ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/139/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Технолайт-М" до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Технолайт» (далі -ТОВ «Технолайт» , позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач-1) та Головного управління ДФС у Полтавській області (далі -ГУ ДФС у Полтавській області, відповідач-2) про:
- визнання протиправними та скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1299785/42286864 від 04 жовтня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 19 серпня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, №1299790/42286864 від 04 жовтня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 20 серпня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, №1299791/42286864 від 04 жовтня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 21 серпня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, №1299783/42286864 від 04 жовтня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 22 серпня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОЛАЙТ-М" в строки, визначені нормами діючого законодавства, №4 від 19 серпня 2019 року, яка направлена на реєстрацію 02 вересня 2019 року, реєстраційний номер документа 9197723579; №5 від 20 серпня 2019 року, яка направлена на реєстрацію 02 вересня 2019 року, реєстраційний номер документа НОМЕР_1 ; №6 від 21 серпня 2019 року, яка направлена на реєстрацію 02 вересня 2019 року, реєстраційний номер документа НОМЕР_2 ; №7 від 22 серпня 2019 року, яка направлена на реєстрацію 02 вересня 2019 року, реєстраційний номер документа НОМЕР_3 .
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що ним надано фіскальному органу всі необхідні документи, які засвідчують факти здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено, та оскаржувані рішення є необґрунтованими.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13 січня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "КВАНТ ПЛЮС", а також призначено підготовче засідання.
У відзивах на позовну заяву /а.с. 135 - 137, 139-141 т. 1/ відповідачі посилалися на те, що реєстрація податкових накладних № 4 від 19 серпня 2019 року, № 5 від 20 серпня 2019 року, № 6 від 21 серпня 2019 року та № 7 від 22 серпня 2019 року зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України внаслідок відповідності податкових накладних вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв`язку з чим позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. За результатами розгляду поданих позивачем документів Комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті рішення № №1299785/42286864 від 04 жовтня 2019 року, 1299790/42286864 від 04 жовтня 2019 року, 1299791/42286864 від 04 жовтня 2019 року та 1299783/42286864 від 04 жовтня 2019 року про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних на тій підставі, що платником не надано розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу підготовчого засідання 26 лютого 2020 року, замінено відповідачів Державну фіскальну службу України та Головне управління ДФС у Полтавській області на їх правонаступників Державну податкову службу України та Головне управління ДПС у Полтавській області відповідно.
У відповіді на відзив /а.с. 250-251 т. 1/ позивач зазначив, що в тексті пояснень до повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, наголошувалось про відсутність у позивача документів, які в силу умов укладених договорів на той час не складалися.
Третя особа надала до суду письмові пояснення /а.с. 219-223 т. 1/, в яких просила позов задовольнити в повному обсязі, посилаючись на те, що на момент подання ТОВ Технолайт-М Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, строк виконання взятих на себе зобов`язань по оплаті поставленого товару для ТОВ Квант Плюс (покупця) не настав. Наразі, у зв`язку із проведенням ТОВ Технолайт заходів, спрямованих на здійснення реєстрації податкових накладних, ТОВ Квант Плюс розрахувався за поставлений товар в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
У судове засідання представники учасників справи не з`явилися, надавши суду клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні /а.с. 1, 69, 76 т. ІІ/.
Згідно з частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Зважаючи на те, що всі учасники справи заявили клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, суд визнав за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Технолайт -М» зареєстроване як юридична особа 06 липня 2018 року та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з ідентифікаційним кодом 42286864 /а.с. 13-14/.
Відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одним із зареєстрованих видів діяльності ТОВ «Технолайт -М» є: 46.90 неспеціалізована оптова торгівля /а.с. 14/.
В рамках зазначеного виду діяльності 08 липня 2019 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Технолайт-М Постачальник та Товариством з обмеженою відповідальністю Квант Плюс Покупець укладено Договір поставки № 0807/КВ-П.
Відповідно до пунктів 1.1, 1.2, 3.1 цього Договору Постачальник зобов`язується на умовах, визначених цим Договором, поставити та передати у власність Покупця товарно ¬ матеріальні цінності, далі Товар, у відповідності до видаткових - накладних, які є його невід`ємними частинами, а Покупець зобов`язується прийняти цей Товар та оплатити його (пункт 1.1); найменування (асортимент), кількість, вартість товару, що є предметом цього Договору, визначається видатковими накладними Постачальника (пункт 1.2); розрахунки за цим Договором здійснюються Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, який указаний в реквізитах Договору. Оплата за кожну поставлену партію товарів здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Постачальника на умовах, визначених Сторонами додатково. У разі здійснення Покупцем оплати Товару на умовах післяопляти/ часткової післяоплати, остаточний розрахунок здійснюється протягом 30 (тридцяти) календарних днів після підписання документів, які підтверджують факт поставки. Сторони домовились, що вони мають право розраховуватись будь-якими іншими способами, дозволеними діючим законодавством України (пункт 3.1); приймання-передавання товару здійснюється шляхом підписання товарно-супровідних документів в місці поставки (пункт 6.1).
Поставку товару підтверджено позивачем на загальну суму 1 200 001,20 грн (в т.ч. ПДВ - 200 000,20 грн) - видатковою накладною № 158 від 19 серпня 2019 року та Актом приймання-передачі товару № 158 від 19 серпня 2019 року; на загальну суму 700 080,70 грн (в т.ч. ПДВ - 116 680,12 грн) - видатковою накладною № 159 від 20 серпня 2019 року та Актом приймання-передачі товару № 159 від 20 серпня 2019 року; на загальну суму 565 950,46 грн (в т.ч. ПДВ 94 325,08 грн) - видатковою накладною № 161 від 21 серпня 2019 року та Актом приймання-передачі товару № 161 від 21 серпня 2019 року; 66 000,07 грн (в т.ч. ПДВ - 11 000,01 грн)- видатковою накладною № 160 від 22 серпня 2019 року та Актом приймання-передачі товару № 160 від 22 серпня 2019 року.
З метою здійснення оплати за поставку товару позивачем та його контрагентом відповідно складено рахунок на оплату № 192 від 19 серпня 2019 року; рахунок на оплату № 193 від 20 серпня 2019 року; рахунок на оплату № 195 від 21 серпня 2019 року; рахунок на оплату № 194 від 22 серпня 2019 року; платіжне доручення № 1446 від 26 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1443 від 26 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1381 від 24 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1343 від 24 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1103 від 29 листопада 2019 року; платіжне доручення № 1092 від 29 листопада 2019 року; платіжне доручення № 1086 від 29 листопада 2019 року; платіжне доручення № 1244 від 19 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1342 від 24 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1341 від 24 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1288 від 21 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1194 від 11 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1168 від 06 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1134 від 04 грудня 2019 року; платіжне доручення № 1066 від 28 листопада 2019 року; платіжне доручення № 1042 від 27 листопада 2019 року; платіжне доручення № 1039 від 27 листопада 2019 року; платіжне доручення № 736 від 28 жовтня 2019 року; платіжне доручення № 618 від 10 жовтня 2019 року; платіжне доручення № 548 від 04 жовтня 2019 року; платіжне доручення № 547 від 04 жовтня 2019 року.
За наслідками здійснення вищезазначених господарських операцій з постачання товару ТОВ Технолайт - М за правилом першої події відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України складені та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
№ 4 від 19 серпня 2019 року на суму 1 200 001,20 грн (в т.ч. ПДВ -200 000,20 грн) - направлена на реєстрацію 02 вересня 2019 року, реєстраційний номер документа НОМЕР_4 ;
№ 5 від 20 серпня 2019 року на суму 700 080,70 грн (в т.ч. ПДВ -116 680,12 грн) - направлена на реєстрацію 02 вересня 2019 року, реєстраційний номер документа НОМЕР_1 ;
№ 6 від 21 серпня 2019 року на суму 565 950,46 грн (в т.ч. ПДВ- 94 325,08 грн)- направлена на реєстрацію 02 вересня 2019 року, реєстраційний номер документа НОМЕР_2 ;
№ 7 від 22 серпня 2019 року на суму 66 000,07 грн (в т.ч. ПДВ -11 000,01 грн) - направлена на реєстрацію 02 вересня 2019 року, реєстраційний номер документа НОМЕР_3 .
За результатами розгляду відповідної податкової накладної контролюючий орган 03 вересня 2019 року направив ТОВ «Технолайт-М» відповідну квитанцію, в якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН» .
У зв`язку з зупиненням реєстрації податкових накладних №№ 4, 5, 6 та 7 ТОВ «Технолайт - М» направило контролюючому органу відповідне повідомлення, до якого додало письмові пояснення та документи на підтвердження вчинення відповідної господарської операції з ТОВ «Квант Плюс» , зокрема, видаткову накладну № 158 від 19 серпня 2019 року; акт приймання-передачі товару № 158 від 19 серпня 2019 року; видаткову накладну № 159 від 20 серпня 2019 року; акт приймання-передачі товару № 159 від 20 серпня 2019 року; видаткову накладну № 161 від 21 серпня 2019 року; акт приймання-передачі товару № 161 від 21 серпня 2019 року; видаткову накладну № 160 від 22 серпня 2019 року; акт приймання-передачі товару № 160 від 22 серпня 2019 року;
04 жовтня 2019 року Комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1299785/42286864 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 19 серпня 2019 року.
04 жовтня 2019 року Комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1299790/42286864 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 20 серпня 2019 року.
04 жовтня 2019 року Комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1299791/42286864 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 21 серпня 2019 року.
04 жовтня 2019 року Комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1299783/42286864 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 22 серпня 2019 року.
Відповідно до вказаних рішень підставою для відмови в реєстрації кожної із цих податкових накладних стало: "ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків» .
Не погодившись із вищевказаними рішеннями, позивач звернувся до суду з цим позовом.
За змістом підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі - ПК України) об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Відповідно до приписів пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 року у відповідній редакції /далі за текстом - Порядок № 1246/ податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктами 3-7, 10, 12-13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року, чинною до 01 лютого 2020 року /далі - Постанова №117/, податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/ розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень; одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < Pм х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті (пункт 3).
У разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4).
Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5).
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 6).
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (пункт 10).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 13).
З тексту квитанцій від 03 вересня 2019 року про зупинення реєстрації податкових накладних № 4 від 19 серпня 2019 року, № 5 від 20 серпня 2019 року, № 6 від 21 серпня 2019 року та № 7 від 22 серпня 2019 року судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації цих податкових накладних стала відповідність податкових накладних вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
При цьому у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган не вказав яким саме Критеріям ризиковості платника податку, визначеним ДФС України, та якому саме виду критерію підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку відповідає ТОВ «Технолайт -М» .
Наведене свідчить про формальний підхід контролюючого органу до прийняття рішення про віднесення ТОВ «Технолайт-М» до ризикових платників податку та формування квитанційпро зупинення.
Доказів на підтвердження наявності підстав для віднесення ТОВ «Технолайт-М» до ризикових платників податку суду також не надано.
В той же час відповідно до пунктів 14-15 Постанови №117, чинної на момент виникнення спірних правовідносин, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктами 16, 18-20 Постанови №117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (пункт 18).
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 19).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20).
Згідно з пунктом 21 Постанови №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як встановлено судом з тексту рішень комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1299785/42286864, №1299790/42286864, №1299791/42286864 та №1299783/42286864 від 04 жовтня 2019 року ТОВ «Технолайт-М» відмовлено в реєстрації податкових накладних № №4, 5, 6, 7 з огляду на те, що платником податку не надано копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Таку підставу для відмови у реєстрації податкових накладних суд відхиляє, оскільки відповідно до пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Отже, з аналізу цієї норми та норми пункту 187.1 статті 187 ПК України слідує, що податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань за правилом "першої події": на кожне повне або часткове постачання товарів / послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Позивачем на виконання вимог Податкового кодексу України складено податкові накладні № 4 від 19 серпня 2019 року на загальну суму 1 200 001,20 грн (в т.ч. ПДВ -200 000,20 грн); № 5 від 20 серпня 2019 року на загальну суму 700 080,70 грн (в т.ч. ПДВ -116 680,12 грн); № 6 від 21 серпня 2019 року на загальну суму 565 950,46 грн (в т.ч. ПДВ- 94 325,08 грн); № 7 від 22 серпня 2019 року на загальну суму 66 000,07 грн (в т.ч. ПДВ -11 000,01 грн) на дату виникнення податкового зобов`язання за першою подією - датою відповідної поставки товару згідно з відповідною видатковою накладною та відповідним актом приймання - передачі товару.
У зв`язку з цим суд визнає право позивача на реєстрацію вищеперелічених податкових накладних та зауважує, що такий висновок суду ґрунтується виключно на перевірці дотримання платником податків підстав складання податкової накладної, визначених нормами пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України. Реальність або нереальність здійснення господарських операцій між позивачем та ТОВ «Квант Плюс» може бути перевірена контролюючим органом лише під час проведення виїзної документальної перевірки ТОВ «Технолайт-М» та його контрагента.
За наведених обставин позовна вимога про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, № 1299785/42286864, №1299790/42286864, №1299791/42286864 та №1299783/42286864 від 04 жовтня 2019 року підлягає задоволенню.
Надаючи оцінку позовній вимозі про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 4 від 19 серпня 2019 року; № 5 від 20 серпня 2019 року; № 6 від 21 серпня 2019 року; № 7 від 22 серпня 2019 року, суд виходить з такого.
Відповідно до пункту 19 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).
Таким чином, податкова накладна, реєстрація якої зупинена, може бути зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення про реєстрацію податкової накладної.
Задоволення позовної вимоги про зобов`язання ДФС України (ДПС України) зареєструвати в ЄРПН податкові накладні № 4 від 19 серпня 2019 року; № 5 від 20 серпня 2019 року; № 6 від 21 серпня 2019 року; № 7 від 22 серпня 2019 року зумовлюється необхідністю дотримання судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Зважаючи на викладене, суд вважає за можливе захистити порушені права позивача шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 4 від 19 серпня 2019 року; № 5 від 20 серпня 2019 року; № 6 від 21 серпня 2019 року; № 7 від 22 серпня 2019 року, які подані на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю «Технолайт-М» .
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведені норми законодавства, оцінивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при зверненні до суду з цим позовом сплачено судовий збір на загальну суму 8408,00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями № 478 від 29 листопада 2019 року та № 520 від 09 січня 2020 року.
Тож стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, який прийняв оскаржуване рішення, підлягають витрати зі сплати судового збору у вказаній сумі.
Клопотання позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання Державної фіскальної служби України подати звіт про виконання судового рішення задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Відповідно до частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Отже, за приписом вказаної норми покладення такого зобов`язання на суб`єкта владних повноважень є правом, а не обов`язком суду.
Вирішуючи питання щодо встановлення судового контролю, суд враховує надані позивачем докази, особливості покладених на суб`єкта владних повноважень обов`язків згідно з судовим рішенням та його можливості виконати ці обов`язки без достатніх зволікань.
У цій справі позивачем не обґрунтовано необхідності застосування заходу судового контролю, а у суду відсутні підстави вважати, що відповідач буде ухилятись від виконання судового рішення після набрання ним законної сили.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Технолайт-М" (пров. Спортивний, буд. 4В, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 42286864) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) та Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 43142831) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, №1299785/42286864 від 04 жовтня 2019 року, №1299790/42286864 від 04 жовтня 2019 року, №1299791/42286864 від 04 жовтня 2019 року та №1299783/42286864 від 04 жовтня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №4 від 19 серпня 2019 року, №5 від 20 серпня 2019 року, №6 від 21 серпня 2019 року та №7 від 22 серпня 2019 року, які подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Технолайт-М".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технолайт-М" (пров. Спортивний, буд. 4В, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 42286864) витрати зі сплати судового збору у сумі 8408,00 грн (вісім тисяч чотириста вісім гривень нуль копійок).
У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Технолайт-М" про встановлення судового контролю відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2020 |
Оприлюднено | 19.03.2020 |
Номер документу | 88297140 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні