Рішення
від 11.03.2020 по справі 1.380.2019.006531
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.006531

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2020 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Кравців О.Р.,

секретар судового засідання Шийович Р.Я.,

представник позивача Круглій Ю.Б.,

представник відповідача Машталер А.Є.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю СУ 24 Енергоресурс - Монтаж про стягнення заборгованості.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю СУ 24 Енергоресурс - монтаж про стягнення заборгованості з відповідача на користь позивача 2411,02 грн. витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з листопад 2018 - червень 2019.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що за відповідачем рахується заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком №2, яка не сплачена за період з листопада 2018 - червень 2019 року на загальну суму 2411,02 грн. Добровільно відповідач заборгованість не сплатив, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 11.12.2019 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою суду від 23.12.2019 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

20.01.2020 за вх. №3050 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. Зазначив, що відповідач сумлінно відноситься до виконання своїх обов`язків у тому числі і до сплати витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пільгових пенсій. Витрати на виплату і доставку пільгових пенсій за відповідний період сплачені у повному обсязі трьома платежами, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями. З огляду на викладене у підприємства відсутня заборгованість на вказану суму, а тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.

Ухвалою суду від 22.01.2020 справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з викликом сторін.

06.03.2020 за вх. №12692 від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій позивач вказав, що відповідно до положень ч. 5 ст. 106 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за рахунок сум, що надходять від страхувальника або від державної виконавчої служби в рахунок сплати недоїмки, погашаються суми недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі, коли страхувальник має несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції і здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій.

Таким чином твердження відповідача про те, що згідно з платіжними дорученнями від 26.04.2019, 31.05.2019, 23.04.2019 ним сплачено витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за період з листопада 2018 по червень 2019 року є безпідставними, оскільки згідно з карткою особового рахунку з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2 заборгованість відповідача на момент сплати 309,46 грн. складала 22098,00 грн. Аналогічно зараховано сплату витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2 згідно з платіжними доручень від 26.04.2019 та від 31.05.2019. Просив позов задовольнити.

В судовому засіданні 11.03.2020 представник відповідача подав заперечення, у яких вказав, що вважає аргументи відповідача безпідставними, оскільки у відповідача перед позивачем не існує заборгованості. Вказані суми незаконно зараховано у попередні періоди та попри зазначення відповідачем їх конкретного призначення. Вказане свідчить про відсутність заборгованості, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, з підстав, що викладені у позовній заяві та відповіді на відзив. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив, з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву та запереченні. Просив у задоволенні позову відмовити.

Суд заслухав пояснення представників сторін, з`ясував підстави позову, відзиву, відповіді на відзив, заперечення, фактичні обставини та відповідні їм правовідносини, дослідив письмові докази, та, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю СУ 24 Енергоресурс - монтаж зареєстроване як юридична особа 12.02.2002, ідентифікаційний код юридичної особи 01415708.

Згідно з розрахунком заборгованості відповідача з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до п. б - з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення за листопад грудень складала 1171,25 грн., за січень - березень 2019 року 700,71 грн., за квітень червень 2019 року 539,06 грн. /а.с.13-15/.

Працівники підприємства відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 отримали право на призначення пільгових пенсій за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України відповідно до постанови від 24.06.2016 за №461, що підтверджується відповідними довідками про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній та розпорядженнями.

Відповідач сплатив на користь позивача 2411,02 грн. згідно з платіжними дорученнями №1894 від 23.04.2019 на суму 309,46 грн. (пільгова пенсія за квітень 2019); №1888 від 26.04.2019 на суму 1871,96 грн. (пільгова пенсія за листопад-грудень 2018 року, січень-березень 2019 року); №1922 від 31.05.2019 (пільгова пенсія за травень 2019).

Позивач однак вважаючи, що за вказаний період заборгованість з відшкодування витрат на доставку та виплату пільгових пенсій за Списком №2 не погашена, зарахувавши сплачені позивачем кошти у порядку календарної черговості виникнення недоїмки, пені та штрафних санкцій, звернувся до суду про їх стягнення.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства України відповідно до ч.1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Особливості відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, врегульовані Законами України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (далі - Інструкція), що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, у редакції чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно зі ст. 5 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування цей Закон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці правовідносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.

Відповідно до положень п. 2 р. 15 Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України Про пенсійне забезпечення до набрання чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій та призначених відповідно до частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку:

- підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком;

- за рахунок коштів Державного бюджету України пенсії, призначені особам відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення (стосовно осіб, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та відповідно до статті 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та після цієї дати відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 цього Закону (стосовно осіб, які працювали у сільськогосподарських товаровиробників, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та частини третьої статті 114 цього Закону.

Абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону України Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування передбачено, що для платників збору, визначених пунктами 1 і 2 частини першої статті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та призначених після дня набрання чинності зазначеним Законом відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у період до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .

Для платників збору, визначених п. 1 та 2 ст. 1 Закону України Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування , встановлюються ставки збору на обов`язкове державне пенсійне страхування в таких розмірах: 100 відсотків від об`єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону (п. 1 ст. 4 ЗУ Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування ).

Пунктом 6.1 Інструкції визначено, що для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення до набрання чинності Законом України від 03 жовтня 2017 року №2148-VІІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування : особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .

Згідно з п. 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.

За правилами, встановленими пунктом 6.7 Інструкції, передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Системний аналіз наведених норм доводить, що підприємства зобов`язані своєчасно відшкодовувати органам Пенсійного фонду України витрати на виплату та доставку пенсій особам, які працювали або працюють на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України. Такі підприємства зобов`язані до 25-го числа кожного місяця внести відповідні суми на рахунки територіальних управлінь Пенсійного фонду України.

Аналогічна правова позиція була висловлена Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду у справах №826/3678/15 (постанова від 30.01.2018), №1170/2а-4153/12 (постанова від 06.02.2018).

Підставою для відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій є розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за Списком №2.

Сторонами не оспорюється факт надсилання відповідних розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно п. 2 Прикінцевих положень ЗУ Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення в оскаржуваному періоді листопад 2018 - червень 2020.

Сума заборгованості 2411,02 грн. також не оскаржується сторонами.

Своєю чергою позивач заперечує факт наявності заборгованості станом на момент звернення до суду із цією позовною заявою, оскільки вказує про її сплату та на підтвердження вказаного надав суду зазначені вище платіжні доручення.

Факт сплати відповідачем заборгованості в сумі 2411,02 грн. з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах за Списку №2, не заперечувався й позивачем. Водночас останнім вказано, що оскільки за відповідачем рахувалась заборгованість фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах в сумі 22098,00 грн. відповідно сплачені останнім кошти згідно платіжних доручень №1894 від 23.04.2019 на суму 309,46 грн., №1888 від 26.04.2019 на суму 1871,96 грн. та №1922 від 31.05.2019 на суму 229,60 грн. зараховано в рахунок погашення вказаної заборгованості.

Вказане підтвердив відомостями картки особового рахунку з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2 /а.с.61-69/.

Зі змісту вказаної картки встановлено факт зменшення загального боргу відповідача з врахуванням вказаних платіжних доручень.

Разом з тим, суд не надає оцінки покликанням відповідача щодо неправомірного зарахування таких сплачених відповідачем коштів за вказаними вище платіжними дорученнями, оскільки предметом розгляду цієї справи є саме стягнення заборгованості, а не правомірність вчинених відповідачем дій.

Неналежне виконання відповідачем вимог пенсійного законодавства України перешкоджає наповненню бюджету Пенсійного фонду України, що в свою чергу порушує права та інтереси інших громадян на отримання соціальних виплат.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Беручи до уваги вищевикладене суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги відповідають дійсним обставинам справи, та сума, відображена в позовній заяві, підтверджується належними доказами, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність понесених витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, п.п. 15.5 п. 15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з товариства з додатковою відповідальністю СУ 24 Енергоресурс - монтаж (82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. Спортивна, 13; ЄДРПОУ 01415708) на користь Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10; код ЄДРПОУ: 13814885) заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , в частині пенсій призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення (Список № 2), за період з листопада 2018 року по червень 2019 року, в сумі 2411 (дві тисячі чотириста одинадцять) грн. 02 коп.

3. Судові витрати з відповідача не стягувати.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 16.03.2020.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2020
Оприлюднено16.03.2020
Номер документу88203477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.006531

Постанова від 14.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 11.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні