Рішення
від 24.02.2020 по справі 210/3585/17
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 210/3585/17

Провадження № 2-а/210/5/20

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

"25" лютого 2020 р.

Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:

Головуючого судді Сільченко В. Є.

секретаря судового засідання Семко Н. А.

за участі:

представника позивача Крохмаль С.М., Терехов А.В., Ярошенко Ю.В.

представника відповідача Поліщук С.В.

представника третьої особи Симоненко О.В.

представника третьої особи Шевченко Д.С.

представника третьої особи Ремез К.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду а режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» до Виконавчого комітету Криворізької міської ради, треті особи Виконавчий комітет Покровської районної у місті ради, Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕАЛ ЕСТЕЙТ ДНЕПР-КРИЧЕР», приватний нотаріусДніпровського міськогонотаріального округуРайської ТетяниМаксимівни про визнання дій протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, суд,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні судді перебуває вищевказаний адміністративний позов, в обґрунтування якого позивачем зазначено, що 25 жовтня 2004 року Комунальним підприємством «Криворізьке бюро технічної інвентаризації» проведено реєстрацію права власності ВАТ «Укртелеком» на нерухоме майно, а саме нежитлову будівлю, будівлю опорно-підсилювальної станції літ.А-2, розташовану за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний, будинок 6а, про що свідчить витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно №5726556 від 06.12.2004 р., реєстраційний номер 8071214, номер запису 5034 в книзі 11Н-534.

16 лютого 2017 р ПАТ «Укртелеком» звернулося до Виконавчого комітету Криворізької міської ради із заявою про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності на нежитлову будівлю опорно-підсилювальної станції літ.А-2, розташовану за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний, будинок 6а.

Державний реєстратор Айдарова Є.В. винесла рішення про відмову у державній реєстрації прав №33940508 від 20.02.17 року.

Відповідно до інформаційної довідки № 82056468 від 09.03.2017 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного/ реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна під реєстраційним номером 8071214 зареєстровано: 25.10.2004 року право власності ПАТ «Укртелеком» на нежитлову будівлю, будівлю опорно-підсилювальної станції літ.А-2 за адресою:Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний, будинок 6а.

Рішенням виконавчого комітету Жовтневої районної ради м. Кривого Рогу Дніпропетровської області від 16.06.2004 року №222/2 з метою впорядкування нумерації житлових будинків, споруд та об`єктів на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішень Криворізької міської ради від 29.05.2002 №12 «Про обсяг і межі повноважень районних у місті рад та їх виконавчих органів» від 14.08.2002 №166 «Про правила забудови в м.Кривому Розі» та від 23.04.2003 №715 «Про внесення змін і доповнень у додаток рішення міської ради від 14.08.2002 №166 «Про правила забудови в м.Кривому Розі» виконкомом районної ради було вирішено присвоїти опорно-посилювальній станції ВАТ «Укртелеком» адресу: 5 мкр. Зарічний,6а та було зобов`язано заявника надати копію рішення до КП «Криворізьке бюро технічної інвентаризації».

При пошуку відомостей у Державному реєстрі прав державним реєстратором Айдаровою Є.В. було знайдено зареєстроване за іншим реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна 1000438612110 зареєстроване 10 серпня 2016 р. право приватної власності на будівлю аптеки, загальною площею 137,8 кв.м., адреса: Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний, будинок 6а, власником якого є Товариство з обмеженою відповідальністю «Реал Естейт Днепр-Кричер», код ЄДРПОУ 40096992.

У зв`язку з цим, державним реєстратором було зроблено висновок про відмову Публічному акціонерному товариству «Укртелеком» у державній реєстрації в Державному реєстрі прав його власності, що раніше вже було зареєстровано в Реєстрі прав власності на нерухоме майно у 2004 році.

Позивач не погоджується з таким висновком, оскільки його право власності підтверджено та зареєстровано раніше під зовсім іншим реєстраційним номером, у іншій реєстраційній книзі та є зовсім іншим об`єктом нерухомого майна, а не тим, що зареєстрований реєстратором у Державному реєстрі прав за реєстраційним номером 1000438612110.

У зв`язку з викладеним, позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Криворізької міської ради № 33940508 від 20 лютого 2017 р. про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень щодо державної реєстрації права власності форма власності: приватна на нежитлову будівлю, що розташована за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний, будинок 6а; зобов`язати Виконавчий комітет Криворізької міської ради провести в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державну реєстрацію права власності, форма власності: приватна на нежитлову будівлю, що розташована за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний будинок 6а за суб`єктом: Публічне акціонерне товариство «Укртелеком» (код ЄДРПОУ 21560766), яке вже було раніше зареєстровано.

В судовому засіданні відповідач Виконавчий комітетКриворізької міськоїради зпозовом непогодився,просив відмовити,оскількипозивачем не булодотримано вимогпри подачідокументів відповідних рішень стосовно адреси вищевказаної нежитлової будівлі; до ухвалення Рішення виконавчого комітету Жовтневої районної ради №222/2 від 16.06.2004 року, яким опорно-посилювальній станції було присвоєно поштову адресу «5мкр Зарічний, 6а», адреса «мікрорайон 5-й Зарічний, буд, 6а» вже була присвоєна будівлі аптеки; твердження Позивача щодо порушення Закону державним реєстратором Айдаровою Є.М. при винесенні рішення про відмову не відповідають дійсності.

Треті особи надали письмові та усні пояснення щодо відмови у позовних вимогах, зокрема, через пропуск строку на звернення до суду.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові матеріали справи, доходить до наступних висновків.

Так, письмовими матеріалами справи встановлено, що 25 жовтня 2004 року КП «Криворізьке бюро технічної інвентаризації» проведено реєстрацію права власності ВАТ «Укртелеком» на нерухоме майно, а саме нежитлову будівлю, будівлю опорно-підсилювальної станції літ. А-2, розташовану за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний, будинок 6а, про що свідчить витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно №5726556 від 06.12.2004 р., реєстраційний номер 8071214, номер запису 5034 в книзі 11Н-534 (а.с. 6, 7).

Право власності на нежитлову будівлю належить ПАТ «Укртелеком» на підставі Наказу Державного комітету зв`язку та інформатизації України № 155 від 27.12.1999 р., Наказу Державного комітету зв`язку України №183 від 09.08.2004 р., переліку нерухомого майна, переданого у статутний фонд ВАТ «Укртелеком», акту приймання-передавання від 09.08.2003 р. (а.с. 8, 9, 10-13).

20 лютого 2017 року державним реєстратором Айдаровою Євгенією Вікторівною прийнято рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №33940508, у зв`язку зі зверненням позивача із заявою про державну реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності на нежитлову будівлю опорно-підсилювальної станції літ.А-2, розташовану за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний, будинок 6а.

Підставою для відмови у державній реєстрації зазначено, що за вказаною адресою розташований інший ОНМ, право власності на який зареєстровано за іншою особою.

Відповідно до поданих документів: копії переліку нерухомого майна, переданого у статутний фонд ВАТ та копії акту приймання-передачі нерухомого майна, переданого до статутного фонду від 09.08.2003, адресою будівлі, що передається до статутного фонду ВАТ «Укртелеком» (правонаступником якого є ПАТ «УКРТЕЛЕКОМ») є: м. Кривий Ріг, м-н «Зарічний-5». Заяву ж про державну реєстрацію прав подано щодо нежитлової будівлі за адресою м. Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний, та витяг про державну реєстрацію прав щодо нежитлової будівлі за адресою: м.Кривий Ріг, мікрорайон 5-й Зарічний. Відповідно до даних словників Державного реєстру речових прав до словників внесені відомості про мікрорайон 5-й Зарічний.

Вказані суперечності не дають змоги внести відомості до Державного реєстру речових прав щодо адреси об`єкта нерухомого майна.

Так, підстави та порядок проведення державної реєстрації прав визначаються відповідно до Конституції України, Цивільного кодексу України (далі за текстом - ЦК України), Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (надалі - Закон України) та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (надалі - Порядок).

Відповідно до ст. 210 Цивільного кодексу України, правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації. Перелік органів, які здійснюють державну реєстрацію, порядок реєстрації, а також порядок ведення відповідних реєстрів встановлюються законом.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 3 Закону України, загальними засадами державної реєстрації прав є: 1) гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; 2) обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; 3) публічність державної реєстрації прав; 4) внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; 5) відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Пунктом 1 частини 4 статті 3 Закону України встановлено, що будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, можуть вчинятися, якщо речові права на таке майно зареєстровані згідно із вимогами цього Закону, крім випадків, коли речові права на нерухоме майно, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними згідно з частиною третьою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 28 цього Закону.

Повноваження органу державної реєстрації прав визначені статтею 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», до яких, в тому числі, належить проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Відповідно до частини 3 статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державний реєстратор встановлює відповідність заявлених, прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями. Також державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Частиною 2 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон України) передбачено, що перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015р. № 1127 "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 12 Порядку, розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстраторобов`язково використовуєвідомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено законодавством, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів.

Відповідно до пункту 20 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1141 (в редакції 16.11.2016р.), з метою проведення державної реєстрації виникнення права власності державний реєстратор вносить до запису про нерухоме майно відомості, зокрема, щодо адреси об`єкта нерухомого майна.

У відповідності до копії переліку нерухомого майна, переданого у статутний фонд ВАТ та копії акту приймання-передачі нерухомого майна, переданого до статутного фонду від 09.08.2003, адресою будівлі, що передається до статутного фонду ВАТ "Укртелеком" є м. Кривий Ріг, м-н «Зарічний-5», 6а (а.с. 10).

З метою забезпечення єдиного порядку внесення та пошуку інформації в Реєстрах, ведуться, зокрема, словник адміністративно-територіального устрою України, словник іменованих об`єктів, словник вулиць населених пунктів та вулиць іменованих об`єктів (далі словники), ведення яких регламентовано Порядком ведення словників Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 06.07.2012 №1014/5 (далі - Наказ).

Відповідно до даних словників Державного реєстру речових прав, до словників внесені відомості про мікрорайон 5-й Зарічний.

Відповідно до пункту 2.9 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28.07.2010 № 1692/5) (далі - Тимчасове положення), чинного на момент проведення реєстрації права власності на зазначений об`єкт КП ДОР «Криворізьке БТІ» 31.03.2012, документи, що встановлюють виникнення, перехід, припинення права власності та інших речових прав на об`єкти, права щодо яких підлягають державній реєстрації, та подаються для проведення такої реєстрації, повинні відповідати вимогам, встановленим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до пункту 2.9 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28.07.2010 № 1692/5) (далі - Тимчасове положення), чинного на момент проведення реєстрації права власності на зазначений об`єкт КП ДОР «Криворізьке БТІ» 31.03.2012, документи, що встановлюють виникнення, перехід, припинення права власності та інших речових прав на об`єкти, права щодо яких підлягають державній реєстрації, та подаються для проведення такої реєстрації, повинні відповідати вимогам, встановленим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з підпунктом 3.1. Тимчасового положення, реєстратор БТІ встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на об`єкти, права щодо яких підлягають державній реєстрації, зокрема: відповідність відомостей про об`єкт, права щодо якого підлягають державній реєстрації, наявним у Реєстрі прав та поданим документам.

Згідно з підпунктом 2.2.1 Порядку ведення Реєстру прав власності на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28.07.2010 № 1692/5) (далі - Порядок ведення РПВН), адреса об`єкта, права щодо якого підлягають державній реєстрації, складається з: назви регіону (Автономна Республіка Крим, область, міста Київ та Севастополь); назви району (для міст районного значення та селищ міського типу); назви населеного пункту; адреси в межах населеного пункту.

Рішенням Криворізької міської ради від 13.11.2003 №1181 «Про впорядкування назв мікрорайонів, майданів, площ, проспектів, бульварів, вулиць, провулків міста» було затверджено перелік назв мікрорайонів, майданів, площ, проспектів, бульварів, вулиць, провулків міста. Відповідно до додатку до зазначеного рішення «Перелік мікрорайонів, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць та провулків міста Кривого Рогу (Жовтневий район)», мікрорайон, де розташований зазначений об`єкт нерухомого майна, мав назву «5-Зарічний». Відповідно до пункту 3 зазначеного рішення, управлінням, відділам виконкому міської ради, виконкомам районних у місті рад, підприємствам, організаціям, установам усіх форм власності, правоохоронним органам, судам, місцевим органам виконавчої влади, військовим комісаріатам міста та іншим органам у своїй діяльності слід дотримуватись затвердженого переліку. Аналогічні відомості щодо назви вулиці та аналогічні приписи щодо необхідності керуватися ним містяться у рішенні Криворізької міської ради від 24.12.2008 №2920 «Про впорядкування назв мікрорайонів, майданів, площ, проспектів, бульварів, вулиць, провулків міста».

Таким чином, як на момент складання Акту та Переліку (2004 рік), так і на момент проведення реєстрації КП ДОР «Криворізьке БТІ» (2004, 2012 роки) не було дотримано вимог зазначених рішень стосовно адреси вищевказаної нежитлової будівлі.

Тобто, на момент проведення реєстрації КП ДОР «Криворізьке БТІ» 06.12.2004, 31.03.2012, реєстраторами БТІ не було звернуто увагу на помилки, наявні в Переліку та Акті, в яких адреса зазначена як «м-н Зарічний -5» та внесено запис до Реєстру прав власності запис, в якому зазначено «мікрорайон 5-й Зарічний», тобто самовільно ототожнено зазначені назви.

Згідно з пунктом 1 частини 3 статті 10 Закону, державний реєстратор: встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах.

Таким чином, під час розгляду заяви про державну реєстрацію права власності на вищезазначений ОНМ, державним реєстратором було встановлено суперечності між записом Реєстру прав власності та поданими документами стосовно адреси нежитлової будівлі, що унеможливлювало проведення державної реєстрації.

Крім того, відповідно до п. 10 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1141, під час розгляду заяви (запиту) державний реєстратор здійснює пошук у Державному реєстрі прав відомостей про: нерухоме майно; право власності та суб`єкта цього права; інші речові права та суб`єкта цих прав; іпотеку та суб`єкта цього права; обтяження прав на нерухоме майно та суб`єкта цих прав.

Так, згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майна (які відображені в наданій Позивачем інформаційній довідці №82056468 від 09.03.2017 року), за вказаною адресою розташований інший ОНМ (будівля аптеки), право власності на який зареєстровано за іншою особою, зокрема, на підставі договору дарування аптеки, серія номер 4149, виданого 20.11.2000 року, видавник: приватний нотаріус Криворізького міського нотаріального округу Панченко А.А. (а.с. 14-15, 220 т.1).

Тобто, до ухвалення Рішення виконавчого комітету Жовтневої районної ради №222/2 від 16.06.2004 року, яким опорно-посилювальній станції було присвоєно поштову адресу «5мкр Зарічний, 6а», адреса «мікрорайон 5-й Зарічний, буд, 6а» вже була присвоєна будівлі аптеки.

Таким чином, на момент проведення реєстрації КII ДОР «Криворізьке БТІ» 06.12.2004 року, а потім і 31.03.2012 року, реєстраторами БТІ не було звернуто увагу на відомості архівної справи щодо будівлі аптеки, розташованої за вищевказаною адресою, та помилково проведено державну реєстрацію прав на інший об`єкт за тією ж адресою, що було порушенням вимог підпункту 3.1, Тимчасового положення.

Встановивши підстави, вказані в частині 1 статті 24 Закону, державний реєстратор не може приймати рішення про зупинення розгляду заяви, як вважає Позивач, а повинен зазначити вичерпний перелік обставин, що унеможливлюють проведення державної реєстрації прав саме в рішенні про відмову.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Частиною першою статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 КАС України).

Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, суд доходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги, зважаючи на вищезазначене, не підлягають до задоволення.

При цьому, слід зазначити, що при проведенні державної реєстрації прав та їх обтяжень державний реєстратор відповідно до встановленого Законом № 1952-IVпорядку, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації приймає на власний адміністративний розсуд, тобто має певні дискреційні повноваження.

Як випливає зі змісту Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями розуміються повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим з даних обставин.

Суд не може підміняти собою чи перебирати на себе функції суб`єктів владних повноважень у сфері адміністративного управління. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в захисті прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.

За таких обставин, суд доходить до висновку, що обраний позивачем спосіб захисту не відповідає нормам чинного законодавства за виходить за межі компетенції суду.

Крім того,суд доходитьдо висновку,що заяватретьої особиприватного нотаріусаДніпровського міськогонотаріального округуРайської ТетяниМаксимівни про застосування строків позовної давності не підлягає задоволенню з огляду на те, що позов подано шляхом надіслання його засобами поштового зв`язку 16.08.2017 року, що не виходить за межі шестимісячного строку.

За таких обставин, зважаючи на вищевикладені обставини, суд доходить до обґрунтованого висновку, що надані суду докази, усні пояснення учасників по справі не містять жодних обґрунтованих підстав для задоволення даного адміністративного позову, у зв`язку з чим в його задоволенні слід відмовити.

Враховуючи вищевикладенета керуючисьст.ст.8-11,73,74,77,90,139,229,241-246Кодексу адміністративногосудочинства України,суд,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» до Виконавчого комітету Криворізької міської ради, треті особи Виконавчий комітет Покровської районної у місті ради, Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕАЛ ЕСТЕЙТ ДНЕПР-КРИЧЕР», приватний нотаріусДніпровського міськогонотаріального округуРайської ТетяниМаксимівни провизнання дійпротиправними таскасування рішення,зобов`язаннявчинити певнідії відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текстрішення судускладено тапідписано суддею06березня 2020року.

Суддя: В. Є. Сільченко

СудДзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення24.02.2020
Оприлюднено12.09.2022
Номер документу88325578
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —210/3585/17

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Сільченко В. Є.

Рішення від 25.02.2020

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Сільченко В. Є.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Сільченко В. Є.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Сільченко В. Є.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Сільченко В. Є.

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Сільченко В. Є.

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Скотар Р. Є.

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Скотар Р. Є.

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Скотар Р. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні