Ухвала
від 10.03.2020 по справі 808/1662/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ЗАКРИТТЯ ПІДГОТОВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ ТА ПРИЗНАЧЕННЯ СПРАВИ ДО СУДОВОГО РОЗГЛЯДУ ПО СУТІ

10 березня 2020 року Справа № 808/1662/18 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Садового І.В., розглянувши в порядку письмового провадження у підготовчому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4

до: Наталівської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області

про: визнання протиправними та скасування постанов виборчої комісії,

ВСТАНОВИВ:

05.05.2018 ОСОБА_1 (далі - позивач-1), ОСОБА_2 (далі - позивач-2), ОСОБА_3 (далі - позивач-3), ОСОБА_4 (далі - позивач-4) звернулися до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Наталівської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (далі - відповідач), в якій просять суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 08.11.2017 №10 "Про відкликання депутата Наталівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від виборчого округу №7 ОСОБА_1 за народною ініціативою";

- визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 08.11.2017 №11 "Про відкликання депутата Наталівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від виборчого округу №6 ОСОБА_2 за народною ініціативою";

- визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 08.11.2017 №12 "Про відкликання депутата Наталівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від виборчого округу №2 ОСОБА_3 за народною ініціативою";

- визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 08.11.2017 №13 "Про відкликання депутата Наталівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від виборчого округу №10 ОСОБА_4 за народною ініціативою".

Ухвалою суду від 08.05.2018 відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 29.05.2018.

Ухвалою суду від 29.05.2018 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про роз`єднання позовних вимог ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Наталівської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області про визнання протиправними та скасування постанов виборчої комісії по справі №808/1662/18 в самостійні провадження.

Розгляд справи відкладався на 19.06.2018.

Згідно наказу №46 від 15.06.2018 суддя перебував у відрядженні з 18.06.2018 по 19.06.2018. Розгляд справи перенесено на 26.06.2018

Ухвалою суду від 26.06.2018 провадження у справі зупинене до вирішення Запорізьким окружним адміністративним судом справ №808/1259/18 та №808/1260/18 та набрання законної сили рішеннями по зазначеним справам.

Ухвалою суду від 10.03.2020 провадження у справі поновлено.

Відповідно до ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до вимог ч.4 ст.229 КАС України, фіксування підготовчого судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

10.03.2020 від відповідача надійшло клопотання про залишення адміністративного позову без розгляду (вх.№11091). В обґрунтування клопотання відповідачем, з посиланням на ст.273 КАС України, зазначено, що позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. Враховуючи, що позовна заява по справі, що розглядається, подана через 179 днів після винесення оскаржуваних постанов, відповідач просить суд залишити позовну заяву по справі №808/1662/18/ без розгляду. Клопотання відповідач просив розглянути без його участі у зв`язку із зайнятістю в іншому процесі.

Представник позивачів заперечив проти поданого клопотання, про що свідчить відповідний запис на клопотанні. Представником позивачів зазначено, що справа не є виборчою, тому скорочені строки розгляду справи до цього провадження не застосовуються.

Розглянувши клопотання відповідача, суд не знайшов підстав для його задоволення з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 122 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.

Відповідно до ч.6 ст.273 КАС України, на яку посилається відповідач, позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Однак, суд зазначає, що положення ст. 273 КАС України розповсюджуються на спірні відносини, які виникають під час виборчого процесу, який обмежений певними часовими проміжками, у зв`язку з чим законодавцем встановлено такий досить короткий термін для захисту порушених прав, з огляду на втрату сенсу їх захисту після завершення виборчого процесу.

Відповідно до частин 1 - 5 ст.11 Закону України "Про місцеві вибори" виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб`єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом. Початок виборчого процесу оголошується відповідною виборчою комісією у строки та в порядку, визначені цим Законом. Виборчий процес включає такі етапи: 1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів. У випадках, передбачених цим Законом, виборчий процес включає також такі етапи: 1) повторне голосування; 2) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків повторного голосування і результатів місцевих виборів. Виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

З тексту оскаржуваних постанов вбачається, що вони не стосуються виборчого процесу та прийняті поза його межами, тому застосування положень ч.6 ст.273 КАС України до даних спірних відносин є помилковим.

Крім того, питання дотримання строку звернення до суду позивачем з вказаною заявою вирішено судом при відкритті провадження у справі та встановлено, що позивачем був дотриманий передбачений строк звернення до суду , визначений ст.122 КАС України.

Тому підстави для залишення позовної заяви без розгляду у суду відсутні.

Також, 10.03.2020 на адресу суду надійшло клопотання представника позивачів про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті. Клопотання просить розглянути в письмовому провадженні.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.183 КАС України, за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

За наслідками підготовчого засідання судом були проведені підготовчі дії, з`ясовано остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу, з`ясовано заперечення проти позовних вимог, визначено обставини справи, які підлягають встановленню, витребувані додаткові докази та матеріали по справі, вирішені питання про коло осіб, які будуть брати участь у справі.

На підставі викладеного, суд вважає за можливе задовольнити клопотання представника позивачів, закрити підготовче провадження по справі та призначити розгляд справи по суті у судовому засіданні на 19.03.2020.

Керуючись ст.ст. 173, 180, 181, 183, 243, 248 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання представника відповідача про залишення адміністративного позову без розгляду - відмовити.

Клопотання представника позивачів задовольнити.

Закрити підготовче провадження у справі №808/1662/18 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Наталівської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області про визнання протиправними та скасування постанов виборчої комісії.

Призначити справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні на 19 березня 2020 року яке відбудеться за адресою: м.Запоріжжя, вул. С.Синенка, 65-в в залі судових засідань №11, о/об 10:00 год.

До початку судового розгляду справи по суті надати особам, які беруть участь у справі, право подати до суду додаткові письмові пояснення та докази на обґрунтування власної позиції (за бажанням), з доказами направлення відповідних пояснень іншій стороні та з урахуванням вимог статті 162 КАС України.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://adm.zp.court.gov.ua/sud0870.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя І.В. Садовий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2020
Оприлюднено12.03.2020
Номер документу88114681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1662/18

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 25.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Рішення від 25.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні