Справа № 565/2018/19
Провадження № 2/565/255/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 березня 2020 року м.Вараш
Кузнецовський міський суд Рівненської області у складі:
головуючого судді Мануляка Ю.В.
за участі
секретаря судового засідання Данилко Л.П.,
третьої особи, яка не заявляє самостійних
вимог на стороні позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Кузнецовського міського суду Рівненської області цивільну справу за позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода 34400 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_1 , до виконавчого комітету Вараської міської ради Рівненської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 , про скасування рішення, визнання ордеру на жиле (службове) приміщення недійсним, скасування реєстрації, -
В С Т А Н О В И В:
До суду 03.12.2019 року звернулось об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода 34400 з позовною заявою до виконавчого комітету Вараської міської ради Рівненської області, в якій просить: визнати рішення виконавчого комітету Вараської міської ради №273 від 13.11.2019 року про включення квартири до числа службових та надання службового житла недійсним та скасувати його; визнати недійсним та скасувати ордер №18947 виданий виконавчим комітетом Вараської міської ради 13.11.2019 року на жиле приміщення (службову квартиру) АДРЕСА_1 ; скасувати реєстрацію місця проживання ОСОБА_3 в квартирі АДРЕСА_1 .
Позовні вимоги обґрунтовується тим, що 08.06.2016 року рішенням установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 було створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода 34400 (надалі - позивач), яке зареєстроване у встановленому законом порядку. Згідно акту приймання -передачі технічної документації на житловий будинок АДРЕСА_2 (надалі -будинок), представниками Кузнецовського комунального підприємства та Кузнецовської міської ради позивачу було передано технічну документацію серед якої витяг з технічного паспорта на будинок виготовлений станом на 04.12.2014 року Кузнецовським міським бюро технічної інвентаризації (інвентарна справа № 09259, реєстровий № 27к-56-350). У даному витягу з технічного паспорта було вказано, що в будинку є нежитлове приміщення загальною площею 34 м?. Жодних обмежень в акті приймання -передачі технічної документації щодо користування позивачем нежитловим приміщенням не зазначено, а листом виконавчого комітету Вараської міської ради Рівненської області (надалі - відповідач) № 77 від 25.10.2019 року позивача повідомлено, що відповідач не є власником нежитлового приміщення № 75 в будинку. Вказане приміщення відноситься до допоміжних приміщень, тому є спільною сумісною власністю співвласників будинку, як це передбачено ч.2 ст. 382 ЦК України, ч.ч. 1,2 ст. 4 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та ч. 2 ст. 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду . На даний час приміщення в„– НОМЕР_1 в будинку утримується за рахунок позивача, а в Єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні будь-які відомості про власника приміщення. Відповідачем неправомірно включено приміщення АДРЕСА_4 в будинку до числа службових, оскільки тільки жилі приміщення можуть бути переведені у службові, відповідно до ст. 118 ЖК України та Постанови Ради Міністрів Української РСР № 37 від 04.02.1988 року, якою було затверджено Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР . Крім того, Конституційний Суд України своїми рішеннями № 4-рп/2004 від 02.03.2004р. у справі № 104 та № 14-рп/2011 від 09.11.2011 р. у справі № 1-22/2011 давав офіційні тлумачення ст. 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду , суть яких зводиться до того, що право власності на допоміжні приміщення, технічне обладнання, елементи зовнішнього благоустрою житлового будинку виникає одночасно з правом власності на квартиру, незалежно від підстав його набуття, та не потребує будь-яких дій для його підтвердження. Допоміжні приміщення, відповідно до пункту 2 статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду , стають об`єктами права спільної власності співвласників багатоквартирного будинку, тобто їх спільним майном, одночасно з приватизацією громадянами квартир, що засвідчується єдиним документом - свідоцтвом про право власності на квартиру. Для підтвердження набутого в такий спосіб права не потребується вчинення будь-яких інших додаткових юридичних дій. Власникам квартир немає необхідності створювати з цією метою об`єднання співвласників багатоквартирного будинку. Набуте громадянами право на квартири державного житлового фонду та належні до них допоміжні приміщення є непорушним (стаття 41 Конституції України), забезпечується державою і захищається судом (стяття 55 Конституції України). Відповідно до Конституції України всі суб`єкти права власності рівні перед законом. У багатоквартириих будинках, де не всі квартири приватизовані чи приватизовані повністю, власники неприватизованих квартир і власники приватизованих квартир багатоквартирного будинку є рівноправними співвласниками допоміжних приміщень. Вони є рівними в праві володіти, користуватися і розпоряджатися допоміжними приміщеннями. Ніхто з власників квартир не має пріоритетного права користуватися та розпоряджатися цими приміщеннями.
Відповідачем 19.12.2019 року надано відзив на позовну заяву в якому зазначено, що відповідачем не визнаються позовні вимоги у повному обсязі. Доводи відзиву обґрунтовано тим, що відповідно до розпорядження міського голови від 20.09.2002 №240-р Про передачу об`єктів житлового фонду ВП Рівненська АЕС та об`єктів призначених для його обслуговування , житловий фонд ВП Рівненська АЕС був переданий вкомунальну власність територіальної громади м. Кузнецовськ. Власником багатоквартирних житлових будинків, втому числі і будинку по м- АДРЕСА_2 територіальна громада міста. Згідно технічного паспорта Рівненського обласного бюро технічної інвентаризації; акту прийому в експлуатацію державною приймальною комісією закінченого будівництвом (реконструкцією) об`єкта (споруди) житлово- громадського призначення №158-81 від 04.11.1981 року затвердженого рішенням Володимирецької районної Ради народних депутатів від 04.11.1981 року №318; акту приймання - передачі житлового фонду в комунальну власність територіальної громади м. Кузнецовськ від 30.09.2002 року; акту приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів, затвердженого генеральним директором ВП Рівненська АЕС від 30.09.2002 №19, - по будинку АДРЕСА_2 значиться 144 квартири. Згідно із нормативним визначенням, квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного проживання в ньому (ч. 1 ст. 382 ЦК України). Нежитлові приміщення в будинку відсутні. Житлово-експлуатаційні організації житлового фонду міста Вараш використовували по факту квартиру АДРЕСА_1 як нежитлове приміщення, при цьому юридично зміна статусу житлової квартири в нежилу не відбулася, відповідно житловий фонд будинку не зменшився. Рішення виконавчого комітету Вараської міської ради Рівненської області від 13 листопада 2019 року №273 Про включення квартири до числа службових та надання службового житла прийнято у відповідності до норм чинного законодавства України, є законним та не порушує права співвласників багатоквартирного будинку. Ордер на жиле приміщення №18947 від 13.11.2019 є дійсним та не підлягає скасуванню так як і реєстрація місця проживання ОСОБА_3 . Вараська міська рада Рівненської області сьомого скликання прийняла рішення від 08 листопада 2019 року №1549 Про списання житлового фонду, який знаходиться на балансі КМКП , враховуючи постанову КМУ від 20.04.2016 №301 Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків . Відповідно до вищевказаного рішення даний будинок підпадає під його дію. У п. 4, 5 рішення зазначено: окремі нежитлові приміщення в багатоквартирних будинках, що не перебувають у приватній власності та право комунальної чи державної власності на них не зареєстровано, приймаються на баланс територіальної громади в особі Кузнецовського міського комунального підприємства за актом приймання-передачі, а право власності на них реєструється в установленому законом порядку; окремі житлові квартири в багатоквартирних будинках, що перебувають у державній власності або у комунальній власності територіальної громади міста Вараш та право власності на них не зареєстровано, то такі квартири є власністю територіальної громади Вараської міської ради. Участь у витратах на утримання такого будинку та його прибудинкової території у частині неприватизованих квартир покладається на основних квартиронаймачів цих квартир, а право власності на них реєструється у встановленому законом порядку. Отже, із зазначеного слідує, що при списанні будинку по АДРЕСА_2 з балансу КМКП всі житлові квартири, що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста та право власності на них не зареєстровано, є власністю територіальної громади Вараської міської ради, а право власності на них реєструється у встановленому законом порядку.
Позивачем надано 21.01.2020 року відповідь на відзив, який обґрунтовано тим, що твердження відповідача про те, що відповідно до розпорядження міського голови №240-р від 20.09.2002 Про передачу об`єктів житлового фонду ВП Рівненська АЕС та об`єктів призначених для його обслуговування територіальна громада міста набула у власність багатоквартирні житлові будинки міста, в тому числі і будинок АДРЕСА_2 є помилковим. Так, відповідно до Закону України Про приватизацію державного житлового фонду №2482-ХІІ від 19.06.1992р. на момент передачі житлового фонду ВП Рівненська AEC в комунальну власність для здійснення фінансування витрат на утримання та капітальний ремонт об`єктів соціальної інфраструктури, відбулась приватизація квартир будинку АДРЕСА_2 , а відповідно до частини 2 ст. 10 зазначеного Закону власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку. Виконавчий комітет Вараської міської ради Рівненської області є одноособово і відповідачем у даній справі і органом який здійснює погодження переведення житлових приміщень у нежитлові і навпаки та одноособово володіє усією документацією щодо переведення квартири АДРЕСА_1 у нежитлове приміщення, а для недопущення компрометації своїх протиправних дій не надає жодного документу, який би свідчив про переведення вказаної вище квартири в нежитлове приміщення для можливості його використання дільницею ЖЕД КМКП. Жодних письмових вимог стосовно звільнення приміщення та/або надання доступу до власного майна, а саме приміщення АДРЕСА_1 від відповідача не надходило, жодного позову щодо усунення перешкод у користуванні майном (приміщенням АДРЕСА_1 ) в судах не зареєстровано. Крім того, відповідач листом вихідний №вих2102/02.2-02/06 від 28.11.2018р. повідомив ОСББ Злагода 34400 , що виконавчий комітет Вараської міської ради не є власником нежитлового приміщення АДРЕСА_1 і зазначив, що багатоквартирний будинок як цілісний майновий комплекс є спільним майном власників квартир і нежитлових приміщень цього будинку. Утримання будинку, як цілісного майнового комплексу та його конструктивних елементів з червня місяця 2016 року здійснюється за внески співвласників багатоквартирного будинку, за кошти ОСББ. Стосовно посилання відповідача на рішення Вараської міської ради Рівненської області №1549 від 08.11.2019р. Про списання житлового фонду, який знаходиться на балансі КМКП то воно є безпідставним так, відповідно до ч. 6 ст. 5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку у разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. Враховуючи дану норму та той факт, що утримання будинку та прибудинкової території здійснюється співвласниками багатоквартирного будинку, а КМКП чи виконавчий комітет Вараської міської ради Рівненської області жодним чином не здійснює утримання будинку АДРЕСА_2 то можна зробити однозначний висновок, що тільки балансоутримувач може здійснювати утримання будинку та нести власні витрати на його обслуговування. Отже, рішення Вараської міської ради Рівненської області №1549 від 08.11.2019 Про списання житлового фонду, який знаходиться на балансі КМКП прийняте із запізненням та не може стосуватись тих будинків в яких уже створені ОСББ, а самі будинки утримуються за кошти сворених ОСББ. Тобто, якщо КМКП не здійснює будь-яких витрат на утримання того чи іншого будинку це означає, що де - факто будинки уже списані з балансу КМКП. Також позивачем зазначено, що додані до відзиву додатки: копія розпорядження міського голови від 20.09.2002р. №240-р та копія рішення Вараської міської ради Рівненської області від 08.11.2019р. №1549, жодним чином не спростовують чи заперечують позовні вимоги позивача, а щодо копії листа КП БТІ м.Вараш від 04.10.2019р. №111-10-01 та витягу з інвентаризаційної справи №09259 то на думку представника позивача до даних доказів потрібно поставитись критично так, як вони містять виправлення без будь-якої ідентифікації ким, коли, на підставі чого вони здійснені і потребують ретельного дослідження.
Відповідачем 07.02.2020 року надано заперечення на відповідь на відзив, доводи якого зводяться до того, що приміщення АДРЕСА_4 в будинку не відноситься до допоміжних приміщень, передбачених п.2 ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , а є житловим. Жодного рішення про переведення жилого приміщення № АДРЕСА_4 в будинку в нежитлове відповідачем не приймалося. Співвласники будинку не є співвласниками приміщення № АДРЕСА_4 в будинку.
Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_1 було подано пояснення третьої особи, які за своїм змістом відповідають позову та відповіді на відзив.
Представник позивача, голова правління Андрєєв П.П. у судове засідання не з`явився, однак, подав до суду заяву в якій підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив провести розгляд справи у його відсутності.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_1 у судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі з підстав наведених у позовній заяві, відповіді на відзив та поясненні третьої особи. Просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача, головний спеціаліст з обліку житла апарату ради та виконавчого комітету Вараської міської ради Ковбасюк Л.С., у судовому засіданні заперечила щодо задоволення позовних вимог з підстав наведених у відзиві на позовну заяву та запереченні. Просила відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні відповідача ОСОБА_3 у судове засідання не з`явився, однак, подав до суду заяву в якій заперечив щодо задоволення позовних вимог у повному обсязі та просив провести розгляд справи у його відсутності.
Заслухавши пояснення учасників справи та дослідивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.
З копій розпорядження міського голови від 20.09.2002 року №240-р Про передачу об`єктів житлового фонду ВП Рівненська АЕС та об`єктів призначених для його обслуговування та переліку об`єктів відомчого житлового фонду ВП Рівненська АЕС НАЕК Енергоатом та об`єктів призначених для його обслуговування, що передаються у комунальну власність територіальної громади м.Кузнецовська Рівненської області встановлено, що житловий фонд ВП Рівненська АЕС був переданий в комунальну власність територіальної громади м. Кузнецовськ.
З копії рішення Вараської міської ради від 08 листопада 2019 року №1549 Про списання житлового фонду, який знаходиться на балансі КМКП , яке прийняте з врахуванням постанови КМУ від 20.04.2016 №301 Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків , встановлено, що окремі нежитлові приміщення в багатоквартирних будинках, що не перебувають у приватній власності та право комунальної чи державної власності на них не зареєстровано, приймаються на баланс територіальної громади в особі Кузнецовського міського комунального підприємства за актом приймання-передачі, а право власності на них реєструється в установленому законом порядку; окремі житлові квартири в багатоквартирних будинках, що перебувають у державній власності або у комунальній власності територіальної громади міста Вараш та право власності на них не зареєстровано, то такі квартири є власністю територіальної громади Вараської міської ради. Участь у витратах на утримання такого будинку та його прибудинкової території у частині неприватизованих квартир покладається на основних квартиронаймачів цих квартир, а право власності на них реєструється у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Така ж норма закріплена у ч. З ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Згідно ч.1, 2 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ( в редакції чинній станом на 20.09.2002 року так і на даний момент), територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Отже, власником багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_2 територіальна громада міста Вараш. Таким чином квартири, які не приватизовані громадянами на підставі Закону України Про приватизацію державного житлового фонду , є також власністю територіальної громади міста Вараш, а відсутність в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі права власності на нерухоме майно інформації про власника даних квартир не спростовують вказаної обставини.
З копії витягу з технічного паспорта на багатоквартирний житловий будинок по АДРЕСА_2 , виготовленого станом на 04.12.2014 року Кузнецовським міським бюро технічної інвентаризації (інвентаризаційна справа № 09259, реєстровий № 27к-56-350) наданого суду позивачем встановлено, що кількість квартир в будинку 143, а площа нежитлових приміщень складає 34,0 м?.
З оригіналу витягу з технічного паспорта на багатоквартирний житловий будинок по АДРЕСА_2 ), виготовленого станом на 04.12.2014 року Кузнецовським міським бюро технічної інвентаризації (інвентаризаційна справа № 09259, реєстровий № 27к-56-350), який знаходиться в інвентаризаційній справі, завірена копія якого долучена до матеріалів справи, встановлено, що 03.10.2019 року внесено зміни до даного витягу, згідно яких кількість квартир в будинку становить 144, а нежитлові приміщення відсутні.
З показань свідка ОСОБА_4 , який обіймає посаду директора комунального підприємства Бюро технічної інвентаризації міста Вараш, слідує, що вищевказані зміни внесені до витягу з технічного паспорта, виготовленого станом на 04.12.2014 року, на багатоквартирний житловий будинок по АДРЕСА_2 , оскільки було виявлено при виготовленні даного витягу з технічного паспорта, що квартира АДРЕСА_4 не має статусу нежилового приміщення. Зміни внесені, оскільки до КП БТІ м.Вараш звернувся з листом виконавчий комітет Вараської міської ради Рівненської області за підписом міського голови. Інформація щодо нежитлового приміщення внесена до витягу з технічного паспорта, виготовленого станом на 04.12.2014 року, оскільки по факту приміщення займали працівники КП КМКП . Позивачу ж було надано витяг з технічного паспорта до внесення відповідних виправлень.
З показань свідка ОСОБА_5 , яка обіймала посаду начальника ЖЕД №1 м.Вараш, слідує, що приміщення квартири АДРЕСА_4 в будинку тимчасово використовували працівники ЖЕД №1 КП КМКП м.Вараш для виробничих потреб, однак дане приміщення є житловим і було відоме, що це квартира. Приблизно у 2017 році ключ від вхідних дверей до квартири АДРЕСА_4 в будинку було передано до Вараської міської ради Рівненської області. Приміщення було ізольоване і з санвузлом, також наявне приміщення кухні.
Згідно копій акту прийому в експлуатацію державною приймальною комісією закінченого будівництвом (реконструкцією) об`єкта (споруди) житлово- громадського призначення №158-81 від 04.11.1981 року, затвердженого рішенням Володимирецької районної Ради народних депутатів від 04.11.1981 року №318; акту приймання передачі житлового фонду в комунальну власність територіальної громади м. Кузнецовськ від 30.09.2002 року; акту приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів, затвердженого 30.09.2002 №19, судом встановлено, що в будинку АДРЕСА_2 є 144 квартири та відсутні вбудовані нежитлові приміщення.
Частиною 1 ст. 8 ЖК УРCP передбачено, що переведення придатних для проживання жилих будинків і жилих приміщень у будинках державного і громадського житлового фонду в нежилі, як правило, не допускається. У виняткових випадках переведення жилих будинків і жилих приміщень у нежилі може здійснюватися за рішенням виконавчого комітету обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів.
Жодного належного та допустимого доказу наявності у будинку вбудованого нежилого приміщення та переведення квартири АДРЕСА_4 у будинку в нежиле приміщення, суду не надано.
За таких обставин, судом встановлено, що у будинку відсутні нежилі приміщення, а приміщення № 75 не є допоміжним приміщенням у понятті п.2 ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , а є житловим приміщенням - квартирою, відповідно до ч.1 ст. 382 ЦК України, оскільки є ізольованим помешканням в житловому будинку, призначеним та придатним для постійного у ньому проживання.
Також судом не встановлено обставин, які б свідчили про те, що до моменту прийняття оскаржуваного рішення в квартирі АДРЕСА_4 будинку був квартиронаймач з яким було укладено договір найму даної квартири.
Стаття 15 ЖК УРCP визначає, що виконавчі комітети районних, міських, районних у містах Рад народних депутатів у межах і в порядку, встановлених законодавством Союзу PCP, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української PCP, на території району, міста, району в місті: керують житловим господарством, що є у віданні Ради, здійснюють управління житловим фондом місцевих Рад, приймають рішення про надання жилих приміщень у будинках житлового фонду місцевої Ради, приймають рішення про включення жилих приміщень до числа службових, видають ордери на жилі приміщення та інше.
Стаття 18 ЖК УРCP передбачає, що управління житловим фондом здійснюється власником або уповноваженим ним органом у межах, визначених власником.
Відповідно до ст. 118 ЖК УРCP, службові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв`язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів. Під службові жилі приміщення виділяються, як правило, окремі квартири.
Згідно ст. 122 ЖК УРCP, на підставі рішення про надання службового жилого приміщення виконавчий комітет районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів видає громадянинові спеціальний ордер, який є єдиною підставою для вселення у надане службове жиле приміщення.
Відповідно до ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів рад належать:
згідно п.п.1,2, 3 п. а) власні (самоврядні) повноваження: управління об`єктами житлово - комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню; облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності; вирішення питань щодо використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності; сприяння розширенню житлового будівництва, подання громадянам, які мають потребу в житлі, допомоги в будівництві житла, в отриманні кредитів, у тому числі пільгових, та субсидій для будівництва чи придбання житла; подання допомоги власникам квартир (будинків) в їх обслуговуванні та ремонті; сприяння створенню об`єднань співвласників багатоквартирних будинків;
згідно п.п. 5,6,7,8 п. б) делеговані повноваження: облік відповідно до закону житлового фонду, здійснення контролю за його використанням; надання відповідно до закону громадянам, які потребують соціального захисту, безоплатного житла або за доступну для них плату; здійснення контролю за станом квартирного обліку та додержанням житлового законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, розташованих на відповідній території, незалежно від форм власності; видача ордерів на заселення жилої площі в будинках державних та комунальних організацій.
З аналізу вищезазначених норм слідує, що відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, про включення квартири АДРЕСА_1 , яка складається з однієї кімнати житловою площею 17,4 кв.м. до числа службових, надаючи службову квартиру АДРЕСА_1 , яка складається з однієї кімнати житловою площею 17,4 кв.м. на склад сім`ї одна особа, спеціалісту І категорії відділу у справах сім`ї, молоді та спорту виконавчого комітету Вараської міської ради Рівненської області, учаснику бойових дій, ОСОБА_3 , та, видаючи ОСОБА_3 спеціальний ордер на вселення в службову квартиру АДРЕСА_1 , діяв в межах своїх повноважень передбачених законодавством.
Щодо посилання представника позивача на невідповідність форми оскаржуваного ордеру № 18947 від 13.11.2019 року формі визначеній додатком №2 Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР , то інформація зазначена в оскаржуваному ордері № 18947 від 13.11.2019 року фактично відповідає інформації, яка повинна була б бути зазначена згідно примірного ордеру, тому дане твердження не може слугувати єдиною підставою для скасування ордеру № 18947 від 13.11.2019 року.
Отже, відповідачем при прийнятті оскаржуваного рішення не було порушено прав співвласників багатоквартирного будинку - членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода 34400 та відповідно самого позивача, оскільки, згідно інформаційної довідки № 189719523 від 21.11.2019 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за позивачем зареєстроване право оперативного управління на приміщення загального користування в будинку; з дня прийняття в експлуатацію будинку юридичної зміни статусу жилого приміщення в нежиле чи навпаки не відбулося; розміри, обсяг та кількість приміщень загального користування в будинку не змінилися; квартира АДРЕСА_4 в будинку не є спільною сумісною власністю співвласників будинку, в розумінні ч.2 ст. 382 ЦК України, ч.ч. 1,2 ст. 4 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , ч. 2 ст. 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду та рішень Конституційного Суду України № 4-рп/2004 від 02.03.2004р. у справі № 104 та № 14-рп/2011 від 09.11.2011 р. у справі № 1-22/2011.
За таких обставин, позовні вимоги позивача щодо визнання недійсним та скасування рішення виконавчого комітету Вараської міської ради №273 від 13.11.2019 року про включення квартири до числа службових, надання службового житла та визнання недійсним та скасування ордеру №18947, виданого виконавчим комітетом Вараської міської ради 13.11.2019 року на жиле приміщення (службову квартиру) АДРЕСА_1 , не підлягають до задоволення.
Відмова у задоволенні зазначених позовних вимог, виключає задоволення позовної вимоги щодо скасування реєстрацію місця проживання ОСОБА_3 в квартирі АДРЕСА_1 .
Враховуючи викладене, а також те, що згідно положень ст. 7 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" однією з підстав для зняття з реєстрації місця проживання особи є судове рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою, таким, що не підлягає задоволенню, суд визнає і позовну вимогу про скасування реєстрацію місця проживання ОСОБА_3 в квартирі АДРЕСА_1 .
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 12, 13,81,141,142, 259, 263-265, 268, 352, 354, 355 ЦПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Відмовити повністю у задоволенні позову об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода 34400 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_1 , до виконавчого комітету Вараської міської ради Рівненської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 , про визнання недійсним та скасування рішення виконавчого комітету Вараської міської ради № 273 від 13.11.2019 року про включення квартири до числа службових, надання службового житла; визнання недійсним та скасування ордеру №18947, виданого виконавчим комітетом Вараської міської ради 13.11.2019 року на жиле приміщення (службову квартиру) АДРЕСА_1 ; скасування реєстрацію місця проживання ОСОБА_3 в квартирі АДРЕСА_1 , через безпідставність.
Повернути оригінал інвентаризаційної справи № 09259 наданої для огляду в судовому засіданні до КП БТІ міста Вараш.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення до суду апеляційної інстанції через Кузнецовський міський суд Рівненської області. Учасник справи, якому рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач : об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода 34400 , код ЄДРПОУ 40619950, мікрорайон Будівельників, 21, м.Вараш Рівненська обл.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: ОСОБА_1 , АДРЕСА_5 .
Відповідач: виконавчий комітет Вараської міської ради Рівненської області, код ЄДРПОУ 03315879, майдан Незалежності, будинок 1, м.Вараш Рівненська обл.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_3 , АДРЕСА_6 .
Повний текст рішення складено 24.03.2020 року.
С у д д я Мануляк Ю.В.
Суд | Кузнецовський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2020 |
Оприлюднено | 25.03.2020 |
Номер документу | 88383621 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Кузнецовський міський суд Рівненської області
Мануляк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні