ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відкриття провадження
"17" березня 2020 р. справа № 345/593/20
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Боршовський Т.І., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Калуської міської ради (ідентифікаційний код - 40210924, вулиця І.Франка, 1, місто Калуш, Івано-Франківська область, 77300) про визнання дій протиправними, скасування акту від 15.11.2019, припису від 15.11.2019, протоколу від 15.11.2019 та постанови № 10/02-26 від 12.12.2019, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області з адміністративним позовом до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Калуської міської ради , в якому просив суд: визнати протиправними дії відповідача щодо: складання акта про недопущення посадових осіб на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.11.2019 року; припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 15.11.2019 року; складання протоколу від 15.11.2019 про недопуск посадових осіб до перевірки; постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за № 10/02-26 від 12.12.2019 в сумі 63060 грн.; скасувати: акт про недопущення посадових осіб на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.11.2019 року; припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 15.11.2019 року; протокол від 15.11.2019 про недопуск посадових осіб до перевірки; постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за № 10/02-26 від 12.12.2019 в сумі 63060 грн., винесену начальником Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Калуської міської ради Топоровим А.В., якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення у сфері містобудівної діяльності передбаченого пунктом 2 частини 6 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладений штраф у сумі 63060 грн.
Ухвалою від 17.02.2020 Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області передав адміністративну справу № 345/593/20 за позовом ОСОБА_1 до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Калуської міської ради про визнання дій протиправними, скасування акту від 15.11.2019, припису від 15.11.2019, протоколу від 15.11.2019 та постанови № 10/02-26 від 12.12.2019, на розгляд Івано-Франківського окружного адміністративного суду. Провадження у справі Калуським міськрайонним судом Івано-Франківської області не відкрито.
05.03.2020 справа № 345/593/20 надійшла до Івано-Франківського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.03.2020 позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України та надано строк для усунення недоліків у спосіб: подати до Івано-Франківського окружного адміністративного суду документ про сплату судового збору в розмірі 3363,20 грн. або документ, який підтверджує підстави звільнення від сплати судового збору.
16.03.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання позивача від 14.03.2020 про звільнення від сплати судового збору. ОСОБА_1 в зазначеному клопотанні від 14.03.2020 вказав на те, що він є особою похилого віку та утримує себе лише за рахунок пенсії. Окрім цього, розмір судового збору, який необхідно сплатити за подання цього позову, перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача за попередній календарний рік. До вказаного клопотання позивач долучив довідку Калуського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області № 7010460620061011/449, згідно якої загальний розмір отриманої позивачем пенсії за 2019 рік становить 18440,00 грн. Однак позивачем не подано суду жодних інших документів в підтвердження відсутності в позивача інших доходів, окрім пенсійних виплат, відсутності грошових коштів на банківських рахунках тощо.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Частиною 1 статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України «Про судовий збір» .
Згідно частини 2 статті 8 вищевказаного Закону суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставах, зазначених у частині першій цієї статті.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі в тому числі за умови коли розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік.
Таким чином, здійснивши системний аналіз норм Закону суд дійшов висновку, що за наявності вищевказаної умови суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати.
Водночас у пункті 70 рішення Європейського суду з прав людини "Стебницький і Комфорт проти України» від 03.02.2011р. Заява №10687/02 зазначено: «Суд також зазначає, що касаційна скарга підприємства-заявника на відмови судів нижчих інстанцій у задоволенні позову була повернута без розгляду внаслідок того, що підприємство-заявник не сплатило державне мито, яке вимагалося. У цьому зв`язку Суд повторює, що національні суди мають кращі можливості для тлумачення та застосовування норм матеріального та процесуального права (див., серед багатьох інших джерел, рішення у справі «Ріжамадзе проти Грузії» (Rizhamadze v. Georgia), заява №2745/03, п.21, від 31 липня 2007 року). Підприємство-заявник не скаржилося на те, що зазначене положення було нечітким і непередбачуваним, та не заявляло, що не мало коштів, аби сплатити державне мито, яке вимагалося, і, таким чином, було позбавлене можливості подати касаційну скаргу. Воно просто наполягало на своєму власному тлумаченні цього положення. Оскільки відповідні судові рішення не виявляють будь-якого явно свавільного мотивування (див., для порівняння, рішення у справі «Донадзе проти Грузії» (Donadze v. Georgia), заява №74644/01, п.32, від7 березня 2006 року), Суд вважає, що скарга підприємства-заявника за пунктом 1 статті 6 Конвенції щодо несправедливості провадження про відшкодування шкоди є явно необґрунтованою та повинна бути відхилена згідно з підпунктом «а» пункту 3 та пунктом 4 статті 35 Конвенції» .
Також як вбачається з практики Європейського суду з прав людини, що стосується судового збору за подання заяв, скарг, оскарження судових рішень, цілі, які переслідуються при стягненні судових витрат, зокрема судового збору, слід вважати прийнятними враховуючи загалом питання відправлення правосуддя, зокрема, що стосується фінансування судової системи, крім цього, такі витрати діють стримуючим фактором для легковажних претензій, однак судовий збір не повинен бути надмірним тягарем, тобто значне фінансове навантаження може виступати як фактор, що обмежує доступ до правосуддя, право на суд.
Європейський суд з прав людини в рішеннях щодо застосування статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визнає, що доступ до суду не є абсолютним і національним законодавством може обмежуватись, зокрема для дотримання правил судової процедури і це не є порушенням права на справедливий суд (рішення у справі «Станков проти Болгарії» від 12 липня 2007 року).
В даному випадку, за подання цього адміністративного позову позивач має сплатити судовий збір у загальному розмірі 3363,20 грн., а саме: 2522,40 грн. - за три позовні вимоги немайнового характеру (840,80*3=2522,40 грн.), та 840,80 грн. - за одну позовну вимогу майнового характеру. Зважаючи на те, що загальний розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача за попередній календарний рік (18440 грн.*5%=922 грн.), суд дійшов висновку клопотання від 14.03.2020 про звільнення від сплати судового збору задовольнити частково: зменшити розмір судового збору, встановивши його у розмірі 840,80 грн. за вимоги немайнового характеру та 840,80 грн. за вимогу майнового характеру. Зобов`язати ОСОБА_1 сплатити судовий збір в зазначеному розмірі 840,80 грн. до 30.03.2020. Сплату решти судового збору 840,80 грн. відстрочити позивачу до ухвалення судом рішення в цій справі.
Суд звертає увагу на те, що згідно з частиною 2 статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо сплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
Позовна заява після усунення недоліків відповідатиме вимогам статей 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України.
Позивач є особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, подано з дотриманням правил підсудності та в строк, установлений законом.
Інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених Кодексу адміністративного судочинства України немає.
Справа підсудна Івано-Франківському окружному адміністративному суду.
Керуючись статями 132, 133, 171, 248, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
1. Клопотання ОСОБА_1 від 14.03.2020 про звільнення від сплати судового збору задовольнити частково: зменшити розмір судового збору, встановивши його у розмірі 840,80 грн. та зобов`язати ОСОБА_1 сплатити судовий збір в зазначеному розмірі 840,80 грн. до 30.03.2020. Сплату судового збору в розмірі 840,80 грн. відстрочити позивачу до ухвалення судом рішення в цій справі.
2. Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Калуської міської ради про визнання дій протиправними, скасування акту від 15.11.2019, припису від 15.11.2019, протоколу від 15.11.2019 та постанови № 10/02-26 від 12.12.2019.
3. Розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку, визначеному статтею 262 КАС України.
4. Встановити відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних докази (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Зобов`язати відповідача надіслати (надати) іншим учасникам справи копію відзиву та доданих до нього документів одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
5. Встановити позивачу - для подання відповіді на відзив, а відповідачу - для подання заперечення, - п`ятиденний строк з дня отримання відзиву чи відповіді на відзив, копії яких одночасно з поданням до суду повинні бути надіслані іншим учасникам справи.
6. Зобов`язати ОСОБА_1 надати суду довідку з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених йому доходів та утриманих податків за 2019 рік.
7. Інформацію по даній справі учасники справи можуть отримати за веб-адресою: http://adm.if.court.gov.ua/sud0970/.
8. Направити відповідачу копію позовної заяви з доданими до неї документами.
9. Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, оскарженню не підлягає.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2020 |
Оприлюднено | 17.03.2020 |
Номер документу | 88235278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Онушканич В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні