Рішення
від 24.01.2020 по справі 160/11682/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2020 року Справа № 160/11682/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тулянцевої І.В. розглянувши у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ :

21 листопада 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в якій позивач просить:

- скасувати постанову №706/1252/16-2/13-П від 28.08.2019 року, якою Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосувало до Товариства з обмеженою відповідальністю МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ штрафну санкцію у розмірі 3 400,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем винесено у відношенні позивача Постанову 706/1252/16-2/13-П від 28.08.2019 року виходячи і того, що на думку відповідача, позивачем не надано звітні дані за ІІ квартал 2019 року. ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ своєчасно, а саме: 23.07.2019 року подано до Нацкомфінпослуг фінансову звітність за ІІ квартал 2019 року, з обов`язковим накладенням електронного цифрового підпису уповноваженої особи на ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ , у зв`язку із чим, застосування штрафних санкцій з боку відповідача є протиправним.

Ухвалою суду від 26.11.2019 року відкрито провадження по справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

08 січня 2020 року від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого Нацкомфінпослуг вважає викладені доводи позивача необґрунтованими та такими, що не спростовують підстави винесення оскаржуваної постанови, з огляду на наступне.

З наданого скріншоту зробленого з Комплексної інформаційної системи Нацкомфінпослуг вбачається, що подана 23.07.2019 звітність не була прийнята, оскільки не була підписана електронним підписом головного бухгалтера ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ , що є порушенням вимог п.1 Розділу 5 Порядку надання звітності.

В складі звітних даних за II квартал 2019 року поданих 23.07.2019 року в електронній формі до Нацкомфінпослуг, було надано наказ ТОВ Фондовий консалтинг від 10.07.2019 № 04-ОК "Про прийняття ОСОБА_1 на посаду головного бухгалтера ТОВ Фондовий консалтинг з 11.07.2019 року , який не підтверджує повноваження Грушевської ОСОБА_2 підписувати звітні дані ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ . Неподання звітності у визначені Порядком надання звітності строки свідчить про вчинення ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ правопорушення, що стало підставою для складання Акту про правопорушення на ринку фінансових послуг від 07.08.2019 № 1252/16-2/13.

Разом з тим, ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ 09.08.2019 після спливу термінів, було подано звітні дані за II квартал 2019 року в електронній формі до Нацкомфінпослуг, з накладеним кваліфікованим електронним підписом Анпілогової В .М., керівника ТОВ Фондовий консалтинг , що підтверджує факт неподання звітності у термін встановлений законодавством.

Сторони у судове засідання 13 січня 2020 року не прибули, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею (частина 1статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України).

Згідно з пунктом 1 частини 3 статті 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 205 КАС України, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами.

Згідно ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи, або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.12.2008 року (номер запису 1 224 102 0000 045113).

Позивач, як платник податків перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.

Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ є: Код КВЕД 64.19 Інші види грошового посередництва; Код КВЕД 64.91 Фінансовий лізинг; Код КВЕД 64.92 Інші види кредитування; Код КВЕД 64.99 Надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), н. в. і. у. (основний).

Судом встановлено, що 28.08.2019 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на підставі акту перевірки ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ від 07.08.2019 року № 1252/16-2/13 було винесено постанову №706/1252/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг якою до ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ застосовано штраф у розмірі 3400,00 грн.

У вказаній постанові зазначено, що позивачем не надано звітні дані за ІІ квартал 2019 року, що свідчить про порушення ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ вимог чинного законодавства, а саме: пп. 1 п. 2. пп.2 п. 4 розділу II Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослут або Нацкомфінпослуг можливість надати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 №3840, затвердженим в Міністерстві юстиції України 24.10.201 7 року за №1294/31162 (далі- Порядок), в частині неподання звітних даних за II квартал 2019 року до Нацкомфінпослуг.

Не погодившись з постановою 10 вересня 2019 року ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ направило скаргу до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, щодо скасування постанови № 706/1252/16-2/13-П від 28.08.2019 року.

Розпорядженням від 03.10.2019 року № 1956 скаргу позивача залишено без задоволення, а постанову № 706/1252/16-2/13-П від 28.08.2019 року про застосування штрафних санкцій залишено без змін.

Вважаючи рішення про застосування штрафних санкцій протиправним, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

У відповідності до частини першої статті 3 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , відносини, що виникають у зв`язку з функціонуванням фінансових ринків та наданням фінансових послуг споживачам, регулюються Конституцією України, цим Законом, іншими законами України з питань регулювання ринків фінансових послуг, а також прийнятими згідно з цими законами нормативно-правовими актами.

Указом Президента України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" за №1070/2011 від 23.11.2011 р., на виконання Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Згідно пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.

Основним завданням Нацкомфінпослуг є здійснення, в межах своїх повноважень, державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотримання законодавства у відповідній сфері, а також захист прав споживачів фінансових послуг шляхом застосування у межах свої повноважень заходів впливу з метою запобігання і припинення порушень законодавства на ринку фінансових послуг.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідно до ч. 1. ст. 11 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що підприємства зобов`язані складати фінансову звітність на підставі даних бухгалтерського обліку.

Фінансова звітність підписується керівником (власником) підприємства або уповноваженою особою у визначеному законодавством порядку та бухгалтером або особою, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства. У разі якщо бухгалтерський облік підприємства ведеться підприємством, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, фінансову звітність підписують керівник підприємства або уповноважена особа, а також керівник підприємства, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, або уповноважена ним особа. При цьому відповідальність підприємства, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, визначається законом та договором про надання бухгалтерськихпослуг.

Порядок надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 №3840. зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за №1294/31162 (далі - Порядок надання звітності).

Відповідно до пп.1 п. 2, пп. 2 п. 4 розділу II Порядку, фінансові компанії (крім фінансових компаній - управителів та фінансових компаній - адміністраторів), фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності:

1) квартальна;

2) річна.

Звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни:

1) за місяць - до 25 числа включно місяця, наступного за звітним;

2) квартальну та річну - у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419.

Згідно п. 5. Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 Про затвердження Порядку подання фінансової звітності , проміжна фінансова звітність (І квартал, перше півріччя, дев`ять місяців), крім консолідованої, подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2 (крім органів Казначейства), не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Аналогічні повноваження Нацкомфінпослуг визначені також частиною першою статті 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання у сфері фінансових послуг , якою передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що позивачем до Комплексної інформаційної системи Нацкомфінпослуг 23.07.2019 року подано фінансову звітність за ІІ квартал 2019 року.

З пояснень сторін викладених у позовній заяві та відзиві на позовну заяву, а також наданого позивачем скріншоту зробленого з Комплексної інформаційної системи Нацкомфінпослуг вбачається, що подана 23.07.2019 звітність не була прийнята, оскільки не була підписана електронним підписом головного бухгалтера ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ , що на думку відповідача є порушенням вимог п.1 Розділу 5 Порядку надання звітності.

Матеріалами справи підтверджено, що бухгалтерський облік ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ згідно договору про надання бухгалтерських послуг №03/5-БО від 05.05.2015 року здійснює ТОВ Фондовий консалтинг .

Сторонами не заперечується факт того, що на підпис бухгалтера на звітності ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ за ІІ квартал 2019 року накладено ЕЦП головного бухгалтера ТОВ Фондовий консалтинг Грушевської Н.О., яка згідно наказу №04-ОК від 10.07.2019 року прийнята на посаду головного бухгалтера.

При цьому, матеріалами справи підтверджено, що наказом ТОВ Фондовий консалтинг №03/5-БО від 10.07.2019 року ОСОБА_1 призначена особою відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ (ідентифікаційний код 42075864) з правом підпису фінансової звітності.

Таким чином, судом встановлено своєчасне подання позивачем фінансової звітності за ІІ квартал 2019 року, відтак відповідач протиправно застосував штрафні санкції за її несвоєчасне подання.

Посилання відповідача, щодо подана звітність не була прийнята, оскільки не була підписана електронним підписом головного бухгалтера ТОВ МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ , є не обґрунтованим, оскільки позивачем укладено з ТОВ Фондовий консалтинг договір про надання бухгалтерських послуг № 03/5-БО, у відповідності до якого саме ТОВ Фондовий консалтинг здійснює ведення бухгалтерського обліку позивача за плату. У свою чергу ТОВ Фондовий консалтинг уповноважило свого працівника ОСОБА_1 відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності позивача.

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи відповідачем не доведено правомірність винесення оскаржуваної постанови, у зв`язку із чим, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат слід здійснити у відповідності до положень ч. 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 194, 205, 242-246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ (пр. Д. Яворницького, буд. 22, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 36295902) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, буд. 3, м. Київ 1, 01001, код ЄДРПОУ 38062828) про скасування постанови - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №706/1252/16-2/13-П від 28.08.2019.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МЕНЕДЖМЕНТ ІНВЕСТИЦІЙ (пр. Д. Яворницького, буд. 22, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 36295902) за рахунок бюджетних асигнувань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, буд. 3, м. Київ 1, 01001, код ЄДРПОУ 38062828) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 1921 грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2020
Оприлюднено24.03.2020
Номер документу88377449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/11682/19

Постанова від 29.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 24.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні