Рішення
від 17.02.2020 по справі 280/4632/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2020 року (11 год. 05 хв.)Справа № 280/4632/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

за участю секретаря судового засідання Биховської А.П.

представника позивача - Кравченка С.І.

представника відповідача - Лисого А.Р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ"

до Головного управління ДПС у Запорізькій області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд скасувати:

- податкове повідомлення-рішення форми В4 від 09.09.2019 №0000560501, винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким TOB ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ встановлено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду) в сумі 6977,00 грн.;

- податкове повідомлення-рішення форми Р від 09.09.2019 №0000570501, яким TOB ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ донараховано податкові зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 813 906,25 грн. в тому числі податок 651 125,00 грн., штрафна санкція 162 781,25 грн.;

- податкове повідомлення-рішення форми Р від 09.09.2019 №0000580501, винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким TOB ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ донараховано податкові зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 27 586,25 грн. в тому числі податок - 22 069,00 грн., штрафна санкція - 5 517,25 грн.;

- податкове повідомлення-рішення форми ПН від 09.09.2019 №0000590501, винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким до ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ застосовано штрафні санкції за затримку реєстрації податкових накладних на загальну суму 229 649,00 грн. за платежем податок на додану вартість.

- податкове повідомлення-рішення форми Р1 від 09.09.2019 №0000600501, винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ зменшено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму 540 349,00 грн. та зменшено суму податкового кредиту на суму 540 349,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що обставини та висновки викладені в Акті перевірки, на підставі яких донараховано податкові зобов`язання та застосовано штрафні санкції, не відповідають дійсності, а прийняті податкові повідомлення-рішення суперечать чинному законодавству та прийняті з порушенням вимог Податкового кодексу України. Зазначає, що висновок контролюючого органу про невизнання перевіркою факту здійснення ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ реалізації продукції підприємствам ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 не відповідає фактичним обставинам та первинним документам які надавались до перевірки. Зокрема, підприємство вважає незаконними дії контролюючого органу по самостійній зміні призначення платежу та визначення коштів отриманих за реалізований товар, як інші доходи, що призвело до безпідставного донарахування податку на прибуток, податку на додану вартість та штрафу за не реєстрацію податкових накладних, невідомому покупцю, по товару, що поставлявся ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 . Також, зазначає, що кошти з посиланням на які здійснено донарахування, надійшли на розрахунковий рахунок ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ по здійсненим поставкам товару (договорам купівлі -продажу, видатковим накладним, ТТН), реальність вчинення яких підтверджується документально і з відповідним призначенням зазначеним платіжних дорученнях. Також вказує, що по даним операціям ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ виступав продавцем (постачальником) товарів, реальність походження яких також підтверджена та не ставиться під сумнів фіскальним органом. ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ жодним чином не міг відслідковувати подальше використання проданого ним товару, законодавство України не пов`язує обов`язки Постачальника (податкові зобов`язання) формувати відповідно до дій замовника (покупця) з проданим йому товару.

Відповідач позовну заяву не визнав. У відзиві від 23.10.2019 вх. №43879 вказав, що відповідно до первинних документів які надавались до перевірки та регістрів бухгалтерського обліку ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ відображало взаємовідносини з покупцями з ознаками фіктивності на загальну суму 3 570 241,0 грн. В результаті аналізу бухгалтерського обліку, первинних документів та інформаційного ресурсу встановлено, що ТОВ ОПТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 придбало у ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ пиво в асортименті з котом УКТЗД 2203000100, тоді як подальша реалізація цього товару відсутня. Також зазначає, що контрагенти ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ , а саме ТОВ ОПТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 є фігурантами по порушеним кримінальним справам з ухилення від оподаткування. На підставі викладеного зазначає про встановлення відсутності поставок товарів, перелік яких наведено у видаткових накладних складених ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ в адресу ТОВ КВАРТАЛ 5 та ТОВ ОПТТОРГ-15 . При цьому враховуючи, що ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ відобразило реалізацію пива, тобто самостійно визнало доходи від реалізації товарів невстановленим особам, а також і витрати які визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Відповідно встановлено завищення податкових зобов?язань по нереальним операціям з реалізації товарів покупцю на загальну суму ПДВ 619 983,17 грн. та не нарахування податкових зобов?язань при реалізації товарів іншим особам на загальну суму ПДВ 619983,17 грн. Також відповідачем зазначається, що Актом перевірки встановлено не оформлення ТОВ КВАРТАЛ 5 податкових накладних на оплату маркетингових послуг в 2016 році в сумі ПДВ 5800,08 грн. та завищення податкового кредиту на загальну суму 16 855,00 грн. з підстав наявності розбіжності між наявними в базі даних ДФС щодо співставлення податкових зобов`язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДФС між сумами податкових зобов`язань та/або податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ та його контрагентів за період з 01.01.2016р. по 31.03.2019р.

Ухвалою суду від 25.09.2019 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №280/4632/19. Призначено підготовче судове засідання на 24.10.2019.

Протокольною ухвалою суду від 24.10.2019 відкладено підготовче судове засідання на 18.11.2019.

15.11.2019 позивач подав Уточнену позовну заяву, в якій додатково вказав, що також вважає незаконним висновки Акта перевірки про визнання отриманих від ТОВ КВАРТАЛ 5 маркетингових послуг за період 1 - 3 квартал 2016 року на суму 47 116,0 грн., як інші доходи отримані з джерела невідомого походження. Зазначає, що надання та отримання послуг між сторонами підтверджується Актами виконаних робіт з оплатою їх в безготівковому порядку в повному обсязі, та відображення їх бухгалтерському обліку. Вказує, що маркетингові послуги відповідно до укладеного договору надавались з розміщення інформаційних матеріалів в торгових об`єктах, що використовувались ТОВ Квартал-5 та по об`єктах на які здійснювалась поставка Товару ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ . Окрім того вказує, що посилання в Акті перевірки на розбіжності між наявними в базі даних ДФС щодо співставлення податкових зобов`язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДФС що призвело до завищення податкового кредиту на загальну суму 16 855,00 грн., ґрунтується на неналежних доказах. Наявні на підприємстві документи свідчать, що ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ задекларувало показники податкового кредиту за листопад 2016р., грудень 2016 року, січень 2017 рок, січень 2019 року, відповідно до здійснених операцій та отриманих податкових накладних.

Протокольною ухвалою суду від 18.11.2019 прийнято до розгляду уточнену позовну заяву.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 18.11.2019 продовжено строк підготовчого провадження та оголошено перерву до 16.12.2019.

Ухвалою суду від 16.12.2019 зупинено провадження у справі до 20.01.2020 для надання сторонам часу необхідного їм для примирення.

Ухвалою суду від 20.01.2020 провадження у справі поновлено у зв`язку із відсутністю угоди про примирення.

Протокольною ухвалою суду від 20.01.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду на 17.02.2020.

У судовому засіданні 17.02.2020 представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених в уточненій позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечив, просив суд відмовити у задоволенні позовної заяви.

У судовому засіданні 17.02.2020 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 243 КАС України, у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ зареєстроване 05.05.1996 Виконавчим комітетом Запорізької міської ради. Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 05.05.1996р. №1103 105 00002 000909. Місцезнаходження підприємства м, Запоріжжя, пр.Соборний, 20-В.

ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ взято на податковий облік 08.05.1996 №603 в ГУ ДФС у Запорізькій області Олександрівське управління м.Запоріжжя.

У періоді, який перевірявся, ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ здійснювало діяльність з оптової та дрібно оптової торгівлі продуктами харчування (пиво, кофе, шоколадні вироби, корм для тварин, та інш.) на території України.

Відповідно до Наказу №2366 від 04.07.2019 Головним управлінням ДФС у Запорізькій області в період з 16.07.2019 по 29.07.2019 проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ з питань своєчасності достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору з 01.01.2016 по 31.03.2019, з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з 01.01.2015 по 31.03.2019.

За результатами перевірки складено Акт перевірки №429/08-01-14-01/23791145 від 12.08.2019 у висновках якого зазначено, що за результатами перевірки встановлено наступні порушення:

- п.44.1, п. 44.2 ст.44 р. II, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135р. III Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ (із змінами і доповненнями) за підсумками чого встановлено заниження податку на прибуток підприємств на загальну суму 651 125 грн.

- п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14, п. 85.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 192.1 ст. 192, п. 198.5 ст. 198, п.200.1. ст. 200, п.201.1 ст.201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. №2755 VI (із змінами та доповненнями) занижено податок на додану вартість на загальну суму 22 655 грн.

- пп. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192, п.198.1, п.198.3 ст. 198, пп. в) п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №. 2755-ГУ (зі змінами та доповненнями) та наказу Міністерства фінансів України від 23 вересня 2014 року № 966 Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 жовтня 2014 р. за N 1267/26044, із змінами та доповненнями, в результаті чого підприємством ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ завищено від`ємне значення з податку на додану вартість по рядку 21 декларації на загальну суму 6 977 грн., а саме: грудень 2016 на суму 6 977 грн.

- п.185.1 ст.185, п.187.1 ст. 187 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. №2755-УІ (із змінами та доповненнями) завищення податкових зобов`язань по нереальним операціям з реалізації товарів покупцю , на загальну суму ПДВ 619 983,17 грн.

- порушені вимоги п. 198.5. ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755- VI (із змінами та доповненнями) в результаті чого, встановлено заниження податкових зобов`язань, у зв`язку з не нарахуванням податкових зобов`язань при реалізації товарів іншим особам на загальну суму ПДВ 619 983,17 грн.

- п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. №2755-УІ (із змінами та доповненнями), а саме ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ незареєстровані податкові накладні на суму 619 983,14 грн.

23.08.2019 ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ подало до ГУ ДПС у Запорізькій області Заперечення на акт перевірки з вимогою скасувати висновки Акта перевірки та об`єктивно дослідити вказані в запереченнях обставини.

05.09.2019 підприємство отримало від ГУ ДПС у Запорізькій області відповідь на заперечення, в яких контролюючий орган відмовився враховувати обставини зазначені в поданих до Акту запереченнях.

13 вересня 2019 року, позивач поштою отримав податкове повідомлення-рішення:

- податкове повідомлення-рішення форми В4 від 09.09.2019р №0000560501 винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ код ЄДРПОУ 23791145 встановлено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду). в сумі 6977,00 грн.

- податкове повідомлення-рішення форми Р від 09.09.2019р №0000570501 винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ код ЄДРПОУ 23791145 донараховано податкові зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 813 906,25 грн. в тому числі податок 651 125,00 грн., штрафна санкція 162 781,25 грн.

- податкове повідомлення-рішення форми Р від 09.09.2019р №0000580501 винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ код ЄДРПОУ 23791145 донараховано податкові зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 27 586,25 грн. в тому числі податок 22 069,00 грн., штрафна санкція 5 517,25 грн.

- податкове повідомлення-рішення форми ПН від 09.09.2019р №0000590501 винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ код ЄДРПОУ 23791145 застосовано штрафні санкції за затримку реєстрації податкових накладних на загальну суму 229 649,00 грн. за платежем податок на додану вартість.

- податкове повідомлення-рішення форми Р1 від 09.09.2019р №0000600501 винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ код ЄДРПОУ 23791145 зменшено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму 540 349,00 грн. та зменшено суму податкового кредиту на суму 540349,00 грн.

Не погоджуючись із винесеними податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся із вказаним позовом до суду.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно та повно встановивши обставини справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, приходить до наступних висновків.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

За приписами п. 134.1. ст. 134 134.1. ПК України, об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 1 розділу І ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктом 198.1 статті 198 ПК України визначено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Відповідно до п.198.3 ст.198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п.198.6 ст.198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Також, пунктом 201.10 ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з п.44.1 ст.44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством України. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до п.44.2 ст.44 ПК України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію. Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документ.

Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають фактично відбутись, вони повинні підтверджуватись належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, а також такі операції мають спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Щодо заниження підприємством в 2017- 2018 роках суми доходів в розмірі 3 570 241,0 грн. та завищення податкових зобов?язань по нереальним операціям з реалізації товарів покупцю на загальну суму ПДВ 619 983,17 грн. і не нарахування податкових зобов?язань при реалізації товарів іншим особам на загальну суму ПДВ 619983,17 грн.

Судом встановлено, що за змістом ст.8-9 Акта перевірки з посиланням на обставини описані в наступних розділах Акта вказано про порушення позивачем вимог п.44.1, п. 44.2 ст.44 р. II, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135р. III Податкового Кодексу України, а саме ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ не враховано до складу інших доходів суму коштів отриманих від ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 , чим занижено доходи на загальну суму 3 570 241,0 грн.., в тому - по надходженні коштів від реалізації товару на адресу контрагенту - покупцю ТОВ "ОПТТОРГ-15" (код ЄДРПОУ 39691520) пива в асортименті на загальну суму 3 242 617,77 грн. в тому числі ПДВ 540346,30 грн.; по надходженні коштів від реалізації товару на адресу контрагенту - покупцю ТОВ "КВАРТАЛ 5" (код ЄДРПОУ 38926278) пива в асортименті на загальну суму 471 262, 95 грн. в тому числі ПДВ 78 543,82 грн.

Зазначене порушення вплинуло на суміжні показники, в тому числі на нарахування податку на додану вартість та застосування штрафу за не реєстрацію податкових накладних.

Дослідивши надані позивачем документи судом встановлено, що основним видом господарської діяльності ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ є неспеціалізована оптова торгівля харчовими продуктами, які в більшості становлять (пиво, кофе, шоколодні вироби, корм для тварин, та інш.)

Придбання такої продукції в більшості випадків здійснюється у виробників або імпортерів продукції.

Придбана продукція в подальшому постачається різним підприємствам виробникам продуктів харчування по укладеним договорам відповідно до отриманих заявок.

Так, надані до суду документи свідчать, що в 2016-2019 роках ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ , відповідно до укладених договорів здійснював неодноразові поставки пива в асортименті на адреси торгових об`єктів контрагентів - покупців ТОВ "ОПТТОРГ-15" (код ЄДРПОУ 39691520) та ТОВ "КВАРТАЛ 5" (код ЄДРПОУ 38926278).

25 вересня 2015 року між ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ та ТОВ ОПТТОРГ-15 було укладено Договір поставки №205, за умовами якого ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ , іменоване надалі Постачальник , в особі засновника директора з постачань ОСОБА_1 , що діє на підставі Довіренності, та ТОВ ОПТТОРГ-15 , іменоване надалі Покупець , в особі директора Шакало К.І., що діє на підставі Статуту, з іншого боку домовились про те, що в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Постачальник зобов`язується передати у власність (поставити) Покупцеві ТОВ ОПТТОРГ-15 , іменовані надалі Товар , в кількості, асортименті та за цінами згідно Заявки та накладних, які є невід`ємною частиною цього Договору, а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплатити його повну вартість на умовах даного Договору.

При укладені договору, було перевірено реєстраційні документи контрагента, наявність відповідних ліцензій та торгових об`єктів, які дозволяють здійснювати продаж поставленого ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ Товару. Копії реєстраційних документів та ліцензій приєднані до підписаних господарських договорів.

На виконання укладеного договору, ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ поставило контрагенту - покупцю ТОВ "ОПТТОРГ-15" (код ЄДРПОУ 39691520) пиво в асортименті на загальну суму 3 242 617,77 грн. в тому числі ПДВ 540346,30 грн.

По здійснених поставках, ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ надав покупцю для оплати належним чином оформлені рахунки, які містили дані особи для придбання та номенклатуру товару.

Всі поставки товару оплачені в безготівковому порядку шляхом перерахування коштів з розрахункових рахунків ТОВ "ОПТТОРГ-15" на розрахунковий рахунок позивача, з посиланням в призначенні платежу за товар (послуги), що підтверджується наданими копіями платіжних доручень та підписаних Актів звірки взаємних розрахунків.

Відвантаження та передача товару здійснювалась по видатковим накладним, які підписані уповноваженими особами підприємств на отримання товару відповідно до довіреностей.

Транспортування товару здійснювалось транспортом ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ з оформленням Товарно-транспортних накладних.

По факту поставки товару на адресу ТОВ ОПТОРГ-15 та отриманої оплати ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ виписало податкові накладні, які включило в свої податкові зобов`язання з податку на додану вартість відповідної декларації по даті виписки.

ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ надав до перевірки та суду копії документів (договори, видаткові та податкові накладні, рахунки, платіжні доручення, товарно-транспортні накладні).

Досліджені судом документи, надавались позивачем відповідачу під час проведення перевірки. Відповідач не заперечив факт надання досліджених судом документів до перевірки, які знайшли своє відображення в Акті перевірки.

01 січня 2016 року між ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ та ТОВ КВАРТАЛ 5 було укладено Договір поставки №ЗП 151567, за умовами якого ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ , іменоване надалі Постачальник , , в особі заступника директора Нізовцевої В.М., що діє на підставі Довіреності №01 від 02.01.2014 р, іменоване надалі Постачальник , з одного боку, і ТОВ КВАРТАЛ 5 , в особі менеджера з питань регіонального розвідку Кучеренко Тетяни Анатоліївни, що діє на підставі Довіреності №б\н від 15.12.2015 р., іменоване надалі Покупець , з іншого боку домовились про те, що в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Постачальник зобов`язується передати у власність (поставити) Покупцеві ТОВ КВАРТАЛ 5 , іменовані надалі Товар , в кількості, асортименті та за цінами згідно Заявки та накладних, які є невід`ємною частиною цього Договору, а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплатити його повну вартість на умовах даного Договору.

При укладені договору, було перевірено реєстраційні документи контрагента, наявність відповідних ліцензій та торгових об`єктів, які дозволяють здійснювати продаж поставленого ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ Товару. Копії реєстраційних документів та ліцензій приєднані до підписаних господарських договорів.

На виконання укладеного договору ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ поставило контрагенту - покупцю ТОВ "КВАРТАЛ 5" (код ЄДРПОУ 38926278) пиво в асортименті на загальну суму 471 262, 95 грн. в тому числі ПДВ 78 543,82 грн.

По здійснених поставках, ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ надав покупцю для оплати належним чином оформлені рахунки, які містили дані особи для придбання та номенклатуру товару.

Всі поставки товару оплачені в безготівковому порядку шляхом перерахування коштів з розрахункових рахунків ТОВ "КВАРТАЛ 5" на розрахунковий рахунок Позивача, з посиланням в призначенні платежу за товар (послуги), що підтверджується наданими копіями платіжних доручень та підписаних Актів звірки взаємних розрахунків.

Відвантаження та передача товару здійснювалась по видатковим накладним, які підписані уповноваженими особами підприємств на отримання товару відповідно до довіреностей.

Транспортування товару здійснювалось транспортом ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ з оформленням Товарно-транспортних накладних.

По факту поставки товару на адресу ТОВ ОПТОРГ-15 та отриманої оплати ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ виписало податкові накладні, які включило в свої податкові зобов`язання з податку на додану вартість відповідної декларації по даті виписки.

ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ надав до перевірки та суду копії документів (договори, видаткові та податкові накладні, рахунки, платіжні доручення, товарно-транспортні накладні).

Матеріали справи містять докази, що досліджені судом документи, надавались позивачем відповідачу під час проведення перевірки про що не заперечив відповідач.

Досліджуючи походження реалізованого товару, судом встановлено, що реалізований на адресу вищезазначених покупців товар ТОВ "ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ" придбало безпосередньо у виробників та імпортерів, які підтверджують законне походження товару на території України та фактичне його існування. Всі документи придбання надавались до перевірки, досліджені та під час перевірки не виявлено жодних розбіжностей між даними оформлених документів, відсутності реалізованого товару, його руху по реалізації.

Відповідач не заперечував як факт придбання з відображенням в бухгалтерському обліку, так і факт подальшої реалізації з відображенням в бухгалтерському обліку ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ даних ТМЦ.

Досліджуючи надходження коштів, суд зазначає, що в платіжних дорученнях по коштам які надійшли від ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 , як призначення платежу зазначено відповідні рахунки та вид реалізованого товару.

Відповідно до ст. 1087 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - ЦКУ) розрахунки між юридичними особами, а також розрахунки за участю фізичних осіб, пов`язані із здійсненням ними підприємницької діяльності, провадяться у безготівковій формі.

Інструкцією про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, яка регулює порядок здійснення безготівкових розрахунків, встановлено, що безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Зазначені розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Окрім того, даною Інструкцією встановлено, що банки перевіряють відповідність заповнення реквізитів розрахункових документів клієнтів на відповідність вимогам пунктів 2.4 та 2.5 Інструкції та додатку 8 до неї. Реквізит платіжного доручення "Призначення платежу" заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України і відповідає за дані, що зазначені в реквізиті платіжного доручення "Призначення платежу".

Отже, зазначення в у платіжному документі особи, яка сплатила та зазначення в призначення платежу (посилання на Рахунок, вид зобов`язання в оплата якого за правовою природою здійснюється перераховуються грошові кошти (а саме Оплата за товар ), повністю ідентифікують операцію та підстави надходження коштів.

При цьому, реалізація продукції підтверджується видатковими накладними, в яких зазначається номер та дата саме оплаченого рахунку, і підписані особою, яка отримала товар (оплатила).

Судом встановлено, що всі підприємства на час відвантаження їм продукції (та і до цього часу) були діючими (зареєстровані в єдиному державному реєстрі юридичних осіб). Також, офіційний сайт ДФС, в інформаційному реєстрі Дізнайся більше про свого бізнес-партнера , свідчить про перебування всіх контрагентів (поставка товару яким не приймається перевіряючими) на обліку у фіскальній службі як платники податку та ПДВ та відсутність у них податкового боргу на час здійснення операцій.

Також контрагенти ТОВ ОПТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 мали значну кількість виданих ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами, в тому числі і по торговим об`єктам на які здійснювалась поставка товарів від Позивача.

Суд зазначає, що Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видається уповноваженими КМУ органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на один рік і підлягають обов`язковій реєстрації в органі доходів і зборів, а у сільській місцевості - і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб`єкта господарювання.

Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, в якій зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (зокрема, роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами).

У заяві додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Тобто наявність ліцензій свідчить, що ТОВ ОПТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 мали зареєстровані Реєстратори розрахункових операцій, торгові об`єкти та перевірку даних об`єктів фіскальними органами.

Окрім того, суд приймає до уваги, що ТОВ "ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ" в операціях з контрагентами виступав постачальником товарів і жодним чином не міг відслідковувати подальше використання проданого ним товару. Законодавство України не пов`язує постачальника формувати податкові зобов`язання з податку на прибуток та податку на додану вартість, відповідно до дій замовника (покупця) з проданим йому товару.

Суд критично ставиться до посилання відповідача на наявність кримінальних справ в яких досліджуються дії контрагентів, оскільки відповідачем не надає жодного належного доказу існування таких кримінальних справ, доказів наявності обвинувального вироку суду, рішення суду про стягнення одержаного за нікчемним правочином чи рішення суду про визнання правочину недійсним, тощо.

Надаючи оцінку вказаним обставинам, суд виходить з того, що результати оперативно-розшукових заходів в рамках кримінальної справи є відомостями про джерело тих фактів, які можуть стати доказами у податковому спорі після їх закріплення належною процесуальною формою.

Відповідно до ч. 6 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України, вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою

Суд зазначає, що преюдиційне значення при розгляді справи для суду має саме вирок у кримінальній справі, проте, до матеріалів справи не надано належних доказів на підтвердження існування вироків судів стосовно посадових осіб позивача або його контрагента.

Тому платник податків - постачальник товарів (послуг) не повинен зазнавати негативних наслідків у вигляді зміни податкових зобов?язань за можливу неправомірної діяльність його контрагента за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.

Тобто, у разі підтвердження факту постачання товарів/послуг, як у даній ситуації, платник не може відповідати за порушення, допущені постачальниками, якщо не буде доведено його безпосередню участь у зловживанні цих осіб.

Згідно зі ст.1 Закону України Про ратифікацію Конвенції про захист прав і основних свобод людини 1950 року, Першого Протоколу та Протоколів 2, 4, 7, 11 до Конвенції ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини від 23.02.2006 року, Україна визнала джерелом права рішення Європейського суду з прав людини, а також юрисдикцію цього суду в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування Конвенції. Рішення Європейського суду є частиною національного законодавства і є обов`язковим для правозастосування органами правосуддя.

Так, в контексті спірних правовідносин належить відмітити рішення Європейського Суду з прав людини у справах "Інтерсплав" проти України (2007 рік, заява №803/02),"Булвес" АД проти Болгарії (2009 рік, заява №3991/03) і "Бізнес Супорт Центр" проти Болгарії (2010 рік, заява №6689/03), у яких, перевіряючи відповідність позбавлення права на податковий кредит/бюджетне відшкодування вимогам статті 1 Протоколу №1, Європейський суд з прав людини застосовував принцип пропорційності. Цей принцип є складовою частиною принципу верховенства права і вимагає додержання "справедливого балансу" між вимогами публічного інтересу та захистом прав приватних осіб, у реалізацію яких здійснюється втручання держави.

Провівши відповідну оцінку, Європейський Суд з прав людини визнав, що "справедливий баланс" не додержується, коли платника податку на додану вартість позбавляють права на податковий кредит/бюджетне відшкодування за відсутності доказів його залучення до протиправної діяльності, пов`язаної з незаконним отриманням бюджетного відшкодування, чи доказів того, що йому було відомо/повинно було відомо про таку діяльність його постачальників.

Крім того, згідно з правовою позицією Верховного Суду, викладеної у постановах від 19.03.2019 у справі №826/9534/17 та від 26.02.2019 у справі №826/1536/18, Верховний Суд відзначив те, що норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог законодавства щодо формування об`єкта оподаткування податком на прибуток та податкового кредиту, тому платник податків (покупець товарів (робіт, послуг)) не повинен зазнавати негативних наслідків, зокрема у вигляді позбавлення права на формування витрат та податкового кредиту, за можливу неправомірну діяльність його контрагентів за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагентів та злагодженість дій між ними.

Факт поставки позивачем товарів, отримання за них оплати підтверджується документально, господарські операції належним чином відображені у бухгалтерському обліку та податковій звітності позивача.

Таким чином, твердження контролюючого органу про нереальність господарських операцій між позивачем та його контрагентами у період, що перевірявся, спростовуються наявними в матеріалах справи доказами.

Також суд зазначає, що згідно Ухвал суду на яких здійснено посилання в акті перевірки, контрагентам ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ Квартал 5 інкримінується мінімізація та ухилення від сплати податків до бюджету, при реалізації сигарет на кінцевого споживача в торгових об`єктах, які розміщені на всій території України.

Натомість, як встановлено судом, предметом поставки від ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ на адресу ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ Квартал5 є пиво в асортименті, тобто товар, реалізація якого не досліджується за кримінальними провадженнями.

З вказаних обставин, суд вважає висновки відповідача про невизнання факту здійснення ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ реалізації продукції на адресу підприємств ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ КВАРТАЛ 5 суму 3 570 241,0 грн. та самостійної зміні призначення платежу і визначення коштів отриманих за реалізований товар, як інші доходи , що призвело до безпідставного донарахування податку на прибуток, податку на додану вартість та застосування штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної помилковими та такими, що не найшли підтвердження матеріалами справи.

Щодо застосованих штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, то додатково суд зазначає, що Акт перевірки не містить жодних даних незареєстрованих податкових накладних, їх дату, покупця, товар та інше.

Окрім того, за змістом додатку до податкового повідомленням-рішенням від 09.09.2019 №0000590501, Розрахунку штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних у ЄРПН ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ за актом документальної планової виїзної перевірки від 12.08.2019 №492/08-01-14-01/23791145 до позивача застосовано штраф в розмірі 50% незареєстрованих податкових накладних на суму 459298,00 грн. відповідно до п.120-1.2 ст.120-1 Податкового кодексу України, а саме за відсутність реєстрації податкової накладної зазначеної в ППР.

Пунктом 120-1. 2 ст.120-1 Податкового кодексу України, передбачено дві підстави застосування штрафної санкції.

Так, абз.1 даної норми передбачено, що відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні - рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

Абз. 2 даної норми передбачено: відсутність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, зазначених в абзаці першому цього пункту, після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

В свою чергу, досліджуючи зміст податкового повідомлення-рішення від 09.09.2019 №0000590501 судом встановлено, що дане податкове повідомлення рішення не містить даних про відсутність реєстрації податкових накладних на суму 459 298,00 грн.

Натомість за його змістом, позивачу визначається порушення, за яке застосовується штраф у виді затримки реєстрації податкових накладних в сумі 459298,00 грн на 15 і менше календарних днів, що не відповідає змісту Акту перевірки та розміру застосованого штрафу.

Стосовно висновків Акта перевірки про визнання отриманих від ТОВ КВАРТАЛ 5 маркетингових послуг за період 1 - 3 квартал 2016 року на суму 47 116,0 грн., як інші доходи отримані з джерела невідомого походження, то додатково до вище зазначеного обґрунтування реальності господарських операцій між ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ та ТОВ Квартал 5 то суд зазначає наступне.

25 січня 2016 року між ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ та ТОВ Квартал 5 було укладено Договір про надання послуг №1/08 за умовами якого, Виконавець ТОВ Квартал 5 надає Замовнику ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ послуги з розміщення інформаційних матеріалів та інші послуги, пов`язані з просуванням продукції під торговими марками Замовника на території торгівельних точок, перелік яких надано в Додатку №1 до цього договору. А саме за адресами:

м.Запоріжжя, вул..40 років Радянськрї України/вул..Сталеварів, 2Є

м.Оріхів, вул..Р. Люксембург, 7

м.Пологи, пер Станційний, 15/5

м.Пологи, вул..К. Маркса, 513б.

Надання та отримання послуг між сторонами в період 1-3 квартал 2016 року підтверджується Актами виконаних робіт з оплатою їх в безготівковому порядку в повному обсязі, та відображення їх бухгалтерському обліку з віднесенням до Витрат на збут (Дт43).

Досліджуючи зміст Акта перевірки, судом встановлено, що перевіркою не заперечується факт отримання ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ вище зазначених маркетингових послуг та правильність їх віднесення до витрат підприємства. Не заперечується наявність первинних документів, які дослідженні під час перевірки, без зазначення зауважень до їх змісту та оформлення. Також, в описовій частині дослідження операції зазначається наявність та отримання ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ від ТОВ Квартал 5 податкових накладних.

При цьому розділ Акта перевірки, який містить опис та підставу порушення податкового законодавства, щодо операції з отримання маркетингових послуг містить між собою взаємно виключаючи твердження та розбіжності.

А саме, на ст. 34 Акта перевірки зазначається, що оплата за нереальною операцією з придбання (купівлі) не може вплинути на визнання витрат згідно п.6 П(С)БО 16 Витрат . Сам факт перерахування ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ коштів вищезазначеним контрагентам за відсутності реального постачання товарів не може зменшувати фінансовий результат до оподаткування . Тобто, такий висновок свідчить про можливе завищення витрат підприємства.

В свою чергу на ст.35 Акта перевірки по даній отриманій маркетинговій послузі вказується, що під час перевірки встановлено факт реалізації товарів та послуг ідентичних задекларованим, що у свою чергу є свідченням набуття ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ у власність (безпідставне отримання послуг, робіт) без наявності будь яких первинних документів, які опосередковують таке отримання . Та зазначається підсумовуючий висновок про заниження доходів внаслідок не включенння до декларації доходів на суму 47116,0 грн. по операціям з джерела невідомого походження, як безоплатно отримані маркетингові послуги, що вплинуло на правільність визначення фінансового результату, а саме його заниження.

Надаючи правову оцінку висновкам акту в цій частині, суду зазначає, що згідно наданих та досліджених судом документів маркетингові послуги надавались ТОВ Квартал 5 відповідно до укладеного письмового договору, предметом якого є розміщення інформаційних матеріалів в торгових об`єктах, що використовувались ТОВ Квартал-5 та по об`єктах на які здійснювалась поставка Товару ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ .

Акт перевірки, відзив та надані до нього документи не містять жодних даних про можливе перебування вказаних торгових об`єктів в користуванні інших осіб, ніж ТОВ Квартал 5 . Натомість, перебування торгових об`єктів в яких надавались маркетингові послуги у користанні ТОВ Квартал 5 підтверджується наявністю Ліцензій на право торгівлі алкогольними напоями в даних об`єктах, які видано ГУ ДФС у Запорізькій області та зареєстрованого Реєстратора розрахункових операцій у ТОВ Квартал 5 за вказаним об`єктом.

Таким чином, наявність виданих ліцензій та зареєстрованих РРО по об`єктам на ТОВ Квартал 5 свідчить, що ДФС ще 2016 році при видачі дозвільних документів перевірив правомірність використання таких торгових об`єктів саме ТОВ Квартал 5 .

Тому враховуючи, що перевіркою не встановлено використання іншими суб`єктами торгових об`єктів де надавались маркетингові послуги крім ТОВ Квартал 5 , суд вважає незаконним висновок Акта про отримання маркетингових послуг з джерела невідомого походження.

Щодо твердження відповідача про завищення податкового кредиту з посиланням на не оформлення ТОВ КВАРТАЛ 5 податкових накладних на оплату маркетингових послуг в 2016 році в сумі ПДВ 5800,08 грн.

То судом встановлено, що вказана обставина спростовується, як змістом самого Акта перевірки (на ст. 30 Акта перевірки перелічені податкові накладні отримані ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ від ТОВ Квартал 5 ), так і наданими до матеріалів справи копіями податкових накладних, виписаних ТОВ Квартал-5 на адресу ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ .

За таких обставин суд вважає незаконним висновок Акта перевірки про завищення податкового кредиту на суму 5800,08 грн. та заниження Позивачем суми Доходу за 2016 рік на 47 116,00 грн. по операції з отримання маркетингових послуг від ТОВ Квартал 5 .

Стосовно висновків Акта перевірки про завищення податкового кредиту з посилання на розбіжності між наявними в базі даних ДФС щодо співставлення податкових зобов`язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДФС, то суд зазначає наступне.

Право платника податків на включення сум ПДВ до податкового кредиту обумовлено юридичним складом, до якого входять такі юридичні факти, як придбання цим платником податків товарів/послуг, призначених для використання в оподатковуваних операціях, що відповідають цілям його господарської діяльності; підтвердження обліковими, розрахунковими документами, зокрема податковою накладною, виписаною постачальником - платником ПДВ, сум ПДВ, нарахованого (сплаченого) в ціні придбання товару /послуги.

Відповідно до пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Таким чином, податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість та витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток мають бути підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку та відповідно витрат платника податків.

Податкова накладна є документом, який підтверджує факт сплати покупцем податку на додану вартість у ціні товару.

Тобто право платника податків на включення сум ПДВ до податкового кредиту обумовлено юридичним складом, до якого входять такі юридичні факти, як придбання цим платником податків товарів/послуг, призначених для використання в оподатковуваних операціях, що відповідають цілям його господарської діяльності; підтвердження обліковими, розрахунковими документами, зокрема податковою накладною, виписаною постачальником - платником ПДВ, сум ПДВ, нарахованого (сплаченого) в ціні придбання товару /послуги.

За таких обставин, наявність у ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ належним чином складених та зареєстрованих податкових накладних, первинних документів бухгалтерського обліку, підтвердження позивачем фактів отримання товару, його оприбуткування та використання у власній господарській діяльності є належним доказом для доведення реальності спірних господарських операцій.

Податковий кодекс України не ставить у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (послуги) вимог закону щодо формування податкового кредиту, тому платник податків - покупець товарів (послуг) не повинен зазнавати негативних наслідків у вигляді позбавлення права на податковий кредит за можливу неправомірну діяльність його контрагента за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.

Не виконання податкових обов`язків контрагентом платника податків не може бути безумовним свідченням недостовірності даних податкового обліку платника податків, якщо не встановлені обставини, які свідчать про сприяння останнім у такому невиконанні.

Наявні документи свідчать, що ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ задекларувало показники податкового кредиту за листопад 2016року, грудень 2016 року, січень 2017 року, січень 2019 року, відповідно до здійснених операцій та отриманих податкових накладних.

Копії документів по здійсненим операціям досліджені та залучені до матеріалів справи.

Також, суд не приймає як належні докази посилання відповідача на податкову інформацію, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів підприємства, оскільки така інформація не ґрунтується на безпосередньому аналізі первинних документів та не є належним доказом в розумінні процесуального Закону.

Аналогічний висновок щодо застосування норм права викладено у постановах Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 27.03.2018 по справі №816/809/17, від 26.06.2018 по справі №826/3006/14 та 06.02.2018 у справі №821/589/17 , який в силу приписів ч. 6 ст. 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів повинен враховуватись судом при застосуванні таких норм права.

За таких обставин суд вважає, що наявні правові підстави для визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 09.09.2019 р. №0000560501, №0000570501, №0000580501, №0000590501, №0000600501 винесені ГУ ДПС у Запорізькій області.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до ст. 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності..

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовна заява підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із викладеним, судові витрати на оплату судового збору у розмірі 19210 грн. підлягають стягненню на користь ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ (69063, Запорізька область, м.Запоріжжя, пр-т Соборний, 20-В, код ЄДРПОУ 23791145) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 43143945) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати:

податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 09.09.2019 №0000560501, винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким TOB ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ встановлено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду) в сумі 6977,00 грн.;

податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 09.09.2019 №0000570501, яким TOB "ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ" донараховано податкові зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 813 906,25 грн., в тому числі за основним платежем - 651 125,00 грн., за штрафними санкціями - 162 781,25 грн.;

податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 09.09.2019 №0000580501, винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким TOB ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ донараховано податкові зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 27 586,25 грн. в тому числі за основним платежем - 22 069,00 грн., за штрафними санкціями - 5 517,25 грн.;

податкове повідомлення-рішення форми "ПН" від 09.09.2019 №0000590501, винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким до ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ застосовано штрафні санкції за затримку реєстрації податкових накладних на загальну суму 229 649,00 грн.;

податкове повідомлення-рішення форми "Р1" від 09.09.2019 №0000600501, винесене ГУ ДПС у Запорізькій області, яким ТОВ ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ зменшено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму 540 349,00 грн. та зменшено суму податкового кредиту на суму 540 349,00 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ХАМСТЕР КЛАБ ІНТЕРНЕЙШНЛ судовий збір у розмірі 19 210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення

Рішення у повному обсязі складено та підписано 12.03.2020.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2020
Оприлюднено16.03.2020
Номер документу88202956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4632/19

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Рішення від 17.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні