ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
30 січня 2020 року Справа № 280/1896/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши за правилами спрощеного, в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Електропромсервіс» (69051, м. Запоріжжя, вул. Вишнева, 42)
до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8)
про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Електропромсервіс (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якій позивач просить суд:
визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних від 22.12.2018 №1, від 22.12.2018 №2, від 15.01.2019 №1;
зобов`язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 22.12.2018 №1, від 22.12.2018 №2, від 15.01.2019 №1 датою їх фактичного отримання - 15.01.2019 та 30.01.2019 відповідно.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ТОВ Електропромсервіс , відповідно до приписів статті 201 Податкового кодексу України, складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні від 22.12.2018 №1, від 22.12.2018 №2, від 15.01.2019 №1. Відповідно до отриманих квитанцій документи не прийнято з підстав накладення арешту за рішенням суду на суму податку, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вказує, що підстави для неприйняття податкових накладних, вказані у квитанціях, не відповідають змісту пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246. Крім того, за приписами п. 2 р. ІІ Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість від 16.07.2012 №643-19 на рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість не поширюється дія Закону України Про виконавче провадження , зокрема на кошти, що перебувають на таких рахунках, не може бути накладено арешт та звернено стягнення. За таких обставин, просить задовольнити позов.
Ухвалою суду від 02.05.2019 позовну заяву залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви строком 10 днів від дня одержання ухвали суду про залишення позовної заяви без руху. В межах встановленого строку позивачем усунуто недоліки позовної заяви.
У зв`язку із перебуванням судді Бойченко Ю.П. у відпустці з 17.05.2019 по 31.05.2019 питання щодо відкриття провадження у справі вирішулося першого робочого дня - 03.06.2019.
Ухвалою суду від 03.06.2019 відкрито провадження в адміністративній справі №280/1896/19 та призначено судове засідання на 19.06.2019.
Протокольною ухвалою суду від 19.06.2019 відкладено розгляд справи до 09.07.2019.
Відповідач позов не визнав, у наданому відзиві посилається на те, що реєстрація податкових накладних позивача зупинена на виконання ухвали слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.09.2018 про арешт майна, винесеної у рамках кримінального провадження від 07.09.2018 №32018040040000062, відповідно до якої накладено арешт на суми ліміту ПДВ у системі електронного адміністрування. Виконання вказаної ухвали доручено ДФС України. Вказує, що рішення суду є обов`язковим до виконання, та не може переглядатися іншими органами чи особами поза межами судочинства, за винятком рішень про амністрію та помилування. Звідси, вирішувати спір щодо незаконності та необґрунтованості арешту на суми ліміту ПДВ у системі електронного адміністрування належить у порядку кримінального судочинства, а тому у задоволенні позову просить відмовити.
Протокольною ухвалою суду від 09.07.2019 відкладено розгляд справи до 25.07.2019.
25.07.2019 ТОВ Електропромсервіс подано уточнену позовну заяву, відповідно до якої позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України, яка полягає у неприйнятті до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних №№1 від 22.12.2018 на суму 15160,20 грн., в тому числі ПДВ 2526,70 грн. №2 від 22.12.2018 на суму 35154,19 грн., в тому числі ПДВ 5859,03, №1 від 15.01.2019 на суму 9600 грн., в тому числі ПДВ 1600 грн.; зобов`язати Головне управління ДФС у Запорізькій області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані податкові накладні датою їх фактичного отримання - 15.01.2019 та 30.01.2019 відповідно.
Ухвалами суду від 25.07.2019 та від 10.09.2019 провадження у справі зупинено до 10.09.2019 та до 15.10.2019 відповідно.
15.10.2019 від позивача надішла відповідь на відзив на позовну заяву, в якій зазначено, що ухвалою Дніпровського апеляційного суду від 16.11.2018 ухвалу слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.09.2018 про арешт майна, винесену у рамках кримінального провадження від 07.09.2018 №32018040040000062, скасовано.
Ухвалою суду від 15.10.2019 замінено первісного відповідача - Головне управління ДФС у Запорізькій області на належного - Державну фіскальну службу України. Прийнято до розгляду заяву від 25.07.2019 про уточнення позовних вимог та ухвалено розглядати справу з урахуванням уточнених позовних вимог. Розгляд адміністративної справи розпочато спочатку. Відкладено судове засідання до 06.11.2019.
Ухвалою суду від 06.11.2019 провадження у справі зупинено до 03.12.2019.
12.1.2019 від представника позивача надійшла заява про виправлення технічної описки, в якій він просить вважати правильними позовні вимоги, викладені у такій редакції: визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України, яка полягає у неприйнятті до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних №№1 від 22.12.2018 на суму 15160,20 грн., в тому числі ПДВ 2526,70 грн. №2 від 22.12.2018 на суму 35154,19 грн., в тому числі ПДВ 5859,03, №1 від 15.01.2019 на суму 9600 грн., в тому числі ПДВ 1600 грн.; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані податкові накладні датою їх фактичного отримання - 15.01.2019 та 30.01.2019 відповідно. Розгляд справи здійснюється з урахуванням вказаної заяви.
15.11.2019 від представника ДФС України надійшов відзив на позовну заяву, аналогічний за змістом відзиву ГУ ДФС у Запорізькій області.
28.11.2019 від відповідача надійшла заява, в якій зазначено, що спірні податкові накладні отримано контролюючим органом 14.01.2019, а не 15.01.2019 та 30.01.2019.
Ухвалою суду від 03.12.2019 провадження у справі зупинено до 26.12.2019.
На підставі ч. 3 ст. 194 КАС України розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Електропромсервіс (код ЄДРПОУ 31139946) 12.09.2000 зареєстровано в якості юридичної особи. Основним видом економічної діяльності позивача є ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання (код КВЕД 33.14).
Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до підпункту а пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається згідно з приписами норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
На виконання вимог чинного законодавства України, позивачем, у зв`язку із постачанням послуг ремонту електродвигуна на адресу Приватного акціонерного товариства Маріупольський металургійний комібнат імені Ілліча (код ЄДРПОУ 00191129) 14.01.2019 складено та направлено до реєстрації в ЄРПН податкові накладні від 22.12.2018 №1 на загальну суму 15 160,20 грн. (в т.ч. ПДВ 2 526,70 грн.), від 22.12.2018 №2 на загальну суму 35 154,19 грн. (в т.ч. ПДВ 5 859,03 грн.), та постачанням послуг ремонту електродвигуна на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Полігон-Авто (код ЄДРПОУ 25221788) - податкову накладну від 15.01.2019 №1 на загальну суму 9 600,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1 600,00 грн.) (направлено 30.01.2019).
Разом з тим, 15.01.2019 та 30.01.2019 позивачу в електронному вигляді надійшли Квитанції, в яких зазначено: Документ не прийнято. ..накладено арешт за рішенням суду на суму податку, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
ТОВ Електропромсервіс , не погодившись з бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних спірних податкових накладних, звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, сулд виходить із такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України (тут і надалі - ПК України, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.10 пункту 201 ПК України передбачено, зокрема, наступне.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 20.2 ст. 20 ПК України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За вимогами п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до пунтку 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13 Порядку № 1246).
Згідно з п. 15 Порядку № 1246, у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Приймаючи до уваги те, що спірні податкові накладні, подані ТОВ Електропромсервіс на реєстрацію 14.01.2019 та 30.01.2019, не прийнято ДФС України у зв`язку із накладеннням арешту за рішенням суду на суму податку, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд враховує наступне.
Так, з Єдиного державного реєстру судових рішень судом встановлено, що ухвалою слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.09.2018 у справі № 202/5775/18 накладено арешт на активи - суми ліміту ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ в Державній фіскальній службі України (код ЄДРПОУ 39292197), розташованій за адресою: м. Київ, Львівська площа, буд. 8 - ТОВ "Регіон Тех Ком" (код 33515877), ТОВ "Електропромсервіс" (код 31139946), ТОВ "Фудекс" (код 41708276), ТОВ "Агро Траффик" (код 40634214), ТОВ "ТК Агро-Інвест" (код 41891806), ТОВ "Інрейл ЛТД" (код 40322617), ТОВ "Інфодевелоп" (код 41230302), ПБМП "Канон" (код 13862464), ТОВ "Разелт" (код 41198898), ТОВ "Гуд Енд Сервіс" (код 41057121) шляхом блокування сум податку в системі електронного адміністрування ПДВ (ліміт ПДВ), на котру останні мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом із тим, ухвалою Дніпровського апеляційного суду від 07.12.2018 у справі №202/5775/18 апеляційну скаргу адвоката Гришка І.І. в інтересах ТОВ "Електропромсервіс" задоволено частково. Ухвалу слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.09.2018 про арешт майна у кримінальному провадженні № 32018040040000062 скасовано частково. Постановлено нову ухвалу, якою відмовлено у задоволенні клопотання заступника начальника СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області Разбітнова К.В. в частинні накладення арешту майна у кримінальному провадження № 32018040040000062 на суми ліміту ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ в Державній фіскальній службі України (код ЄРДПОУ 390292197), розташованій за адресою: м. Київ, Львівська площа, буд. 8 - ТОВ "Електропромсервіс". В решті ухвалу суду залишено без змін. Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та касаційному оскарженню не підлягає.
Згідно з ч. 4 ст. 532 КПК України, судові рішення суду апеляційної та касаційної інстанцій набирають законної сили з моменту їх проголошення.
Таким чином, ухвала Дніпровського апеляційного суду від 07.12.2018 у справі № 202/5775/18 набрала законної сили з моменту її проголошення, тобто 07.12.2018.
Статтею 533 КПК України передбачено, що вирок або ухвала суду, які набрали законної сили, обов`язкові для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для усіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягають виконанню на всій території України.
За вимогами ч. 2 ст. 534 КПК України, судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, підлягає безумовному виконанню.
Зважаючи на те, що арешт на активи ТОВ Електропромсервіс , а саме суми ліміту ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ в Державній фіскальній службі України, накладено на підставі ухвали слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.09.2018 у справі № 202/5775/18, яку в даній частині скасовано ухвалою Дніпровського апеляційного суду від 07.12.2018 у справі № 202/5775/18, у відповідача відсутні підстави для відмови у прийнятті спірних податкових накладних, поданих для реєстрації в ЄРПН 14.01.2019 та 30.01.2019, на підставі накладеного за рішенням суду арешту.
Зворотного відповідачем не доведено, а судом не встановлено.
Звідси, бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних від 22.12.2018 №1, від 22.12.2018 №2, від 15.01.2019 №1 підлягає визнанню протиправною.
Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України, датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 3, 20 Порядку № 1246, операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З доданих до матеріалів справи квитанцій вбачається, що позивачем податкові накладні від 22.12.2018 №1 та від 22.12.2018 №2 направлено на реєстрацію 14.01.2019, а податкову накладну від 15.01.2019 №1 - 30.01.2019.
Зважаючи на те, що під час розгляду справи судом встановлено, що бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних від 22.12.2018 №1, від 22.12.2018 №2, від 15.01.2019 №1 підлягає визнанню протиправною, з метою всебічного і повного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 22.12.2018 №1, від 22.12.2018 №2, від 15.01.2019 №1 датою їх фактичного отримання - 14.01.2019 та 30.01.2019 відповідно.
Водночас, у задоволенні позову в частині зобов`язання зареєструвати податкові накладні від 22.12.2018 №1, від 22.12.2018 №2 датою 15.01.2019 слід відмовити, оскільки, як встановлено судом, дані податкові накладні направлено на реєстрацію 14.01.2019, а не 15.01.2019.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах субєкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності своїх дій, з огляду на що позовні вимоги ТОВ Електропромсервіс підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Електропромсервіс задовольнити частково.
2. Визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197), яка полягає у неприйнятті до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних від 22.12.2018 №1, від 22.12.2018 №2, від 15.01.2019 №1, поланих на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю Електропромсервіс (69051, м. Запоріжжя, вул. Вишнева, 42; код ЄДРПОУ 31139946).
3. Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Електропромсервіс (69051, м. Запоріжжя, вул. Вишнева, 42; код ЄДРПОУ 31139946) від 22.12.2018 №1 датою подання її на реєстрацію, а саме 14.01.2019.
4. Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Електропромсервіс (69051, м. Запоріжжя, вул. Вишнева, 42; код ЄДРПОУ 31139946) від 22.12.2018 №2 датою подання її на реєстрацію, а саме 14.01.2019.
5. Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Електропромсервіс (69051, м. Запоріжжя, вул. Вишнева, 42; код ЄДРПОУ 31139946) від 15.01.2019 №1 датою подання її на реєстрацію, а саме 30.01.2019.
6. Судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три) гривні 00 копійок присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Електропромсервіс (69051, м. Запоріжжя, вул. Вишнева, 42; код ЄДРПОУ 31139946) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення складено та підписано 30.01.2020.
Суддя Ю.П. Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2020 |
Оприлюднено | 16.03.2020 |
Номер документу | 88172719 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні