Рішення
від 18.03.2020 по справі 160/1024/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2020 року Справа № 160/1024/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА ТОВАРНО-СИРОВИННА ФІРМА ДНІПРООБЛОПТТОРГ до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та визнання протиправними та скасування витягів з технічної документації,-

ВСТАНОВИВ :

27.01.2020 ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО ТОВАРНО-СИРОВИННА ФІРМА ДНІПРООБЛОПТТОРГ звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною до Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, в якій просило:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині додання до змісту витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0016), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 12.06.2018 № 216/110618/03-07 примітки: Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 року та застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,50;

- визнати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0016), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 12.06.2018 № 216/110618/03-07 діючим з дати формування;

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині додання до змісту витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0005), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 05 квітня 2019 року № 1204-2385-нго примітки: Станом на 2017 та застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,50;

- визнати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0005), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 05 квітня 2019 року № 1204-2385-нго діючим з дати формування.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що згідно з договорами оренди землі укладених між Товариством та Дніпропетровською міською радою від 14.08.2004 року у користуванні позивача перебуває дві земельні ділянки, розташовані за адресою: м. Дніпро, проспект Праці, 9 , площею: 2,9554 га (кадастровий номер 1210100000:03:054:0016) та площею: 0,1008 га (кадастровий номер 1210100000:03:054:0005). З метою здійснення розрахунку орендної плати за 2017 рік, позивач 08.02.2017 року отримав от компетентного органу витяги з із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, сформованих Головним Управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області та 16.02.2017 року подав податкову декларацію з плати за землю з використанням відомостей про нормативну грошову оцінку землі із визначенням річної суми орендної плати у розмірі 2 273 139,47 грн .

Однак, 14.02.2019 року Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області на адресу позивача надіслав запит з приводу декларування орендної плати за 2017 рік, в якому повідомлялося про заниження ПрАТ ТСФ ДНІПРООБЛОПТТОРГ задекларованої орендної плати на суму 568 284,81 грн. з посиланням на розмір нормативної грошової оцінки землі у витягах, сформованих в 2018 та 2019 роках.

На думку позивача, Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області при формуванні витягів від 12.06.2018 № 216/110618/03-07 та 05.04.2019 № 1204-2385-нго з приміткою Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 року неправомірно визначено нормативну грошову оцінку землі та коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, оскільки в 2017 році у відомостях Державного земельного кадастру стосовно земельних ділянок, що перебувають у користуванні позивача, був відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки (КВЦПЗ), а КФ дорівнював 2,0. Окрім того, позивач протягом 2017 року із заявами про внесення змін щодо цільового призначення земельних ділянок до Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області не звертався, а тому, у відповідача відсутні правові підстави для зміни даних нормативної грошової оцінки орендованих земельних ділянок за 2017 рік. Таким чином вважає, що дані, зазначені у витягах, сформованих 12.06.2018 р. та 05.04.2019 є актуальними лише з дати їх формування, а не з 01.01.2017 року.

Ухвалою суду від 28.01.2020 було відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи, також відповідачу встановлено строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

Ухвала Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.01.2020 року отримана відповідачем 03.02.2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Отже, граничним терміном для подання відзиву та доказів по справі є 18.02.2020 року включно.

Станом на день прийняття рішення у справі відповідачем не надано суду клопотань про продовження строку на надання відзиву, жодних заперечень на позов та доказів, на підтвердження своїх доводів.

Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно із ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Частинами 5, 8 ст. 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

За викладених обставин, відповідно до вимог статей 258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО ТОВАРНО-СИРОВИННА ФІРМА ДНІПРООБЛОПТТОРГ (код ЄДРПОУ 01880993) зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та перебуває на обліку як платник податків. Основним видом діяльності підприємства є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (Код КВЕД 68.20).

Між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та ПрАТ ТСФ ДНІПРООБЛОПТТОРГ (орендар) укладено Договір оренди землі від 14.08.2004, який посвідчено приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. 14.08.2004 року та зареєстровано в реєстрі за №5723, про передачу у строкове платне користування земельної ділянки, розташованої за адресою: м . Дніпропетровськ, проспект Праці , 9 (кадастровий номер 1210100000:03:054:0016) загальною площею: 2,9554 га.. Відповідно до пункту 3.1 вказаного договору його укладено на 15 років. Цільове використання земельної ділянки (УКЦВЗ) 1.11.2 (оптова торгівля та складське господарство) (п.1.2 Договору).

Окрім того, між позивачем та Дніпропетровською міською радою укладено Договір оренди землі від 14.08.2004 р., який посвідчено приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. 14.08.2004 року та зареєстровано в реєстрі за №5724, про передачу у строкове платне користування земельної ділянки (проїзд), розташованої за адресою: м . Дніпропетровськ, проспект Праці, 9 (кадастровий номер 1210100000:03:054:0005) загальною площею: 0,1008 га, площа частки, за яку справляється орендна плата 33,33%, або 0,0336 га. Договір укладено на 15 років (п.1.3. Договору). Цільове використання земельної ділянки (УКЦВЗ) 1.11.2 (оптова торгівля та складське господарство) (п.1.2 Договору).

У витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:054:0016, сформованому Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровській області 06.02.2017 року №110/060217/03-07, нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у розмірі 74 919 553,61 грн., цільове призначення земельної ділянки (КВЦП) інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф: 2,00.

Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:054:0005, сформованому Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровській області 06.02.2017 року №109/060217/03-07, нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у розмірі 2 555 285,58 грн., цільове призначення земельної ділянки (КВЦП) інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф: 2,00.

16.02.2017 року на підставі інформації щодо нормативно грошової оцінки землі, яка мітилась у вищевказаних витягах Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровській області, позивачем було подано до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю, в якій визначено річну суму орендної плати у розмірі 2 273 139,47 грн .

Так, в ході розгляду адміністративної справи № 160/5112/19 за позовною заявою ПрАТ ТСФ ДНІПРООБЛОПТТОРГ до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу, було встановлено, що 14.02.2019 року Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області на адресу Позивача надіслало письмовий запит від 12.02.2019 № 15057/10/04-36-52-43 Про надання пояснень та документального підтвердження щодо декларування орендної плати за 2017 рік, в якому повідомлялось про заниження Товариством податкового зобов`язання, зазначеного в податковій декларації орендної плати за землю на 2017 рік, з посиланням на розмір нормативного грошової оцінки землі у витягах сформованих відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради у 2018 та 2019 роках.

Відповідачем по даній справі до матеріалів справи були додані витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки сформовані на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпропетровської міської ради 12.06.2018 р. № 216/110618/03-07 та 05.04.2019 року № 1204-2385-нго.

Так, відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0016), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 12.06.2018 № 216/110618/03-07, категорія земель: землі житлової та громадської забудови; цільове призначення земельної ділянки (КВЦПЗ) 03.07. для будівництва та обслуговування будівель торгівлі; Коефіцієнт Кф: 2,50; нормативно грошова оцінка земельної ділянки - 93 649 442,01 грн.

Згідно з припискою до вказаного витягу: Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 року .

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0005), сформованому Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровській області сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 05 квітня 2019 року № 1204-2385-нго, категорія земель: землі житлової та громадської забудови; цільове призначення земельної ділянки (КВЦПЗ) 03.07. для будівництва та обслуговування будівель торгівлі; Коефіцієнт Кф: 2,50; нормативно грошова оцінка земельної ділянки - 3 194 101,83 грн. Згідно припискою до вказаного витягу Станом на 2017 рік .

З метою з`ясування невідповідностей у сформованих витягах від імені позивача до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області був направлений адвокатський запит від 11.11.2019.

Листом від 15.11.2019 вих. № 29-4-0.10-8826/2-19 надано відповідь на адвокатський запит, де зазначено, що в травні 2018 року на підставі заяв ПрАТ ТСФ ДНІПРООБЛОПТТОРГ були встановлені код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 03.07 - Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

В обґрунтування правильності застосування припису Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 р. зазначено, що згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Не погоджуючись із діями відповідача в частині додавання до витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, сформованих на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 12.06.2018 № 216/110618/03-07 та 05.04.2019 № 1204-2385-нго примітки щодо зворотної дії, а саме, станом на 01.01.2017 року, ПрАТ ТСФ ДНІПРООБЛОПТТОРГ звернулось з даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року №5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, утворено Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29.09.2016 року № 333 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2016 року за № 1391/29521, Головне управління Держгеокадастру в області (далі Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Згідно з підпунктом 4 пункту 4 вказаного Положення, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що на відповідача як суб`єкта владних повноважень покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

У правовідносинах, пов`язаних з оцінкою земель та земельних ділянок, Держгеокадастр і його територіальні органи здійснюють публічно-владні управлінські функції, тому перевірка законності їх дій (бездіяльності), рішень, зокрема під час формування даних про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, оформлення таких даних у вигляді витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, має здійснюватися адміністративним судом. Вказана позиція викладена у рішенні Великої палати Верховного суду від 20 червня 2018 року (Справа № 823/902/17).

Постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг від 11 серпня 2011 р. №835 з подальшими змінами, затверджено переліки адміністративних послуг, що надаються на платній та безоплатній основі Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами.

Вищевказаною постановою, окрім іншого, передбачено надання територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру адміністративної послуги: видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Відповідно до пункту 21 Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213 з подальшими змінами, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Отже, надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є адміністративною послугою, надання якої регулюється Законом України Про адміністративні послуги .

Відповідності до ч.2 ст.19 Закону України Про адміністративні послуги від 06.09.2012 року №5203-VI, дії або бездіяльність посадових осіб, уповноважених відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністраторів можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому законом.

Таким чином, дії відповідача в частині додання до змісту витягів 12.06.2018 року № 216/110618/03-07 та 05.04.2019 р. № 1204-2385-нго з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, сформованих на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради примітки: Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 року , як складова дій щодо надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, можуть бути оскаржені в суді.

Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі ПК України), орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі урозділі XII- орендна плата).

Відповідно до пункту 288.5 статті 288 ПК України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

За правилом пункту 289.1 статті 289 ПК України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 року №1378-IV (далі Закон №1378-IV), дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частини 1, 3 статті 23 Закону №1378-IV).

25.11.2016 року Міністерством аграрної політики та продовольства України прийнято наказ №489, яким затверджено новий Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок №489) та визначено, що набирає чинності з дня його офіційного опублікування і застосовується з 01 січня 2017 року.

В примітках додатку 1 до Порядку №489, було передбачено, що для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на запит позивача Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровській області 06.02.2017 року було сформовано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які перебували в його користуванні. На момент формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок №110/060217/03-07 та №109/060217/03-07 у відомостях Державного земельного кадастру був відсутній код КВЦПЗ, тому відповідно до вимог наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі по тексту - Порядок), застосовувався коефіцієнт (Кф) із значенням 2,0.

Будь-яких приміток щодо початку їх дії дані витяги не містять.

Отже отримані позивачем витяги у компентного органу містять достовірні дані, які правомірно були застосовані для розрахунку та декларування в податковій декларації річної суми орендної плати за землю за 2017 рік.

Відповідно до пункту 121 Порядку ведення державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051, зміни щодо цільового призначення земельної ділянки вносяться Державним кадастровим реєстратором за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності.

Судом встановлено, що протягом 2017 року заяви про внесення змін щодо цільового призначення земельних ділянок до Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області ПрАТ ТСФ ДНІПРООБЛОПТТОРГ не подавались. Необхідна інформація (значення коду КВЦПЗ) була внесена Позивачем в травні 2018 року, а тому з моменту внесення змін, тобто з 18 травня 2018 року, Відповідачем при формуванні витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, можуть бути застосовані змінені складові нормативної грошової оцінки.

Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Оскільки зміни до Порядку № 489 були внесені Наказом від 27.03.2018 року № 162 та набули чинності 17.07.2018 року, а тому саме з цього часу його норми можуть застосовуватися при видачі витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, так як норми вказаного Порядку №489 не можуть мати зворотної дії в часі до тих земельних ділянок, нормативна грошова оцінка яких розроблена та затверджена до 17.07.2018 року у встановленому законодавством порядку.

Разом з тим, сама форма Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель на час виниклих спірних правовідносин була чітко визначена Додатком 9 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (пункт 1 розділу ІІІ), отже ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області не мав достатніх повноважень вносити до форми Витягів будь-які примітки.

Таким чином, дії ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині додавання до змісту витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, наданих на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 12.06.2018 р. № 216/110618/03-07 та 05.04.2019 р. № 1204-2385-нго примітки: Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 року та застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,50 є протиправними, а наведені витяги містять недостовірну інформацію.

Законом України Про оцінку землі прямо передбачено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки, бо складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради.

Отже, дані, зазначені у спірних витягах, сформованих відповідачем на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпропетровської міської ради 12.06.2018 р. та 05.04.2019 р. є актуальними лише з дати їх формування, а не з 01.01.2017 року.

Оскільки позивач є орендатором земельних ділянок, стосовно яких заявлено позов про визнання протиправними дій відповідача в частині додання до змісту витягів примітки: Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017року , суд дійшов висновку про те, що визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок впливає на його права, тобто він є заінтересованою особою, яка наділена правом укладання договорів на підставі нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Право на судовий захист гарантованестаттею 55 Конституції України.

Відповідно достатті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

За змістом частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства Українирішення суб`єкта владних повноважень є нормативно-правовим або індивідуальним актом.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст. 6 КАС України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Згідно з ч.1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно з ч. 2 ст.73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Крім того відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відповідачем по справі, як суб`єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов`язку доказування правомірності своїх дій в частині додання до змісту витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок 12.06.2018 № 216/110618/03-07 та 05.04.2019 № 1204-2385-нго, сформованих на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради примітки: Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 року .

З урахуванням вищевикладеного, суд доходить висновку, що позивачем повністю доведено, а відповідачем не спростовано протиправність дій ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині додання до змісту витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки приміток, а тому позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з положень ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим, з Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 8 408,00 грн. відповідно до платіжного доручення № 21 від 24.01.2020, оригінал якого міститься в матеріалах справи.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 78, 139, 241-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА ТОВАРНО-СИРОВИННА ФІРМА ДНІПРООБЛОПТТОРГ (49041, м.Дніпро, пр. Праці, 9, код ЄДРПОУ 01880993) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 2, код ЄДРПОУ 39835428) про визнання протиправними дій та визнання протиправними та скасування витягів з технічної документації - задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині додання до змісту витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0016), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 12.06.2018 № 216/110618/03-07 примітки: Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 року та застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,50.

Визнати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0016), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 12.06.2018 № 216/110618/03-07 діючим з дати формування.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині додання до змісту витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0005), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 05 квітня 2019 року № 1204-2385-нго примітки: Станом на 2017 та застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,50.

Визнати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:03:054:0005), сформованого відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради 05 квітня 2019 року № 1204-2385-нго діючим з дати формування.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49004, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 2, код ЄДРПОУ 39835428) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА ТОВАРНО-СИРОВИННА ФІРМА ДНІПРООБЛОПТТОРГ (49041, м.Дніпро, пр. Праці, 9, код ЄДРПОУ 01880993) сплачений судовий збір у розмірі 8 408,00 грн. відповідно до платіжного доручення № 21 від 24.01.2020, оригінал якого міститься в матеріалах справи.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2020
Оприлюднено18.03.2020
Номер документу88266340
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1024/20

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 25.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 25.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 18.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні