ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про повернення позовної заяви
23 березня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1110/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О., перевіривши матеріали адміністративного позову Управління будівництва та архітектури Лисичанської міської ради Луганської області до ОСОБА_1 про звільнення земельної ділянки шляхом демонтажу тимчасової споруди,
ВСТАНОВИВ:
16 березня 2020 року Управління будівництва та архітектури Лисичанської міської ради Луганської області звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1 про звільнення земельної ділянки шляхом демонтажу тимчасової споруди.
Вирішуючи питання про відкриття провадження, суддя виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи:
1)подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність;
2)має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником);
3)відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу;
4)належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності;
5)позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними);
6)немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Частиною другою статті 171 КАС України передбачено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Відповідно до частини першої статті 43 КАС України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Згідно частин першої та третьої статті 55 КАС України сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
Частиною першою статті 57 КАС України закріплено, що представником у суді може бути адвокат або законний представник.
З аналізу наведених норм слідує, що юридична особа, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника або представника, яким може бути адвокат або законний представник.
Тобто, право звертатися до суду з позовною заявою надано керівнику або адвокату.
Документи, що підтверджують повноваження представників, визначені статтею 59 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частинами третьою, четвертою цієї статті довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (електронним цифровим підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами. Повноваження адвоката як представника підтверджуються довіреністю або ордером, виданим відповідно до Закону України "Про адвокатуру і адвокатську діяльність".
Положення наведених норм процесуального права дають підстави для висновку, що повноваження особи, яка звертається до суду з позовною заявою, мають бути підтверджені установчими документами, довіреністю або ордером, виданим відповідно до Закону України "Про адвокатуру і адвокатську діяльність".
Відповідно до пункту третього частини четвертої статті 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо, зокрема, позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивачем є Управління будівництва та архітектури Лисичанської міської ради Луганської області.
Згідно пункту 1.1 розділу 1 положення про Управління будівництва та архітектури Лисичанської міської ради Луганської області (далі - Положення) управління є юридичною особою, має ідентифікаційний код 04011609, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, відомості про юридичну особу включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Пунктом 1.2 Положення управління є самостійним виконавчим органом Лисичанської міської ради, підзвітним та підконтрольним їй. З питань здійснення делегованих функцій управління підконтрольне відповідним органам виконавчої влади та підпорядковане виконавчому комітету Лисичанської міської ради та міському голові.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 Положення метою діяльності управління є реалізація повноважень і функцій, віднесених до відання управління, як виконавчого органу міської ради.
Згідно з даними офіційного веб-сайту Лисичанської міської ради Управління будівництва та архітектури Лисичанської міської ради Луганської області входить до структури виконавчих органів Лисичанської міської ради.
Таким чином, Управління будівництва та архітектури Лисичанської міської ради Луганської області є виконавчим органом Лисичанської міської ради, підзвітним та підконтрольним виконавчому комітету Лисичанської міської ради та міському голові, тому належним позивачем має бути саме Лисичанської міської ради.
Отже, позовна заява на виконання положень статей 43, 57, 59 КАС України має бути подана Лисичанською міською радою або адвокатом.
Оскільки положеннями статей 43, 57, 59 КАС України чітко визначено коло осіб, які можуть звертатися до суду з відповідними позовними заявами, суддя дійшов висновку, що позов поданий у порушення положень пункту третього частини четвертої статті 169 КАС України, відтак позовну заяву слід повернути позивачу разом із усіма додатками.
Суддя звертає увагу, що відповідно до пункту 2 частини першої статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі повернення заяви або скарги.
Керуючись статтями 169, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Управління будівництва та архітектури Лисичанської міської ради Луганської області до ОСОБА_1 про звільнення земельної ділянки шляхом демонтажу тимчасової споруди повернути позивачеві.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
СуддяЄ.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2020 |
Оприлюднено | 24.03.2020 |
Номер документу | 88378338 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні