Рішення
від 18.03.2020 по справі 580/3940/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2020 року справа № 580/3940/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Ладижинської сільської ради про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання прийняти рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовною заявою до Ладижинської сільської ради, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення №7-13/VІІ від 06.08.2019 «Про затвердження переліку земельних ділянок комунальної власності Ладижинської сільської ради, право оренди на які виставляються на торги окремими лотами» , в частині, що стосується земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 7124383200:03:000:3396 в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту;

- визнати протиправним та скасувати рішення №9-24/VІІ від 14.11.2019 «Про розгляд заяв громадян, затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу у власність» , в частині, що стосується земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 7124383200:03:000:3396 в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту;

- зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву від 22.07.2019 і у відповідності та в межах чинного законодавства прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 7124383200:00:000:3396 в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №23-2/14-19-СГ від 10.01.2019 йому був наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту. В подальшому на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України №60-р від 31.01.2018 «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальні власність об`єднаних територіальних громад» Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області передало всі землі сільськогосподарського призначення в розпорядження Ладижинської сільської ради, в т.ч. в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області. Позивач звернувся до відповідача із заявою від 22.07.2019 про затвердження та прийняття рішення про надання йому у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту, кадастровий номер 7124383200:03:000:3396, до заяви додав проект землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки та позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації. Відповідач листом №14-9/209 від 19.08.2019 повідомив позивача, що на 7-й сесії сільської ради 06.08.2019 звернення позивача щодо затвердження проекту землеустрою та передачі у власність земельної ділянки розглядалось, але не було прийнято рішення у зв`язку з утриманням більшості депутатів при голосуванні. 09.09.2019 позивач звернувся до відповідача із заявою про повторний розгляд про передачу йому у власність спірної земельної ділянки. Проте відповідач листом №02-29/3 від 22.11.2019 повідомив про прийняте рішення №9-24/VІІ від 14.11.2019 щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою з посиланням на раніше прийняте рішення сільської ради №7-13/VІІ від 06.08.2019 про затвердження переліку земельних ділянок, які виставляються на торги. Позивач вважає вказане рішення протиправним та таким, що порушує його право на одержання безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності.

Відповідач проти позову заперечив. 28.12.2019 надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що Ладижинська сільська рада не є правонаступником Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області тому його наказ №23-2/14-19-СГ від 10.01.2019 про надання позивачу дозволу ро розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в адмінмежах Затишанської сільської ради не є обов`язковим для виконання відповідачем. Також вказаний наказ прийнято з порушенням розпорядження Кабінету Міністрів України №60-р від 21.01.2018 та наказу Державного агентства земельних ресурсів України №328 від 15.10.2014, оскільки питання виділення для позивача 2,0 га земель не було погоджено з Ладижинською сільською радою, та відповідні запити від Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області до відповідача не надходили.

23.07.2018 за номером 32586465 за відповідачем зареєстровано право комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 7124383200:03:000:3396 площею 2,0 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Таким чином з 23.07.2019 відповідач став власником вказаної земельної ділянки.

На сесії Ладижинської сільської ради 06.08.2019 було розглянуто заяву позивача щодо затвердження проекту землеустрою та передачі йому у власність земельної ділянки з кадастровим номером 7124383200:03:000:3396 площею 2,0000 га, але рішення про задоволення вказаної заяви не прийнято, оскільки більшість депутатів проголосувала утримався . Вказані дії відповідача є законними, оскільки депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов`язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат має право ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях ради, а також на засіданнях постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.

При прийнятті рішення №7-13/VІІ від 06.08.2019 Про затвердження переліку земельних ділянок комунальної власності Ладижинської сільської ради, право оренди на які виставляються на торги окремими лотами відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, визначений Земельним кодексом України, оскільки земельна ділянка з кадастровим номером 7124383200:03:000:3396 площею 2,0000 га перебуває у комунальній власності Ладижинської сільської ради, добір земельних ділянок здійснено з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також інвестиційної привабливості.

Також норми статті 118 Земельного кодексу України не містять переліку підстав щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою та передачі у власність земельної ділянки, як вказує позивач. Наявність не затверджений проект землеустрою жодним законодавчим актом не віднесено до підстав, які забороняють включати земельну ділянку до переліку ділянок, які виставляються на торги.

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру від 22.10.2019 НВ-7112479452019 земельна ділянка з кадастровим номером №7124383200:03:000:3396 площею 2,0000 га для ведення фермерського господарства сформована 29.08.2017 на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, а не за проектом землеустрою, як вказує позивач.

Земельна ділянка з кадастровим №7124383200:03:000:3396 площею 2,0000 га не належить позивачу ні на праві власності, ні на праві користування. Надання дозволу на розробку проекту землеустрою не посвідчує право власності та не може бути підставою для відмови у реалізації своїх прав на земельну ділянку іншими особами: сільською радою при розпорядженні земельною ділянкою комунальної власності; іншими громадянами України та юридичними особами - не отримання земельної ділянки у власність чи користування відповідно до закону. Отримання позитивного дозволу на розробку проекту землеустрою з приводу відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність або користування (оренду). Тому у відповідача немає підстав вважати пріоритетність позивача у наданні йому у власність земельної ділянки лише на підставі того, що йому було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. З вказаних підстав просив у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 16.12.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 16.12.2019 забезпечено позов за заявою позивача шляхом зупинення дії рішення Ладижинської сільської ради №7-13/V11 від 06.08.2019 Про затвердження земельних ділянок комунальної власності Ладижинської сільської ради, право оренди на які виставляються на торги окремими лотами в частині, що стосується земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий №7124383200:03:000:3396 в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту; заборонено ТОВ Геодезично-кадастрове бюро оцінки та аукціонів здійснювати продаж прав оренди за лотом №43106 аукціону №22092, розміщеному на офіційному Інтернет-порталі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, на земельну ділянку площею 2,0000 га, кадастровий №7124383200:03:000:3396 в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту на земельних торгах.

Ухвалою суду від 27.01.2020 позивачу запропоновано надати через канцелярію суду засвідчені особистим підписом копії проекту землеустрою та висновку державної експертизи, доданих до заяви від 22.07.2019.

Ухвалою суду від 10.02.2020 повторно запропоновано позивачу надати через канцелярію суду засвідчені особистим підписом копії проекту землеустрою та висновку державної експертизи, доданих до заяви від 22.07.2019.

Ухвалою суду від 17.02.2020 закрито підготовче провадження. Справу призначено до розгляду по суті в порядку письмового провадження.

Дослідивши доводи учасників справи, викладені у заявах по суті, подані письмові докази, суд встановив таке.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №23-2/14-19-СГ від 10.01.2019 ОСОБА_1 (позивач у справі) надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої в адміністративних межах Затишанської сільської ради Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства.

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер 175461091 від 29.07.2019 земельна ділянка, площею 2,0000 га, кадастровий номер 7124383200:03:000:3396 в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області, цільове призначення - для ведення фермерського господарства на підставі рішення Ладижинської сільської ради №6-21/VІІ від 27.06.2019 перейшла з державної у комунальну власність.

22.07.2019 позивач звернувся до Ладижинської сільської ради (відповідач у справі) із заявою, в якій просив затвердити проект землеустрою та передати у власність земельну ділянку площею 2,000 га в адміністративних межах Затишанської сільської ради.

Відповідач листом №14-9/209 від 19.08.2019 повідомив позивача, що його звернення про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки було розглянуто на позачерговій 7-й сесії, яка відбулась 06.08.2019. Рішення стосовно затвердження проекту землеустрою та передачі позивачу у приватну власність земельної ділянки площею 2,0000 га в адміністративних межах Затишанської сільської ради не прийнято, оскільки при розгляді проекту рішення більшість депутатів Ладижинської сільської ради утримались.

Рішенням відповідача №7-13/VІІ від 06.08.2019 затверджено перелік земельних ділянок комунальної власності Ладижинської сільської ради, права оренди на які виставляють на земельні торги окремими лотами, згідно додатку 1. Згідно пункту 4 додатку 1 до вказаного рішення до переліку земельних ділянок комунальної власності, права оренди на які виставляються окремими лотами включено земельну ділянку з кадастровим номером 7124383200:03:000:3396, площею 2,0000 га, розташовану у с. Затишок Уманського району Черкаської області, за межами населеного пункту.

В подальшому позивач 09.09.2019 звернувся до відповідача із зверненням, в якому просив повторно винести на розгляд його клопотання про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7124383200:03:000:3396 в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області.

Пунктом 1 рішення Ладижинської сільської ради №9-24/VІІ від 14.11.2019 позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі у власність земельної ділянки з кадастровим номером 7124383200:03:000:3396, площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: Черкаська область, Уманський район, с. Затишок, за межами населеного пункту на підставі пункту 3 статті 136 Земельного кодексу України.

Вважаючи оскаржуване рішення №7-13/VІІ від 06.08.2019 та №9-24/VІІ від 14.11.2019 протиправними, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України та Земельним кодексом України.

Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно частини 2 статті 22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

Частиною 1 статті 64 Конституції України визначено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Згідно частини 1 статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності.

Згідно пункту а частини 3 статті 22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Згідно частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно частини 2 статті 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Пунктом в частини 3 статті 116 Земельного кодексу України визначено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Згідно пункту б частини 1 статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно частини 7 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

При цьому, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у користування.

Аналогічна правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду України від 13 грудня 2016 року в справі № 815/5987/14 та Верховного Суду від 27 лютого 2018 року в справі №545/808/17.

Ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України передбачає, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

В свою чергу, згідно ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України).

Судом встановлено, що дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої в межах Затишанської сільської ради Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту надало Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області згідно з наказом №23-2/14-19-19СГ, яке на той час здійснювало розпорядження землями державної власності.

Разом з цим, як вбачається з Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 29.07.2019, у подальшому згідно з наказом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність №23/1871/14-19-СГ від 18.06.2019, рішенням Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області №6-21/V11 від 27.06.2019 та акта приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 18.06.2019 земельна ділянка кадастровий номер 7124383200:03:000:3396 площею 2 га для ведення фермерського господарства була передана в комунальну власність Ладижинської сільської ради.

Отже з 23.07.2019, тобто з дати реєстрації права комунальної власності на вказану земельну ділянку повноваження щодо передачі земельної ділянки у власність позивача відносяться до повноважень Ладижинської сільської ради.

Відмовляючи у затвердженні проекту землеустрою та наданні земельної ділянки у власність позивача, Ладижинська сільська рада послалась на п. 3 ст. 136 Земельного кодексу України, який передбачає, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Судом встановлено, що рішенням відповідача №7-13/VІІ від 06.08.2019 затверджено перелік земельних ділянок комунальної власності Ладижинської сільської ради, права оренди на які виставляють на земельні торги окремими лотами, згідно додатку 1. Згідно пункту 4 додатку 1 до вказаного рішення до переліку земельних ділянок комунальної власності, права оренди на які виставляються окремими лотами, включено земельну ділянку з кадастровим №7124383200:03:000:3396, площею 2,0000 га, розташовану у с. Затишок Уманського району Черкаської області, за межами населеного пункту, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства.

Згідно ч. 1 ст. 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Разом з цим, ч. 3 вказаної статті передбачає, що земельні торги не проводяться при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам у випадках, передбачених статтями 34, 36 та 121 цього Кодексу, а також передачі земель загального користування садівницькому товариству та дачному кооперативу. Земельні торги не проводяться при безоплатній передачі земельних ділянок особам, статус учасника бойових дій яким надано відповідно до пунктів 19 - 21 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

В свою чергу п. б) ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України передбачає, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Отже за змістом вказаних норм законодавець при вирішенні питання щодо порядку передачі земельних ділянок у власність надав перевагу громадянам України на реалізацію належного їм права на отримання земельної ділянки у власність на умовах безоплатної передачі.

Судом встановлено, що позивач, реалізовуючи своє право на безоплатну передачу у власність земельної ділянки, отримав дозвіл на розроблення проекту землеустрою та 22.07.2019 звернувся до Ладижинської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу йому у приватну власність безоплатно, як учаснику АТО, спірної земельної ділянки. Вказана заява була розглянута на позачерговій 7-й сесії Ладижинської сільської ради 06.08.2019 і рішення по ній не було прийнято.

Натомість Ладижинська сільська рада прийняла рішення №7-13/VІІ від 06.08.2019, яким затвердила перелік земельних ділянок комунальної власності, права оренди на які виставляють на земельні торги окремими лотами, включивши до переліку спірну земельну ділянку.

Беручи до уваги вищезазначене, суд дійшов висновку, що відповідач, достеменно знаючи про наявність у позивача права на безоплатне одержання спірної земельної ділянки, прийнявши рішення №7-13/VІІ від 06.08.2019, порушив ч. 3 ст. 134 Земельного кодексу України.

Отже рішення Ладижинської сільської ради №7-13/VІІ від 06.08.2019 в частині включення до переліку земельних ділянок комунальної власності Ладижинської сільської ради, права оренди на які виставляються на земельні торги окремими лотами, є протиправним та підлягає скасуванню.

У зв`язку з цим рішення Ладижинської сільської ради від 14.11.2019 №9-24/V11 про відмову позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий №№7124383200:03:000:3396 та передачі у власність також є протиправним та підлягає скасуванню.

Отже, позовні вимоги в цій частині підлягають до задоволення.

Щодо зобов`язання Ладижинської сільської ради повторно розглянути заяву від 22.07.2019 і у відповідності та в межах чинного законодавства прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки суд зазначає, що згідно ч. 8 ст. 118 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 1 цього Кодексу.

Згідно частини 6 статті 186 1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Відповідно до вказаних приписів вирішення питання про наявність чи відсутність підстав для затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність відноситься до компетенції Ладижинської сільської ради.

Натомість згідно ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що відмова позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий №№7124383200:03:000:3396 та передачі у власність здійснена лише з підстави передачі земельної ділянки для продажу на торгах, однак наявність підстав, передбачених ч. 8 ст. 118 Земельного кодексу України відповідачем не перевірялась.

За вказаних обставин позовна вимога підлягає задоволенню лише в частині зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача від 22.07.2019.

Згідно частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню в частині позовних вимог.

Позивач звільнений від сплати судових витрат відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір , тому розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області №7-13/VІІ від 06.08.2019 «Про затвердження переліку земельних ділянок комунальної власності Ладижинської сільської ради, право оренди на які виставляються на торги окремими лотами» , в частині включення земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 7124383200:03:000:3396 в адміністративних межах села Затишок Уманського району Черкаської області за межами населеного пункту до Переліку земельних ділянок комунальної власності Ладижинської сільської ради, права оренди на які виставляються на земельні торги окремими лотами (Додаток 1 до рішення сесії сільської ради від 06.08.2019 року №7-13/V11).

Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області №9-24/VІІ від 14.11.2019 «Про розгляд заяв громадян, затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу у власність» про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 7124383200:03:000:3396 та передачі даної земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Черкаська область, Уманський район, село АДРЕСА_1 , за межами населеного пункту.

Зобов`язати Ладижинську сільську раду Уманського району Черкаської області (вул. Шкільна, буд. 2, с. Ладижинка, Уманський район, Черкаська область, 20382, код ЄДРПОУ 26261436) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) від 22 липня 2019 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 7124383200:03:000:3396 та передачі земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Черкаська область, Уманський район, село АДРЕСА_1 , за межами населеного пункту.

В решті позовних вимоги відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Головуючий суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2020
Оприлюднено23.03.2020
Номер документу88333992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/3940/19

Постанова від 23.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 18.03.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні