Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
23 березня 2020 р. Справа №200/6767/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кочанова П.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 200/6767/19-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНЗА» до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 10 липня 2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНЗА (вул. Італійська, буд. 9, офіс 12, м. Маріуполь, Донецька область, 87515, Код ЄДРПОУ 40004592) до Головного управління ДФС у Донецькій області (вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114, м. Маріуполь, Донецька область, 87526, код ЄДРПОУ 39406028) - задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДФС у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНЗА до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, оформлене протоколом від 28.09.2018 №164. Зобов`язано Головне управління ДФС у Донецькій області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАНЗА (код ЄДРПОУ 40004592) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області (вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114, м. Маріуполь, Донецька область, 87526, код ЄДРПОУ 39406028) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНЗА (вул. Італійська, буд. 9, офіс 12, м. Маріуполь, Донецька область, 87515, Код ЄДРПОУ 40004592) судові витраті по сплаті судового збору у розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.
Судом, 28.10.2019 року видані виконавчі листи по справі, в яких визначено боржника: Головне управління ДФС у Донецькій області (вул. 130-ї Таганрозької дивізії, буд. 114, м. Маріуполь, Донецька область, 87526, код ЄДРПОУ 39406028).
Постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області від 12.11.2019 року відкрито виконавче провадження 60584223 з примусового виконання виконавчого листа №200/6767/19-а про зобов`язання Головне управління ДФС у Донецькій області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАНЗА» (код ЄДРПОУ 40004592) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Заявник, Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків), 12 березня 2020 року звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 200/6767/19-а, у якій просить суд замінити боржника у виконавчому провадженні АСВП № 60584223 від 12.11.2019, відкритому за виконавчим листом № 200/6767/19-а від 28.10.2019, виданого Донецьким окружним адміністративним судом, про зобов`язання Головного управління ДФС у Донецькій області виключити ТОВ ТРАНЗА (код ЄДРПОУ 40004592) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризикованості, з Головного управління ДФС у Донецькій області (м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114) на Головне управління ДПС у Донецькій області (м. Маріуполь, вул. Італійська, 59).
Представники сторін у судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
Відповідно до вимог частини 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи.
Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Розглянувши дану заяву та оцінивши подані докази, суд доходить висновку про її задоволення, з огляду на наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 року (далі - Закон №1404-VIII), який набрав чинності 05.10.2016 року, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частиною 5 статті 15 Закону №1404-VIII передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Дана правова норма повністю кореспондується з частиною 1 статті 379 КАС України, якою визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Відповідно до положень частини другої зазначеної статті суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до частини 4 статті 379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України №1200 від 18.12.2018 року утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Постановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України №682-р від 21.08.2019 року Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ №227 від 06.03.2019 року Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушення під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Кабінет Міністрів України постановою №537 від 19.06.2019 року Про утворення територіальних органів Державної податкової служби вирішив: утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2; встановити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.
Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1), визначено Головне управління ДПС у Донецькій області (далі - ГУ ДПС у Донецькій області).
Згідно із додатком 2 Головне управління ДФС у Донецькій області (далі - ГУ ДФС у Донецькій області) реорганізуються шляхом приєднання до ГУ ДПС у Донецькій області.
07 серпня 2019 року (згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/ua/ freesearch) юридична особа - Головне управління ДФС у Донецькій області перебуває у стані припинення.
Згідно з вимогами пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, у разі злиття органів державної влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття.
Таким чином, Головне управління ДПС у Донецькій області є правонаступником всіх майнових прав та обов`язків Головного управління ДФС у Донецькій області.
Отже, суд доходить висновку про необхідність заміни сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 200/6767/19-а.
Право на виконання рішень, винесених судом, є невід`ємною частиною права на суд . Ефективний захист сторони у справі, а отже і відновлення справедливості, передбачає зобов`язання адміністративних органів виконувати рішення (Case of Hornsby v. Greece). У іншому випадку, положення статті 6 §1 будуть позбавлені ефекту корисної дії ( Бурдов проти Росії ).
Керуючись статтями 243, 248, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 200/6767/19-а - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні АСВП № 60584223 від 12.11.2019, відкритому за виконавчим листом № 200/6767/19-а від 28.10.2019, виданого Донецьким окружним адміністративним судом, про зобов`язання Головного управління ДФС у Донецькій області виключити ТОВ ТРАНЗА (код ЄДРВОУ 40004592) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризикованості, з Головного управління ДФС у Донецькій області (м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114, ЄДРОПУ 39406028) на Головне управління ДПС у Донецькій області (м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, ЄДРПОУ 43142826).
Ухвала постановлена в нарадчій кімнаті в порядку письмового провадження та підписана 23 березня 2020 року.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено Кодексом адміністративного судочинства України.
Ухвала суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (підписання) в порядку, визначеному статтею 297 КАС України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Донецький окружний адміністративний суд.
Суддя П.В. Кочанова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2020 |
Оприлюднено | 25.03.2020 |
Номер документу | 88377108 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кочанова П.В.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні