Рішення
від 02.03.2020 по справі 120/3363/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

02 березня 2020 р. Справа № 120/3363/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дмитришеної Руслани Миколаївни,

за участю:

секретаря судового засідання: Воронюк В.В.

представника позивача: Покатило В.М.

представника третьої особи: Рогозянської К.М.

без участі представника відповідача

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер" (21021, м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 62, кім. 40)

до: Державної акредитаційної комісії Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України (04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, 62), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Регіональний сервісний центр МВС у Вінницькій області (вул. Ботанічна, 24 м. Вінниця, 21010)

про: визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер" (21021, м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 62, кім. 40) до Державної акредитаційної комісії Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України (04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, 62) про визнання протиправним та скасування рішення.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, представник позивача зазначає, що 13.06.2019 товариство з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер" згідно із постановою КМУ від 20.05.2019 №490 "Про затвердження Порядку державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та атестації їх спеціалістів" звернулось із заявою до Головного сервісного центру МВС України про проведення державної акредитації. Разом із заявою було подано повний комплект матеріалів відповідно до Порядку.

14.06.2019 відповідачем прийнято оскаржуване рішення №31/10992 про відмову в державній акредитації закладу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер".

В подальшому, позивач керуючись п. 13 Порядку звернуся до МВС України із скаргою за №170 від 08.07.2019 з вимогою скасувати рішення про відмову в державній акредитації Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер". Однак, листом за №11288/04/31-2019 від 13.08.2019 подана скарга залишена без задоволення.

Вважаючи протиправним рішення №31/10992 від 14.06.2019 про відмову в державній акредитації закладу, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.

Ухвалою суду від 23.10.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження. Установлено відповідачу строк для подання відзиву на адміністративний позов.

18.11.2019 на виконання вимог ухвали суду від 23.10.2019 та відповідно до положень ст. 162 КАС України, стороною відповідача подано до суду відзив щодо заявлених позовних вимог, з якого слідує, що відповідач заперечує щодо задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.

Зі змісту поданої позивачем заяви вбачається, що заклад проводить підготовку, перепідготовку водіїв транспортних засобів з максимальною кількістю осіб: на категорії "А1" - 10 осіб, "А" - 10 осіб, "В" - 60 осіб, "С" - 20 осіб та перепідготовку водіїв ТЗ на категорію "С1" - 10 чол. Робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв повинні бути затверджені територіальним органом з надання сервісних послуг МВС за місцезнаходженням закладу та розроблені закладом на основі Типової навчальної програми підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2010 р. № 229.

Відповідно до поданого закладом тематичного плану підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів категорій "С", "С1" за розділом "Практичне керування транспортними засобами", що затверджений регіональним сервісним центром МВС у Вінницькій області від 28 травня 2019 р. та розробленим у відповідності до вимог Типової навчальної програми, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2010 р. № 229, а саме згідно з вимог теми 6 зазначеного розділу, в процесі підготовки слухачів здійснюється керування транспортними засобами з причепом, маса якого не перевищує 750 кг.

Однак, із поданих закладом матеріалах вбачається, що такі причепи для здійснення керування транспортними засобами категорій "С", "С1" взагалі відсутні. Натомість, відповідно до інформації, поданої у висновку, зокрема, розділу 5 "Відомості про учбовий транспорт" заклад має тільки легковий причіп - ММЗ 81021 з реєстраційним номером НОМЕР_1 . На підтвердження наявності причепів для здійснення керування транспортними засобами категорій "С", "С1" засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право закладу на користування транспортними засобами, в матеріалах, які передані ТОВ "Автошкола Лідер" до ГСД МВС з метою державної акредитації, були відсутні; інформація, яка б вказувала на наявність таких причепів, в матеріалах про матеріально - технічну базу була відсутня. Враховуючи викладене, за відсутності причепа, маса якого перевищує 750 кг виконання робочих програм та планів в повному обсязі є неможливим.

Відповідач акцентує увагу суду, що згідно пункту 6 вимог до закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та кваліфікаційних вимог до спеціалістів, які здійснюють таку підготовку, затверджених спільним наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства інфраструктури України, Міністерства соціальної політики України від 5 квітня 2016 р. № 255/369/132/344, робочі програми та плани з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв повинні виконуватися в повному обсязі.

Поряд з цим, відповідно до договору оренди від 26 грудня 2018 р. №1 орендодавцем є комунальний заклад "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15", який діє на підставі Статуту цього закладу, розробленого на основі Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Матеріально - технічна база, у відповідності до положень Статуту комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15", включає будівлі, споруди, землю, інші комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена в балансі. Отже, частина приміщення загальною площею 189,02 м. кв. за адресою: м. Вінниця, вул. Келецька, 62, є складовою матеріально - технічної бази комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15", а після передачі його в оренду ТОВ "Автошкола Лідер" стало складовою матеріально - технічної бази орендаря товариства.

Разом з цим, звернуто увагу суду, що відповідно до пункту 8.2. розділу VIII Статуту комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15", майно, закріплене за закладом, належить йому на правах оперативного управління. Згідно зі статтею 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державній реєстрації прав підлягають речові права, похідні від права власності, зокрема - право оперативного управління. Втім, на підтвердження цього в матеріалах про матеріально - технічну базу ТОВ "Автошкола Лідер" такі документи були відсутні.

Крім того, відповідно до змісту висновку, зокрема розділу І, стосовно нерухомого майна, що використовується в процесі здійснення своєї господарської діяльності, містяться зауваження, а саме: закладом не надано належні правовстановлюючі документи на майно, а ті документи, що надані (копія інвентарної картки обліку основних засобів в бюджетних установах № 001, копія довідки Департаменту комунальних ресурсів Вінницької міської ради від 25 квітня 2014 р. № 06-02013-8870, лист Департаменту комунальних ресурсів Вінницької міської ради від 26 березня 2019 р. № 06-00-019-14482 про те, що будівля Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15 відноситься до комунальної власності територіальної громади м. Вінниці, лист Вінницької міської ради від 23 травня 2019 р. № 01-00-00525664 про те, що в даний час ведеться робота щодо оформлення правоустановчих документів на будівлю, копія рішення Вінницької міської ради від 04 квітня 2008 р. №1845 "Про затвердження переліку об`єктів комунальної власності територіальної громади м. Вінниці...") не підтверджують реєстрацію речового права на об`єкт нерухомості, що здійснюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Так, враховуючи викладене, за результатами аналізу поданих документів 13 червня 2019 р. акредитаційною комісією ГСЦ МВС прийнято рішення про відмову в державній акредитації ТОВ "Автошкола Лідер" на засіданні. Результати засідання акредитаційної комісії ГСЦ МВС, відповідно до вимог абзацу першого пункту 8 Положення, оформлені в Протоколі № 10.

Стосовно другої позовної вимоги, відповідач вказує, що враховуючи положення постанови Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2019 р. № 320 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", яка набрала чинності через шість місяців з дня її опублікування, тобто - 19 жовтня 2019 р., крім абзацу третього підпункту 10 пункту 1 змін, затверджених цією постановою, який набирав чинності з дня опублікування цієї постанови, акредитаційна комісія ГСЦ МВС припинила свою дію 19 жовтня 2019 року. Тому, в подальшому, повноваження для проведення будь - яких засідань акредитаційною комісією ГСЦ МВС відсутні.

З урахуванням положень постанови №320, повноваження проведення державної акредитації закладу належать до регіонального сервісного центру МВС. Відповідно до частини 6 статті 15 Закону України "Про дорожній рух", Міністерство внутрішніх справ України створює та веде реєстр закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та здійснює державний контроль за додержанням ними вимог законодавства у цій сфері.

Ухвалою суду від 24.12.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 23 січня 2020 р. о 13:00 год.

Ухвалою суду від 23.01.2020 задоволено клопотання представника позивача про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Регіональний сервісний центр МВС у Вінницькій області (вул. Ботанічна, 24 м. Вінниця, 21010). Зобов`язано позивача до 31.01.2020 направити позовну заяву з додатками на адресу третьої особи, докази направлення яких надати до суду у строк до 17:00 год. 31.01.2020.

Установлено третій особі строк до 09.02.2020 для подання письмових пояснень щодо заявлених позовних вимог. Роз`яснено третій особі, що пояснення подаються до суду разом із доказами направлення їх на адреси інших учасників справи. Відкладено судове засідання на 12.02.2020 о 13:00

07.02.2020 від третьої особи надійшли пояснення щодо позовної заяви, які полягають в наступному.

На виконання вимог чинного законодавства працівниками територіального органу з надання сервісних послуг МВС у присутності позивача було проведено обстеження ТОВ "Автошкола Лідер" на предмет відповідності його матеріально-технічної бази вимогам визначеним чинним законодавством. Після проведення відповідної перевірки висновок був затверджений керівником територіального органу з надання сервісних послуг МВС, а саме ОСОБА_1 10.06.2019.

ТОВ "Автошкола Лідер", в свою чергу, на підтвердження права власності (користування) нерухомим майном, надало до територіального органу з надання сервісних послуг МВС наступні документи: копію інвентарної картки обліку основних засобів бюджетних установах № 001; копію довідки Департаменту комунальних ресурсів Вінницької міської ради від 25.04.2014 № 06-00-013-8870; лист департаменту комунальних ресурсів Вінницької міської ради від 26.03.2019 № 06-00-019-14482 про те, що будівля загальноосвітньої школи 1-III ступенів №15 відноситься до комунальної власності територіальної громади м. Вінниці; лист Вінницької міської ради від 23.05.2019 № 01-00-005-25664 про те, що в даний час ведеться робота щодо оформлення правоустановчих документів на будівлю; копію рішення Вінницької міської ради від 04.04.2008 № 1845 Про затвердження Переліку об`єктів комунальної власності територіальної громади міста Вінниці... .

Втім, статтею 182 Цивільного кодексу України передбачено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом. Відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", підтвердженням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно є витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Враховуючи викладене та вимоги діючого законодавства, документи, які були подані позивачем до РСЦ МВС у Вінницькій області не підтверджували реєстрацію речового права на об`єкт нерухомості, що здійснюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" про що зазначено у висновку про обстеження матеріально-технічної бази закладу ТОВ "Автошкола Лідер".

В ході судового розгляду представник позивача підтримав позовні вимоги, вказував, що відповідач не дотримався принципу належного врядування та не виклав належним чином мотиви свого рішення.

Представник відповідача та третьої особи в ході судового розгляду проти позовних вимог заперечували та просили суд у їх задоволенні відмовити повністю, з огляду на те, що вони діяли на підставі та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, суд встановив наступні фактичні обставини.

13 червня 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер" відповідно до Постанови КМУ від 20.05.2009 №490 "Про затвердження Порядку державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та атестації їх спеціалістів" звернулось із заявою до Головного сервісного центру МВС України про проведення державної акредитації Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер". Разом із завою про проведення державної акредитації та іншими матеріалами товариством було надано висновок про обстеження матеріально-технічної бази від 10 червня 2019 року, договір №1 погодинної оренди приміщень від 25 грудня 2018 року, копію інвентарної картки обліку основних засобів бюджетних установах № 001; копію довідки Департаменту комунальних ресурсів Вінницької міської ради від 25.04.2014 № 06-00-013-8870; лист Департаменту комунальних ресурсів Вінницької міської ради від 26.03.2019 № 06-00-019-14482 про те, що будівля загальноосвітньої школи 1-III ступенів №15 відноситься до комунальної власності територіальної громади м. Вінниці; лист Вінницької міської ради від 23.05.2019 № 01-00-005-25664 про те, що в даний час ведеться робота щодо оформлення правоустановчих документів на будівлю; копію рішення Вінницької міської ради від 04.04.2008 № 1845 "Про затвердження Переліку об`єктів комунальної власності територіальної громади міста Вінниці...".

Згідно із протоколом №10 засідання акредитаційної комісії ГСЦ МВС від 13.06.2019 на порядок денний поставлено питання щодо розгляду заяв та матеріалів, що подані на державну акредитацію керівниками закладів з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, в тому числі слухали інформацію секретаря акредитаційної комісії щодо надання державної акредитації ТОВ "Автошкола Лідер". Втім, голова акредитаційної комісії виступив із пропозицією відмовити вказаному закладу в державній акредитації у зв`язку з тим, що стан матеріально-технічної бази закладу не дає змогу виконати робочі програми та плани з підготовки водіїв транспортних засобів. Крім того, в поданих матеріалах відсутні документи, що підтверджують право комунального закладу на оперативне управління нерухомим майном (нежитловими приміщеннями) за адресою: м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 62. Відповідно до результатів голосування комісії: "за" - 7 голосів; "проти" - 0 голосів; "утрималися" - 0 голосів.

Так, акредитаційною комісією ухвалено відмовити в державній акредитації ТОВ "Автошкола Лідер" на підставі п. 13 Порядку державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженого постановою КМУ від 20.05.2009 №490.

Згідно із наказом ГСЦ МВС №161 від 14.06.2019 "Про затвердження рішення акредитаціної комісії з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів", ТОВ "Автошкола Лідер" відмовлено в акредитації, відповідно до Закону України "Про дорожній рух", Порядку державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів та Положення про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.

Листом за №31/10922 від 14 червня 2019 року проінформовано позивача про те, що 13 червня 2019 року відбулось засідання №10 державної акредитаційної комісії ГСЦ МВС на якому було розглянуто акредитаційну справу ТОВ "Автошкола Лідер".

08 липня 2019 року позивачем направлено скаргу до МВС України на рішення державної акредитаційної комісії ГСЦ МВС від 14.06.2019 за №31/10922.

Листом за №11288/04/31-2019 від 13 серпня 2019 року МВС України повідомлено, що розглянуто подану скаргу та вказано, що ГСЦ МВС було розглянуто матеріали товариства та прийнято рішення про відмову в державній акредитації із дотриманням вимог чинного законодавства.

Так, предметом оскарження у даній справі є протиправне, на думку позивача, рішення відповідача за №31/10922 від 14 червня 2019 року.

Натомість, в ході судового розгляду судом установлено, що за вказаними реквізитами, а саме за №31/10922 від 14 червня 2019 року є лист, яким проінформовано позивача про результати засідання державної акредитаційної комісії ГСЦ МВС, за наслідками якого прийнято рішення у формі протоколу №10 від 13 червня 2019 року. Дане рішення акредитаційної комісії про відмову в акредитації закладу, згідно із п. 8 Положення про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, затверджено наказом ГСЦ МВС №161 від 14.06.2019.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступним.

Відповідно до вимог ст. 15 Закону України "Про дорожній рух" від 30.06.1993 №3353-ХІІ, зі змінами та доповненнями, Міністерство внутрішніх справ України створює та веде реєстр закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та здійснює державний контроль за додержанням ними вимог законодавства у цій сфері. Основною формою державного контролю у сфері безпеки дорожнього руху за діяльністю закладів незалежно від форми власності і підпорядкування є державна акредитація закладу та атестація його викладачів, яка проводиться не рідше одного разу на п`ять років у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На виконання вимог зазначеної статті, 20.05.2009 постановою Кабінету Міністрів України № 490 затверджено Порядок державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів (далі - Порядок №490) (чинного на момент спірних правовідносин).

Відповідно до п. 1 Порядку №490 цей Порядок визначає процедуру державної акредитації закладів незалежно від форми власності та їх філій, що проводитимуть підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (далі - заклад), та атестації їх спеціалістів.

Пунктом 7 Порядку №490 державна акредитація закладу проводиться комісією, склад якої призначається регіональним сервісним центром МВС. До складу акредитаційної комісії залучаються представники місцевих органів управління освітою та територіальних органів Держпраці. Положення про акредитаційну комісію затверджує МВС.

Пунктом 8 Порядку №490 встановлено, що для державної акредитації заклад подає до Головного сервісного центру МВС: заяву; сертифікат про державну акредитацію (у разі проходження чергової акредитації); засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право закладу на користування транспортними засобами, приміщеннями та земельними ділянками для підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв; відомості про склад спеціалістів закладу, копії документів про їх освіту, кваліфікацію, атестацію, а також відомості про матеріально-технічну базу закладу; робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв; маршрути з практичного керування транспортним засобом; висновок про матеріально-технічну базу закладу та її відповідність визначеним вимогам, затверджений керівником територіального органу з надання сервісних послуг МВС за місцезнаходженням закладу.

Відповідно до п. 8-1 заклади, що мають відповідну ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, для державної акредитації подають до регіонального сервісного центру МВС за своїм місцезнаходженням: 1) заяву із зазначенням відомостей про матеріально-технічну базу; 2) відомості про склад спеціалістів закладу, копії документів про їх атестацію; 3) копії їх установчих документів, завірені в установленому порядку. Під час перевірки документів, що подані для державної акредитації, працівник регіонального сервісного центру МВС перевіряє інформацію щодо наявності в закладу ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері професійної (професійно-технічної) освіти за Єдиною державною електронною базою з питань освіти, функціонування якої забезпечує МОН.

За результатами аналізу поданих відповідно до пунктів 8, 8-1 цього Порядку документів акредитаційна комісія приймає в місячний строк з дня їх реєстрації рішення про державну акредитацію акладу або про відмову в його акредитації. Акредитованому закладові видається сертифікат за зразком згідно з додатком 1 протягом п`яти робочих днів з дня прийняття рішення або вмотивована відмова в акредитації у письмовій формі (п. 9 Порядок №490).

Відповідно до п. 13 рішення про відмову в державній акредитації закладу приймається у разі, коли: стан його матеріально-технічної бази та чисельність спеціалістів не дають змогу виконати робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв; для державної акредитації подано неповний перелік документів, передбачених пунктами 8, 8-1 цього Порядку, або в них виявлено недостовірні відомості; у ході розгляду поданих для державної акредитації документів установлено факт одночасного використання матеріально-технічної бази (її частини) або одночасної роботи спеціаліста в кількох закладах в обсягах, що унеможливлюють виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв. Рішення про відмову в державній акредитації закладу, тимчасове припинення дії сертифіката про державну акредитацію закладу, анулювання такого сертифіката може бути оскаржено до Головного сервісного центру МВС протягом місяця з дня його прийняття.

Згідно з Положенням про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, затверджену наказом МВС України №115 від 18 лютого 2016 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.2016 за №322/28452 (далі - Положення), акредитаційна комісія є постійно діючим колегіальним органом, що створений регіональним сервісним центром МВС. Така комісія створюється з метою проведення державної акредитації закладів (юридичних осіб (їх філій та інших відокремлених підрозділів) або фізичних осіб - підприємців), що проводитимуть підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.

У своїй діяльності акредитаційна комісія керується Конституцією, законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами МВС, а також цим Положенням.

До основних завдань акредитаційної комісії належить визначення: стану матеріально-технічної бази закладу; рівня організації та проведення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та професійного рівня спеціалістів; дотримання закладом вимог законодавства у сфері підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.

Відповідно до розділу ІІІ Положення, до повноважень акредитаційної комісії належать: розгляд заяв і матеріалів та прийняття рішення про державну акредитацію закладу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів відповідних категорій або відмову в акредитації; видача сертифіката про державну акредитацію закладу; видача дубліката сертифіката про державну акредитацію закладу; здійснення аналізу якості проведення закладом підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів шляхом звірки інформації, наявної в базах даних, якими користуються територіальні органи з надання сервісних послуг МВС, а також відкритої інформації, що міститься в державних реєстрах та базах даних, з поданими суб`єктами господарювання документами; розгляд заяв і матеріалів про зміну матеріально-технічної бази закладу або складу його спеціалістів; тимчасове припинення дії сертифіката про державну акредитацію; анулювання сертифіката про державну акредитацію.

Згідно із розділом ІV Положення, основною формою роботи акредитаційної комісії є засідання, що проводяться за рішенням голови комісії не рідше ніж один раз на місяць. Розгляд заяв та матеріалів з питань державної акредитації закладів, зміни їх матеріально-технічної бази, а також тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію або його анулювання акредитаційна комісія здійснює протягом одного місяця з дня їх реєстрації.

Рішення акредитаційної комісії приймаються відкритим поіменним голосуванням та відображаються у протоколах відповідних засідань. Засідання акредитаційної комісії є повноважним, якщо в ньому бере участь не менше 2/3 її членів. Результати голосування визначаються простою більшістю голосів присутніх членів.

Пунктом 8 розділу ІV Положення передбачено, що результати засідання акредитаційної комісії оформляються протоколом, який підписують голова та секретар акредитаційної комісії. Рішення акредитаційної комісії затверджується наказом РСЦ МВС.

Так, 13 червня 2019 року товариство звернулось із заявою про проведення державної акредитації та відповідними документами, які визначені п. 8 Порядку №490.

Протоколом №10 засідання акредитаційної комісії ГСЦ МВС від 13 червня 2019 року відмовлено в державній акредитації ТОВ "Автошкола Лідер". Рішення комісії затверджено наказом ГСЦ МВС №161 від 14 червня 2019 року "Про затвердження рішення акредитаціної комісії з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів".

Листом, який оскаржує позивач як рішення державної акредитаційної комісії ГСЦ МВС №31/10922 від 14 червня 2019 року, лише проінформовано товариство про відмову у державній акредитації з підстав, що стан матеріально-технічної бази закладу не дає змогу виконати робочі програми та плани з підготовки водіїв транспортних засобів. Крім того, зазначено, що в поданих матеріалах відсутні документи, що підтверджують право комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Вінницької міської ради" на оперативне управління нерухомим майном (нежитловими приміщеннями) за адреслю: м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 62.

Вказані обставини були встановлені під час розгляду справи, у зв`язку з чим витребувано відповідне рішення оформлене протоколом №10 засідання акредитаційної комісії ГСЦ МВС від 13 червня 2019 року, яким відмовлено в державній акредитації ТОВ "Автошкола Лідер". Рішення комісії затверджено наказом ГСЦ МВС №161 від 14 червня 2019 року відповідно до п. 8 Положення про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.

Відтак, позивач звернувся до суду із проханням скасувати не рішення суб`єкта владних повноважень, а саме акредитаційної комісії, а із вимогою скасувати лист, що має інформативний характер, з мотивів його не повноти та необгрунтованості, що порушує принцип належного врядування.

Втім, оскаржуваний лист не відповідає визначеному переліку можливих рішень, які суб`єкт владних повноважень може прийняти за результатами розгляду заяви про проведення державної акредитації.

Не заслуговують на увагу доводи позивача щодо неповноти та необгрунтованості прийнятого рішення, оскільки вимоги до форми протокольного рішення законодавством не встановлено. Натомість відповідно до змісту протоколу №10 від 13.06.2019, яке ухвалено одноголосно присутніми на засіданні всіма членами комісії, вказано, що відмовлено в державній акредитації ТОВ "Автошкола Лідер" на підставі п. 13 Порядку державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженого постановою КМУ від 20.05.2009 №490.

Стосовно посилань позивача на висновок про обстеження матеріально-технічної бази від 10 червня 2019 року, в якому, як зазначає позивач, вказується про те, що наявність і стан матеріально-технічної бази відповідають встановленим вимогам та дозволяють закладу здійснювати одночасно підготовку водіїв ТЗ з максимальною кількістю осіб за відповідними категоріями, суд зазначає наступне.

Як вбачається із доданого до матеріалів справи висновку про обстеження матеріально-технічної бази, закладом не надано належні правовстановлюючі документи на майно, що використовується в процесі здійснення господарської діяльності, зокрема відсутній витяг з Державного реєстру речових прав та їх обтяжень. Відтак, суд відхиляє твердження позивача, що висновок є належним доказам відповідності матеріально-технічної бази закладу з огляду на те, що п. 8 Порядку №490 визначено перелік необхідних документів для державної акредитації, які подаються до ГСЦ МВС, у якому розмежовано окремо висновок та засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право закладу на користування транспортними засобами, приміщеннями та земельними ділянками для підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв.

Відповідно до договору погодинної оренди приміщень від 26 грудня 2018 року №1 орендодавцем є комунальний заклад "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15". Комунальний заклад "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15" діє на підставі Статуту цього закладу, розробленого на основі Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Матеріально - технічна база, у відповідності до положень Статуту комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15", включає будівлі, споруди, землю, інші комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена в балансі. Отже, частина приміщення, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Келецька, 62, є складовою матеріально - технічної бази комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15", а після передачі його в оренду ТОВ "Автошкола Лідер" стало складовою матеріально - технічної бази орендаря. адресою: м. Вінниця, вул. Келецька, 62, є складовою матеріально - технічної бази комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15", а після передачі його в оренду ТОВ "Автошкола Лідер" стало складовою матеріально - технічної бази орендаря.

Разом з цим, суд вказує на те, що відповідно до пункту 8.2. розділу VIII Статуту комунального закладу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15", майно, закріплене за закладом, належить йому на правах оперативного управління.

Згідно зі статтею 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державній реєстрації прав підлягають речові права, похідні від права власності, зокрема - право оперативного управління.

Довідка Департаменту комунальних ресурсів Вінницької міської ради від 25 квітня 2014 року за №06-02013-8870 не є належним правовстановлюючим документом на майно, з огляду на те, що на дату подання заяви про проведення акредитації - 13 червня 2019 року, Департамент комунальних ресурсів Вінницької міської ради ліквідовано. Натомість, рішенням Вінницької міської ради від 26.08.2016р. № 355 "Про внесення змін в рішення міської ради від 01.04.2011 року № 217 "Про внесення змін в рішення міської ради від 14.01.2011 року № 85 "Про оптимізацію загальної структури виконавчих органів міської ради, апарату міської ради та її виконкому та їх чисельності" зі змінами" створено Департамент комунального майна Вінницької міської ради, що є виконавчим органом Вінницької міської ради. Основним завданням Департаменту відповідно до його Положення є, зокрема передача в користування (на умовах оренди, безоплатного користування, тощо) об`єктів нерухомого майна комунальної власності та подальшого його використання.

Довідка Виконавчого комітету Вінницької міської ради №01-00-005-25664 про те, що в даний час ведеться робота щодо оформлення правоустановчих документів на будівлю, також не підтверджує реєстрацію речового права на об`єкт.

Разом з тим, статтею 182 Цивільного кодексу України передбачено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

Відповідно до преамбули Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" даний Закон регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав. Даний закон вказує на те, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації (частина 2 статті 3 Закону).

Відповідно до норм даного Закону підтвердженням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно є витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Так, суд погоджується із позицією відповідача, що позивачем не надано належні правовстановлюючі документи на майно, не підтверджують реєстрацію речового права на об`єкт нерухомості, що здійснюється у відповідності до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

При цьому, суд зазначає, що обов`язок доведення факту наявності матеріально-технічної бази та її відповідності встановленим вимогам законодавством покладається на особу, яка звертається за отриманням відповідної акредитації до суб`єкта владних повноважень (п. 8 Порядку №490).

До того ж, згідно із пунктом 4 та 5 Порядку №490 основним завданням державної акредитації є визначення: стану матеріально-технічної бази закладу; рівня організації та проведення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (далі - водії) і професійного рівня спеціалістів.

Законодавцем визначені чіткі умови допуску навчальних закладів до процесу підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів: наявність відповідної матеріально-технічної бази, атестованих спеціалістів та їх акредитації згідно із законодавством. Не відповідність стану закладу матеріально-технічній базі є підставою для прийняття комісією рішення про відмову в державній акредитації закладу, що передбачено в силу п. 13 Порядку №490.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини не підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в держаній акредитації за №31/10922 від 14 червня 2019 року, тому така вимога не підлягає задоволенню. З огляду на те, що позовна вимога про зобов`язання Державної аредитаційної комісії ГСЦ МВС прийняти рішення про державну акредитацію ТОВ "Автошкола Лідер" є похідною від першої, вона також не підлягає задоволенню.

Відповідно до положень КАС України, судовий збір на користь позивача не присуджується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер" - відмовити повністю.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Реквізити: Товариство з обмеженою відповідальністю "Автошкола Лідер" (код ЄДРПОУ - 38940376, 21021, м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 62, кім. 40); Державна акредитаційна комісія Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України (код ЄДРПОУ - 40109173, 04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, 62); Регіональний сервісний центр МВС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ - 40112249, вул. Ботанічна, 24 м. Вінниця, 21010).

Повний текст рішення складено: 11.03.2020

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

Дата ухвалення рішення02.03.2020
Оприлюднено12.03.2020
Номер документу88113157
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —120/3363/19-а

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні