Рішення
від 05.03.2020 по справі 911/2443/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"05" березня 2020 р. Справа № 911/2443/19

За первісним позовом Бучанської міської ради, 08292, Київська область, місто Буча, вулиця Енергетиків, будинок 12

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сарафан", 08292, Київська область, місто Буча, вулиця Польова, будинок 8, квартира 36

про стягнення 1 441 267,32 грн заборгованості за договором про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Буча № 51 від 16.03.2015 та додатковою угодою № 1 до даного договору від 10.03.2017

та за зустрічним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сарафан"

до Бучанської міської ради

про визнання розміру пайової участі за договором про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Буча № 51 від 16.03.2015 зменшеним на суму 1 445 189,05 грн

суддя Н.Г. Шевчук

секретар судового засідання М.Г.Байдрелова

за участю представників сторін:

від Бучанської міської ради: Бєляков М.С. (дов. №04-09/763 від 24.07.2019);

від ТОВ "Сарафан": Войтенко В.В. (посв. №2059 від 21.12.2016, дов. №187 від 20.11.2019).

Суть спору: Бучанська міська рада звернулась до господарського суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Сарафан (далі - ТОВ Сарафан ) про стягнення 1 441 267,32 грн заборгованості за договором про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Буча № 51 від 16.03.2015 та додатковою угодою № 1 від 10.03.2017 до даного Договору.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не виконано взяті на себе зобов`язання за вищевказаним договором та угодою в частині сплати пайової участі у розвитку інфраструктури міста Буча у зв`язку із будівництвом останнім багатоквартирної житлової забудови Квартал Новатор по вул. Проектній, № 15, 16 в м. Буча Київської області.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 06.11.2019 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

04 лютого 2020 року ТОВ Сарафан подано зустрічну позовну заяву № 203 від 03.02.2020 (вх. № суду 2547/20) з вимогою про визнання розміру пайової участі за договором про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Буча № 51 від 16.03.2015 зменшеним на суму 1 445 189,05 грн.

В обґрунтування зустрічних позовних вимог відповідач посилається на те, що свої зобов`язання щодо пайової участі за даним договором останній виконав у вигляді будівництва інженерних мереж та об`єктів інженерної інфраструктури міста Буча поза межами його земельної ділянки, які в свою чергу передано у комунальну власність та на підтвердження фактично понесених на їх будівництво та придбання витрат у сумі 1 445 189,05 грн було надано органу місцевого самоврядування всі необхідні документи, передбачені частиною п`ятою статті 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Ухвалою від 10.02.2020 зустрічна позовна заява прийнята для спільного розгляду з первісним позовом.

Розглянувши подані документи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Бучанської міської ради VІ скликання №609-23-VІ від 29.03.2012 затверджений Порядок сплати пайової участі замовника у розвитку інфраструктури міста Буча, до якого у подальшому рішеннями ради вносився ряд змін.

Бучанська міська рада та ТОВ Сарафан (замовник) 16.03.2015 уклали договір про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Буча № 51, відповідно до якого замовник зобов`язався прийняти пайову участь у сумі 2 700 347,00грн у розвитку інфраструктури м.Буча та перерахувати до спеціального фонду м.Буча грошові кошти в розмірі, визначеному у Розрахунку величини пайової участі в розвитку інфраструктури м.Буча (додаток 1), що є невід`ємною частиною цього договору, у зв`язку з будівництвом багатоквартирної житлової забудови Квартал Новатор будинок №15, 16 по вул. Проектній в м.Буча Київської області (далі - Договір).

Згідно пункту 2.1 Договору замовник зобов`язується перерахувати кошти у зазначеній сумі згідно з розрахунком пайової участі замовника, що є невід`ємною частиною цього договору, до 16.04.2015.

12 жовтня 2015 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України (Департамент ДАБІ у Київській області) було видано декларацію про готовність об`єкта до експлуатації, яка засвідчує відповідність закінченого будівництвом об`єкта Будівництво багатоквартирної житлової забудови Квартал Новатор у м.Буча по вул. Проектній 15, 16.

Рішенням Виконавчого комітету Бучанської міської ради №230 від 16.06.2015 Щодо будівництва дошкільного закладу в м.Буча та реконструкцію спального корпусу ЗОШ №5 вирішено звернутись до ТОВ Сарафан щодо можливості будівництва дошкільного закладу на території м.Буча та реконструкції 2-3 поверху спального корпусу під навчальні приміщення Бучанської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов по вул. Вокзальна, 104 в м.Буча Київської області в рахунок пайової участі відповідно до укладених договорів №№ 49, 50, 51, 52 (т.1 арк.с. 137).

Листом №04-09/681 від 14.07.2015 Бучанська міська рада на виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку в м.Буча на 2015 рік, затвердженої рішенням сесії Бучанської міської ради №2049-65-VІ від 29.01.2015, та рішення виконавчого комітету від 16.06.2015 за №230 звернулась до ТОВ Сарафан з проханням розглянути можливість будівництва дошкільного закладу на території м.Буча та реконструкції 2-3 поверху спального корпусу під навчальні приміщення Бучанської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов по вул. Вокзальна, 104 в м.Буча Київської області в рахунок пайової участі відповідно до укладених договорів (т.1 арк.с. 138).

Листом №51 від 03.08.2015 ТОВ Сарафан повідомило Бучанську міську раду про те, що має можливість здійснити таке будівництво за умови, що на суму кошторисної вартості будівництва буде зменшено розмір пайової участі ТОВ Сарафан у розвитку інфраструктури міста Буча відповідно до укладених договорів від 16.03.2015 №№ 49, 50, 51, 52 у зв`язку з будівництвом багатоквартирної житлової забудови Квартал Новатор по вулиці Проектна в м.Буча, будинки №№ 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, замовником якого є ТОВ Сарафан ; у разі, якщо кошторисна вартість вказаного будівництва перевищить сумарний розмір пайової участі ТОВ Сарафан за вказаними договорами від 16.03.2015 №№ 49, 50, 51, 52, орган місцевого самоврядування гарантує прийняття рішення про зменшення розміру пайової участі ТОВ Сарафан у розвитку інфраструктури міста Буча відповідно до укладених договорів за іншими об`єктами будівництва,замовником яких є, або на той час буде, ТОВ Сарафан (т. 1 арк.с. 135).

Рішенням Бучанської міської ради №246-8-VІІ від 31.03.2016 надано дозвіл ТОВ Сарафан на залучення коштів пайових внесків за договорами №№ 49, 50, 51 та 52 від 16.03.2015 на будівництво дошкільного закладу в м.Буча та реконструкції 2-3 поверху спального корпусу під навчальні приміщення Бучанської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов по вул. Вокзальна, 104 в м.Буча Київської області; вирішено після виконання зазначених ТОВ Сарафан робіт акти їх виконання, виконавчу та технічну документацію передати КП Бучабудзамовник для перевірки відповідності обсягу виконаних робіт проектам, технічним умовам та нормативам; контроль за відповідністю обсягів виконаних робіт проектам, технічним умовам та нормативам покладений на КП Бучабудзамовник (т.1 арк.с.54).

Зазначене рішення було доповнено рішенням Бучанської міської ради №1184-26-VІІ від 23.03.2017, яким затверджено погоджений ТОВ Сарафан та КП Бучабудзамовник графік будівництва дитячого садочка по вул.Б.Гмирі, 12 в м.Буча (т.1 арк.с. 47, 48-50, 55-58).

Згідно цього графіку орієнтовний строк виконання робіт 30.06.2017, вартість робіт 3 648 226,87грн, яка може корегуватися та уточнюватися, що має бути підтверджено актами приймання виконаних робіт, перевіреними та погодженими КП Бучабудзамовник .

Додатковою угодою №1 від 10.03.2017 Бучанська міська рада та ТОВ Сарафан внесли зміни до договору №51 від 16.03.2015 про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Буча (далі - Додаткова угода №1).

Відповідно до пункту 1.1 Додаткової угоди №1 пункт 1.1 Договору викладений в новій редакції, відповідно до якої розмір пайової участі встановлений у сумі 2 700 979грн.

Пунктами 2 та 3 цієї Додаткової угоди №1 сторони визначили, що на виконання рішення Бучанської міської ради від 31.03.2016 №246-8-VІІ Про залучення коштів пайових внесків на будівництво дошкільного закладу в м.Буча та реконструкцію спального корпусу ЗОШ №5 в м.Буча кошти, передбачені пунктом 1.1 Договору, залучити на проведення робіт з будівництва дошкільного закладу в м.Буча по вул.Бориса Гмирі, 12. Замовник зобов`язується виконати роботи з будівництва дошкільного закладу в м.Буча на суму зобов`язань, визначених у пункті 1.1 Договору. Обсяги та вартість виконаних робіт перевіряються та погоджуються КП Бучабудзамовник . У разі невиконання або неповного виконання зазначених зобов`язань у строк, встановлений Бучанською міською радою за погодженням із замовником, замовник зобов`язується перерахувати грошові кошти в розмірі невиконаних зобов`язань до спеціального фонду м.Буча протягом 15 днів з моменту пред`явлення вимоги Бучанської міської ради.

Відповідно до частини першої статті 173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Відповідно до частини першої статті 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно приписів статей 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Частина перша статті 626 Цивільного кодексу України визначає договір як домовленість двох або більше сторін, що спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Приписами статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 629 Цивільного кодексу України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтею 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності в редакції, чинній на момент укладення Договору і Додаткової угоди та виникнення між позивачем та відповідачем спірних правовідносин встановлено, що порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.

Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій. У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об`єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності (частина п`ята цієї статті).

Встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:

1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для нежитлових будівель та споруд;

2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для житлових будинків (частина шоста цієї статті).

Органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об`єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, передбаченої цією статтею, а також крім випадків, визначених частиною п`ятою статті 30 цього Закону (частина сьома).

Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об`єкта, з техніко-економічними показниками. У разі зміни замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму коштів, сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним договору про пайову участь (частина восьма).

Згідно частини дев`ятої статті 40 цього Закону договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію.

Істотними умовами договору є: 1) розмір пайової участі; 2) строк (графік) сплати пайової участі; 3) відповідальність сторін.

Невід`ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

Частиною п`ятою статті 30 цього Закону (в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об`єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об`єкти передаються у комунальну власність. У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об`єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Судом також встановлено, що рішенням Бучанської міської ради №1526-34-VІІ від 19.10.2017 Про зменшення розміру пайової участі у розвитку інфраструктури м.Буча вирішено:

- зменшити розмір пайової участі ТОВ Сарафан на загальну суму 1 526 995,66грн, з яких: 1 162 187,57грн згідно договору №50 від 16.03.2015 та додаткової угоди до нього від 10.03.2017; 4 793,00грн згідно договору №52 від 16.03.2015 та додаткової угоди до нього від 10.03.2017; 360 015,09грн згідно договору №51 від 16.03.2015 та додаткової угоди до нього від 10.03.2017 у зв`язку з будівництвом дитячого дошкільного закладу на 75 місць по вул.Б.Гмирі, 12 в м.Буча Київської області;

- прийняти до комунальної власності територіальної громади м.Буча вартість та результати виконаних робіт з будівництва дитячого дошкільного закладу на 75 місць по вул.Б.Гмирі, 12 в м.Буча Київської області і передати понесені витрати в сумі 1 526 995,66грн на баланс відділу освіти Бучанської міської ради;

- ТОВ Сарафан різницю суми пайової участі у розмірі 2 347 963,91грн за договором про пайову участь у розвитку інфраструктури м.Буча №51 від 16.03.2015 та додаткової угоди до нього від 10.03.2017 спрямувати на фінансування будівельно-монтажних робіт дошкільного навчального закладу на 75 місць по вул.Б.Гмирі, 12 в м.Буча Київської області згідно рішення Бучанської міської ради №246-8-VІІ від 31.03.2016 із змінами №1184-26-VІІ від 23.03.2017.

Рішенням Бучанської міської ради №1824-38-VІІ від 22.02.2018 за зверненням ТОВ Сарафан зменшено розмір пайової участі ТОВ Сарафан на загальну суму 899 696,59грн згідно договору №51 від 16.03.2015 та додаткової угоди до нього від 10.03.2017 у зв`язку з будівництвом дитячого дошкільного закладу на 75 місць по вул.Б.Гмирі, 12 в м.Буча Київської області та вирішено прийняти до комунальної власності територіальної громади м.Буча вартість та результати виконаних робіт і передати їх на баланс відділу освіти Бучанської міської ради (т.1 арк.с. 146).

Таким чином, відповідачу розмір пайової участі було зменшено на 1259 711,68грн (360 015,09 + 899 696,59), залишок становить 1 441 267,32грн.

У зв`язку з несплатою залишку пайової участі по договору №51 від 16.03.2015 та додаткової угоди до нього від 10.03.2017 у сумі 1 441 267,32грн позивач листом №04/09-826 від 03.09.2019 звернувся до відповідача з вимогою про сплату вказаної суми.

Судом також встановлено, що ТОВ Сарафан листом №97 від 22.06.2016 (у позивача вх.№298 від 22.06.2016) зверталось до Бучанської міської ради з проханням зменшити розмір пайової участі на суму придбаних меблів 219 733,00грн як частини робіт по реконструкції загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5, розрахунки вартості якої були погоджені у відповідності до Порядку уповноваженим представником - КП Бучабудзамовник , а меблі передані до комунального навчального закладу, що підтверджується видатковою накладною №28 від 31.05.2016 (т.1 арк.с.154-155).

ТОВ Сарафан зверталось до Бучанської міської ради листом №20/02 від 20.02.2018 вх. №04-08/2/649 від 20.02.2018 з проханням зменшити розмір пайової участі на суму виконаних робіт з будівництва дитячого дошкільного закладу на 75 місць по вул.Б.Гмирі, 12 в м.Буча Київської області, що складає 96 523,05грн (т.1 арк.с. 157).

Виконання вказаних робіт підтверджується довідкою про вартість виконаних робіт за січень 2018 року, актом №14 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2018 року на загальну суму 37 476,07грн; довідкою про вартість виконаних робіт за лютий 2018 року, актом №15 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2018 року, підсумковою відомістю ресурсів за лютий 2018 року на суму 45 172,22грн та актом надання послуг по проектуванню та інженерно-геологічному вишукуванню для будівництва дитячого садка на суму 13 874,76грн, що перевірено КП Бучабудзамовник (т.1 арк.с.157-173).

ТОВ Сарафан були отримані технічні умови №20 від 06.06.2014 На підключення об`єкту, що проектується (реконструюється), багатоквартирна забудова Квартал Новатор , друга черга ТОВ Сарафан , які були затверджені позивачем. Змінами до ТУ №20 від 06.06.2014 Умови каналізування , дія яких продовжена до грудня 2019 року, передбачено дольову участь у технічному переоснащенні каналізаційно-насосної станції №4 по вул.Вокзальна м.Буча, яка знаходиться за межами земельної ділянки відповідача, 1 етап ТОВ Сарафан : покупка і монтаж насосу NZ3231/665 480 85 кВт Hard Iron з Z-стендом та кабелем 20м (абразивостійким робочим колесом і робочою частиною), шафа БУЯНА 85кВт, датчик рівня LTU 4-20 мА, 0-5м, засувка гільйотинна AVKDN350PN10, поплавковий вимикач RDN-10 - 2шт, кабель 20м.

На виконання ТУ №20 від 06.06.2014 ТОВ Сарафан 30.11.2016 укладений договір №297.16.14 з Приватним підприємством ЮКСІ на виконання проектних робіт: Робочий проект Технічне переоснащення КНС-4 в м.Буча Київської області Заміна насоса, на виконання якого відповідачем згідно платіжних доручень №1027 від 28.02.2017 та №1028 від 03.03.2017 сплачено 28 933,00грн.

По акту здачі-приймання виконаних робіт №1 за березень 2017 року відповідачем прийнято від ПП ЮКСІ виконаний по вказаному договору Робочий проект : Технічне переоснащення КНС-4 в м.Буча Київської області. Заміна насоса.

По акту приймання-передачі технічної документації 14.11.2019 ТОВ Сарафан передав, а КП Ірпіньводоканал прийняв виконану ПП ЮКСІ проектно-кошторисну документацію по об`єкту Технічне переоснащення (заміна насоса) КНС-4 в м.Буча Київської області , технологічна частина.

27 листопада 2018 року ТОВ Сарафан укладено договір №S80121 з ПрАТ Шведсько-Українська група - SU GROUP на поставку насосу NZ 3231, на виконання якого останнім відповідно до платіжних доручень №416 від 18.12.2018, №427 від 28.12.2018, №453 від 20.02.2019479 від 07.05.2019, №481 від 21.05.2019 сплачено 1 100 000,00грн.

За видатковою накладною №SU-0001524 від 19.11.2019 відповідачем від постачальника отриманий насос, який відповідно до договору №208/19 від 19.11.2019 по акту прийому-передачі №1 від 19.11.2019 разом з технічною документацією переданий КП Ірпіньводоканал (т. 1 арк.с. 175-200).

Таким чином, відповідачем на прохання і за погодженням з позивачем були виконані роботи на суму 1 445 189,05грн (219 733,00грн + 96 523,05грн + 28 933,00грн + 1 100 000,00грн), на кошторисну вартість яких ТОВ Сарафан правомірно очікував від Бучанської міської ради зменшення розміру пайової участі Товариства у розвитку інфраструктури м.Буча відповідно до частини п`ятої статті 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Однак, рішенням Бучанської міської ради №4393-71-VІІ від 19.12.2019 Про розгляд звернення ТОВ Сарафан позивачу було відмовлено у зменшенні розміру пайової участі за договором №51 від 16.03.2015 на суму 1 445 189,05грн (т.1 арк.с. 220).

Зазначене рішення мотивоване невідповідністю між адресами об`єкта будівництва за договором №51 від 16.03.2015 та об`єкта будівництва за технічними умовами №20 від 06.06.2014, завершенням строку дії вказаних технічних умов, незавершеністю робіт із виконання даних технічних умов, неналежністю меблів до об`єктів будівництва, щодо яких можливе зменшення суми пайової участі, прострочення виконання з боку ТОВ Сарафан умов додаткової угоди №1 від 10.03.2017 до договору №51 від 16.03.2015 про пайову участь у розвитку інфраструктури м.Буча.

Законом України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено імперативну норму щодо зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж або об`єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами.

Передача таких інженерних мереж у комунальну власність та відповідне зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж та об`єктів інженерної інфраструктури не може бути поставлено в залежність від волевиявлення органу місцевого самоврядування щодо набуття зазначених мереж до комунальної власності всупереч імперативно визначеній нормі законодавства.

Аналогічна правова позиція, що Законом України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено імперативну норму щодо зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж або об`єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами, викладена у постановах Верховного Суду від 03.04.2018 у справі №904/9051/15, від 11.07.2018 у справі №914/1996/17.

Пунктом 5.5 Порядку сплати пайової участі замовника у розвитку інфраструктури міста Буча передбачено, що у випадку проведення робіт (будівництва, реконструкції, ремонту) поза межами земельної, які необхідні для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Буча розмір пайової участі може бути зменшений (зарахований) за рішенням Бучанської міської ради, за умови надання актів виконаних таких робіт, виконавчої та технічної документації.

Судом встановлено, що відповідач передав КП Ірпіньводоканал проектно-кошторисну документацію по об`єкту Технічне переоснащення (заміна насоса) КНС-4 в м.Буча Київської області , а також сам насос, що визначені як частина участі ТОВ Сарафан у реконструкції КНС-4.

Рішенням Бучанської міської ради №4395-71-VІІ від 19.12.2019 іншому замовнику будівництва ФОП Романенку Д.С. було зменшено розмір пайової участі на суму фінансування ним реконструкції (будівництва) насосного агрегату цієї ж КНС №4 по вул. Грушевського в м.Буча для потреб міста та вирішено прийняти вартість та результат виконаних робіт до комунальної власності територіальної громади і передати їх на баланс КП Бучабудзамовник та в подальшому в користування КП Ірпіньводоканал (т. 1 арк.с. 247).

Послуги водопостачання та водовідведення в м.Буча надаються Комунальним підприємством Ірпіньводоканал .

Надані позивачем Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 06.02.2020 про реєстрацію 31.01.2020 нежитлового приміщення КНС по вул. Грушевського у м.Буча на праві приватної власності за КП Ірпіньводоканал , а також відомості з Державного реєстру від 04.03.2020 та акту ТОВ БТІ ПЛЮС від 20.02.2020 №20/02 про знищення нежитлового приміщення КНС по вул. Грушевського у м.Буча не спростовують доводи відповідача про його участь у виконанні робіт по реконструкції КНС №4 у вказаній частині.

Виконання відповідачем робіт з будівництва дитячого дошкільного закладу на 75 місць по вул.Б.Гмирі, 12 в м.Буча Київської області та суму придбаних меблів 219 733,00грн як частини робіт по реконструкції загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5, розрахунки вартості якої були погоджені у відповідності до Порядку уповноваженим представником - КП Бучабудзамовник , а меблі передані до комунального навчального закладу, підтверджені належними доказами.

За таких обставин відповідачем неправомірно відмовлено ТОВ Сарафан у зменшенні розміру пайової участі за договором №51 від 16.03.2015 на суму 1 445 189,05грн.

Докази зменшення відповідачу на суму вказаних робіт розміру пайової участі по інших договорах про участь у розвитку інфраструктури міста Буча або відшкодування йому позивачем вартості цих робіт відсутні.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини стаття 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод підлягає застосуванню для захисту правомірних очікувань щодо певного стану речей (у майбутньому), оскільки їх можна вважати складовою частиною майна.

Правомірне очікування, як елемент принципу верховенства права, виникає у тому випадку, коли внаслідок заяв чи обіцянок від імені органу публічної влади, або внаслідок усталеної практики в особи сформувалося розумне сподівання, що стосовно до неї орган публічної влади буде діяти саме так, а не інакше.

Суд вважає, що відповідачем доведено, що він мав правомірне очікування, що вартість зазначених робіт 1 445 189,05грн йому буде зменшено розміру пайової участі за договором №51 від 16.03.2015.

За таких обставин підстави для задоволення первісного позову відсутні.

Щодо зустрічного позову, то заявлена відповідачем вимога про визнання розміру пайової участі за договором про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Буча № 51 від 16.03.2015 зменшеним на суму 1 445 189,05грн по своїй суті є вимогою про визнання факту.

Судовий збір відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на позивача.

Керуючись статтями 129, 232, 233, 238 Господарського процесуального кодексу України суд

вирішив:

1. У первісному позові відмовити повністю.

2. В частині зустрічного позову провадження у справі закрити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судові рішення у справі набирають законної сили відповідно до статей 241, 284 Господарського процесуального кодексу України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.Г. Шевчук

Повне рішення складено : 16.03.2020

Дата ухвалення рішення05.03.2020
Оприлюднено20.03.2020
Номер документу88275722
СудочинствоГосподарське
Сутьпайову участь у розвитку інфраструктури міста Буча № 51 від 16.03.2015 зменшеним на суму 1 445 189,05 грн

Судовий реєстр по справі —911/2443/19

Ухвала від 07.04.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 25.02.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Ухвала від 26.01.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Селіваненко В.П.

Постанова від 04.11.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 19.10.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 27.08.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Рішення від 05.03.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 10.02.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 10.02.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 16.01.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні