КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
13 березня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/801/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,
розглянувши у письмовому провадженні заяву про забезпечення позову
позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )
відповідач: Онуфріївська районна державна адміністрація Кіровоградської області (28100, Кіровоградська обл., смт. Онуфріївка, вул. Центральна, 11, код ЄДРПОУ 04055156)
про визнання протиправними та скасування розпоряджень, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області про визнання протиправними та скасування розпоряджень.
Позов ОСОБА_1 мотивовано тим, що вона займає посаду начальника відділу освіти Онуфріївської районної державної адміністрації. Розпорядженням голови Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області "Про затвердження структури районної державної адміністрації" від 29.11.2019 року №271-р реорганізовано відділ освіти Онуфріївської районної державної адміністрації шляхом перетворення на сектор освіти Онуфріївської районної державної адміністрації, а її посаду скорочено. Розпорядженням голови Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області "Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 29.11.2019 року №271" від 10.12.2019 року №283-р відділ освіти Онуфріївської районної державної адміністрації перейменовано на сектор освіти Онуфріївської районної державної адміністрації. Головою Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області винесено розпорядження №3-р та №4-р від 09.01.2020 року, якими припинено юридичну особу публічного права - відділ освіти Онуфріївської районної державної адміністрації у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до відділу культури, освіти, молоді та спорту Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області, а позивачку повідомлено про зміну істотних умов праці та про наступне вивільнення. Позивачка стверджує, що вказані розпорядження є протиправними та порушують її трудові права, тому просить суд:
- визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 29.11.2019 року №271-р "Про затвердження структури районної державної адміністрації" з моменту його прийняття;
- визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 10.12.2019 року №283-р "Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 29.11.2019 року №271" з моменту його прийняття;
- визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 09.01.2020 року №3-р "Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 29.11.2019 року №271-р" з моменту його прийняття;
- визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 09.01.2020 року №4-р "Про реорганізацію шляхом приєднання" з моменту його прийняття.
Разом із позовною заявою позивачка подала до суду заяву про забезпечення цього позову, в якій просить:
- зупинити дію спірних розпоряджень голови Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області №271-р від 29.11.2019 року, №283-р від 10.12.2019 року, №3-р та №4-р від 09.01.2020 року;
- заборонити Онуфріївській районній державній адміністрації Кіровоградської області вчиняти дії по злиттю відділу культури Онуфріївської районної державної адміністрації та відділу освіти Онуфріївської районної державної адміністрації - до набрання рішенням суду законної сили.
В обґрунтування цієї заяви позивачка вказала, що відповідачем вчиняються дії, що невідворотно потягнуть за собою істотні труднощі виконання рішення суду щодо скасування розпорядження та відновлення її функціонування на посаді начальника відділу освіти Онуфріївської районної державної адміністрації, а також призведуть до припинення діяльності цього відділу, відновлення якої потребуватиме додаткових зусиль та часу.
Розглянувши заяву про забезпечення позову, суд дійшов до таких висновків.
Відповідно до частин 1, 2 статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Частиною 4 статті 150 КАС України передбачено, що подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Згідно з частинами 1, 2 статті 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Відповідно до частин 1, 4, 6 статті 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково.
В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.
Отже, забезпечення позову в адміністративній справі є наданням тимчасового захисту заявнику - до вирішення справи по суті, який застосовується у виключних випадках за наявності об`єктивних обставин, які дозволяють зробити обґрунтоване припущення, що невжиття відповідних заходів потягне за собою більшу шкоду, ніж їх застосування.
Предметом позову ОСОБА_1 є законність розпоряджень голови Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області щодо зміни структури Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області та реорганізації відділу освіти Онуфріївської районної державної адміністрації шляхом приєднання до відділу культури, освіти, молоді та спорту Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області, що зокрема зумовило скорочення посади начальника відділу освіти Онуфріївської районної державної адміністрації, яку займає позивачка. Тож спірні правовідносини пов`язані з проходженням позивачкою публічної служби.
Разом з тим, у спірних розпорядженнях №271-р від 29.11.2019 року, №283-р від 10.12.2019 року, №3-р від 09.01.2020 року викладені норми, які стосуються реорганізації інших структурних підрозділів Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області, а також проходження публічної служби іншими працівниками Онуфріївської районної державної адміністрації, які не є учасниками спірних правовідносин, що виникли між ОСОБА_1 та Онуфріївською районною державною адміністрацією Кіровоградською області.
Позивачкою у заяві не доведено, що невжиття запропонованих заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду про скасування спірних розпоряджень або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів з приводу проходження нею публічної служби, за захистом яких вона звернулася до суду.
На стадії відкриття провадження у справі за цим позовом не встановлено очевидних ознак протиправності спірних розпоряджень як підстави для забезпечення позову шляхом зупинення їх дії.
Зі змісту розпорядження №4-р від 09.01.2020 року "Про реорганізацію шляхом приєднання" вбачається, що відділ освіти Онуфріївської районної державної адміністрації реорганізовано шляхом приєднання до відділу культури, освіти, молоді та спорту Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області, створено комісію з реорганізації, якій установлено строк для здійснення заходів щодо припинення цієї юридичної особи відповідно до вимог чинного законодавства України.
До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 10.01.2020 року внесено запис про рішення засновника щодо припинення юридичної особи публічного права - відділу освіти Онуфріївської районної державної адміністрації в результаті реорганізації.
Матеріали позовної заяви свідчать, що відділ культури і туризму Онуфріївської районної державної адміністрації перейменовано на відділ культури, освіти, молоді та спорту Онуфріївської районної державної адміністрації Кіровоградської області, який є правонаступником майна, прав та обов`язків відділу освіти Онуфріївської районної державної адміністрації, що реорганізується шляхом приєднання до нього.
Оскільки вказані відділи не реорганізуються шляхом злиття, а відбувається приєднання однієї юридичної особи публічного права до іншої, яка є правонаступником її майна, прав та обов`язків, тож підстави для заборони Онуфріївській районній державній адміністрації Кіровоградської області вчиняти дії щодо злиття відділів Онуфріївської районної державної адміністрації, про що просить позивачка в забезпечення свого позову, відсутні.
Суд вважає, що обрані позивачкою заходи забезпечення позову не відповідають порушеному праву позивачки, у зв`язку з яким подано цей позов. Зважаючи на предмет позову, враховуючи співвідношення інтересу позивачки, про захист якого вона просить, із наслідками вжиття таких заходів забезпечення позову для інших заінтересованих осіб, суд прийшов до висновку, що вони не є співмірними із вимогами, які позивачка висуває до відповідача.
З цих підстав суд прийшов до висновку, що у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову слід відмовити.
Керуючись статтями 150-154, 248, 256, 294 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду, через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2020 |
Оприлюднено | 14.03.2020 |
Номер документу | 88173179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні