ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
04 березня 2020 року м. Ужгород№ 260/1527/19
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Дору Ю.Ю.
за участі:
секретаря судового засідання - Завидняк А.В.,
представник позивачів - Мельника П.О.,
представника відповідача - Ороса І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Жнятинської сільської ради Мукачівського району про визнання протиправними та скасування рішень Жнятинської сільської ради Мукачівського району, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач-1, ОСОБА_1 ) та ОСОБА_2 (далі - позивач-2, ОСОБА_2 ), звернулися до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Жнятинської сільської ради Мукачівського району (далі - відповідач, Жнятинська сільська рада), третя особа без самостійних вимог на стороні позивача - ОСОБА_3 , у якій просить: визнати незаконним та скасувати рішення №470 від 13 вересня 2019 року Жнятинської сільської ради Мукачівського району Про надання згоди на добровільне приєднання Жнятинської сільської ради до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади ; визнати незаконним та скасувати рішення №489 від 01 жовтня 2019 року Жнятинської сільської ради Мукачівського району Про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання Жнятинської територіальної громади села Жнятино Жнятинської сільської ради до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади .
Позовні вимоги мотивують тим, що при прийняті рішення № 470 сільський голова Жнятинської сільської ради послався на вимоги ч.3 ст.8, пункт 3 розділу IV Прикінцеві положення Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад. Однак в ч.3 ст.8 вказані майнові права після проведення об`єднання територіальних громад, а для приєднання до іншої ОТГ вказують на інші статті Закону, саме 8-1.
Позивачі вважають, що назване рішення Жнятинської сільської ради не могло бути прийнято в зв`язку з відсутністю на 13.09.2019 року перспективного плану щодо можливого приєднання територіальних громад. Приєднання можливе лише в межах перспективного плану, а воно було прийняте Закарпатською обласною радою 26.09.2019 p. У подальшому в порушення процедури прийняття оскаржуваного рішення № 489 від 01.10.2019 року прийнято рішення Жнятинською сільською радою 24 сесії 7 скликання 2 пленарному засідання Про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання Жнятинської сільської територіальної громади села Жнятино, Жнятинської сільської ради Мукачівського району до Мукачівської об`єднаної територіальної громади .
Названі рішення Жнятинської сільської ради були прийняті відповідачем без належного інформування громадян щодо пропозиції добровільного приєднання до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади та на виконання вимог Закону України № 157-V1II та рішення про надання згоди на добровільне приєднання територіальних громад прийняте без проведення громадського обговорення.
Позивачі вважають вказані рішення Жнятинської сільської ради незаконними та такими, що прийняті з порушенням вимог чинного законодавства, що порушує права позивачів та інтереси жителів с.Жнятино, Мукачівського району на добровільне приєднання громад. Зокрема, такі рішення були прийняті раніше до прийняття перспективного плану, який затверджений Закарпатською обласною радою, а тому цього не можна було робити. Так, згідно перспективного плану, який затверджений Закарпатською обласною радою 26 вересня 2019 року і яким затверджено та внесені проекти розділення території громад Закарпатської області відповідно до Закону України від 05.02.2015 p. № 157-VIII Про добровільне об`єднання територіальних громад де вказано, що Жнятинська сільська територіальна громада входить за перспективним планом до Горондівської об`єднаної територіальної громади.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2019 року відкрито загальне позовне провадження за вказаною позовною заявою та визначено учасникам справи строк для подання заяв по суті справи.
05 грудня 2019 року представником відповідача подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого просив відмовити у задоволенні позову. У поданому відзиві зазначив, що 13.09.2019 року Жнятинська сільська рада двадцять четвертою сесією сьомого скликання на І пленарному засіданні схвалила рішення №470 Про надання згоди на добровільне приєднання Жнятинської сільської територіальної громади села Жнятино Жнятинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади та 01.10.2019 року Жнятинська сільська рада двадцять четвертою сесією сьомого скликання на II пленарному засіданні схвалила рішення №489 Про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання Жнятинської сільської територіальної громади села Жнятино Жнятинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади . Ці рішення прийняті Жнятинською сільською радою з дотримання Законів України.
Вказує, що 04 вересня 2019 року розпорядженням Жнятинського сільського голови №28 було ініційовано добровільне приєднання Жнятинської сільської територіальної громади до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади та призначені громадські обговорення, щодо надання згоди на добровільне приєднання. Також зазначив, що громадські обговорення були велелюдними, в них взяло участь 203 членів територіальної громади, відповідно до списків реєстрації.
23 січня 2020 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відмовлено у залученні до участі у даній адміністративній справі у якості третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача - ОСОБА_3 та закрито підготовче провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Жнятинської сільської ради Мукачівського району про скасування рішення Жнятинської сільської ради Мукачівського району.
У судовому засіданні представник позивачів підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив задовольнити.
Представник відповідача заперечував проти заявлених позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, згідно розпорядження Жнятинського сільського голови від 04.09.2019 №28 Про пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання територіальної громади та її громадське обговорення на підставі ч.1-3 ст.8 пр.1 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , п.20 ч.4 ст.42, ч.1 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні запропоновано ініціювати добровільне приєднання Жнятинської сільської територіальної громади села Жнятино Мукачівського району Закарпатської області до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади Закарпатської області з центром у місті Мукачево. Пунктом 2 вказаного розпорядження визначено винести на громадське обговорення питання підтримки вказаної у пункті 1 цього розпорядження пропозиції та провести відповідно до Положення Про громадські слухання в Жнятинській сільській раді від 27.09.2018 року №366 (т.1 а.с.87).
Встановлено, що 08 вересня 2019 відбулися громадські обговорення серед жителів Жнятинської сільської територіальної громади з вищевказаного питання, про що у матеріалах справи містяться листки реєстрації учасників громадського обговорення (т.1 а.с.а.с.198-215).
13 вересня 2019 року двадцять четвертою сесією сьомого скликання І пленарного засідання Жнятинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області прийнято рішення за №470 Про надання згоди на добровільне приєднання Жнятинської сільської територіальної громади села Жнятино Жнятинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади.
01 жовтня 2019 року двадцять четвертою сесією сьомого скликання ІІ пленарного засідання Жнятинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області прийнято рішення Про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання Жнятинської сільської територіальної громади села Жнятино Жнятинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади .
Вирішуючи спірні правовідносини по суті заявлених позовних вимог суд виходив з наступного.
Питання об`єднання громад врегульоване Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад від 5 лютого 2015 року № 157-VIII (далі - Закон України Про добровільне об`єднання територіальних громад ).
Принципи добровільного об`єднання територіальних громад зазначені у ст. 2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад . Згідно ч.1 вказаної статті, добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.
Згідно ст. 4 вказаного Закону передбачено основні умови добровільного об`єднання територіальних громад. Добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов: 1) у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування; 2) територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися; 3) об`єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області; 4) при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади; 5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання; 6) об`єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, області.
Відповідно до стаття 8 1 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад передбачено, що добровільно приєднатися до об`єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 цього Закону, має право суміжна сільська, селищна територіальна громада, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади. Ініціаторами добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади можуть бути суб`єкти, визначені частиною першою статті 5 цього Закону. Сільський, селищний голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. Сільський, селищний голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади надсилає пропозицію до сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади, до якої є намір приєднатися. Сільська, селищна, міська рада об`єднаної територіальної громади на наступній сесії розглядає пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади та за результатами розгляду приймає рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади або про відмову в наданні такої згоди.
Стаття 8 2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад врегульовує порядок підготовки проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. Так, сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною сільською, селищною, міською радою об`єднаної територіальної громади рішення про надання згоди на добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади вживає заходів для підготовки проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. Проекти рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади повинні, зокрема, містити: 1) найменування територіальної громади, яка має намір приєднатися, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) найменування об`єднаної територіальної громади, до складу якої є намір приєднатися; 3) план організаційних заходів щодо добровільного приєднання територіальної громади. Питання про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їхній розгляд.
Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації. У разі відповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради на наступній сесії приймають рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. У разі встановлення невідповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання.
Відповідно до пункту 3 1 розділу IV "Прикінцеві положення" вказаного Закону зазначено: визнати такими, що є спроможними об`єднаними територіальними громадами для випадків, передбачених статтями 8 - 8 3 цього Закону, територіальні громади міст республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення. Приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення є виключно добровільним та відбувається за рішенням усіх відповідних місцевих рад.
Указом президії ВР УРСР Про утворення Закарпатської області в складі Української РСР від 22 січня 1946 року визначено утворити в складі Української РСР Закарпатську область з центром в місті Ужгород. Включити до складу Закарпатської області міста - Ужгород, Мукачеве та округи. Загальновідомою обставиною є те, що місто Мукачево, з яким має намір об`єднатися Жнятинська сільська рада Мукачівського району, з 1946 року є містом обласного значення. Зокрема, такі відомості містяться на офіційному веб-сайті Закарпатської обласної ради.
Суд відхиляє доводи позивачів про не проведення громадського обговорення пропозиції щодо добровільного об`єднання з Мукачівською ОТГ, оскільки такі спростовуються наявними у матеріалах справи доказами. Так, згідно розпорядження Жнятинського сільського голови №28 від 04.09.2019 р. було винесено на громадське обговорення вказаної пропозиції. (т.1 а.с.197). Проведення вказаного громадського обговорення підтверджується листком реєстрації учасників такого обговорення від 08.09.2019 р. (т.1 а.с.198-216). Також про проведення вказаного громадського обговорення повідомляли засоби масової інформації (т.1 а.с.217-218).
Згідно ч.3 ст. 5 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи. Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.
Відповідно до ч.2 ст. 6 Закону сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.
Суд відхиляє доводи позивачів щодо протиправності оскаржуваних рішень Жнятинської сільської ради через відсутність станом на 13.09.2019 року перспективного плану щодо можливості приєднання територіальних громад, оскільки такий був прийнятий Закарпатською обласною радою тільки 26.09.2019 р. Згідно вказаного рішення Закарпатської обласної ради про затвердження перспективного плану Жнятинська сільська територіальна громада повинна входити до Горондівської об`єднаної територіальної громади.
Так, відповідно до п. 3 1 розділу IV "Прикінцеві положення" Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад (в редакції чинній на час прийняття оскаржуваних рішень) передбачено визнати такими, що є спроможними об`єднаними територіальними громадами для випадків, передбачених статтями 8 - 8 3 цього Закону, територіальні громади міст республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення. Приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення є виключно добровільним та відбувається за рішенням усіх відповідних місцевих рад.
Отже, при наявності спільної межі ( т.2 а.с.2-3) та за умови приєднання територіальної громади до міста обласного значення, яким є місто Мукачево, така громада навіть за відсутності перспективного плану, на підставі вказаних прикінцевих положень Закону, вважається спроможною об`єднаною територіальною громадою.
Окрім цього згідно ст. 4 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад (в редакції чинній на час прийняття оскаржуваних рішень Жнятинською сільською радою) основними умовами добровільного об`єднання територіальних громад здійснюється з дотриманням таких умов: 1) у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування 2) територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися; 3) об`єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області; 4) при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади; 5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання.
Вказану статтю Закону було доповнено п.6, відповідно до якого: об`єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, області. Проте, частину першу статті 4 доповнено вказаним пунктом 6 на підставі Закону України Про внесення змін до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" щодо спрощення процедури затвердження перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей № 348-IX від 05.12.2019 р., тобто вже після прийняття рішень від 13.09.2019 р. та від 01.10.2019 р. Жнятинською сільською радою. Відтак, посилання позивачів на протиправність рішень Жнятинської сільської ради на підставі відсутності на час їх прийняття перспективного плану є безпідставним.
Окрім цього, рішення Закарпатської обласної ради від 26.09.2019 р. Про схвалення Перспективного плану формування територій громад Закарпатської області №1589 станом на час прийняття оскаржуваних рішень Жнятинської сільської ради Мукачівського району не було затверджене Кабінетом Міністрів України (т.2 а.с.6).
Так, судом встановлено, що рішення Закарпатської обласної ради від 26.09.2019 р. Про схвалення Перспективного плану формування територій громад Закарпатської області №1589 затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.12.2019р. №1391-р.
Отже, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що рішення Жнятинської сільської ради Мукачівського району №470 від 13 вересня 2019 року Про надання згоди на добровільне приєднання Жнятинської сільської ради до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади та рішення №489 від 01 жовтня 2019 року Жнятинської сільської ради Мукачівського району Про схвалення проекту рішення про добровільне приєднання Жнятинської територіальної громади села Жнятино Жнятинської сільської ради до Мукачівської міської об`єднаної територіальної громади були прийнятті у відповідності до вимог Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , а відтак позовні вимоги до задоволення не підлягають.
Надаючи правову оцінку дій відповідача, суд керується, зокрема, положеннями ч.2 ст.2 КАС України, відповідно до якої, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що всі дії відповідача, пов`язані з предметом даного позову, відповідають критеріям щодо правомірності в контексті ст. 2 КАС України.
Відповідно до ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Проаналізувавши приписи зазначеного законодавства у взаємозв`язку з обставинами даної справи, суд дійшов переконання, що заявлені позивачами вимоги є безпідставними й спростовані долученими до матеріалів справи письмовими доказами.
Керуючись ст. ст. 6, 9, 72-76, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) та ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Жнятинської сільської ради Мукачівського району (89657, Закарпатська область, Мукачівський район, с.Жнятино, вул.Миру, буд.131, корпус А , код ЄДРПОУ 04350435) про визнання протиправними та скасування рішень Жнятинської сільської ради Мукачівського району - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 3 статті 243 КАС України повний текст рішення складено та підписано 12.03.2020 року.
СуддяЮ.Ю.Дору
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2020 |
Оприлюднено | 12.03.2020 |
Номер документу | 88140165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Дору Ю.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні