Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 березня 2020 р. Справа№200/1416/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні без повідомлення сторін) адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 «Дюймовочка» Слов`янської міської ради Донецької області» про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (ідентифікаційний код 38652962; 87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до комунальної організації (установа, заклад) комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 «Дюймовочка» Слов`янської міської ради Донецької області» (ідентифікаційний код: 40303112; 84100, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Короленка, 7), в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) комунальної організації (установа, заклад) комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 «Дюймовочка» Слов`янської міської ради Донецької області» , розташованої за адресою: 84100, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Короленка, 7 до повного усунення порушень шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
На адресу суду від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог, згідно якої просив суд: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) комунальної організації (установи, закладу) комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 Дюймовочка Слов`янської міської ради Донецької області , розташованої за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Короленка, 7 до повного усунення порушень зазначених в акті перевірки від 18.12.2019 №153, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у період з 17.12.2019 по 18.12.2019 на підставі наказу ДПРЗ-6 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.12.2019 №315 проведено позапланову перевірку приміщень та території комунальної організації (установи, закладу) комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 Дюймовочка Слов`янської міської ради Донецької області .
Актом перевірки від 18.12.2019 №153 встановлено порушення: будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ; не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення засобами вогнезахисту; не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, з розрахунку 1 протигаз і 1 респіратор на особу і додатково 2 % від загальної кількості працюючого населення; сходові клітини, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням; в приміщеннях ДНЗ з`єднання, відгалудження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; не заповнений отвір в протипожежній перешкоді, яка відокремлює приміщення електрощитової (не встановлено сертифіковані протипожежні двері).
З наведених підстав позивач просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, а саме: комунальної організації (установа, заклад) комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 «Дюймовочка» Слов`янської міської ради Донецької області» , розташованої за адресою: 84100, Донецька область, м.Слов`янськ, вул. Короленка, 7 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту, оскільки подальша експлуатація комунальної організації, із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідач до суду надав відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що Комунальний заклад Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 Дюймовочка Слов`янської міської ради Донецької області неодноразово надавав до відділу освіти Слов`янської міської ради заявки на виконання приписів 6 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області, але в зв`язку з недостатнім фінансуванням своєчасно вказані порушення не були усунуті.
Вважає, що наявність загрози саме безпосередньо життю та здоров`ю людей (а не загрози виникнення пожежі) є обов`язковою умовою застосування заходів реагування. Конкретного переліку порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, у Кодексі цивільного захисту України не наведено, отже це є оціночним поняттям. В адміністративному позові відсутнє обґрунтування доведеності загрози життю та здоров`ю людей.
На думку відповідача, неадекватне обрання органом ДСНС України найжорстокішого заходу реагування також може бути підставою для відмови у позові про його застосування.
Відповідач звертає увагу суду на те, що дитячий садок побудований у 1950 році, на час будівництва нормативними актами встановлення такої сигналізації не вимагалося, внутрішня модернізація дошкільного начального закладу станом на 2020 рік не проводилась.
Комунальний заклад Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 Дюймовочка Слов`янської міської ради Донецької області для оповіщення про пожежу використовує звуковий сигнал, що дозволено Правилами пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, які затверджені наказом Міністерства освіти і науки України, від 15.08.2016 №974.
Відповідно до рішення Слов`янської міської ради від 15.08.2018 №569 Про затвердження Програми розвитку міста Слов`янськ на 2018-2020 роки у додатку 2 заходами з реалізації Програми передбачено: придбання та обслуговування засобів протипожежної безпеки; проведення вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій горищних приміщень; проведення навчання з цивільного захисту; монтаж бай пасів, заміна клапанів на пожежних рукавах, відновлення протипожежних резервуарів; обладнання закладів освіти системами пожежної безпеки; перевірки димоходів та вентиляційних каналів; обладнання закладів освіти системами блискавка захисту, перевірка існуючих систем. Тобто, кошти на заходи протипожежної безпеки передбачаються.
Ухвалою суду від 11.02.2020 прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).
Справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за правилами ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України).
Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.
Судом встановлено, у період з 17.12.2019 по 18.12.2019 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , листа Першого заступника Голови ДСНС України Мельчуцького О.Г. від 11.12.2019 №02-17767/261, доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 №44205/1/1-19, наказу ДПРЗ-6 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.12.2019 №315 Про проведення позапланових перевірок на виконання доручення Прем`єр-міністра України проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 Дюймовочка Слов`янської міської ради Донецької області , розташованої за адресою: Донецька область, м.Слов`янськ, вул. Короленка, 7.
Актом від 18.12.2019 №153, який був складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - акт від 18.12.2019 №153), встановлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, а саме:
1. В порушення п.1.2 глави 1 розділу V ППБУ будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ;
2. В порушення п.2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
3. В порушення п.2 ч.1 ст.20 КЦЗУ, п.2 розділу ІІІ, п.1 глави 4 розділу V ПТБ не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, 3 розрахунку 1 протигаз і 1 респіратор на особу і додатково 2 % від загальної кількості працюючого населення;
4. В порушення п.2.31 глави 2 розділу ІІІ ППБУ сходові клітини, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;
5. В порушення п.1.6 глави 1 розділу IV ППБУ в приміщеннях КЗ ДНЗ з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик;
6. В порушення п.1.20 глави 1 розділу IV ППБУ не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
7. В порушення п.1.24 глави 1 розділу ІV ППБУ не заповнений отвір в протипожежний перешкоді, яка відокремлює приміщення електрощитової (не встановлено сертифіковані протипожежні двері), внаслідок чого можлива втрата цілісності та втрата тепло ізолювальної спроможності даної перешкоди.
Завідувачем комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 «Дюймовочка» Слов`янської міської ради Донецької області» підписано та отримано примірник акту №153 від 18.12.2019 складеного за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та зазначено, що зауважень не має.
Позивач зазначає, що вищезазначені порушення, описані в акті №153 від 18.12.2019, створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. Подальша експлуатація комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 «Дюймовочка» Слов`янської міської ради Донецької області» , із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, яке затверджене Указом Президента України від 16.01.2013 №20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій є центральним органом виконавчої влади та здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2013 №33 «Про утворення територіальних органів Державної служби з надзвичайних ситуацій та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» , утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з надзвичайних ситуацій, яким є позивач.
Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 «Дюймовочка» Слов`янської міської ради Донецької області» є суб`єктом господарювання, а тому, згідно з ст.20 Кодексу цивільного захисту України, зокрема, забезпечує виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; забезпечує дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; розробляє заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечує виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримує у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням.
Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон №877-V) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Згідно ст.66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Пунктами 1,2 ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Частиною 2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Виходячи з вищевикладеного, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акта, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок, тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд, тощо. При цьому, захід реагування у вигляді повного зупинення об`єкту до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до п.26 ст.2 Кодексу цивільного захисту України небезпечний чинник - складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.
Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.
Вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил пожежної безпеки слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.
Судом встановлено і не є спірним те, що відповідачем не усунуті порушення, виявлені під час позапланового заходу державного нагляду (контролю), про що представник відповідача зазначив у відзиві, та надав до суду відповідні докази, а саме листи-заявки про необхідність фінансування заходів, спрямованих на усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, адресовані до відділу освіти Слов`янської міської ради за період 2017-2020 роки, зокрема, стосовно порушень описаних в акті від 18.12.2019 №153.
Відповідно до ч.5 ст.4 Закону №877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Згідно з ч.2 ст.12 Закону №877-V у разі застосування санкцій за порушення вимог законодавства, зокрема, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання. Санкція, що застосовується до суб`єкта господарювання при першому порушенні, не може бути вищою за мінімальну санкцію, передбачену відповідним законом.
За приписами ч.7 ст.7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Суд зазначає, що порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, Законом №877-V не визначені, отже віднесення до зазначеної категорії є оцінкою суб`єкта владних повноважень, а тому, в кожному окремому випадку суб`єкт владних повноважень має визначати, чи створюють виявлені порушення дійсну реальну загрозу життю та здоров`ю людей у взаємозв`язку із встановленими обставинами, що мають значення для вирішення даного питання.
За змістом ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постанові від 20.06.2018 (справа № 826/4267/16, адміністративне провадження №К/9901/12245/18) звертає увагу на таке поняття, як небезпечний чинник. Відповідно до п.26 ст.1 Кодексу цивільного захисту України під небезпечним чинником розуміється складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини. За позицією суду, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та/або здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.
Такі обставини були зафіксовані актом від 18.12.2019 №153.
Таким чином, наявність вказаних порушень є тим чинником, який створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача на те, що відповідач для оповіщення про пожежу використовує звуковий сигнал, що дозволено Правилами пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, які затверджені наказом Міністерства освіти і науки України, від 15.08.2016 №974, оскільки відповідно до п.3 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, передбачено, що галузеві правила пожежної безпеки не повинні суперечити цим правилам та знижувати їх вимоги.
Посилання відповідача на недотримання принципу пропорційності під час застосування такого заходу, як повне зупинення експлуатації об`єкту - є необґрунтованим, оскільки забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення.
Відповідно до першого речення ст.2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.
При цьому, суд враховує, що застосований захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень.
Крім того, застосований до відповідача захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки в дошкільному навчальному закладі.
Також такий захід реагування як повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту - не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.
Вказана правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 28.02.2019 по справі №810/2400/18 .
Суд зазначає, що підставою для застосування заходів реагування є встановлення порушень у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, незалежно від їх кількості. Відсутність в матеріалах справи документів, які б спростовували факт тривання порушень у сфері пожежної безпеки у будівлі навчального закладу, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей свідчить про наявність підстав для застосування заходів реагування, передбачених Кодексом цивільного захисту України.
Враховуючи те, що виявлені порушення в організації роботи з питань пожежної безпеки відповідачем не усунуті, носять тривалий характер (листи-заявки про необхідність фінансування заходів, спрямованих на усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, адресовані до відділу освіти Слов`янської міської ради з 2017 року), і створюють загрозу життю та здоров`ю людей, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосовування до відповідача таких заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) як повне зупинення експлуатації (роботи) об`єкта до повного усунення порушень зазначених в акті перевірки від 18.12.2019 №153.
Виходячи із викладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Частиною 2 ст.139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (ЄДРПОУ 38652962; 87547, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Митрополитська, 175) до комунальної організації (установа, заклад) комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 «Дюймовочка» Слов`янської міської ради Донецької області» (ідентифікаційний код: 40303112; 84100, Донецька область, м.Слов`янськ, вул. Короленка, 7) про застосування заходів реагування - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) комунальної організації (установи, закладу) комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №25 Дюймовочка Слов`янської міської ради Донецької області , розташованої за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Короленка, 7 до повного усунення порушень зазначених в акті перевірки від 18.12.2019 №153 шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
Повний текст рішення виготовлено 17.03.2020.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя Т.В.Загацька
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2020 |
Оприлюднено | 18.03.2020 |
Номер документу | 88234650 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні