Справа № 420/271/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 березня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду справу за позовом ОСОБА_1 до Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 13.01.2020 року надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області, в якій позивач просить суд:
1. Визнати протиправними дії Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області щодо відмови в надані ОСОБА_1 публічної інформації та копії документів, оформлену листом від 16.10.2019 р. №02-13/245 на запит на публічну інформацію від 08.10.2019 р.;
2. Зобов`язати Мирнопільську сільську раду Арцизького районну Одеської області надати ОСОБА_1 наступну публічну інформацію: рішення ради про проведення інвентаризації земельних ділянок, які належали колишнім КСП Ікра та КСП Арцизький , що належали до колективної власності (номер, дату і засвідчену належним чином копію); договір з підрядною проектною організацією (або ФОП) на проведення інвентаризації земельних ділянок, які належали колишнім КСП Іскра та КСП Арцизький , що належали до колективної власності (номер, дату і засвідчену належним чином копію); копії графічних матеріалів, за якими проводилась інвентаризація земельних ділянок, які належали колишнім КСП Іскра та КСП Арцизький до колективної власності; рішення ради з додатком 1 і додатком 2 від 09.09.2019 р. №519-VII Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області (розташованих за межами населеного пункту) членам колишнього КСП Іскра та їх спадкоємцям, учасникам АТО та учасникам бойових дій (засвідчену належним чином копію з додатками); інші рішення, ради, що стосуються земель даної категорії комунальної власності (колишньої колективної власності) - номери; дати і засвідчені належним чином копії.
Ухвалою суду від 15 січня 2020 року прийнято до розгляду позовну заяву ОСОБА_1 , відкрито провадження у даній адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 08.10.2019 року ОСОБА_1 відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації звернувся до Мирнопільської сільської ради із запитом на отримання публічної інформації. Запит було прийнято 08.10.2019 р. та зареєстровано за вх. №245. У відповідь на запит позивачу було відмовлено в отриманні запитуваної інформації (лист за № 02-13/245 від 16.10.2019 року). У своїй відповіді відповідач зазначив, що у п`ятиденний термін надати вам інформацію електронною поштою не маємо можливості у зв`язку з тим, що технічні (комп`ютерні) засоби в базі яких знаходяться документи відправлені на ремонт. У бюджеті сільської ради станом на 01.10.2019 р. не передбачено коштів на сплату послуг копіювання документів в іншій установі. Крім того, повідомляємо, що документи, які ви запитуєте містять інформацію, яка особисто вас не стосується . Відповідач відмовив позивачу у наданні запитуваної інформації всупереч нормам законодавства України.
Суд зазначає, що відповідачем до суду відзив на позов станом на момент прийняття даного рішення не надано, однак 10 лютого 2020 року до суду від відповідача за вх.№5821/20 надійшов лист, у якому зазначено, що Мирнопільська сільська рада Арцизького районну Одеської області не заперечує надати позивачу публічну інформацію за умови, якщо позивачем будуть відшкодовані фактичні витрати на копіювання та друк за нормами, затвердженими рішенням сесії Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області №593-VII від 27.01.2020 року Про встановлення та затвердження граничних норм витрат на копіювання за виготовлення копій документів або друк документів, що надаються за запитом на інформацію .
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
08 жовтня 2019 року ОСОБА_1 подав до Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області інформаційний запит в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації , який зареєстрований відповідачем за вх. №245 (а.с.15).
У вказаному запиті запитувач просить надати інформацію:
- рішення ради про проведення інвентаризації земельних ділянок, які належали колишнім КСП Іскра та КСП Арцизький , що належали до колективної власності (номер, дату і засвідчену належним чином копію);
- договір з підрядною проектною організацією (або ФОП) на проведення інвентаризації земельних ділянок, які належали колишнім КСП Іскра та КСП Арцизький , що належали до колективної власності (номер, дату і засвідчену належним чином копію);
- копії графічних матеріалів, за якими проводилася інвентаризація земельних ділянок, які належали колишнім КСП Іскра та КСП Арцизький , що належали до колективної власності;
- рішення ради з додатком 1 і додатком 2 від 09.09.2019 року № 519-VII Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області (розташованих за межами населеного пункту) членам колишнього КСП Іскра та їх спадкоємцям, учасникам АТО та учасникам бойових дій (засвідчену належним чином копію з додатками);
- інші рішення ради, що стосуються земель даної категорії комунальної власності (колишньої колективної власності) номери, дат і засвідчені належним чином копії.
16 жовтня 2019 року за №02-13/245 Мирнопільська сільська рада Арцизького районну Одеської області надала ОСОБА_1 відповідь наступного змісту: На Ваш інформаційний запит повідомляємо, що у п`ятиденний термін надати вам інформацію електронною поштою, не маємо можливості у зв`язку з тим, що технічні (комп`ютерні) засоби в базі яких знаходяться документи відправлені на ремонт. У бюджеті сільської ради станом на 01.10.2019 року не передбачено коштів на сплату послуг копіювання документів в іншій установі.
Крім того, повідомляємо, що документи, які ви запитуєте містять інформацію, яка особисто вас не стосується .
Тобто, з вищевказаного листа вбачається, що позивачу було відмовлено у наданні запитуваних документів та інформації.
Не погоджуючись з вищевказаною відповіддю відповідача, вважаючи, що відповідачем протиправно відмовлено йому у наданні відповіді на запиту на доступ до публічної інформації, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про інформацію інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Згідно ст. 5 вказаного Закону України Про інформацію кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначений Законом України Про доступ до публічної інформації .
Відповідно до ст. 1 Закону України Про доступ до публічної інформації публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Згідно п.3 ч.1 ст.3 Закону України Про доступ до публічної інформації право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації.
Пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України Про доступ до публічної інформації визначено, що доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Відповідно до ч.ч.5, 7 ст.6 Закону України Про доступ до публічної інформації не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Кожному забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законом (ч.2 ст.11 Закону України Про інформацію ).
Згідно ст. 5 Закону України Про доступ до публічної інформації доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.
Статтею 12 Закону України Про доступ до публічної інформації визначено, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:
1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень;
2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону;
3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.13 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:
1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;
3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків;
4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.
Частина 3 статті 23 Закону України Про доступ до публічної інформації визначає, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Статтею 16 Закону України Про доступ до публічної інформації передбачено, що запит, що пройшов реєстрацію в установленому розпорядником інформації порядку, обробляється відповідальними особами з питань доступу до публічної інформації.
Згідно ч.ч.1,2 статті 19 Закону України Про доступ до публічної інформації запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Відповідно до частин 1, 2 та 4 статті 20 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Враховуючи викладене, суд вважає протиправним посилання відповідача на неможливість надання позивачу запитуваної інформації у п`ятиденний строк як на підставу відмови у наданні відповіді на запит, оскільки статті 20 Закону України Про доступ до публічної інформації передбачає можливість подовження розпорядником інформації терміну надання відповіді з повідомленням про це запитувача.
Суд зазначає, що у своєму запиті від позивач просив відповідача надати йому копії рішень сільської ради, інформацію щодо таких рішень (їх номери та дати) а також копії документів щодо інвентаризації земель колишніх колективних сільськогосподарських підприємств.
Відповідно до частини 3 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Таким чином, рішення сільської ради не є конфіденційною, таємною або службовою інформацією та підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації .
Також суд зазначає, що оскільки договір щодо проведення інвентаризації земель колишніх колективних сільськогосподарських підприємств та графічні матеріали щодо таких земель стосуються земельних ділянок комунальної форми власності, інформація, зазначена у вказаних документах також є публічною відповідно до ч.5 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Закон України Про доступ до публічної інформації не передбачає такої підстави для відмови у доступі особі до публічної інформації як те, що така інформацію безпосередньо не стосується запитувача, оскільки метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб`єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації. При цьому, у частині 2 статті 19 Закону України Про доступ до публічної інформації передбачено, що запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, суд вважає за доцільне задовольнити вимогу позивача щодо визнання протиправними дії Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області щодо відмови в листі від 16.10.2019 року №02-13/245 в наданні ОСОБА_1 відповіді на інформаційний запит в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації від 08.10.2019 року.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання Мирнопільську сільську раду Арцизького районну Одеської області надати ОСОБА_1 публічну інформацію, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 21 Закону України Про доступ до публічної інформації інформація на запит надається безкоштовно. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно.
Відповідач у своєму листі, що надійшов до суду 10 лютого 2020 року за вх.№5821/20 посилається на те, що надасть позивачу запитувану інформацію у випадку оплати ним витрат на копіювання та друк запитуваних документів за нормами, затвердженими рішенням сесії Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області №593-VII від 27.01.2020 року Про встановлення та затвердження граничних норм витрат на копіювання за виготовлення копій документів або друк документів, що надаються за запитом на інформацію .
Враховуючи те, що відповідачем до суду не надано доказів затвердження розміру плати за копіювання або друк станом на дату звернення ОСОБА_1 до відповідача із вищевказаним запитом, вищевказане рішення Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області №593-VII від 27.01.2020 року було прийнято після виникнення спірних правовідносин та звернення позивача до суду, приймаючи до уваги висновки суду щодо протиправності відмови відповідача у наданні позивачу запитуваної інформації та документів, суд доходить висновку, що запитувана інформація повинна бути наданою позивачу безкоштовно у відповідності до ч.3 ст.21 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Таким чином, вимога позивача про зобов`язання Мирнопільську сільську раду Арцизького районну Одеської області надати ОСОБА_1 публічну інформацію підлягає задоволенню шляхом зобов`язання Мирнопільську сільську раду Арцизького районну Одеської області надати ОСОБА_1 відповідь на інформаційний запит в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації від 08.10.2019 року, зареєстрований за вхідним №245 від 08.10.2019 року.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1, ч.5 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, оцінивши докази, які містяться в матеріалах справи, суд приходить до висновку, що позов ОСОБА_1 слід задовольнити.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи вбачається, що, позивачем за подачу даного адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 840,80 грн. згідно квитанції №0.0.1579084731.1 від 13 січня 2020 року (а.с.6).
Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області за рахунок бюджетних асигнувань Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області на користь ОСОБА_1 судового збору у розмірі 840,80 грн., сплаченого згідно квитанції №0.0.1579084731.1 від 13 січня 2020 року.
Відповідно до ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Частиною 1 статті 120 КАС України визначено, що перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Відповідно до ч.4 та ч.5 ст.120 КАС України останнім днем строку, який закінчується вказівкою на певний день, вважається цей день. Якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
Враховуючи те, що провадження у справі відкрито 15.01.2020 року, строки розгляду даної справи, визначені ст.258 КАС України, враховуючи те, що останній день розгляду даної справи припадає на вихідний день (неділя), в силу положень ст.120 КАС України, рішення суду складено суддею 16.03.2020 року (перший робочий день).
Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 - задовольнити.
Визнати протиправними дії Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області щодо відмови в листі від 16.10.2019 року №02-13/245 в надані ОСОБА_1 відповіді на інформаційний запит в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації від 08.10.2019 року.
Зобов`язати Мирнопільську сільську раду Арцизького районну Одеської області надати Алексєєву Сергію Михайловичу відповідь на інформаційний запит в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації від 08.10.2019 року, зареєстрований за вхідним №245 від 08.10.2019 року.
Стягнути з Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області за рахунок бюджетних асигнувань Мирнопільської сільської ради Арцизького районну Одеської області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 840,80 грн., сплачений згідно квитанції №0.0.1579084731.1 від 13 січня 2020 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ).
Відповідач - Мирнопільська сільська рада Арцизького району Одеської області (вул.Центральна, 154, с.Мирнопілля, Арцизький р-н., Одеська обл., 68413, код ЄДРПОУ 04380873).
Суддя Вовченко O.A.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2020 |
Оприлюднено | 17.03.2020 |
Номер документу | 88235818 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні