що відбудеться в П`ятому апеляційному адміністративному суді за адресою: 65120 м. Одеса, проспект Гагаріна 19-21 09.04.2020 року о 15 год. 30 хв.
Зобов`язати Приморську сільську раду Кілійського району Одеської області у строк до 19.03.2020 року надати до П`ятого апеляційного адміністративного суду докази опублікування наведеного оголошення.
Витребувати від Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області:
- докази підтвердження дати отримання розробленого детального плану від його розробника;
- докази оприлюднення рішення щодо розроблення проекту містобудівної документації (детального плану) з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками;
- докази оприлюднення розробленого проекту містобудівної документації (графічних матеріалів детального плану);
- відомості стосовно того, чи подавались громадськістю пропозиції з приводу розроблення детального плану території. У разі подання таких пропозицій необхідно надати докази результатів такого розгляду;
- докази оприлюднення рішення Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області від 06.03.2018 року № 328-VII-XXV Про затвердження детального плану території ;
- пояснення стосовно доводів позивача про неправомірне призначення проведення громадських слухань до укладення договору із розробником містобудівної документації про розробку детального плану території.
- докази віднесення спірної земельної ділянки у с. Приморське на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області площею 0,2000 га до земель рекреаційного призначення;
- викопіювання з Генерального плану стосовно спірної території, на яку розроблявся детальний план.
Зобов`язати Приморську сільську раду Кілійського району Одеської області надати витребувані судом докази у строк до 26.03.2020 року безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду за адресою: 65120, м. Одеса, проспект Гагаріна 19-21.
Роз`яснити учасникам справи, що у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені КАС України.
Оголосити перерву в апеляційному розгляді справи, призначивши наступне судове засідання на 09.04.2020 року на 15 год. 30 хв., яке відбудеться у залі судового засідання № 1 Б в приміщенні П`ятого апеляційного адміністративного суду за адресою: м. Одеса, проспект Гагаріна, 19-21.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.
Судове рішення складено у повному обсязі 06.03.2020 р.
Суддя-доповідач: Л.П. Шеметенко
Суддя: Л.В. Стас
Суддя: І.О. Турецька
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2020 |
Оприлюднено | 10.03.2020 |
Номер документу | 88062236 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шеметенко Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні