Постанова
від 13.10.2008 по справі 2-а-2828/08
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-2828/08

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2008 р. Чернігівський ок ружний адміністративний суд в складі:

головуючої-судді - Кашпур О.В.

при секретарі - Редік Т. В.

розглянувши у відкритому суд овому засіданні в залі суду в м. Ч ернігові адміністративну справу за позовом ПП "Виробничо-комерційної ф ірми "АНТ-СК" до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про визнання не чинним податкового повідомлення-рішення , -

ВСТАНОВИВ:

01.08.2008 року позивач звернувся з п озовом до Державної податкової інспекції у М. Чернігові і просить визнати не чи нним податкове повідомлення-рішення № 0001352320/0 від 21.03.2008 ро ку. Свої вимоги обґрунтовує тим , що підприємством при визначенні суми ПДВ , що підлягає відшкодуванню з бюджету , повністю дотримано вимоги Зако ну України "Про податок на додану вартість": податковий кредит сформован о на підставі належним чином оформлених податкових накладних; частина з алишку від'ємного значення , факт ично сплачена постачальникам таких товарів у попередньому податковому періоді , засвідчується платіжн ими дорученнями та банківськими виписками. Вказане підтверджено актом виїзної позапланової перевірки ДПІ у м. Чернігові. Також вважає , що п.п. 7.7.1 та 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" визн ачено підстави для відшкодування ПДВ , при цьому Закон не передбачає обов'язкової умови фак тичного надходження цих сум до бюджету. У разі невиконання контрагентом платника податків зобов'язань по сплаті податку до бюджету негативні на слідки (відповідальність) настають лише для нього. Зазначена обставина н е є підставою для позбавлення добросовісного платника податків права н а його відшкодування у разі , якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання такого в ідшкодування та має документальне підтвердження розміру податкового к редиту. Таким чином , як вбачаєтьс я з вищенаведеного , сама по собі можлива несплата податку контрагентом позивача при фактичному здійсненні господарської о перації не впливає на суму бюджетного відшкодування ПДВ.

В судовому засіданні представник позивача підтрима ла позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача не визнав позовні вимоги , пояснив , що ДШ у М. Черн ігові не підтвердила суму бюджетного відшкодування ПП „ВКФ „АНТ-СК" за с ічень 2008 року в сумі 61333 грн. , тому що відсутня фактична сплата до Державного бюджету України суми ПДВ ВАТ „НВ П „Ітек" - контрагента позивача , згідно даних картки особового р ахунку по ПДВ ВАТ „НВП „Ітек" сплати за грудень 2007 року в січні 2008 року не бул о. Крім того , в провадженні Госпо дарського суду Чернігівської області знаходиться справа № 9/1226/536/376 про визн ання боржника ВАТ „НВП „Ітек" банкруто м. Згідно Закону України „Про ПДВ" право на відшкодуван ня виникає лише при фактичній надмірній сплаті податку на додану вартіс ть , а не з самого факту існування зобов'язання по сплаті ПДВ в ціні товару.

Заслухавши пояснення сторін , дослідивши матеріали справи , суд вважає наступне:

Встановлено , що ДПІ у М. Чер нігові проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку податк ової декларації з податку на додану вартість за січень 2008 року ПП „ВКФ „АН Т-СК" , про що складений акт № 17/23-443 ві д 20.03.08. Перевіркою встановлено , що згідно з поданою ПП „ВКФ „АНТ-СК" до ДПІ у М. Чернігові податковою декларацією з ПДВ за січень 2008р. , розрахунком суми бюджетного ві дшкодування , заявою про поверне ння суми бюджетного відшкодування сума , що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок пла тника у банку складає за січень 2008р. 61333 грн. За результатами перевірки ДПІ у м . Чернігові 21.03.2008р. було прийнято податкове повідомлен ня-рішення № 00013152320/0 , яким на підстав і п. 1.8 ст. 1 Закону України „Про под аток на додану вартість" ПП „ВКФ „АНТ-СК" зменшено суму бюджетного відшко дування на 61333 , 00грн..

Відповідно до п.1.8 ст. 1 Закону України „Про податок на додану вартість" бюдж етне відшкодування - це сума , що п ідлягає поверненню платнику податків з бюджету у зв"язку з надмірною спл атою податку у випадках , визначе них цим Законо м.

Відповідно до п. 7.7.1. ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість" сума податку , що підлягає сплаті (пере рахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню , визначається як різниця між сумою податкового зобо в'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту так ого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми , розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту , така сума підлягає сплаті (перер ахуванню) до бюджету у строки , вс тановлені законом для відповідного податкового періоду. При від'ємному значенні суми , розрахованої згі дно з підпунктом 7.7.1 цього пункту , така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього подат ку , що виник за попередні пода ткові періоди (у тому числі розстро ченого або відстроченого відповідно до закону) , а при його відсутності - зараховується до складу пода ткового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до п. 7.7.2. ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість" , якщо у наступному податковому п еріоді сума , розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту , має від'ємне значення , то:

а) бюджетному відшкодуван ню підлягає частина такого від'ємного значення ,

яка дорівнює сумі податку , фактично сплаченій отримувачем товарів

(послуг) у п опередніх податкових.

б) залишок від'ємного значе ння після бюджетного відшкодування

включається до складу податковог о кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до п.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок н а додану вартість» позивачем дотримані обов'язкові вимоги виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість: податк овий кредит сформовано на підставі належним чином оформлених податков их накладних; частина залишку від'ємного значення , фактично сплачена постачальникам таких товарів у по передньому податковому періоді , засвідчується платіжними дорученнями та банківськ ими виписками , що зазначено в акт і виїзної позапланової перевірки ДПІ у м. Чернігові.

Згідно пп. 7.7.4 и.7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» пла тник податку , який має право на о держання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення п овної суми бюджетного відшкодування , подає відповідному податковому органу податкову де кларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкоду вання , яка відображається у пода тковій декларації.

Підпунктом 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» виз начено , що протягом 30 днів , наступних за днем отримання под аткової декларації , податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлен их у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати , що розрахунок суми бюджетного в ідшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавств а , податковий орган має право про тягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документа льну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджет ного відшкодування.

В порушення вказаної норми в ході документальної не виїзної (камеральної) перевірки було проведено зустрічну перевірку кон трагента позивача , і на підставі зазначеної перевірки ДПІ у м. Чер нігові доходить до висновку про порушення позивачем п. 1.8 ст. 1 Закону України „Про податок на додану вартість".

За результатами виїзної позапланової перевірки поз ивача , що проводились ДПІ у м. Чернігові , податковим органом не лише не спростовано , а визнано заявлену до бюджетног о відшкодування суму ПДВ за січень 2008 року.

Так , згідно а кту виїзної позапланової перевірки Приватного підприємства „Виробни чо-комерційної фірми „АНТ-СК" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкод ування ПДВ на рахунок платника у банку за січень 2008 року від 14.03.08 р. №225/23/22821370 пода тковим органом визначено суму ПДВ , що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок пла тника у банку , в розмірі 61333 , 00 грн.

Законом України „Про податок на додану вартість" пер едбачено право податкового органу на проведення у визначений законом с трок документальної невиїзної перевірки (камеральної) заявлених у пода тковій декларації даних або за наявності підстав позапланової виїзної перевірки (документальної) платника. Камеральна перевірка проводиться лише на підставі податкової декларації , документальною ж перевіркою ДПІ у м. Чернігові жодних порушень у ви значені заявленої позивачем до бюджетного відшкодування суми ПДВ вста новлено не було. При цьому для підтвердження права платника на бюджетне відшкодування ПДВ проведення будь-яких інших Законом не передбачено.

Крім того , пі дпунктами 7.7.1 та 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону Ук раїни „Про податок на додану вартість'" визначено підстави для відшкодув ання ПДВ , при цьому Закон не пере дбачає обов'язкової умови фактичного надходження цих сум до бюджету. У р азі невиконання контрагентом платника податків зобов'язань по сплаті п одатку до бюджету негативні наслідки (відповідальність) настають лише д ля нього. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення добросовіс ного платника податків права на його відшкодування у разі , якщо останній виконав усі перед бачені законом умови щодо отримання такого відшкодування та має докуме нтальне підтвердження розміру податкового кредиту.

Враховуючи наведене , суд вважає , щ о несплата податку контрагентом позивача при фактичному здійсненні го сподарської операції не впливає на суму бюджетного відшкодування ПДВ , що заявив позивач , а тому позовні вимоги про визнан ня не чинним податкового повідо млення-рішення відповідача № 0001352320/0 від 21.03.2008 року з підстав , наведених позивачем у позовній заяві , підлягають задоволенню.

Враховуючи наведене , керуючись с т. 160-163 КАС України ,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати н е чинним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у М. Черніг ові № 0001352320/0 від 21.03.2008 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення с троку подання заяви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подано. Якщо заяву про апеляці йне оскарження було подано , але а пеляційна скарга не була подана у встановлений строк ,

Постанова набирає законної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання апеляційної скарги

Постанова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після закінчення апеляційног о розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляц ійного адміністративного суду через суд першої інстанції , який ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня складення

постанови в повному обсязі. Апеляційна ск арга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20-ти днів піс ля подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2008
Оприлюднено21.04.2010
Номер документу8815639
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2828/08

Постанова від 13.10.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Постанова від 18.07.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

Ухвала від 31.12.2008

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Мишенко В.В.

Ухвала від 15.01.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Н.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні