Ухвала
від 23.03.2020 по справі 360/861/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

23 березня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/861/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, про залучення до участі третіх осіб за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) 4 Чайка Сватівської міської ради Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває вказана адміністративна справа.

Від Комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) 4 Чайка Сватівської міської ради Луганської області 13 березня 2020 року через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження (арк. спр. 31-32, 41-42).

В обґрунтування відповідач зазначив, що відповідно до статті 12 КАС України з огляду на предмет спору в даній справі, характеру спірних правовідносин та з`ясування суттєвих обставин по справі. Таким чином, вважає, що дана адміністративна справа підлягає розгляду в загальному позовному провадженні у зв`язку з вищевикладеним.

Крім того, від відповідача 16 березня 2020 року надійшло клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб Сватівської міської ради Луганської області; Комунального некомерційного підприємста Луганської області ради Сватівської обласної лікарні з надання психіатричної допомоги (арк. спр. 34-35).

В обґрунтування відповідач зазначеного клопотання зазначив, що Комунальне некомерційне підприємство Луганської області ради Сватівської обласної лікарні з надання психіатричної допомоги є балансоутримувачем будівлі, в якій знаходиться Комунальний заклад дошкільної освіти (дитячий садок) 4 Чайка Сватівської міської ради Луганської області та Сватівську міську раду Луганської області, яка є засновником Комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) 4 Чайка Сватівської міської ради Луганської області.

На підставі зазначеного, відповідач просив залучити до участі як третіх осіб: Сватівську міському раду Луганської області; Комунальне некомерційне підприємство Луганської області ради Сватівської обласної лікарні з надання психіатричної допомоги .

Представник відповідача у судове засідання не прибув, через канцелярію суду надав клопотання про проведення судового засідання без його участі (арк. спр. 44).

Представник позивача у судове засідання не прибув, на офіційну електронну адресу суду засобами електронного зв`язку суду надіслав клопотання про розгляд справи без його участі (арк. спр. 43).

Зазначене клопотання не підписане електронним цифровим підписом особи та, в силу припису підпункту 2.2.18 пункту 2.2 Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, має статус Інформаційний .

Згідно з частиною третьою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином і відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, про залучення до участі третіх осіб у письмовому провадженні.

Щодо клопотання позивача про розгляд справи без участі, суд зазначає.

Відповідно до частини сьомої статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом

Згідно з частиною десятою статті 44 КАС України якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи скріплюються електронним цифровим підписом учасника справи (його представника). Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника).

Пунктом 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі.

Станом на теперішній час Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система не функціонує.

Відповідно, на даний час всі документи мають надаватися до суду в паперовій формі.

Крім того, згідно із частинами другої та третьої статті 166 КАС України заяви, клопотання і заперечення подаються в письмовій або усній формі. У випадках, визначених цим Кодексом, заяви і клопотання подаються тільки в письмовій формі. Заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.

Вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення визначені статтею 167 КАС України.

Частиною першою статті 167 КАС України встановлено, що будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити: 1) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає заяву чи клопотання або заперечення проти них, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України; 2) найменування суду, до якого вона подається; 3) номер справи, прізвище та ініціали судді (суддів), якщо заява (клопотання, заперечення) подається після постановлення ухвали про відкриття провадження у справі; 4) зміст питання, яке має бути розглянуто судом, та прохання заявника; 5) підстави заяви (клопотання, заперечення); 6) перелік документів та інших доказів (за наявності), що додаються до заяви (клопотання, заперечення); 7) інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.

Оглядом клопотання про розгляд справи без участі позивача встановлено, що заявником не дотримано вимоги КАС України щодо подання до суду клопотання у паперовій формі. Більш того, клопотання, подане до суду в електронній формі, не підписано електронним цифровим підписом заявника.

Відповідно до частини другої статті 167 КАС України, якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

Враховуючи, що клопотання представника позивача у паперовій формі до суду не подано, а електронний примірник - не підписаний електронним цифровим підписом, суд вважає за необхідне повернути його представнику позивачу без розгляду.

Вирішуючи клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, суд виходить з такого.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Частинами першою, другою статті 257 КАС України визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин (пункт 20 статті 4 КАС України).

Частиною четвертою статті 257 КАС України встановлено, що за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах:

1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;

2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;

4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Частиною третьою статті 257 КАС України встановлено, що при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до частини третьої статті 260 КАС України якщо суд за результатами розгляду клопотання позивача дійде висновку про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, він зазначає про це в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Якщо відповідач в установлений судом строк подасть заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд залежно від обґрунтованості заперечень відповідача протягом двох днів із дня її надходження до суду постановляє ухвалу про: 1) залишення заяви відповідача без задоволення; 2) розгляд справи за правилами загального позовного провадження та заміну засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням (частина четверта статті 260 КАС України).

Справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) 4 Чайка Сватівської міської ради Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є справою, передбаченою пунктом 10 частини шостої статті 12 КАС України, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження є безпідставним та таким, що не є обґрунтованим, таким чином у його задоволенні слід відмовити.

Щодо клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб, суд виходить з такого.

Частиною другою статті 49 КАС України встановлено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Суд зауважує, що предметом спору у даній справі є застосування до відповідача застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), які за своєю природою та змістом є заходами індивідуального характеру та не стосуються будь-яких інших суб`єктів господарювання.

Таким чином, враховуючи приписи статті 49 КАС України, предмет спору, суд дійшов висновку, що на права та обов`язки Сватівської міської ради Луганської області; Комунального некомерційного підприємства Луганської області ради Сватівської обласної лікарні з надання психіатричної допомоги судове рішення у справі № 360/861/20 вплинити не може, а тому суд вважає за необхідне відмовити у залученні до участі у даній справі як третіх осіб - Сватівської міської ради Луганської області; Комунального некомерційного підприємства Луганської області ради Сватівської обласної лікарні з надання психіатричної допомоги .

З урахуванням пункту 2 частини другої статті 205 КАС України, враховуючи принцип змагальності сторін, з метою повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи, суд вважає за необхідне відкласти судовий розгляд справи.

Керуючись статтями 9, 49, 77, 79, 80, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання представника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області про розгляд справи без участі позивача повернути заявнику без розгляду.

Відмовити Комунальному закладу дошкільної освіти (дитячий садок) 4 Чайка Сватівської міської ради Луганської області у задоволенні клопотань про розгляд справи № 360/861/20 за правилами загального позовного провадження та про залучення Сватівської міської ради Луганської області та Комунального некомерційного підприємства Луганської області ради Сватівської обласної лікарні з надання психіатричної допомоги до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

Відкласти розгляд адміністративної справи.

Наступне судове засідання призначити на 08 квітня 2020 року об 11 год. 15 хв. у приміщенні Луганського окружного адміністративного суду за адресою: м. Сєвєродонецьк, просп. Космонавтів, 18.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2020
Оприлюднено25.03.2020
Номер документу88378889
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/861/20

Постанова від 11.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Рішення від 15.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні