Постанова
від 14.08.2020 по справі 1.380.2019.006531
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 серпня 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.006531 пров. № А/857/5637/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії :

головуючого судді: Гуляка В.В.

суддів: Ільчишин Н.В., Коваля Р.Й.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю СУ 24 Енергоресурс-монтаж ,

на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 березня 2020 року (суддя - Кравців О.Р., час ухвалення - 13:14 год., місце ухвалення - м.Львів, дата складання повного тексту - 16.03.2020 року),

в адміністративній справі №1.380.2019.006531 за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю СУ 24 Енергоресурс-монтаж ,

про стягнення заборгованості,

встановив:

У грудні 2019 року позивач ГУ Пенсійного фонду України у Львівській області звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідача ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж , в якому просив стягнути з відповідача 2411,02 грн. витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період листопада 2018 - червень 2019 року на користь позивача.

Відповідач ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж позовних вимог не визнав, в суді першої інстанції подав відзив на позовну заяву, просив відмовити в задоволенні позову.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 11 березня 2020 року позов задоволено повністю. Стягнено з ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж на користь ГУ Пенсійного фонду України у Львівській області заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , в частині пенсій призначених відповідно до пунктів б - з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення (Список №2), за період з листопада 2018 року по червень 2019 року, в сумі 2411,02 грн..

З цим рішенням суду першої інстанції від 11.03.2020 року не погодився відповідач ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж та оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що оскаржене рішення суду винесене з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягає скасуванню з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

В обґрунтування апеляційних вимог апелянт зазначає, що відповідачем було сплачено на користь позивача 2411,02 грн. витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, що підтверджено наданими платіжними дорученнями. Однак, на думку апелянта, сплачені ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж кошти, позивач безпідставно зарахував у порядку календарної черговості виникнення недоїмки, пені та штрафних санкцій, оскільки будь-яка заборгованість у відповідача була відсутня. Тому вважає апелянт, що у суду першої інстанції були відсутні підстави для задоволення адміністративного позову.

За результатами апеляційного розгляду апелянт просить скасувати оскаржене рішення суду від 11.03.2020 року та прийняти нове рішення по справі, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Позивач ГУ Пенсійного фонду України у Львівській області подав суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду від 11.03.2020 року - без змін.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та докази по справі, обговоривши доводи, межі та вимоги апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, вважає, що дану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, з врахуванням наступного.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж зареєстроване як юридична особа 12.02.2002р., серед видів діяльності: код КВЕД 22.23 Виробництво будівельних виробів із пластмас; код КВЕД 24.20 Виробництво труб, порожнистих профілів і фітингів зі сталі; код КВЕД 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; код КВЕД 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (основний); код КВЕД 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи; код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (а.с. 9-10).

Також встановлено, що працівники підприємства відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 отримали право на призначення пільгових пенсій за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України відповідно до постанови від 24.06.2016р. за №461, що підтверджується відповідними довідками про підтвердження трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній та розпорядженнями (а.с. 28-37).

Відповідно до розрахунків заборгованості ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до п. б - з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення за листопад-грудень 2018 року складає 1171,25 грн., за січень-березень 2019 року - 700,71 грн. та за квітень-червень 2019 року - 539,06 грн. (а.с. 13-15).

Відповідач ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж сплатив на користь позивача 2411,02 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: №1894 від 23.04.2019р. на суму 309,46 грн. (пільгова пенсія за квітень 2019); №1888 від 26.04.2019р. на суму 1871,96 грн. (пільгова пенсія за листопад-грудень 2018 року, січень-березень 2019 року); №1922 від 31.05.2019р. на суму 229,60 грн. (пільгова пенсія за травень 2019) (а.с. 42-44).

Відповідно до Картки особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2 заборгованість ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж становила: 22098 грн. станом на момент сплати 309,46 грн. (згідно платіжного доручення №1894 від 23.04.2019); 21788,54 грн. на момент сплати 1871,96 грн. (згідно платіжного доручення №1888 від 26.04.2019); 20455,64 грн. на момент сплати 229,60 грн. (згідно платіжного доручення №1922 від 31.05.2019) (а.с. 61-63).

У зв`язку з наявністю у ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2, сплачені відповідачем кошти в сумі 2411,02 грн., зараховано ГУ Пенсійного фонду України у Львівській області у рахунок раніше не сплачених платежів.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про підтвердження заборгованості у ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2 станом на момент звернення позивача до суду із цією позовною заявою та наявність підстав для задоволення позовних вимог, з врахуванням наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п.1 ч.1 статті 1 Закону України Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування , платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Згідно абз.4 п.1 статті 2 Закону України Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування , для платників збору, визначених пунктами 1 і 2 частини першої статті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 п.291.4 ст.291 ПК України, об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення та призначених після дня набрання чинності зазначеним Законом відповідно до пунктів 2-8 ч.2 ст.114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у період до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.26 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .

Статтею 4 Закону України Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування встановлено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону ставка збору встановлюється в розмірі 100 відсотків від об`єкта оподаткування, визначеного абзацом 4 пункту 1 статті 2 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 розділу 15 Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України Про пенсійне забезпечення до набрання чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій та призначених відповідно до частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку: - підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 ПК України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком; - за рахунок коштів Державного бюджету України пенсії, призначені особам відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення (стосовно осіб, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та відповідно до статті 14 Закону України Про пенсійне забезпечення до набрання чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій та після цієї дати відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 цього Закону (стосовно осіб, які працювали у сільськогосподарських товаровиробників, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та частини третьої статті 114 цього Закону.

Також судом першої інстанції вірно враховано, що процедуру відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначено Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затв. постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1 (далі - Інструкція №21-1).

Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 Інструкції №21-1 передбачено, що платниками страхових внесків є страхувальники: роботодавці: підприємства, установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб`єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок та фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Згідно з пунктом 6.1 Інструкції №21-1, для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення до набрання чинності Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VІІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування : особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .

Відповідно до пункту 6.4 Інструкції №21-1, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Відповідно до пункту 6.7 Інструкції №21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Аналіз наведених положень дає підстави суду апеляційної інстанції для висновку про те, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених особам відповідно до пунктів а - б частини 1 статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , покриваються підприємствами та організаціями у розмірі, визначеному органами Пенсійного фонду України у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Обов`язок визначення сум відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій покладено саме на орган Пенсійного фонду України, тоді як підприємства зобов`язані здійснювати відшкодування зазначених витрат в розмірах визначених органом Пенсійного фонду України. Підставою для відшкодування вказаних сум є розрахунки цих витрат за відповідний період, які надсилаються страхувальнику.

Так, як уже було зазначено, згідно з доданими до позовної заяви розрахунками заборгованість ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до п. б - з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення за період з листопада 2018 року по червень 2019 року становив 2411,02 грн. (а.с. 13-15).

Згідно платіжних доручень: №1894 від 23.04.2019 на суму 309,46 грн. (пільгова пенсія за квітень 2019); №1888 від 26.04.2019 на суму 1871,96 грн. (пільгова пенсія за листопад-грудень 2018 року, січень-березень 2019 року); №1922 від 31.05.2019 на суму 229,60 грн. (пільгова пенсія за травень 2019), відповідач ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж сплатив на користь позивача 2411,02 грн..

Також з матеріалів справи, а саме Картки особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2, видно, що оскільки за відповідачем рахувалась заборгованість фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах в сумі 22098,00 грн. відповідно сплачені ТзОВ СУ 24 Енергоресурс-монтаж кошти згідно платіжних доручень №1894 від 23.04.2019, №1888 від 26.04.2019 та №1922 від 31.05.2019, зараховано позивачем в рахунок погашення вказаної заборгованості.

При цьому, колегія суддів звертає увагу на те, що в матеріалах справи відсутні та апелянтом не надано доказів відсутності у відповідача заборгованість фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Відносно доводів апеляційної скарги щодо неправомірності зарахування сплачених позивачем коштів в рахунок погашення попередньої заборгованості, то колегія суддів вважає такі безпідставними, оскільки предметом розгляду цієї адміністративної справи є стягнення заборгованості в сумі 2411,02 грн., а не правомірність вчинених ГУ ПФУ України у Львівській області дій.

З врахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції при розгляді адміністративної справи всебічно і об`єктивно встановлено обставини справи, оскаржене рішення суду від 11.03.2020 року винесене з дотриманням норм матеріального права та процесуального права, а тому немає підстав для його скасування.

Суд апеляційної інстанції також зазначає, що відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження).

Згідно п.10 ч.6 ст.12 КАС України, для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Проаналізувавши характер спірних правовідносин, предмет доказування, склад учасників справи, суд апеляційної інстанції зазначає, що дана адміністративна справа є справою незначної складності, а тому рішення суду апеляційної інстанції не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд

постановив:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю СУ 24 Енергоресурс-монтаж - залишити без задоволення.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 березня 2020 року в адміністративній справі №1.380.2019.006531 за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю СУ 24 Енергоресурс-монтаж про стягнення заборгованості - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий: В. В. Гуляк Судді: Н. В. Ільчишин Р. Й. Коваль

Дата ухвалення рішення14.08.2020
Оприлюднено18.08.2020
Номер документу91009217
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.006531

Постанова від 14.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 11.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні