ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
17 березня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/14/20
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Борзаниці С.В.
при секретарі судового засідання Кравцовій Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю - Виробничо-комерційного підприємства БАРС ЛТД до Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю - Виробничо-комерційного підприємства БАРС ЛТД (далі також - позивач, ТОВ ВКП БАРС ЛТД) до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі також - відповідач, Укртрансбезпека), в якій просить скасувати постанову управління Укртрансбезпеки в Луганській області від 24.12.2019 № 130329 про застосування до ТОВ ВКП БАРС ЛТД адміністративно-господарського штрафу в розмірі 34 000 грн.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що 04.12.2019 під час проведення рейдової перевірки старшим державним інспектором відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки у Луганській області Кущ Максимом Володимировичем було складено протокол № 0021597, відповідно до якого водій ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, а саме: 04.12.2019 в м. Сєвєродонецьк по вул. Промислова на транспортному засобі КАМАЗ НОМЕР_1 з напівпричепом SREM НОМЕР_2 здійснював перевезення вантажу з перевищенням, встановлених пунктом 22.5 ПДР України, габаритних норм на 23,08 без відповідного дозволу, чим порушив частину другу статті 132-1 КУпАП. Також був складений акт № 0000718 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів.
24.12.2019 за результатами розгляду справи про вчинення адміністративного правопорушення була винесена постанова № 130329 про накладення адміністративно-господарського штрафу у розмірі 34 000,00 грн, у якій було зазначено, що 24.12.2019 ТОВ ВКП БАРС ЛТД було допущене перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу.
Враховуючи діючі норми законодавства, можна дійти висновку, що контроль на відповідність габаритів вантажу певним нормам проводиться відповідно до встановленого порядку на стаціонарних або пересувних пунктах габаритно-вагового контролю із складенням відповідного документу.
В матеріалах справи відсутні показання технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, які б містили докази скоєння позивачем адміністративного правопорушення.
Позивач вважає, що оскаржувану постанову винесено з порушенням норм законодавства України та підлягає скасуванню, тому змушений звернутися до суду.
Відповідач заперечував проти задоволення вимог, про що подав відзив на позовну заяву (арк. спр. 40-45), в якому зазначено таке.
Робітниками Управління Укртрансбезпеки у Луганській області 04.12.2019 здійснювалась рейдова перевірка на підставі щотижневого графіка за направленням на перевірку від 02.12.2019 № 90/0212-19.
При здійсненні габаритного контролю навантаженого транспортного засобу, що належить Позивачу, автомобіль (тягач) КАМАЗ 5410, реєстраційний номер НОМЕР_1 , з напівпричепом SREM TRAILOR, реєстраційний номер НОМЕР_2 , встановлено перевищення габаритних параметрів, визначених у пункті 22.5 ПДР: ширина вантажу - 3,2 м при допустимій 2,6 м, перевищення становить 23,08%; висота вантажу від поверхні дороги - 4,3 м при допустимій 4,0 м, перевищення становить 7,5%.
Вимірювання проведені із застосуванням: рулетки вимірювальної з фібергласовою стрічкою, зав. № Р/009, свідоцтво про повірку № 23-25/0000170 від 11.02.2019; лінійки телескопічної (рейки нівелірної) в GR 500, зав. № 70510, свідоцтво про повірку № 23-25/0000286 від 13.02.2019.
Складені: Довідка № 0003093 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 04.12.2019; Акт № 0000718 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 04.12.2019; Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (далі - Акт) № 171480 від 04.12.2019 про порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону, абзац 16 частини першої: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 % при перевезенні вантажу без відповідного дозволу.
Оскаржувана постанова винесена 24.12.2019 відповідно до положень частини другої пункту 27 Порядку № 1567 на підставі Акта № 171480 від 04.12.2019 з повним дотриманням вимог чинного законодавства.
Просить у задоволенні позову ТОВ ВКП БАРС ЛТД до Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 130329 від 24.12.2019 у розмірі 34 000 грн. - відмовити.
Сторони у судове засідання не прибули, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином, представник позивач надав заяву про розгляд справи за відсутності ТОВ ВКП БАРС ЛТД (арк. спр. 71, 75, 77, 83).
По справі вчинені такі процесуальні дії.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08.01.2020 позовну заяву залишено без руху та позивачу надано строк для її усунення (арк. спр. 20).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20.02.2020 відкрито провадження у справі, справи вирішено розглядати за правилами спрощеного провадження з повідомлення (викликом сторін) та судове засідання призначено на 12.02.2020 (арк. спр. 30-31).
12.02.2020 за клопотанням представника позивача розгляд справи відкладено, судове засідання призначено на 03.03.2020 (арк. спр. 37).
03.03.2020 за клопотанням представника позивача розгляд справи відкладено, судове засідання призначено на 17.03.2020 (арк. спр. 63).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю-Виробничо-комерційне підприємство БАРС ЛТД (ідентифікаційний код 19084086) є юридичною особою, зареєстрованою 09.02.1993 за № 13831200000000052, місцезнаходженням якого є 93400, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд. 95, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 08.1.2020 за № 1006158308, види діяльності: Код КВЕД 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами; Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; Код КВЕД 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний); Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (арк. спр. 14-16).
04.12.2019 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Луганській області, яке є структурним підрозділом Державної служби України з безпеки на транспорті, на підставі щотижневого графіка за направленням на перевірку від 02.12.2019 № 90/0212-19 при здійсненні габаритного контролю навантаженого транспортного засобу, що належить Позивачу, автомобіль (тягач) КАМАЗ 5410, реєстраційний номер НОМЕР_1 , з напівпричепом SREM TRAILOR, реєстраційний номер НОМЕР_2 , встановлено перевищення габаритних параметрів, визначених у пункті 22.5 ПДР: ширина вантажу - 3,2 м при допустимій 2,6 м, перевищення становить 23,08%; висота вантажу від поверхні дороги - 4,3 м при допустимій 4,0 м, перевищення становить 7,5%. Вимірювання проведені із застосуванням: рулетки вимірювальної з фібергласовою стрічкою, зав. № Р/009, свідоцтво про повірку № 23-25/0000170 від 11.02.2019 додається; лінійки телескопічної (рейки нівелірної) в GR 500, зав. № 70510, свідоцтво про повірку № 23-25/0000286 від 13.02.2019 (арк. спр. 47, 48).
На підставі зазначеного складені: довідка № 0003093 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 04.12.2019; Акт № 0000718 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 04.12.2019, додається; Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (далі - Акт) № 171480 від 04.12.2019 про порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону, абзац 16 частини першої: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 % при перевезенні вантажу без відповідного дозволу (арк. спр. 8-9, 49-55).
04.12.2019 під час проведення рейдової перевірки був складений протокол № 0021597, відповідно до якого водій ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, а саме: 04.12.2019 в м. Сєвєродонецьк по вул. Промислова на транспортному засобі КАМАЗ НОМЕР_1 з напівпричепом SREM НОМЕР_2 здійснював перевезення вантажу з перевищенням, встановлених пунктом 22.5 ПДР України, габаритних норм на 23,08 без відповідного дозволу, чим порушив частину другу статті 132-1 КУпАП (арк. спр.7).
24.12.2019 за результатами розгляду справи про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого абз. 16 частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт , була винесена постанова № 130329 про накладення адміністративно-господарського штрафу у розмірі 34 000,00 грн, у якій було зазначено, що 24.12.2019 ТОВ ВКП БАРС ЛТД було допущене перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу (арк. спр. 6).
Згідно товарно-транспортної накладної № 2 від 04.12.2019 автомобільним перевізником зазначений ТОВ ВКП БАРС ЛТД, водій - ОСОБА_1 , автомобіль - КАМАЗ НОМЕР_1 . У вказаній товарно-транспортній накладній зовсім відсутнє найменування вантажу та його опис. Зазначено, що вантаж наданий для перевезення у стані, що відповідає правилам перевезень відповідних вантажів. Графа Супровідні документи на вантаж зовсім не заповнена (арк. спр. 55).
Згідно наданих відповідачем документів засоби вимірювальної техніки - рулетка вимірювальна з фібергласовою стрічкою зав. № Р/009 та лінійка телескопічна (рейка нівелірна) GR 500 зав. № 70510 повірені та придатні до експлуатації до 11.02.2020 та 13.02.2020 відповідно, що підтверджується відповідними документами (арк. спр. 53-54).
Відповідачем надана фотографія, на якій відображено вимірювання вантажу автомобіля - КАМАЗ НОМЕР_1 , зазначена дата - 04.12.2019 15:13 (арк. спр. 49).
Представником позивача надана довідка № 10 від 12.03.2020 за підписом в.о. директора Виробничого об`єднання Домостроитель про те, що 04.12.2019 з-но ттн № 2 виконувалось перевезення автомобілем КАМАЗ держ. Номер НОМЕР_1 наступного вантажу: склад вапна (металева ємкість), яка мала наступні габаритні розміри: ємкість діаметром 2,60 м та довжиною 10,5 м (арк. спр. 68).
Вирішуючи позов по суті заявлених позовних вимог та оцінюючи обґрунтованість заперечень відповідача, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 (далі - Положення), Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 592 "Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті" утворені територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком 3, у тому числі й Управління Укртрансбезпеки у Луганській області.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України від 05.04.2001 № 2344-III "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон № 2344-III), який відповідно до статті 3 регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Згідно з статтею 1 Закону № 2344-III у цьому Законі наведені терміни вживаються в такому значенні:
автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами;
послуга з перевезення пасажирів чи вантажів - перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату.
Частинами чотирнадцятою, сімнадцятою та вісімнадцятою статті 6 Закону № 2344-III визначено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
У разі проведення позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.
Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (далі - Порядок № 1567).
Відповідно до пункту 4 Порядку № 1567 державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Проведення рейдової перевірки регламентовано пунктами 4, 12-17, 19- 22 Порядку № 1567.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1567 рейдова перевірка додержання суб`єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.
Графік проведення рейдових перевірок складається та затверджується керівником Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин (пункт 13 Порядку № 1567).
Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту (пункт 14 Порядку № 1567).
Згідно з пунктом 15 Порядку № 1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно:
наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом;
додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону;
додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода);
відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам;
оснащення таксі справним таксометром;
відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу;
додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху;
наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення;
додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів;
виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
Відповідно до пункту 16 Порядку № 1567 рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб Укртрансбезпеки у кількості не менш як дві особи.
Під час проведення рейдової перевірки можливе: застосування спеціалізованих автомобілів, на яких розміщений напис "Укртрансбезпека"; використання спеціального обладнання, призначеного для перевірки дотримання водіями норм режиму праці та відпочинку, встановлених законодавством України та Європейською угодою; здійснення габаритно-вагового контролю; використання засобів аудіо- та відеотехніки для запису процесу перевірки; використання пристроїв для копіювання, сканування з метою збору інформації, що свідчить про правопорушення.
Згідно з пунктом 20 Порядку № 1567 виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.
Пунктом 21 Порядку № 1567 визначено, що у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис (пункт 22 Порядку № 1567).
Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення (пункт 25 Порядку № 1567).
Відповідно до пункту 26 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Згідно з пунктом 27 Порядку № 1567 за наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 р. № 879 Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування затверджений Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок № 879).
Відповідно до положень пунктів 12, 13 Порядку № 879 вимірювальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології, під час здійснення габаритновагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.
Відповідно до положень пункту 18 Порядку № 879, за результатами габаритно-вагового контролю на пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 р. № 422 Деякі питання автомобільних перевезень пасажирів та вантажів затверджений Порядок зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів.
Згідно з положеннями відповідних пунктів цього Порядку: у разі коли під час проведення перевірки виявлено порушення законодавства про автомобільний транспорт, складається акт та/або протокол про адміністративне правопорушення (пункт 5); у разі виявлення порушень правил перевезення великовагових вантажів посадові особи складають акт за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку (пункт 6).
Абзацом 16 частини першої статті 60 Закону № 2344-III визначено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Аналізом вищевикладеного встановлено, що Управління Укртрансбезпеки у Луганській області, як територіальний орган Укртрансбезпеки, має повноваження на здійснення державного контролю автомобільних перевізників, у тому числі здійснення габаритно-вагового контролю, шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок із дотриманням вимог Порядку № 1567.
Так, Порядком № 1567 визначено, що рейдова перевірка здійснюється за направленням на проведення такої перевірки, виданим згідно з щотижневим планом-графіком проведення таких перевірок, затвердженим керівником територіального органу Укртрансбезпеки.
За встановлених в цій справі обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що рейдова перевірка була проведена повноважними представниками відповідача на підставі визначених Порядком № 1567 умов: здійснення рейдової перевірки за направленням на проведення такої перевірки, виданим на підставі щотижневого плану-графіку проведення такої перевірки, затвердженим керівником територіального органу Укртрансбезпеки.
Судом перевірені надані відповідачем документи та встановлено, що заміри вантажу автомобіля КАМАЗ д/н НОМЕР_1 проводилися засобами вимірювальної техніки, які є повіреними і станом на дату перевірки мали необхідні показники для застосування.
Під час перевірки були виявлені порушення, визначені абзацом 16 частини першої статті 60 Закону № 2344-III, за які у встановленому порядку було накладене стягнення.
Посилання позивача на ті обставини, що надані відповідачем документи будь-яких характеристик вимірювальної техніки, яка була використана відповідачем при проведенні габаритно-вагового контролю, не мають, зокрема, функції фото- та кінозйомки, відеозапису, які б містили докази скоєння позивачем правопорушення, є незмістовним з таких підстав.
Форма Акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом є додатком № 3 Порядку № 1567, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006.
Обов`язковість застосування положень Порядку № 1567 обумовлена тим, що вказаний Порядок затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567.
Відповідно до статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади.
Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується цією Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
Статтею 117 Конституції України встановлено, що Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов`язковими до виконання.
Статтею 41 Закону України Про Кабінет Міністрів України визначено, що Кабінет Міністрів України спрямовує свою діяльність на виконання Конституції та законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої Верховною Радою України.
Згідно статті 49 Закону України Про Кабінет Міністрів України Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов`язкові для виконання акти - постанови і розпорядження.
Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Таким чином, в силу приписів статей 113, 117 Конституції України, статей 41, 49 Закону України Про Кабінет Міністрів України Порядок № 1567, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006, в тому числі і Додаток № 3, має нормативний характер та обов`язковий для виконання.
Наданий Акт від 04.12.2019 відповідає формі Додатку №3 Порядку № 1567, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006, у зв`язку з чим такі посилання позивача є нормативно не обґрунтованими.
Крім того, суд зазначає, що форма Акту передбачає графу Пояснення водія про причини порушень , в якій водій мав право висловити свою згоду або незгоду із вчиненими стосовно встановлення ваги автомобіля діями посадових осіб відповідача, зазначивши можливі порушення з боку відповідача, вказати на відсутність певних документів тощо.
Однак матеріалами справи встановлено, що водій в якості пояснень зазначив лише про те, що він ознайомлений . При цьому будь-яких скарг, претензій або інших пояснень стосовно проведення рейдової перевірки та процесу замірювання відповідними приладами вантажу не зазначив (арк. спр. 51).
Надана представником позивача довідка № 10 від 12.03.2020, відповідно до якої 04.12.2019 з-но ттн № 2 виконувалось перевезення вантажу - металевої ємкості діаметром 2,60 м та довжиною 10,5 м, по справі судом визнається неналежним доказом, виходячи з такого.
Згідно відомостям самої товарно-транспортної накладної № 2 від 04.12.2019 в ній зовсім не був зазначений вантаж, що унеможливлює стверджувати, що згідно цієї накладної перевозилася металева ємкість діаметром 2,60 м та довжиною 10,5 м.
Графа Супровідні документи на вантаж зовсім не заповнена, не містить будь-яких відомостей щодо розміру вантажу, який перевозився саме 04.12.2019, що виключає можливість ототожнення вантажу, який був зафіксований при проведенні рейсової перевірки, та вантажу, про який зазначено у довідці від 12.03.2020.
Також сама довідка датована 12 березня 2020 року, а перевірка була проведена - 04 грудня 2019 року. Тобто, довідка складена більш ніж через три місяці після дати проведення самої рейдової перевірки, що додатково унеможливлює її застосування до спірних правовідносин.
Дослідивши матеріали справи та доводи сторін, суд дійшов висновку про правомірність дій відповідача щодо застосування адміністративно-господарського штрафу на підставі постанови від 24.12.2019 № 130329, оскільки позивач дійсно допустив порушення, визначене абзацом шістнадцятим частини першої статті 60 Закону № 2344-III, за що передбачена відповідна відповідальність.
За правилами статті 139 КАС України понесені позивачем витрати у виді судового збору за подання даного позову покладаються на позивача та відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю - Виробничо-комерційного підприємства БАРС ЛТД до Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування постанову управління Укртрансбезпеки в Луганській області від 24.12.2019 № 130329 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю - Виробничо-комерційного підприємства БАРС ЛТД адміністративно-господарського штрафу в розмірі 34 000 грн, - відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено та підписано у повному обсязі 23 березня 2020 року.
Суддя С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2020 |
Оприлюднено | 24.03.2020 |
Номер документу | 88378845 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні