Постанова
від 13.03.2020 по справі 420/4047/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/4047/19

Категорія:111030000 Головуючий в 1 інстанції: Токмілова Л.М.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 05.12.19 р.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Лук`янчук О.В.

- Ступакової І.Г.

у зв`язку з поданням апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), справа розглянута згідно п.3 ч.1 ст. 311 КАС України,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою товариства з додатковою відповідальністю "ОДІСЕЙ-БМУ-11" на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 грудня 2019 року у справі за позовом товариства з додатковою відповідальністю "ОДІСЕЙ-БМУ-11" до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И Л А :

У липні 2019 року товариство з додатковою відповідальністю (далі ТДВ) "ОДІСЕЙ-БМУ-11" звернулося до суду з позовом до Головного управління (далі ГУ) ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення (далі ППР) №0075945006 від 13 червня 2019 року, прийнятого відповідачем за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що 21 травня 2019 року здійснено камеральну перевірку ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" на предмет своєчасності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), дата виписки яких припадає на 2018 рік, на підставі чого складено Акт та ППР №0075945006 від 13 червня 2019 року. Позивач зазначає, що відповідачем вже здійснювались дві камеральні перевірки за тим саме предметом, та за той саме період 2018 року, за результатами яких складені акти та ППР, які оскаржені в судовому порядку. Позивач вважає, що камеральна перевірка ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" на предмет своєчасності реєстрації податкової накладної в ЄРПН, дата виписки яких припадає на 2018 рік за якою складено Акт є незаконною, як і сам Акт перевірки.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що 20 листопада 2019 року, відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву (вх. № ЕП/9058/19), відповідно до якого відповідач, не погоджується з доводами позивача, вважає, що позов не підлягає задоволенню, у зв`язку з тим, що в попередніх актах камеральних перевірок №196/15-32-50-06/01271847 від 13 грудня 2018 року та №148/15-32-50-06 від 17 січня 2019 року, несвоєчасно зареєстрованих податкових накладних, які зазначено в акті камеральної перевірки №2808/15-32-50-06/01271847 від 21 травня 2019 року не включено. Відповідач зазначив, що незалежно від причин, у зв`язку з якими було порушено строк реєстрації податкової накладної, нормами ПК України передбачена відповідальність за порушення цього строку у вигляді штрафу. Виключень з цього правила для помилково складених чи виписаних податкових накладних в ПК України не існує.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 05 грудня 2019 року в задоволенні адміністративного позову ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування ППР відмовлено.

В апеляційній скарзі ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, з порушенням норм процесуального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, а також у зв`язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

Доводи апеляційної скарги:

- акт перевірки на підставі якого винесено спірне ППР є повторним, якщо точно - третім за рахунком за один й той самий період 2018 рік, що виключає відповідальність, передбачену ст. 121-1 ПК України;

- проведення повторної камеральної перевірки ПК України не передбачено, оскільки п.76.1 ст. 76 ПК України камеральної перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Суд першої інстанції не навів жодної підстави для їх неврахування.

Відзиву ГУ ДФС в Одеській області на апеляційну скаргу не подано.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11", перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:

Головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Південного управління ГУ ДФС в Одеській області Баджиковою Н.Б., проведено перевірку своєчасності реєстрації податкової накладної в ЄРПН ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11", дата виписки яких припадає на 2018 рік. Перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових наклади в ЄРПН, встановлених ст. 201 цього ПК України (із змінами та доповненнями), на яких відповідно до вимог ст.ст. 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

Відповідальність платника податків за порушення визначена ст. 120-1 ПК України. Порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню купцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, а також допущення помилок, при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Згідно акту перевірки від 21 травня 2019 року №2808/15-32-80-04 01271847 встановлено, що податкові накладні зареєстровані в ЄРПН із затримкою та відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН сума штрафних санкцій за порушення товариством термінів реєстрації податкових накладних становить 52 929,46 грн.

Не погоджуючись з висновками викладеними в акті №2808/15-32-80-04 01271847 щодо наявності порушення податкового законодавства України, у вигляді порушення строків реєстрації податкових накладних відповідно до вимог ст. 201 ПК України, 31 травня 2019 року ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" звернулось до ГУ ДФС в Одеській області із запереченнями на акт перевірки № 2808/15-32-80-04 01271847 від 21 травня 2019 року.

ГУ ДФС в Одеській області розглянуто вищезазначені заперечення ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" та 10 червня 2019 року прийнято рішення про залишення без змін висновків акту перевірки від 21 травня 2019 року №2808/15-32-80-04 01271847, а заперечення ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" - без задоволення.

На підставі зазначеного акту перевірки 13 червня 2019 року ГУ ДФС в Одеській області прийнято ППР № 0075945006, яким позивачу згідно з пп.54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПК України, на підставі акту перевірки нараховано суму штрафних санкцій в загальному розмірі 52 929,46 грн.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що позивачем здійснювалась реєстрація (спроби реєстрації) податкових накладних, зазначених у акті перевірки за період 31 жовтня 2018 року - 30 листопада 2018 року у межах граничних строків, визначених ПК України. Крім того, в попередні акти камеральних перевірок несвоєчасно зареєстровані податкові накладні, які зазначені в акті камеральної перевірки №2808/15-32-50-06/01271847 від 21 травня 2019 року не включено, що підтверджується доданими до позову матеріалами.

Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-14, 73, 74, 77, 78 КАС України, пп.54.3.1 п. 54.3 ст. 54, ст. 201 ПК України, які регулюють спірні правовідносини.

Судова колегія не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Згідно з п.201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити, зокрема, дата виписування податкової накладної.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Вищезазначене свідчить про наявність у платника податків обов`язку скласти та зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, що має бути здійснена не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. У свою чергу, датою складання податкової накладної, є дата виникнення у платника податку податкового зобов`язання.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що податкова накладна №89, яка виписана 31 жовтня 2018 року, зареєстрована в ЄРПН 29 листопада 2018 року, тобто із затримкою на 14 днів (сума ПДВ 452 703,04 грн.); податкова накладна №101, яка виписана 30 листопада 2018 року, зареєстрована в ЄРПН 20 грудня 2018 року, тобто із затримкою на 5 днів (сума ПДВ 4 925 грн.); податкова накладна №83, яка виписана 05 жовтня 2018 року, зареєстрована в ЄРПН 14 листопада 2018 року, тобто із затримкою на 14 днів (сума ПДВ - 13 333,33 грн.); податкова накладна №82, яка виписана 04 жовтня 2018 року, зареєстрована в ЄРПН 14 листопада 2018 року, тобто із затримкою на 14 днів (сума ПДВ - 58 333,33 грн.).

Відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН сума штрафних санкцій за порушення ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" термінів реєстрації податкових накладних становить 52 929,46 грн.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг, відповідно до абз.1-3 п.201.10 ст. 201 ПК України зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно абз.14, 15 п.201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Як стверджується у акті перевірки відповідачем та не заперечується позивачем, вищенаведені податкові накладні зареєстровані в ЄРПН з затримкою у 5 та 14 днів.

Вищевказані обставини, встановлені в акті перевірки, не заперечувались ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" у позовній заяві.

Відповідальність за порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, а також допущення помилок, при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної встановлена ст. 120-1 ПК України.

Відповідно до п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України (в редакції чинної станом на дату виникнення спірних правовідносин) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Отже, вищезазначеними нормами ПК України, зокрема, визначено обов`язок платника в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН, та відповідальність за невиконання таких дій.

Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними ЄРПН.

Пунктом 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (Порядок № 1246) визначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі.

Відповідальність за порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, а також допущення помилок, при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної встановлена ст. 120-1 ПК України.

Отже, вищезазначеними нормами ПК України та Порядку №1246, зокрема, визначено обов`язок платника в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН, та відповідальність за невиконання таких дій.

Суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що позивачем здійснювалась реєстрація (спроби реєстрації) податкових накладних, зазначених у акті перевірки за період 31 жовтня 2018 року - 30 листопада 2018 року у межах граничних строків, визначених ПК України.

Як вбачається з матеріалів справи, в попередні акти камеральних перевірок (№196/15-32-50-06/01271847 від 13 грудня 2018 року та №148/15-32-50-06 від 17 січня 2019 року) несвоєчасно зареєстровані податкові накладні за №№ 89, 101, 83, 82, зазначені в акті камеральної перевірки № 2808/15-32-50-06/01271847 від 21 травня 2019 року - не включено.

Інші доводи апеляційної скарги ТДВ "ОДІСЕЙ-БМУ-11" зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують, та є тотожними адміністративному позову, факти та мотивування яких повністю спростовуються матеріалами справи та обставинами, які повно та об`єктивно були встановлені судом першої інстанції при вирішенні спірного питання.

Судова колегія не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, п.2 ч.5 ст. 328 КАС України, судова колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу товариства з додатковою відповідальністю "ОДІСЕЙ-БМУ-11" залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 грудня 2019 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 13 березня 2020 року.

Головуючий: Бітов А.І. Суддя: Суддя: Ступакова І.Г. Лук`янчук О.В.

Дата ухвалення рішення13.03.2020
Оприлюднено16.03.2020
Номер документу88186357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4047/19

Постанова від 13.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 05.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Постанова від 02.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні