ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2020 року Справа № 160/1745/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Слов`янський базар" до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Дніпровська міська рада, про визнання дій протиправними,
ВСТАНОВИВ :
13.02.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Слов`янський базар звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Дніпровська міська рада, в якій просить:
- визнати неправомірними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з внесення до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:06:093:0014 (м. Дніпро, вул.Курчатова, 1) від 15.07.2019р. № 1507-4532 інформації про визначення нормативної грошової оцінки станом на 2017 рік;
- визнати неправомірними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з внесення до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:06:093:0014 (м. Дніпро, вул.Курчатова, 1) від 07.06.2019р. № 0104-1647 інформації про визначення нормативної грошової оцінки станом на 2018 рік.
В обґрунтування позовної заяви зазначено, що дії відповідача щодо включення при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки інформації про дату нормативної грошової оцінки станом на 2017р. (витяг № від 15.07.2019 року № 1507-4532) та станом на 2018 рік ( витяг від 07.06.2019 року № 0104-1647) є неправомірними, оскільки призвели до необґрунтованого збільшення нормативної грошової оцінки земельної ділянки і, відповідно, орендної плати за землю), адже саме з 01.01.2017 року та з 01.01.2018р для визначення НГО за 2017, 2018 роки відповідачем застосований Кф із значенням 2.5.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.02.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.
04.03.2020 року третьою особою у справі надано пояснення, у яких вказано про те, що сформований Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки містить інформацію, яка фактично відображає цільове використання земельної ділянки позивачем з початку укладання договору та на сьогодні тобто з тим самим коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,5, таким який був раніше до початку дії Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів .
10.03.2020 року відповідачем засобами електронного зв`язку надано відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що на час видачі Витягів діє наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (надалі - Порядок) зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 року за №1647/29777, який набрав чинності 27.12.2016 року ( Офіційний вісник України від 27.12.2016 року № 100). У примітці додатку 1 до Порядку зазначено, що для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0. Договір оренди укладений між Дніпропетровською міською радою та ТОВ Слов`янський базар 23.06.2008 року. Згідно з п. 1.2 цільове використання земельної ділянки відповідно до УКЦВЗ - 1.11.6 (інша комерційна діяльність). До Державного земельного кадастру внесені зміни до відомостей щодо коду виду цільового призначення земельної ділянки (КВЦПЗ) з кадастровим номером 1210100000:06:093:0014 - 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі , Кф = 2,50. Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів згідно з вимогами пункту 3, застосовується з 01.01.2017 року. У додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначені коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф). При цьому, у примітці додатку 1 до Порядку зазначено, що у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0. А тому, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:093:0014, на дату звернення (09.06.2017 року), сформований згідно з чинним законодавством.
Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. З власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала і просила задовольнити позовну заяву у повному обсязі.
Представники відповідача і третьої особи у судове засідання не з`явились, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджено матеріалами справи.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка будь-якого учасника справи в судове засідання, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
17.03.2020 року судом ухвалено продовжувати розгляд справи в порядку письмового провадження.
У відповідності до вимог ст. ст.205, 243 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд встановив наступне.
23.06.2008 року між Дніпропетровською міською радою та ТОВ Слов`янський базар укладено договір оренди земельної ділянки.
Згідно з п. 1.1 Договору орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку, яка розташована за адресою: м. Дніпро , вул. Курчатова, 1 (Кіровський район ) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:06:093:0014.
Відповідно до п. 1.2 Договору цільове використання земельної ділянки згідно з УКЦВЗ - 1.11.6 (інша комерційна діяльність).
Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 13/300117/03-07 від 31.01.2017 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:093:0014, площа - 1,5691 га становить 84293998,15 грн. Цільове призначення земельної ділянки - Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт Кф 2,00.
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 95/090617/03-07 від 14.06.2017 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:093:0014, площа - 1,5691 га становить 67489081,22 грн. Цільове призначення земельної ділянки - Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт Кф 2,00.
До Державного земельного кадастру 21.06.2018 року внесені зміни до відомостей щодо коду виду цільового призначення земельної ділянки (КВЦПЗ) з кадастровим номером 1210100000:06:093:0014 - 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі , Кф = 2,50.
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 0104-1647 від 07.06.2019 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:093:0014, площа - 15691 кв.м становить 84361351,52 грн. Цільове призначення земельної ділянки 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі . Коефіцієнт Кф 2,50.
Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 1507-4532 від 15.07.2019 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:093:0014, площа - 15691 кв.м становить 84361351,52 грн. Цільове призначення земельної ділянки 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі . Коефіцієнт Кф 2,50.
Не погодившись із внесення до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:06:093:0014 від 15.07.2019р. № 1507-4532 інформації про визначення нормативної грошової оцінки станом на 2017 рік та внесення до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:06:093:0014 від 07.06.2019р. № 0104-1647 інформації про визначення нормативної грошової оцінки станом на 2018 рік, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Законом України Про оцінку земель визначені види грошової оцінки земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення - нормативна та експертна. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, у тому числі, для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об`єкта оцінки. Експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених цим Законом, а також іншими законами (стаття 5 Закону). Нормативну грошову оцінку земельних ділянок проводять юридичні особи, які є розробниками документації із землеустрою. Експертну грошову оцінку земельних ділянок здійснюють суб`єкти оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до вимог цього Закону, Закону України Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні , а також інших нормативно-правових актів. Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом (стаття 15 Закону). За результатами економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (стаття 20 Закону).
Таким чином, витяг з технічної документації за своєю правовою природою є документом інформаційного характеру, в якому зазначаються певні показники земельної ділянки з технічної документації, у тому числі, про нормативну грошову оцінку.
Верховний Суд у Постанові від 17.10.2019 року у справі № 817/1814/18 сформулював наступний правовий висновок:
Згідно з ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суб`єкта владних повноважень є нормативно-правовим або індивідуальним актом.
Нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.
Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Визначальною особливістю нормативного акта є його спрямованість на врегулювання відносин множинної кількості суб`єктів відповідних правовідносин двох чи більше учасників певного виду відносин. Тобто об`єктом правового регулювання є встановлення загальних правил поведінки між декількома суб`єктами, що беруть на себе права чи обов`язки, що призводить до виникнення, зміни чи припинення відповідних правовідносин. Адресата юридичних приписів нормативного акта неможливо чітко ідентифікувати, оскільки ним потенційно може бути кожна особа, що зацікавлена у реалізації свого суб`єктивного права або охоронюваного законом інтересу.
Тим часом, ненормативні акти мають своїм предметом вплив на чітко визначеного суб`єкта права, якому надаються певні права або на якого покладається певні обов`язки. І об`єктом правового регулювання тут виступає потреба закріплення певної суб`єктивної волі щодо конкретної особи, що зумовлює виникнення певних змін у правовому статусі цієї особи. Тож адресат юридичних приписів ненормативного акта завжди чітко визначений, і залежно від обставин, ініціатором його видання може бути як адресат, так і видавник відповідного акта.
На цій підставі Верховний Суд приходить до переконання в тому, що витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер .
Аналогічна позиція викладена у Постановах Верховного Суду від 12.11.2018 у справі №814/789/17, від 27.11.2018 у справі №817/1819/17.
Посилання представника позивача на Постанову Третього апеляційного адміністративного суду суд не бере до уваги, адже згідно з ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
З огляду на викладене, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд робить висновок, що позовні вимоги є необґрунтованими, отже, позовна заява задоволенню не підлягає.
Що стосується вирішення питання про розподіл судових витрат, то суд вказує на те, що відповідно до вимог статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України в разі відмови у задоволенні позову, судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Слов`янський базар до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Дніпровська міська рада, про визнання дій неправомірними - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2020 |
Оприлюднено | 25.03.2020 |
Номер документу | 88402772 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні