Ухвала
від 23.03.2020 по справі 804/7993/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

23 березня 2020 року Справа №804/7993/17

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сліпець Н.Є.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро заяву Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі № 804/7993/17 за позовом Публічного акціонерного товариства Нікопольський завод феросплавів до Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ :

29.11.2017 року Публічне акціонерне товариство Нікопольський завод феросплавів звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Офісу великих платників податків ДФС, в якому просив скасувати податкові повідомлення-рішення:

- № 0007604617 від 17.08.2017 року, яким збільшено податкового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, в сумі 635,01 грн., та застосовано штрафну санкцію у розмірі 158,75 грн.;

- № 0007644617 від 17.08.2017 року, яким збільшено суму податкового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, в сумі 31 147,28 грн., та застосовано штрафну санкцію у розмірі 7 786,85 грн.;

- № 0007654617 від 17.08.2017 року, яким застосовано штрафну санкцію за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у розмірі 340,00 грн.;

- № 0007684617 від 17.08.2017 року, яким зменшено суму від`ємного значення об`єкту оподаткування податком на прибуток у розмірі 386 015 611 грн.;

- № 0011322200 від 28.11.2017 року, яким збільшено суму податкового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 277 427 808 грн., та застосовано штрафну санкцію у сумі 60 447 669,50 грн.;

- № 0007764617 від 17.08.2017 року, яким зменшено суму податкового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів на суму 19 575 364 грн.;

- № 0011122200 від 28.11.2017 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за червень, липень, серпень та грудень 2014 року, січень 2015 року на загальну суму 1 059 049,00 грн. та застосовано штрафну санкцію в сумі 264 762,25 грн.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.03.2018 року у справі № 804/7993/18 позовні вимоги Публічного акціонерного товариства Нікопольський завод феросплавів до Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено частково, а саме: визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Офісу великих платників податків ДФС № 0007604617 від 17.08.2017 року, № 0007644617 від 17.08.2017 року, № 0007654617 від 17.08.2017 року, № 0011322200 від 28.11.2017 року, № 0007764617 від 17.08.2017 року, № 0011122200 від 28.11.2017 року, № 0007684617 від 17.08.2017 року в частині зменшення суми від`ємного значення об`єкту оподаткування податком на прибуток у розмірі 347 486 857,00 грн.

15.03.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява Акціонерного товариства Нікопольський завод феросплавів про перегляд за нововиявленими обставинами рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.03.2018 року у справі №804/7993/17 за позовом Публічного акціонерного товариства Нікопольський завод феросплавів до Офісу великих платників податків ДФС про скасування податкових повідомлень-рішень.

Так, рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.07.2019 року вказану заяву задоволено, а саме:

- скасовано рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.03.2018 року по справі №804/7993/17 в частині відмови у задоволенні позовних вимог про скасування податкового повідомлення-рішення Офісу великих платників податків ДФС №0007684617 від 17.08.2017 року щодо зменшення суми від`ємного значення об`єкту оподаткування податком на прибуток у розмірі 38528754 гривень та прийняти нове рішення суду, яким позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0007684617 від 17.08.2017 року в частині зменшення суми від`ємного значення об`єкту оподаткування податком на прибуток у розмірі 38528754 гривень - задоволено;

- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників ДФС №0007684617 від 17.08.17 року в частині зменшення суми від`ємного значення об`єкту оподаткування податком на прибуток у розмірі 38528754 гривень;

- стягнуто на користь Акціонерного товариства Нікопольський завод феросплавів за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків ДФС судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору в розмірі 866 896,97 грн.

Не погодившись із вказаним рішенням, Офіс великих платників податків ДФС оскаржив його до Третього апеляційного адміністративного суду.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 12.11.2019 року, апеляційна скарга Офісу великих платників податків ДФС на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.07.2019 року залишена без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.07.2019 року - без змін.

10.12.2019 року представнику позивача видано виконавчий лист по справі.

12.03.2020 року Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про заміну боржника у виконавчому листі в якій просить:

- замінити боржника у виконавчому листі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.12.2019 року у справі №804/7993/17 з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника - Офіс великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471).

В обґрунтування заяви посилається на те, що згідно постанови Кабінету Міністрів України Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України від 18 грудня 2018 р. №1200, Державну фіскальну службу України реорганізовано та утворено Державну податкову службу України, яка є правонаступником її прав та обов`язків. Також, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 утворено територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Офіс великих платників податків ДПС. Враховуючи, що на день подання заяви до суду рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.07.2019 року у справі №804/7993/19 не виконано, заявник просить суд замінити боржника Офіс великих платників податків ДФС.

Ухвалою суду від 13.03.2020 року заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 23.03.2020 року.

Представник заявника в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується письмовими доказами наявними в матеріалах справи.

Представник боржника в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, звернувся до суду з клопотанням про відкладення розгляду заяви у зв`язку із запровадженням карантину у м. Дніпро та просив визнати обов`язковою явку представника Офісу великих платників податків ДФС в судове засідання.

Також, 20.03.2020 року до суду від представника боржника надійшли письмові заперечення проти заяви, в обґрунтування яких останній посилається на те, що боржник у виконавчому листі - Офіс великих платників податків ДФС є діючим органом, доказів припинення не надано, наявність в реєстрі запису про перебування в стані припинення не є підставою для заміни сторони виконавчого провадження.

Представник стягувача в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується письмовими доказами наявними в матеріалах справи.

Частиною 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

За приписами ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, а також належне повідомлення сторін про дату, час і місце розгляду заяви, визначену нормами КАС України можливість розгляду заяви за відсутності учасників справи та заінтересованої особи та строки розгляду заяви встановлені ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання представника боржника про відкладення розгляду заяви та вважає за можливе розглянути дану заяву без участі представників сторін у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Згідно із ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною 4 ст. 379 КАС України передбачено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Отже, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.

Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони - суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У даному випадку постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

У постанові зазначено, що Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 утворено територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Офіс великих платників податків Державної податкової служби.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 визначено, що територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Офіс великих платників податків ДФС реорганізовано шляхом приєднання до Офісу великих платників податків ДПС (додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537).

Згідно з відомостями із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Офіс великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471) зареєстровано 30.07.2019 року.

Боржником в цій справі є Офіс великих податків ДФС, яка за відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з 05.08.2019 року перебуває в стані припинення.

Крім того, як вбачається з заяви Управління державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про заміну боржника у виконавчому листі, за визначеним рахунком у виконавчому листі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 року по справі №804/7993/17 про стягнення коштів з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби кошторисні призначення за КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки" КПКВ 3503010 відсутні, за бюджетною програмою "Заходи з реорганізації Державної фіскальної служби" за КПКВ 3503010 по КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки" Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби бюджетні асигнування на 2020 рік взагалі відсутні.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Таким чином, оскільки розпочато виконання Офісом великих платників податків ДПС функцій і повноважень Офісу великих платників податків ДФС, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, суд дійшов висновку про необхідність заміни боржника у виконавчому листі, а саме з Офісу великих платників податків ДФС на правонаступника Офісу великих платників податків ДПС.

При цьому, суд зазначає про помилковість доводів представника боржника щодо відсутності підстав щодо заміни боржника у виконавчому листі, оскільки Офіс великих платників податків ДФС є діючим органом та наявність в реєстрі запису про перебування в стані припинення не є підставою для заміни сторони виконавчого провадження, з огляду на наступне.

Приписи адміністративного судочинства не пов`язують процесуальне правонаступництво з обов`язковою наявністю факту припинення юридичної особи, а пов`язують заміну сторони з вибуттям особи саме з відносин, щодо яких виник спір. Такі правила КАС України встановлені виходячи із специфіки публічно-правових відносин, а саме, з тією обставиною, що повноваження відповідних державних органів, зокрема і контролюючих, не є статичними, а можуть передаватись від одного органу до іншого у випадку зміни законодавства. При цьому, момент переходу таких повноважень від одного органу до іншого відбувається не після внесення запису в реєстр про припинення певного органу, який втрачає повноваження, а за наслідками видання відповідного розпорядчого акту Кабінетом Міністрів України.

На підставі вищенаведеного, суд дійшов висновку про заміну боржника у виконавчому листі, а саме з Офісу великих платників податків ДФС на правонаступника Офісу великих платників податків ДПС.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі № 804/7993/17 за позовом Публічного акціонерного товариства Нікопольський завод феросплавів до Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 року по справі №804/7993/17 з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника Офіс великих платників податків ДПС (04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 11 Г, код ЄДРПОУ - 43141471).

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 цього Кодексу.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.Є. Сліпець

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2020
Оприлюднено25.03.2020
Номер документу88377570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7993/17

Постанова від 02.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 31.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні