ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/2794/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Варняка С.О.,
при секретарі: Нікітенко А.В.,
за участю:
представника позивача - Очерідник Т.С.,
представників відповідача - Босакевича В.В., Руденка М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Херсонській області до публічного акціонерного товариства "Проторус" про зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
Звернувшись до суду, позивач зазначає, що 04.04.2019 року до Головного управління Держпраці у Херсонській області надійшов запит від Херсонської обласної клінічної лікарні № 205/01-09 від 27.03.2019 року щодо складання довідки про умови праці колишнього працівника ПАТ "Проторус" ОСОБА_1 при підозрі у нього професійного захворювання.
08.04.2019 року за № 01-08/1/1161 Головне управління Держпраці у Херсонській області до ПАТ "Проторус" надіслало на виконання припис на надання роботодавцем (особою) документів, що необхідні для складання санітарно-гігієнічної характеристики умов праці (інформаційної довідки) на працівника при підозрі в нього професійного захворювання (отруєння).
24.05.2019 року від ПАТ "Проторус" надійшла відповідь (вих. № 14 від 22.05.2019 року) на припис, в якій підтверджено, що ОСОБА_1 працював на Херсонському дослідно-механічному заводі з 18.09.1985 року по 15.06.2010 року наладчиком електрозварювального обладнання. Документи надані не в повному обсязі, тому Головне управління Держпраці у Херсонській області листом від 28.05.2019 року № 01-08/1/1874 та від 25.06.2019 року № 01-08/1/1943 звернулося до ПАТ "Проторус" з зобов`язанням надати відповідну інформацію та документи.
23.07.2019 року надійшов лист-відповідь № 30 від 18.07.2019 року від голови ліквідаційної комісії ПАТ "Проторус" Босакевича В.В., в якому зазначено, що ОСОБА_1 не перебував у трудових відносинах з ПАТ "Проторус".
Ця відповідь не відповідає дійсності, оскільки ПАТ "Проторус" є правонаступником Херсонського дослідно-механічного заводу та ВАТ "Проторус".
Головне управління Держпраці у Херсонській області вважає голову ліквідаційної комісії ПАТ "Проторус" ОСОБА_2 розпорядником інформації про умови праці колишнього працівника ПАТ "Проторус" ОСОБА_1 , який відмовляється надати повну та достовірну відповідь на припис Головного управління від 08.04.2019 року № 01-08/1/1161 та листи-запити від 28.05.2019 року № 01-08/1/1874 та від 25.06.2019 року № 01-08/1/1943.
Результатом не надання вищезазначеної інформації є те, що Головне управління не може скласти довідку про умови праці колишнього працівника ПАТ "Проторус" при підозрі у нього професійного захворювання, а також виконати запит Херсонської обласної клінічної лікарні № 205/01-09 від 27.03.2019 року.
На підставі викладеного, позивач просить суд зобов`язати ПАТ "Проторус" надати інформацію Головному управлінню Держпраці у Херсонській області узгоджену з робочим органом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та профспілковою організацією підприємства про умови праці колишнього працівника ПАТ "Проторус" ОСОБА_1 , а саме:
- перелік робіт, що виконує (виконував) працівник згідно посадовими інструкціями, функціональними обов`язками, трудовою книжкою за кожною професією, окремо (за державним класифікатором), копію трудової книжки;
- перелік і характеристику факторів виробничого середовища та трудового процесу згідно з вищезазначеними документами (результати лабораторних та інструментальних вимірювань (досліджень) подаються у вигляді таблиць відповідно до санітарно - гігієнічної характеристики умов праці):
- виробничий шум (джерело, параметри, тривалість дії за зміну);
- виробнича вібрація (джерело, параметри, тривалість дії за зміну);
- запиленість повітря робочої зони (концентрація, тривалість дії. характеристика
пилу);
- наявність шкідливих хімічних речовин у повітрі робочої зони (максимально разова та середньо змінна, при нормуванні згідно з діючими санітарними нормами, концентрація, тривалість роботи з хімічними речовинами тощо);
- показники неіонізуючого випромінювання (параметри, термін дії за зміну);
- наявність та параметри іонізуючого випромінювання;
- показники мікроклімату;
- показники важкості та напруженості трудового процесу;
- перелік машин та обладнання, на якому працював працівник, характеристика технологічного процесу (механізований, ручний тощо) ступінь механізації та автоматизації виробничих процесів, у яких брав участь працівник;
- хронометраж робочого часу, відповідність його вимогам технологічного процесу;
- копії протоколів та карт умов праці (за результатами вимірювань (досліджень), складені санітарними лабораторіями підприємств, установ, організацій, закладів, що атестовані установами МОЗ України в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.92 № 442 "Про Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці" (зазначити назву лабораторії), дані попереднього при прийнятті на роботу та періодичних медичних оглядів у динаміці за останні 5 років роботи працівника на підприємстві, у цеху, на дільниці;
- довідку про професійну захворюваність на підприємстві, у цеху, на дільниці, де працює (працював) робітник;
- забезпеченість санітарно-побутовими приміщеннями, спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального і колективного захисту, їх використання працівником;
- довідку про залучення працівника до виконання робіт, не пов`язаних з його професією, які зазначені в трудовій книжці.
Ухвалою суду від 27.12.2019 року позовну заяву було залишено без руху та встановлено строк для усунення її недоліків.
Позивач вимоги суду виконав, недоліки позову усунув.
Ухвалою суду від 13.01.2020 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 29.01.2020 року.
29.01.2020 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. Зазначає, що ОСОБА_1 дійсно працював на підприємстві наладчиком електрозварювального обладнання. При цьому він мав і суміжну професію - електрогазозварювальник другого розряду, але за цією спеціальністю ніколи не працював. Оскільки посада наладчика електрозварювального обладнання не входить до Списку № 2, то і затребуваних позивачем документів щодо зазначеної посади на підприємстві не існує.
29.01.2020 року розгляд справи відкладено на 19.02.2020 року за клопотанням представника відповідача.
05.02.2020 року до суду надійшла відповідь на відзив. Позивач зазначає, що не встановивши професійних характер захворювання, громадянин ОСОБА_1 не може реалізувати своє право на соціальну допомогу та виплати, пов`язані зі встановленням професійного захворювання.
19.02.2020 року розгляд справи відкладено на 10.03.2020 року за клопотанням представників сторін.
Ухвалою суду від 10.03.2020 року залишено позовну заяву без руху та встановлено строк для усунення недоліків до 11.03.2020 року.
Позивач недоліки позову усунув.
У судовому засіданні 11.03.2020 року замінено приватне акціонерне товариство "Проторус" на публічне акціонерне товариство "Проторус".
У судовому засіданні представник позивача наполягала на позовних вимогах, просила суд задовольнити позов.
Представники відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.
У 2018 році ОСОБА_1 звертався до народного депутата України ОСОБА_3 зі зверненням, в якому зазначав, що працюючи наладчиком зварювальних п/автоматів та за суміжними посадами застосовував у своїй роботі хімічні речовини (кислоти), результатом чого заробив хворобу легенів (хронічне обструктивне захворювання легенів).
04.04.2019 року до Головного управління Держпраці у Херсонській області надійшов запит від Херсонської обласної клінічної лікарні за № 205/01-09 від 27.03.2019 року щодо складання довідки про умови праці колишнього працівника ПАТ "Проторус" ОСОБА_1 при підозрі у нього професійного захворювання (хронічне обструктивне захворювання легенів група С, 3 ступінь обструкції бронхів, ф.н. ремісії, ЛН2 ст., ХЛС, НК 1ст.).
08.04.2019 року Головним управлінням Держпраці у Херсонській області винесено припис, відповідно до якого ПАТ "Проторус" необхідно подати в термін до 29 квітня 2019 року інформацію (документи) про умови праці колишнього працівника ПАТ "Проторус" ОСОБА_1 , 1956 року народження за професіями наладчика зварювальних п/автоматів, електрозварювальника, а саме:
1) перелік робіт, що виконує (виконував) працівник згідно посадовими інструкціями, функціональними обов`язками, трудовою книжкою за кожною професією, окремо (за державним класифікатором), копію трудової книжки;
2) перелік і характеристику факторів виробничого середовища та трудового процесу згідно з вищезазначеними документами (результати лабораторних та інструментальних вимірювань (досліджень) подаються у вигляді таблиць відповідно до санітарно - гігієнічної характеристики умов праці):
- виробничий шум (джерело, параметри, тривалість дії за зміну);
- виробнича вібрація (джерело, параметри, тривалість дії за зміну);
- запиленість повітря робочої зони (концентрація, тривалість дії. характеристика
пилу);
- наявність шкідливих хімічних речовин у повітрі робочої зони (максимально разова та середньозмінна, при нормуванні згідно з діючими санітарними нормами, концентрація, тривалість роботи з хімічними речовинами тощо);
- показники неіонізуючого випромінювання (параметри, термін дії за зміну);
- наявність та параметри іонізуючого випромінювання;
- показники мікроклімату;
- показники важкості та напруженості трудового процесу;
3) перелік машин та обладнання, на якому працював працівник, характеристика технологічного процесу (механізований, ручний тощо) ступінь механізації та автоматизації виробничих процесів, у яких брав участь працівник;
4) хронометраж робочого часу, відповідність його вимогам технологічного процесу;
5) копії протоколів та карт умов праці (за результатами вимірювань (досліджень), складені санітарними лабораторіями підприємств, установ, організацій, закладів, що атестовані установами МОЗ України в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.92 № 442 "Про Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці" (зазначити назву лабораторії);
6) дані попереднього при прийнятті на роботу та періодичних медичних оглядів у динаміці за останні 5 років роботи працівника на підприємстві, у цеху, на дільниці;
7) довідку про професійну захворюваність на підприємстві, у цеху, на дільниці, де працює (працював) робітник;
8) забезпеченість санітарно-побутовими приміщеннями, спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального і колективного захисту, їх використання працівником;
9) довідку про залучення працівника до виконання робіт, не пов`язаних з його професією, які зазначені в трудовій книжці.
Листом ПАТ "Проторус" № 14 від 22.05.2019 року повідомлено, що ОСОБА_1 дійсно працював на Херсонському дослідно-механічному заводі з 18.09.1985 року по 15.06.2010 року наладчиком електрозварювального обладнання. Посада наладчика електрозварювального обладнання до Списку № 2 не входить. Посадова інструкція вказаного робочого місця передбачає обслуговування обладнання в неробочому стані. Вказаний працівник в інших роботах не пов`язаних з посадовими обов`язками не використовувався.
Листом Головного управління Держпраці у Херсонській області від 28.05.2019 року № 01-08/1/1674 та листом від 25.06.2019 року № 01-08/1/1943 ПАТ "Проторус" повідомлено про те, що відповідно до припису № 01-08/1/1161 документи надані не в повному обсязі.
Листом ПАТ "Проторус" вих. № 30 від 18.07.2019 року зазначено, що ОСОБА_1 не перебував у трудових відносинах (не працював) на ПАТ "Проторус".
Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.
Одним з конституційних прав є право на соціальний захист (ст. 46 Конституції України).
Стаття 46 Конституції України, ст. 22 Загальної декларації прав людини, ст. 9 Міжнародного пакту про економічні, соціальні та культурні права, ст. 23 Європейської соціальної хартії (переглянутої) закріплюють право особи на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
З огляду на наведене в спірних правовідносинах застосуванню підлягають норми Конституції України як норми прямої дії та норми міжнародних актів.
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Верховенство права є найважливішим принципом правової держави. Змістом цього принципу є пріоритет (тобто верховенство) людини, її прав та свобод, які визнаються найвищою соціальною цінністю в Україні. Цей принцип закріплено у ст. 3 Конституції України.
Окрім того, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
За юридичною позицією Конституційного Суду України верховенство права - це панування права в суспільстві; верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо; всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України; справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права; у сфері реалізації права справедливість проявляється, зокрема, у рівності всіх перед законом, цілях законодавця і засобах, що обираються для їх досягнення (підпункт 4.1 пункту 4 мотивувальної частини Рішення від 2 листопада 2004 року № 15-рп/2004).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.02.2016 року № 88-р функції і повноваження реалізації державної політики у сфері гігієни праці покладені на Державну службу України з питань праці.
Відповідно до пп. 25 п. 4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань: забезпечує складення санітарно-гігієнічних характеристик умов праці для подальшого визначення зв`язку захворювання з умовами праці.
Згідно з приписами пункту 7 Положення про Державну службу України з питань праці Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.
Законом України "Про охорону праці" визначено основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні (далі - Закон № 2694-ХІІ).
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про охорону праці" охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров`я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України "Про охорону праці" посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, зокрема, одержувати від роботодавця і посадових осіб письмові чи усні пояснення, висновки експертних обстежень, аудитів, матеріали та інформацію з відповідних питань, звіти про рівень і стан профілактичної роботи, причини порушень законодавства та вжиті заходи щодо їх усунення.
Судом встановлено, що для складання довідки про умови праці ОСОБА_1 винесено припис про надання роботодавцем (особою) документів, що необхідні для складання санітарно-гігієнічної характеристики умов праці (інформаційної довідки) на працівника при підозрі в нього професійного захворювання (отруєння) від 08.04.2019 року № 01-08/1/1161. Строк виконання припису до 29 квітня 2019 року.
На виконання припису ПАТ "Проторус" листом вих. 14 від 22.05.2019 року підтвердило, що ОСОБА_1 дійсно працював на Херсонському дослідно-механічному заводі з 18.09.2010 року по 15.06.2010 року наладчиком електрозварювального обладнання. Державною експертизою умов праці Херсонської області умов праці проведена експертиза матеріалів атестації робочих місць за умовами праці в публічному акціонерному товаристві "Проторус". За результатами інструментальних досліджень, напруженості праці та зайнятості працівників у шкідливих та небезпечних умовах праці по Списку № 2 віднесено три робочих місця: газорізальники, зайняті на роботах у приміщеннях; електрозварювальними на автоматичних та напівавтоматичних машинах; маляри, зайняті на роботах з нітрофарбами пульверизатором при безкамерному фарбуванні у приміщеннях. Посада наладчика електрозварювального обладнання до вказаного Списку не входить. Посадова інструкція вказаного робочого місця передбачає обслуговування обладнання в неробочому стані. Вказаний працівник в інших роботах не пов`язаних з посадовими обов`язками не використовувався. Працівники підприємства забезпечені санітарно-побутовими приміщеннями, спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального та колективного захисту. На підприємстві проводиться попередній та періодичні медичні огляди в районній лікарні ім.. А. і О. Тропіних м. Херсона. Інформація про ознаки можливого професійного захворювання вказаного працівника на підприємстві відсутня, про що засвідчує його медичну карта огляду.
У зв`язку з наданням інформації в не повному обсязі Головним управлінням Держпраці у Херсонській області направлено листи від 28.05.2019 року № 01-08/1/1674 та від 25.06.2019 року № 01-08/1/1943.
На запит № 01-08/1/1943 від 25.06.2019 року ПАТ "Проторус" листом вих. 30 від 18.07.2019 року повідомило, що ОСОБА_1 не перебував у трудових відносинах (не працював) на ПАТ "Проторус".
Судом встановлено, що ОСОБА_1 прийнятий на роботу наладчиком електрозварювального обладнання напівавтоматів шостого розряду в Херсонський дослідно-механічний завод з 18.09.1985 року відповідно до наказу № 121-к від 17.09.1985 року.
Наказом № 145-к від 25.09.1985 року присвоєна суміжна професія електрогазозварювальника другого розряду.
Рішенням Комсомольського райвиконкому м. Херсона № 0135022 від 06.02.1995 року Херсонський дослідно-механічний завод перетворено в відкрите акціонерне товариство "Проторус".
Наказом № 28-к від 15.06.2010 року ОСОБА_1 звільнений за власним бажанням.
Згідно рішення загальних зборів акціонерів відкритого акціонерного товариства "Проторус" від 28.12.2010 року № 01/2010 з метою приведення діяльності товариства відповідно до вимог Закону України "Про акціонерні товариства" змінено організаційно-правову форму відкрите акціонерне товариство "Проторус" на публічне акціонерне товариство "Проторус".
Таким чином, публічне акціонерне товариство "Проторус" є правонаступником Херсонського дослідно-механічного заводу та відкритого акціонерного товариства "Проторую", тому посилання відповідача про те, що ОСОБА_1 не перебував у трудових відносинах з ПАТ "Проторус" не знайшли свого підтвердження у судовому засіданні.
Не надання ПАТ "Проторус" інформації про умови праці працівника при підозрі у нього професійного захворювання позбавляє Головне управління Держпраці у Херсонській області виконання покладених на неї завдань, а саме складення санітарно-гігієнічних характеристик умов праці для подальшого визначення зв`язку захворювання з умовами праці.
Не виконання роботодавцем припису від 08.04.2019 року № 01-08/1/1161 позбавляє ОСОБА_1 реалізувати своє право на соціальний захист.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Однією із основних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 2 КАС України є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На думку суду, відповідачем не доведено правомірність своїх дій з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з системного аналізу положень законодавства України, суд дійшов висновку що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 9, 90, 242 - 246 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив :
Позов задовольнити.
Зобов`язати публічне акціонерне товариство "Проторус" (код ЄДРПОУ 01350222, вул. Філатова, 27, м. Херсон, 73027) надати інформацію Головному управлінню Держпраці у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39792699, вул. Тираспольська, 1, м. Херсон, 73003), узгоджену з робочим органом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та профспілковою організацією підприємства про умови праці колишнього працівника ОСОБА_1 , а саме:
- перелік робіт, що виконував працівник згідно посадовими інструкціям функціональними обов`язками, трудовою книжкою за кожною професією окремо (державним класифікатором), копію трудової книжки;
- перелік і характеристику факторів виробничого середовища та трудового процес згідно з вищезазначеними документами (результати лабораторних та інструментальні вимірювань (досліджень) подаються у вигляді таблиць відповідно до санітарно - гігієнічної характеристики умов праці): виробничий шум (джерело, параметри, тривалість дії за зміну), виробнича вібрація (джерело, параметри, тривалість дії за зміну), запиленість повітря робочої зони (концентрація, тривалість дії, характеристика пилу), наявність шкідливих хімічних речовин у повітрі робочої зони (максимально разова та середньозмінна, при нормуванні згідно з діючими санітарними нормами, концентрація, тривалість роботи з хімічними речовинами тощо), показники неіонізуючого випромінювання (параметри, термін дії за зміну), наявність та параметри іонізуючого випромінювання, показники мікроклімату, показники важкості та напруженості трудового процесу;
- перелік машин та обладнання, на якому працював працівник, характеристика технологічного процесу (механізований, ручний тощо) ступінь механізації та автоматизації виробничих процесів, у яких брав участь працівник;
- хронометраж робочого часу, відповідність його вимогам технологічного процесу;
- копії протоколів та карт умов праці (за результатами вимірювань (досліджень), складені санітарними лабораторіями підприємств, установ, організацій, закладів, що атестовані установами МОЗ України в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.92 № 442 "Про Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці" (зазначити назву лабораторії);
- дані попереднього при прийнятті на роботу та періодичних медичних оглядів у динаміці за останні 5 років роботи працівника на підприємстві, у цеху, на дільниці;
- довідку про професійну захворюваність на підприємстві, у цеху, на дільниці, де працював робітник;
- забезпеченість санітарно-побутовими приміщеннями, спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального і колективного захисту, їх використання працівником;
- довідку про залучення працівника до виконання робіт, не пов`язаних з його професією, які зазначені в трудовій книжці.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 17 березня 2020 р.
Суддя С.О. Варняк
кат. 112040100
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2020 |
Оприлюднено | 17.03.2020 |
Номер документу | 88236287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні