Рішення
від 04.03.2020 по справі 540/115/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/115/20 10 год 25 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

при секретарі: Пономаренко М.М.,

за участю:

представника позивача - Осипова С.О.,

представника відповідача - Холодкової Ю.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі-позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (далі - відповідач), в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог від 03.03.2020, просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо проведення перерахунку пенсії на підставі рішення (протоколу) № 14 від 04.10.2019;

- визнати протиправним та скасувати розпорядження відповідача від 14.11.2019 №193641 про перерахунок пенсії;

- визнати протиправними дії відповідача щодо нарахування та стягнення переплати пенсії у сумі 269462,85 грн;

зобов`язати відповідача:

- припинити утримання з пенсії позивача 20 % від розміру пенсії для погашення виниклої переплати в сумі 269462,85 грн. на підставі рішення (протоколу) № 14 від 04.10.2019 та повернути ОСОБА_1 кошти, які утримані з її пенсії, починаючи з 01.01.2020;

- відшкодувати позивачу незаконно утримані 20 % від розміру пенсії для погашення виниклої переплати починаючи з 01.01.2020 до моменту вступу в законну силу рішення суду;

- розрахувати та встановити ОСОБА_1 належний розмір щомісячної пенсії за віком в сумі не менше, ніж 5542,39 грн.;

- відшкодувати ОСОБА_1 незаконно не доплачені кошти пенсії, починаючи з 01.10.2019 до моменту вступу в законну силу рішення суду;

- стягнути з відповідача витрати на правову допомогу адвоката в розмірі 6000,00 грн.

Ухвалою від 17.01.2020 у справі відкрите спрощене позовне провадження, учасникам наданий строк для подання заяв по суті справи, судове засідання призначене на 06.02.2020 о 14:00 год.

06.02.2020 протокольною ухвалою оголошено перерву для витребування додаткових доказів у справі. Наступне судове засідання призначене на 03.03.2014 о 14:30 год.

03.03.2020 суд вийшов до нарадчої кімнати для ухвалення рішення у справі.

04.03.2020 року суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 з 22.10.2010 перебуває на обліку в ГУ Пенсійного фонду України в Херсонській області та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Пенсія обчислена з врахуванням довідок про заробітну плату від 22.11.2010 № 14 та № 15, наданих МПП "Оформлювач" за період роботи з червня 1994 року до травня 1999 року та за даними відділу персоніфікованого обліку з 01.07.2000 до 31.12.2010. З моменту призначення пенсії індивідуальний коефіцієнт склав 3,05387. З моменту призначення до вересня 2019 року позивачу була нарахована та виплачена пенсія (за листопад 2010 року - 3270,05 грн, за вересень 2019 року - 5542,39 грн). Проте, починаючи з жовтня 2019 року до моменту звернення з позовною заявою, розмір пенсії становить 2000,00 грн. Страховий стаж позивача на момент призначення пенсії становив 38 років 5 місяців 1 день, в подальшому збільшений до 39 років 0 місяців 1 день. На запит позивача про причини зменшення розміру пенсії, відповідач листом від 26.11.2019 № 45/03-10 повідомив, що при проведенні перевірки обґрунтованості видачі документів по заробітній платі за період з 01.09.1991 до 31.05.2000 в МПП "Оформлювач", відповідачем встановлена невідповідність наданих до Пенсійного фонду документів, унаслідок чого виникла переплата пенсійних коштів в сумі 269462,85 грн та запропоновано добровільно повернути зазначену суму або звернутись до суду за захистом порушених прав. Крім того, на адвокатський запит відповідач роз`яснив, що за розрахунковий період для визначення розміру пенсії - з червня 1994 року до травня 1999 року, інформація подана на адресу відповідача відрізняється від зазначеної в довідках про заробітну плату. 04.10.2019 на підставі протоколу № 14 відповідач вирішив перерахувати розмір пенсії позивача та передати відповідні матеріали до правоохоронних органів. Позивач стверджує, що довідки на підставі яких проведено первинне нарахування, відповідають фактично нарахованій та отриманій заробітній платі за період роботи ОСОБА_1 з червня 1994 до травня 1999 року. Також зауважує, що МПП "Оформлювач" знято з обліку в Управлінні Пенсійного фонду України м. Херсоні та припинило свою діяльність лише 02.09.2013 року. Однак під час роботи підприємства так і при припиненні його діяльності відповідачем неодноразово проводились перевірки, під час яких жодних розбіжностей та порушень, що зазначені в листі від 12.12.2019 № 16344/03-01 пенсійним органом не встановлено. На підставі викладеного, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У судовому засідання представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

06.02.2020 відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав. Позивач, перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Херсонській області з 22.10.2010 та одержує пенсію за віком, відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". При призначенні пенсії ОСОБА_1 надала відповідачу довідки від 22.11.2010 № 14 та № 15 про заробітну плату за період роботи з червня 1994 року до травня 1999 року, які видані МПП "Оформлювач". У ході перевірки пенсійної справи вставлено, що фонд оплати праці по МПП "Оформлювач" становить: за 1993-1994 - інформація відсутня; за період з січня 1995 року по вересень 1997 року, грудень 1997 року, з квітня 1998 року по липень 1999 року - фонд оплати праці не нараховувався, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування не сплачувався, дані до реєстру застрахованих осіб не подавалися. Суми заробітної плати зазначені в довідках від 22.11.2010 №14 та № 15 за період з жовтня по листопад 1997 та з січня по березень 1998 значно перевищують загальний фонд оплати праці по підприємству. Також, за даними індивідуальних відомостей застрахованих осіб за 1998-1999 роки зазначені суми нарахованої заробітної плати не співпадають з сумами, зазначеними в довідці про заробітну плату від 22.11.2010. Листом від 18.10.2019 №09-04-05/874 КУ "Трудовий архів м. Херсона" повідомлено, що документи з особового складу МПП "Оформлювач" на зберігання до архівного відділу Херсонської міської ради не надходили. Місцезаходження документів не відоме, тому надати архівну довідку щодо підтвердження трудового стажу та нарахування заробітної плати по особі ОСОБА_1 за період з 13.09.1991 по 30.06.2000 немає можливості. Разом з тим, відповідач зазначив, що згодом до Управління з КУ "Трудовий архів м. Херсона" надійшла довідка від 01.11.2019 № 01-15/1958 про заробітну плату з вересня 1991 року до червня 2000 року, а також відомості про те, що позивач з 14.08.1991 до 20.07.2013 працювала директором МПП "Оформлювач". У результаті співставлений архівної довідки з довідками, виданими МПП "Оформлювач", та даними СПОВ виявлено розбіжності у сумах щодо отриманої заробітної плати позивача. У зв`язку з чим відповідач на підставі рішення відділу з питань перерахунків пенсій № 9 управління застосування пенсійного законодавства ГУ Пенсійного фонду України в Херсонській області від 17.12.2019 № 973, з січня 2020 року розпочав утримання надміру виплачених пенсійних коштів в розмірі 20 % загального розміру пенсії. Відповідач також заперечує проти стягнення на користь позивача правничої допомоги та зазначає, що наданий представником позивача розрахунок витрат на правову допомогу унеможливлює визначення розміру гонорару, оскільки відсутнє обґрунтування розміру погодинної оплати роботи представника.

У судовому засіданні представник відповідача просила відмовити у задоволенні позовних вимог на підставі доводів, викладених у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши учасників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 має страховий стаж 39 років 1 день та перебуває на обліку в Управлінні ПФУ в Херсонській області і з 22.10.2010 отримує пенсію за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", обчислену на підставі довідок про заробітну плату від 22.11.2010 № 14, № 15, наданою МПП "Оформлювач" за періоди роботи з червня 1994 року до травня 1999 року та за даними персоніфікованого обліку з 01.07.2000 до 31.12.2010.

Відповідно до довідок відповідача від 27.12.2019 № 4418 та від 09.01.2020 № 38/02-12, № 39/02-12 загальний розмір пенсії станом на 01.07.2019 складав - 5542,39 грн, а з жовтня 2019 - 2000 грн.

Згідно з постановою Правління Пенсійного фонду України від 03.09.2018 № 19-1 "Про проведення інвентаризації пенсійних справ", Порядку проведення у 2018-2019 роках інвентаризації пенсійних справ, наказу Пенсійного Фонду Укаїни від 12.10.2018 № 169 "Про проведення інвентаризації пенсійних справ" та наказу ГУ ПФУ в Херсонській області від 17.10.2018 року № 241, відповідач провів інвентаризацію пенсійних справ та створення інвентаризаційних комісій.

Відповідно до витягу з протоколу № 14 засідання інвентаризаційної комісії при Головному управлінні ПФУ у Херсонській області від 04.10.2019 року, за результатами інвентаризації пенсійної справи ОСОБА_1 № НОМЕР_1 встановлено таке:

… "з дати первинного призначення 22.10.2010 пенсію обчислено із врахуванням довідки про заробітну плату від 22.11.2010 № 14 виданою малим приватним підприємством "Оформлював" (код ЄДРПОУ 14118478, ліквідовано 04.09.2013), за період з 01.06.1994 по 31.05.1998 за підписом як керівника так і головного бухгалтера ОСОБА_1 Індивідуальний коефіцієнт заробітку склав 3,05387 (коефіцієнт заробітку майже по всіх місяцях відповідного періоду становить 5,6 і більше).

За даними індивідуальних відомостей застрахованих осіб за 1998-1999 роки зазначені суми нарахованої заробітної плати не співпадають з сумами зазначеними в довідці про заробітну плату від 22.11.2010 № 14, надану вищевказаним підприємством. Також, відповідно до довідки від 23.09.2019 № 20739/05-04, наданої Херсонським відділом обслуговування громадян (сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області нарахований фонд оплати праці в деяких місяцях теж менший.. "

На підставі вирішеного, комісія прийняла рішення: починаючи з 22.10.2010 рекомендувати здійснити перерахунок пенсії, враховуючи заробітну плату з 01.06.1994 до 31.05.1999 нульовим значенням та за даними персоніфікованого обліку з 01.07.2000 до 31.12.2010 далі здійснити перерахунки за заявою ОСОБА_1 для здійснення обрахунку переплати пенсійних коштів. У разі відмови особи погасити переплату, вирішено передати матеріали до правоохоронних органів.

14.11.2019 відповідачем прийняте розпорядження № 193641 про здійснення ОСОБА_1 перерахунку розміру пенсії через зміну надбавки.

Листом від 26.11.2019 № 45/03-10 ОСОБА_1 повідомлена про необхідність сплати встановленої переплати пенсійних коштів у сумі 269462,85 грн та у разі їх неповернення пенсійним органом з 01.01.2020 будуть відраховуватися кошти не більше, як 20 відсотків розміру пенсії. Одночасно повідомлено про можливість надання іншої довідки про заробітну плату за будь які п`ять років (60 місяців) до 01.07.2000 року, яка підтверджена первинними документами для здійснення перерахунку пенсії.

17.12.2019 відповідач виніс розпорядження № 973 про утримання з ОСОБА_1 з січня 2020 року переплати в сумі 269462,85 грн по 20 % пенсії до повного її погашення.

Згідно з довідкою комінальної установи "Трудовий архів м. Херсона" від 01.11.2019 № 10-15/2212, в архіві містяться накази від 14.08.1991 № 1-к про зарахування ОСОБА_1 на посаду директора МПП "Оформлювач" та від 20.07.2013 № 101-к про звільнення директора ОСОБА_1 з 20.07.2013.

Крім того, відповідно до довідок КУ "Трудовий архів м. Херсона" від 01.11.2019 №01-15/2212, № 01-15/2211, у документах архівного фонду МПП "Оформлювач" наявні відомості про нарахування заробітної плати працівникам - директор ОСОБА_1 , заробітна плата, якої з вересня 1991 року до вересня 1996 року - в українських карбованцях, а з вересня 1996 року - у гривнях, а саме: у вересні 1996 року, з січня 1997 року до грудня 1997 року - 800,00 грн, з жовтня 1996 року до грудня 1996 року та з січня 1998 року до березня 2000 року - 1000,00 грн, з квітня 2000 року до червня 2000 року - 1600,00 грн.

Також відповідачем надані довідки про заробітну плату для обчислення пенсії ОСОБА_1 від 22.11.2010 № 14, № 15, підписані керівником та головним бухгалтером МПП "Оформлювач" ОСОБА_1 , відповідно до яких дані за період з вересня 1991 року до грудня 1999 року співпадають з відомостями, наданими КУ "Трудовий архів м. Херсона" у довідках від 01.11.2019 № 01-15/2212, № 01-15/2211, натомість за 2000 рік міститься наступні відомості про заробітну плату: у січні - 350,00 грн, у лютому, березні - 400,00 грн, у квітні - червні - 500,00 грн.

Разом з тим, із досліджених судом Індивідуальних відомостей про застраховану особу, поданих керівником та бухгалтером МПП "Оформлювач" ОСОБА_1 до пенсійного органу 04.04.2000 за застраховану особу - ОСОБА_1 встановлено, що у 1998 році задекларовано отримання заробітної плати у сумі по 50,00 грн за період з січня до березня 1998 року; у 1999 року задеклароване отримання заробітної плати у серпні, вересні - 85,00 грн, у жовтні - 150,00 грн, у листопаді, грудні - 120,00 грн. Одночасно, трудові відносини задекларовані протягом всього 1998, 1999 років.

Також, керівником та бухгалтером МПП "Оформлювач" ОСОБА_1 20.01.2001 до пенсійного органу подані Індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 за 2000 рік, а саме: задеклароване отримання заробітної плати у січні 350,00 грн, у лютому- березні - 400,00 грн, з квітня до грудня - 500,00 грн.

Зі змісту довідки від 23.09.2019 року № 20739/05-04 Управління обслуговування громадян Херсонського відділу обслуговування громадян (сервісний центр) про сплату збору на обов`язкове державне пенсійне страхування до УПФУ слідує, що за період з 03.12.1993 до 31.12.1999 суми сплаченого МПП "Оформлювач" збору на обов`язкове пенсійне страхування складали: 1993, 1994 роки - інформація відсутня, 1995, 1996, 1997, 1998 роки - 0,00 карб/грн, 1999 рік - 476,10 грн. Також, за період з січня 1995 року до вересня 1997 року, грудень 1997 року, з квітня 1998 року до липня 1999 року - фонд оплати праці не нараховувався.

Таким чином, за результатами проведеної інвентаризації пенсійної справи ОСОБА_1 пенсійний орган дійшов до таких висновків:

- висновку про те, що суми заробітної плати зазначені в довідках від 22.11.2010 № 14 та № 15 за період з жовтня по листопад 1997 року та з січня по березень 1998 року значно перевищують загальний фонд оплати праці по підприємству;

- за даними індивідуальних відомостей застрахованих осіб за 1998-1999 роки зазначені суми нарахованої заробітної плати не співпадають з сумами зазначеними в довідці про заробітну плату від 22.11.2010, а саме: 1999 рік - за даними СПОВ зазначено суми в період з січня до березня по 50,00 грн, в той час як в довідці про заробітну плату вказано що на протязі всього року нарахована заробітна плата в сумі 1000,00 грн щомісяця; 1999 рік - за даними СПОВ зазначено суми в період з серпня по вересень - по 85,00 грн; в жовтні - 150,00 грн; з листопада по грудень -120,00 грн, а в довідці на протязі всього року нарахована заробітна плата в сумі 1000,00 грн щомісяця;

- в результаті співставлення архівних довідок з довідками виданими МПП "Оформлювач" та даними СПОВ виявлено розбіжності, а саме: суми в архівній довідці за вересень 1991 року, квітень 1996 року та з січня по червень 2000 року - не співпадають з сумами в довідці МПП "Оформлювач"; суми зазначені як в архівній довідці, так і в довідці МПП "Оформлювач" не співпадають з сумами, зазначеними в індивідуальний відомості про застраховану особу з січня 1998 року по червень 2000 року.

Не погоджуючись з діями та рішенням відповідача щодо здійснення перерахунку пенсії, враховуючи заробітну плату за 60 місяців до 01.07.2000 нульовим значенням та утримання надміру сплаченої суми пенсії, позивач звернулася до суду за захистом порушеного права.

Надаючи оцінку законності здійснення позивачу перерахунку пенсії та утримання надміру сплаченої пенсії, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел визначено Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV).

Відповідно до статті 1 Закону № 1058-IV пенсія - щомісячна пенсійна виплата в солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого цим Законом пенсійного віку чи визнання її особою з інвалідністю, або отримують члени її сім`ї у випадках, визначених цим Законом.

Відповідно до частини 1 статті 24 Закону № 1058-IV страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом (ч. 4 ст. 24 Закону № 1058-IV).

Згідно із п. "а" ч. 1 ст. 3 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 № 1788-ХІІ (далі - Закон № 1788-ХІІ) особи, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, кооперативах (у тому числі за угодами цивільно-правового характеру), незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, або є членами колгоспів та інших кооперативів*, - за умови сплати підприємствами та організаціями страхових внесків до Пенсійного фонду України.

Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону № 1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв..

Частиною 3 статті 44 Закону № 1058-IV визначено, що органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Пунктом 3 статті 49 Закону № 1058-IV передбачено, що у разі виявлення недостовірних даних у документах та відомостях, на підставі яких було встановлено та/або здійснюється виплата пенсії, рішенням територіального органу Пенсійного фонду України розмір та підстави для виплати пенсії переглядаються відповідно до цього Закону без урахування таких даних.

Згідно з ч. 1 ст. 50 Закону № 1058-IV суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку. Стягнення може бути відраховано не більш як 20 відсотків пенсії (абз. 4 ч. 2 ст. 50 Закону № 1058-IV).

Механізм повернення коштів, надміру виплачених за призначеними пенсіями, та списання територіальними органами Пенсійного фонду України сум переплат пенсій, що є безнадійними до стягнення визначає Порядок повернення сум пенсій, виплачених надміру, та списання сум переплат пенсій, що є безнадійними до стягнення, затверджений Постановою правління Пенсійного фонду України від 21.03.2003 № 6-4 (далі - Порядок №6-4).

Відповідно до п. 2 Порядку № 6-4 переплата пенсії - сума пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших доплат до пенсій), виплачена з різних причин понад розмір, визначений законодавством.

За змістом п. 3 Порядку № 6-4 суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду України чи в судовому порядку відповідно до статті 50 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Рішення про стягнення приймає територіальний орган Пенсійного фонду України, в якому пенсіонер перебуває на обліку як одержувач пенсії.

Частинами 1, 2 статті 103 Закону № 1788-ХІІ передбачено, що суми пенсії, надміру виплачені пенсіонерові внаслідок зловживань з його боку (в результаті подання документів з явно неправильними відомостями, неподання відомостей про зміни у складі членів сім`ї тощо), стягуються на підставі рішень органу, що призначає пенсії. Відрахування на підставі рішень органу, що призначає пенсії, провадяться в розмірі не більше 20 процентів пенсії понад відрахування з інших підстав.

Відтак, зловживанням з боку пенсіонера в розумінні частини першої ст. 103 Закону № 1788-ХІІ є, зокрема, подання ним документів з явно неправильними відомостями.

Таким чином, із аналізу наведених вище правових норм слідує, що відповідальність за достовірність даних, що враховуються при виплаті пенсії, а також обов`язок відшкодовувати надміру виплачені суми соціальних виплат, несуть пенсіонери - у разі не повідомлення органу пенсійного фонду про обставини, що спричиняють зміну розміру пенсії або припинення її виплати, а також страхувальники - внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів.

Отже, для правильного вирішення питання про утримання надміру сплачених сум пенсії органу, що уповноважений призначати пенсії, необхідно встановити факт переплати пенсії у зв`язку із поданням недостовірних відомостей, що враховуються при її обчисленні, та з чиєї вини нараховані суми соціальних виплат у розмірі, що суперечить вимогам Закону.

Так, відповідно до витягів з ЄДРПОУ ОСОБА_1 була засновником МПП "Оформлювач".

Як зазначено вище, у період з 14.08.1991 до 20.07.2013 ОСОБА_1 займала посаду директора МПП "Оформлювач", тобто несла відповідальність за складання та видачу довідок про заробітну плату працівників підприємства, а також директора.

Судом встановлено, що довідки про заробітну плату від 22.11.2010 № 14 та № 15, підписані ОСОБА_1 як в якості директора МПП "Оформлювач", так і в якості головного бухгалтера. Дані довідки подані позивачем до пенсійного органу для нарахування пенсії у 2013 році.

При проведенні інвентаризації пенсійних справ відповідач встановив розбіжності у документах про заробітну плату позивача, зокрема, в інформаційних відомостях про застраховану особу від 04.04.2000 та від 20.01.2001, які також підписані ОСОБА_1 як в якості директора МПП "Оформлювач", так і в якості головного бухгалтера. Розбіжності щодо розміру заробітної плати ОСОБА_1 містять також довідки КУ "Трудовий архів м. Херсона" від 01.11.2019 №01-15/2212, № 01-15/2211.

Таким чином, суд вважає, що довідки про заробітну плату від 22.11.2010 № 14 та №15, які були взяті пенсійним органом до уваги для нарахування пенсії ОСОБА_1 , містять недостовірні відомості про розмір заробітної плати позивача.

Зважаючи на ту обставину, що ОСОБА_1 , будучи директором МПП "Оформлювач", особисто видавала та підписувала довідки про заробітну плату, в тому числі і своєї заробітної плати, суд вважає, що саме на позивача покладено відповідальність за достовірність відомостей, які містили такі документи.

Належних та достовірних доказів того, що ОСОБА_1 не видавала та не підписувала наведені вище довідки, позивач суду не надала.

Отже, переплата пенсії позивача виникла у зв`язку із поданням нею недостовірних відомостей.

Згідно із частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач, як суб`єкт владних повноважень, надав суду достатні докази правомірності власних дій.

За таких обставин, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

Відповідно до ст. 139 КАС України у разі відмови у задоволенні позовних вимог, судові витрати, понесені позивачем, відшкодуванню на її користь не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73-78, 90, 139, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд, -

вирішив :

Відмовити ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) у задоволенні позовних вимог до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (код ЄДРПОУ 21295057, 73005, м. Херсон, вул. 28 Армії, 6) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 10 березня 2020 р.

Суддя О.Й. Кисильова

кат. 112010000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2020
Оприлюднено12.03.2020
Номер документу88119856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/115/20

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 03.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні