Рішення
від 20.03.2020 по справі 163/2483/19
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2483/19

Провадження № 2/163/131/20

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2020 року Любомльський районний суд Волинської області

в складі головуючого судді Чишія С.С.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в місті Любомль Волинської області цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Любомльської райдержадміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надмірно виплаченої державної соціальної допомоги,

в с т а н о в и в :

Позивач просить постановити рішення про стягнення з відповідача 3 706,32 гривень надмірно виплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що згідно поданої заява від 22.12.2018 року і декларації про доходи та майновий стан відповідачу була призначена державна соціальна допомога з урахуванням 2 667,72 гривень доходів за період з 01.12.2018 року по 31.05.2019 року. Усього за цей період відповідачу було виплачено 16 006,32 гривень. У заяві відповідач своїм підписом підтвердила свою відповідальність за подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім`ї. На підставі отриманої від ДФС інформації про доходи було виявлено недостовірність поданої відповідачем інформації про отримувану її чоловіком заробітну плату в ТОВ "УІФК-Волинь" за червень 2018 року: в декларації вона вказала 6 849,38 гривень, тоді як фактичний дохід чоловіка у цей період становив 8 095,70 гривень. Внаслідок декларування заниженого доходу чоловіка переплата виплаченої відповідачу соціальної допомоги склала 3 706,32 гривень. Незважаючи на неодноразові письмові та усні повідомлення про необхідність повернення надмірно виплачених коштів, відповідач в добровільному порядку ці кошти не повернула.

Провадження в справі відкрито ухвалою суду від 15.01.2020 року, розгляд позову постановлено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Згідно відомостей Укрпошти про відстеження адресованого відповідачу поштового відправлення за трек-номером копію ухвали з примірником матеріалів позову 29.01.2020 року вручено за довіреністю, що в силу ч.3 ст.130 ЦПК України вважається належним повідомленням відповідача про вчинення процесуальної дії.

У строк, визначений судом та з додатковим врахуванням Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень, затверджених наказом Міністерством інфраструктури України від 28.11.2013 року №958, відповідач відзиву не подала.

Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін від учасників справи до суду не надходили.

Враховуючи вищевикладене та положення ст.279 ЦПК, суд розглянув справу за наявними у справі матеріалами.

Аналізом доказів по справі суд встановив наступні фактичні обставини.

22.12.2018 року відповідач звернулась в Управління соціального захисту населення Любомльської райдержадміністрації (далі - УСЗН Любомльської РДА) із заявою про призначення соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї. У заяві своїм підписом підтвердила свою згоду на те, що надані нею відомості про доходи та майно, будуть перевірені згідно з чинним законодавством України, та попередження про повернення надмірно нарахованих коштів у разі подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім`ї.

У декларації про доходи та майновий стан в розділі ІІ відповідач вказала, що з 01.06.2018 року по 30.11.2018 року її дохід склав 513,00 гривень як пільга "Волиньобленерго", чоловіка ОСОБА_2 - 9 764,37 гривень допомоги по безробіттю в центрі зайнятості, 1 523,08 гривень винагороди в КП "Буг", 6 849,38 гривень заробітної плати ТОВ "УІФК-Волинь". Письмово підтвердила відсутність іншого доходу.

На підставі поданих документів рішенням УСЗН Любомльської РДА від 17.01.2019 року відповідачу була призначена соціальна допомога малозабезпеченій сім`ї з 01.12.2018 року по 31.05.2019 року в сумі 2 667,72 гривень щомісячно.

Згідно із виданою 20.05.2019 року ТОВ "УІФК-Волинь" довідкою про доходи розмір заробітної плати чоловіка відповідача за червень 2018 року становив 8 095,70 гривень, а не 6 849,38 гривень як зазначила відповідач у декларації про доходи та майновий стан сім`ї.

Про виявлення подання відповідачем недостовірних відомостей про дохід чоловіка за червень 2018 року уповноважені посадові особи УСЗН Любомльської РДА склали акт від 05.06.2019 року за № 30.

З огляду на фактичний розмір отримуваної чоловіком відповідача заробітної плати позивач провів перерахунок призначеної соціальної допомоги та 06.06.2019 року прийняв рішення про її виплату в щомісячному розмірі на рівні 2 460,00 гривень з 01.12.2018 року по 31.05.2019 року.

Крім цього, 06.06.2019 року комісія по призначенню державної соціальної допомоги прийняла рішення про припинення виплати відповідачу призначеної допомоги.

Довідкою від 07.06.2019 року стверджено, що сума переплаченої відповідачу державної соціальної допомоги становить 3 706,32 гривень.

Позивач неодноразово 10.06.2019 року, 16.07.2019 року 16.08.2019 року, 08.10.2019 року надсилав на адресу відповідача повідомлення про необхідність повернення переплаченої суми коштів в розмірі 3 706,32 гривень із зазначенням необхідних банківських рахунків та попереджав про звернення до суду в разі неповернення цих коштів.

Відповідач, будучи обізнаною із цими повідомленнями позивача, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового підправлення, у добровільному порядку надмірно виплаченої допомоги не повернула.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" (далі - Закон № 1768-III) державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї. Сім`я - це особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки. Права члена сім`ї має одинока особа.

Відповідно до ст.4 Закону № 1768-III до заяви про надання державної соціальної допомоги, серед іншого, додається декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім`ї.

Згідно із ст.5 Закону № 1768-III (у чинній на час виникнення спірних правовідносин редакції) розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім`ї.

За змістом ч.4 ст.7 Закону № 1768-III якщо сім`єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Статтею 1212 ЦК України визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Отже, на підставі досліджених письмових доказів судом встановлено, що у зв`язку із поданням відповідачем недостовірної інформації про доходи сім`ї, а саме її чоловіка, виникла переплата допомоги малозабезпеченій сім`ї в загальній сумі 3 706,32 гривень.

При цьому, обов`язок вносити достовірні дані до декларації, які впливають на призначення та виплату державної допомоги, покладається саме на відповідача як заявника допомоги.

Незважаючи на неодноразові надсилання позивачем повідомлень про необхідність повернення надмірно виплачених коштів, відповідач на день подання даного позову до суду цих коштів не повернула.

Відповідно до ч.3 та ч.4 ст. 12 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Згідно з ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Наведених у позові фактичних обставин і розміру заявлених вимог відповідач жодними доказами не спростувала та не заперечила.

Таким чином, зважаючи на встановлені фактичні обставини, відповідні їм правовідносини і наведені положення чинного законодавства, суд вважає заявлені вимоги доведеними, обґрунтованими і законними, через що позов підлягає повному задоволенню.

На підставі ст.141 ЦПК України судові витрати слід покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст.259, 264, 265 ЦПК України, суд

у х в а л и в :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 в користь Управління соціального захисту населення Любомльської райдержадміністрації 3706 (три тисячі сімсот шість) гривень 32 копійки надмірно виплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї за період з 01.12.2018 року по 31.05.2019 року.

Стягнути з ОСОБА_1 в користь Управління соціального захисту населення Любомльської райдержадміністрації 1921 (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну) гривню судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

На рішення протягом 30 днів з дня його проголошення може бути подано апеляційну скаргу до Волинського апеляційного суду через Любомльський районний суд.

Найменування позивача - Управління соціального захисту населення Любомльської райдержадміністрації; місце знаходження: вулиця Є Коновальця 6, місто Любомль Волинської області; ЄДРПОУ - 03192075.

Ім`я відповідача - ОСОБА_1 ; місце проживання: АДРЕСА_1 ; РНОКПП - НОМЕР_1 .

Головуючий : суддя С.С.Чишій

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення20.03.2020
Оприлюднено27.03.2020
Номер документу88432706
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —163/2483/19

Рішення від 20.03.2020

Цивільне

Любомльський районний суд Волинської області

Чишій С. С.

Ухвала від 15.01.2020

Цивільне

Любомльський районний суд Волинської області

Чишій С. С.

Ухвала від 09.12.2019

Цивільне

Любомльський районний суд Волинської області

Чишій С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні