ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
за результатами розгляду питання про відстрочення виконання судового рішення
Справа № 500/1183/19
13 березня 2020 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі: судді Чепенюк О.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Тернопільського районного будинку культури про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Тернопільського районного будинку культури про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Тернопільського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Тернопільського районного будинку культури про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.07.2019, яке залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 29.11.2019, позов задоволено.
04.03.2020 до суду надійшла заява Тернопільського районного будинку культури про відстрочення виконання ухвали Тернопільського окружного адміністративного суду від 19.07.2019 у справі №500/1183/19. Дана заява обґрунтована відсутністю коштів у Тернопільського районного будинку культури, а також неможливістю виконання робіт з усунення порушень правил пожежної безпеки у разі знеструмлення будівлі Тернопільського районного будинку культури, за адресою: вулиця Шкільна, 4, місто Тернопіль, що ускладнює виконання судового рішення.
Ухвалою суду від 05.03.2020 заяву про відстрочення виконання судового рішення призначено до розгляду у судовому засіданні на 13.03.2020 на 10:00 год.
12.03.2020 до суду надійшли додаткові пояснення представника Тернопільського районного будинку культури про виділення коштів з районного бюджету на усунення порушень вимог законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с.121-122).
12.03.2020 до суду надійшло клопотання представника Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, який зазначив, що Управління не заперечує щодо відстрочення виконання рішення суду з врахуванням того, що відповідач погоджується усувати порушення у сфері пожежної безпеки, які стали підставою для застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю). Одночасно представник Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області просить розгляд питання відстрочення виконання судового рішення проводити у письмовому провадженні (а.с.126).
13.03.2020 до суду надійшло клопотання Тернопільського районного будинку культури про розгляд заяви про відстрочення виконання судового рішення у письмовому провадженні. Відповідач просив заяву задовольнити та відстрочити виконання рішення суду від 29.07.2019 (а.с.129).
З урахуванням положень частини четвертої статті 229, частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд заяви про відстрочення виконання судового рішення проведено у порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, дослідивши письмові докази, подані учасниками, та матеріали адміністративної справи, суд встановив наступне.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.07.2019, яке залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 29.11.2019, позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Тернопільського районного будинку культури про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задоволено повністю, застосовано до Тернопільського районного будинку культури захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Тернопільського районного будинку культури, розташованої за адресою: Тернопільська область, місто Тернопіль, вулиця Шкільна, 4, шляхом повного знеструмлення - до усунення порушень пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Рішення суду набрало законної сили 29.11.2019 та підлягає до виконання.
Стаття 129 Конституції України передбачає, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.
Принцип обов`язковості судових рішень, як один з визначальних принципів здійснення правосуддя в Україні, полягає в обов`язковому виконанні на всій території України судових рішень, що набрали законної сили, а також у встановлені відповідальності за невиконання таких рішень.
Вказаний принцип обов`язковості судових рішень поряд із Конституцією України знайшов своє відображення і в Кодексі адміністративного судочинства України, а саме в статті 370 КАС України: судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Разом з тим, КАС України передбачає можливість відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення.
Так, частиною першою статті 378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з частиною третьою статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Відповідно до частини четвертої статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Отже, при вирішенні питання про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, суд задовольняє таку заяву лише у виняткових випадках, які він визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо). Підставою для цього можуть бути конкретні обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, та суд враховує ступінь вини відповідача у виникненні спору.
Відповідно до частини п`ятої статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Як вбачається з матеріалів справи Тернопільський районний будинок культури є комунальною організацією, засновником якого є Тернопільська районна рада (а.с.123-125), власником приміщення районного будинку культури є також Тернопільська районна рада (а.с.38).
Тернопільським районним будинком культури вживалися заходи, спрямовані на усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, які стали підставою для застосування заходів реагування.
Так, на даний час приміщення будинку культури частково обладнано системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, вживаються заходи для ремонту приміщення.
На підтвердження таких обставин до суду відповідачем надано акт №19-12 ПС приймання виконаних робіт ТОВ Укртехзахист за надані послуги за грудень 2019 року на замовлення Відділу культури Тернопільської районної державної адміністрації щодо облаштування системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу на об`єкті Тернопільський районний будинок культури (а.с.106-108).
Також відповідач зазначив, що виконав пункти 17-21 порушень, виявлених перевіркою Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, а саме: при вході в підвал та в підвальному приміщенні електролампи закрив ковпаками (розсіювачами), приямки віконних прорізів підвального поверху очищено від сторонніх предметів, відповідальною особою за пожежну безпеку пройдено навчання з питань пожежної безпеки, призначено особу з питань цивільного захисту за рахунок штатної чисельності, керівником закладу пройдено функціональне навчання з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки.
Рішенням Тернопільської районної ради №657 від 05.03.2020 виділено кошти на усунення решти порушень вимог законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки у Тернопільському районному будинку культури в сумі 100 000,00 грн.
Отже, судом встановлено, що Тернопільський районний будинок культури вчиняє дії, спрямовані на усунення недоліків та порушень, викладених в акті перевірки Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, Тернопільською районною радою як засновником районного будинку культури та власником приміщення будинку культури виділено кошти, необхідні для проведення робіт з метою усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.
Разом з тим, ще залишаються не виконаними ряд порушень у сфері пожежної безпеки, які виявлені перевіркою Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області і були підставою для прийняття судом рішення про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Статтею 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується (стаття 43 Конституції України).
Отже, саме людина, її життя і здоров`я визнаються найвищою соціальною цінністю в Україні. Кожен громадянин повинен бути забезпечений безпечними для його життя і здоров`я умовами праці.
Недотримання правил у сфері техногенної та пожежної безпеки може призвести до тяжких наслідків, що є неприпустимим, оскільки порушує конституційно закріплені права людей, які відвідують районний будинок культури, та його працівників на безпечні умови для життя та праці.
З огляду на викладені заявником обґрунтування заяви про відстрочення виконання судового рішення, враховуючи, що порушення, які стали підставою для прийняття судом рішення про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), відповідач почав усувати, проте через відсутність коштів не виконав усі необхідні заходи, а з районного бюджету лише у березні 2020 року виділені кошти для фінансування відповідних робіт у сфері пожежної безпеки, і знеструмлення будівлі Тернопільського районного будинку культури, розташованої за адресою: Тернопільська область, місто Тернопіль, вулиця Шкільна, 4, не дасть можливість виконувати роботи для усунення порушень пожежної безпеки, суд дійшов висновку про наявність підстав для відстрочення виконання судового рішення.
Разом з тим, заява про відстрочення виконання судового рішення підлягає до задоволення частково. Заявник просив надати відстрочку до 30.11.2020.
Згідно з частиною п`ятої статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Оскільки судове рішення у даній справі ухвалене 29.07.2019, то відстрочення його виконання відповідно до наведених приписів частини п`ятої статті 378 КАС України можливе лише до 29.07.2020. Відстрочення виконання судового рішення поза межами визначеного законом строку, не допускається.
Керуючись статтями 248, 256, 378 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Тернопільського районного будинку культури про відстрочення виконання рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.07.2019 задовольнити частково.
Відстрочити виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 29.07.2019, яке залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 29.11.2019, у справі за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Тернопільського районного будинку культури про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Тернопільського районного будинку культури, розташованої за адресою: Тернопільська область, місто Тернопіль, вулиця Шкільна, 4, шляхом повного знеструмлення - до усунення порушень пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, до 29.07.2020.
В задоволенні решти вимог заяви про відстрочення виконання судового рішення відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня підписання ухвали суддею. До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд.
Повний текст ухвали складено та підписано 13.03.2020.
Суддя Чепенюк О.В.
Згідно з оригіналом:
Суддя Чепенюк О.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2020 |
Оприлюднено | 16.03.2020 |
Номер документу | 88173649 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні