Постанова
від 11.03.2010 по справі 2а-14975/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2010 р. с права № 2а-14975/09/0570

час прийняття постанови : 16год.25хв.

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Мозгово ї Н. А.

при секретарі Пригода О.В.

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача Гузик С.В.

ОСОБА_3

розглянувши у відкритому с удовому засіданні за адресо ю: м. Донецьк, вул. 50 Гвардійсько ї дивізії,17 адміністративну с праву за позовом

фізичної особи - підприємця ОСОБА_ 4 до Державної податкової і нспекції в м. Краматорську пр о скасування податкових пові домлень - рішень від 03.08.2009 року № 0000441701/2/50063/10/17-113, яким визначено сум у податкового зобов' язання з податку з доходів фізичних осіб у сумі 50191,56 грн., № 0000461701/2/50060/10/17-113 в частині визначення податков ого зобов' язання з ПДВ в сум і 156169 грн., № 0000431701/2/50062/10/17-113, яким визнач ено суму податкового зобов' язання з податку з доходів фі зичних осіб в сумі 23106,12 грн.,

В С Т А Н О В И В:

Позивач фізична особа - пі дприємець ОСОБА_4, зверну вся до суду з адміністративн им позовом до Державної пода ткової інспекції в м. Крамато рську про скасування податко вих повідомлень - рішень ві д 03.08.2009 року № 0000441701/2/50063/10/17-113, яким визн ачено суму податкового зобов ' язання з податку з доходів фізичних осіб у сумі 50191,56 грн., № 0000461701/2/50060/10/17-113 в частині визначенн я податкового зобов' язання в сумі 156169 грн., № 0000431701/2/50062/10/17-113, яким в изначено суму податкового зо бов' язання з податку з дохо дів фізичних осіб в сумі 23106,12 гр н., № 0026941701/2/50061/10/17 -113, яким визначено с уму податкового зобов' язан ня з єдиного податку в сумі 500 г рн.

11.03.2010 року представником пози вача надано до суду заяву про зменшення позовних вимог, ві дповідно до якої просить ска сувати податкові повідомлен ня - рішення від 03.08.2009 року № 0000441 701/2/50063/10/17-113, яким визначено суму по даткового зобов' язання з по датку з доходів фізичних осі б у сумі 50191,56 грн., № 0000461701/2/50060/10/17-113 в час тині визначення податкового зобов' язання з ПДВ в сумі 156169 грн., № 0000431701/2/50062/10/17-113, яким визначен о суму податкового зобов' яз ання з податку з доходів фізи чних осіб в сумі 23106,12 грн.

Свої позовні вимоги позива ч мотивує наступним:

у разі, якщо виручка від реа лізації продукції (товарів, р обіт, послуг) платника єдиног о податку перевищить 500000 грн. у поточному звітному періоді (кварталі), такий платник пода тку зобов' язаний перейти на загальну систему оподаткува ння, обліку та звітності, почи наючи з наступного звітного періоду (кварталу), а не, як вва жають, працівники податково го органу, встановлювати та д екларувати суму перевищення в порядку, передбаченому Дек ретом КМУ «Про прибутковий п одаток з громадян» №13-92 від 26.12.1992 року, у зв' язку з чим вимоги відповідача щодо надання дек ларації про доходи за 2006 рік, 2007 рік та 9 місяців 2008 року є непра вомірними.

Крім того, згідно зі ст. 6 Ук азу Президента України №727/98 суб' єкт малого підприємниц тва, який сплачує єдиний пода ток не є платником податку на додану вартість.

Відповідно до п.п.2.3.1 п.2.3 ст.2 За кону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР обов' язковій реєстра ції платником податку на дод ану вартість підлягають особ и, у яких загальна сума від зді йснення операцій з поставки товарів (послуг). у тому числі з використанням локальної аб о глобальної комп' ютерної м ережі, що підлягають оподатк уванню згідно з цим Законом, нарахована (сплачена, надана ) такій особі або в рахунок зоб ов' язань третім особам, про тягом останніх дванадцяти ка лендарних місяців сукупно пе ревищує 300000 грн. (без урахуванн я ПДВ). Але ця норма діє для пла тників податків, що використ овують загальну систему опод аткування. Позивач же є платн иком єдиного податку.

Крім того, зазначає, що пода тковим органом безпідставно зменшений податковий кредит у зв' язку з приданням автом обіля, оскільки вказаний тра нспортний засіб придбаний ви ключно для використання в го сподарській діяльності.

Стосовно нарахування пода ткового зобов' язання з пода тку з доходів фізичних осіб у сумі 23106,12 грн., то позивач вважа є, що відсутні будь-які докуме нти, крім пояснень ОСОБА_6 , ОСОБА_7, які б свідчили про факт виплати їм доходу, на під ставі яких податковим органо м зроблено висновок про пору шення п.1.3 «д» статті 1 п.п.8.1.1 п.8.1 ст .8, п.16.1 ст.16, п.17.1 ст.17 Закону України «Про податок з доходів фізич них осіб».

Відповідачем по справі, Де ржавної податкової інспекці ї в м. Краматорську, надано до суду заперечення, відповідно до якого з позовними вимогам и не згоден на підставі насту пного:

У ході проведення плановою перевірки було встановлено, що у порушення статті 1, статт і 5 Указу Президента Украї ни «Про спрощену систему опо даткування, обліку та звітно сті суб' єктів малого підпри ємництва» позивачем у 4 кварт алі 2006 року та за 9 місяців 2008 рок у допущене перевищення грани чної суми виручки від реаліз ації товарів (робіт, послуг), я ка передбачена статтею 1 вказ аного Указу та не здійсне ний перехід на загальну сист ему оподаткування, обліку та звітності, починаючи з 1 кварт алу 2007 року.

Згідно пункту 4 статті 14 Декр ету Кабінету Міністрів Украї ни «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.1992 року № 13-92 г ромадяни, які займаються під приємницькою діяльністю, над ають податковому органу декл арації за наслідками кожного звітного кварталу, а також зв ітного року у строки, визначе ні законом.

Відповідно до пункту 1 статт і 14 вказаного Декрету з доход ів, зазначених у розділі ІV, по даток обчислюється на підста ві декларацій, поданих грома дянином про очікувані у пото чному році дохід або про факт ично одержані у звітному кал ендарному році доходи та інш их відомостей про доходи гро мадян, визначених у цьому роз ділі.

Згідно до п.п. 4.2.8 п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доход ів фізичних осіб» до складу з агального місячного оподатк овуваного доходу, який входи ть до складу річного оподатк овуваного доходу платника по датків включаються оподатко вуваний дохід, не включений д о розрахунку загальних опода тковуваних доходів попередн іх податкових періодів та са мостійно виявлений у звітном у періоді платником податків або нарахований податковим органом згідно із законом.

Крім того, в ході перевірки встановлено несвоєчасну реє страцію позивачем в якості п латника податку на додану ва ртість, що призвело до заниже ння податку на додану вартіс ть за період, що перевірявся, о скільки відповідно до п.п. 2.3.1 п .2.3 ст.2 Закону України «Про пода ток на додану вартість» особ а підлягає обов' язковій реє страції як платник податку н а додану вартість у разі, коли загальна сума від здійсненн я операцій з поставки товарі в (послуг), нарахована такій ос обі або в рахунок зобов' яза нь третім особам, протягом ос танніх дванадцяти календарн их місяців сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування по датку на додану вартість). Так им чином, з 31.01.2007 року СГД ОСОБ А_4 повинен був перебувати н а обліку в податковому орган і як платник податку на додан у вартість. Фактично позивач ем надано заяву про реєстрац ію платником податку на дода ну вартість та зареєстровано платником податку на додану вартість 03.01.2008 року.

Перевіркою також встановл ено, що в порушення п.п. 7.4.1, 7.4.4 п.7.4 с т.7 Закону України «Про подато к на додану вартість» позива чем включено до складу подат кового кредиту в податковій декларації з ПДВ за вересень 2008 року суму ПДВ у розмірі 17000 гр н., сплачену в ціні придбання а втомобіля вантажного бортов ого ТАТА - LPT -613, який придбаний т а знаходить в приватній влас ності громадянина ОСОБА_4

Під час перевірки проведен о опитування 2 робітників О СОБА_4, які повідомили, що поз ивач заробітну плату виплачу є з використанням подвійної бухгалтерії по двох відомост ях. У порушення пункту 1.3 «д» с татті1, п.п.8.1.1. п.8.1 ст.8, п. 16.1 ст.16, п.17.1 ст .17 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» поз ивачем не утриманий та не пер ерахований до бюджету подато к з доходів фізичних осіб з су м виплачених працівникам О СОБА_7 та ОСОБА_6 за ставк ами, визначеними у пункті 7.1. ст ..7 з врахуванням вимог пункту 22.3 статті 22 вищевказаного Зак ону, на підставі чого позивач у донараховано податок з дох одів фізичних осіб у сумі 7702,04 г рн.

Таким чином, відповідач вва жає, що вимоги позивача про ск асування податкових повідом лень - рішень є необґрунтов аними та просить у задоволен ні позову відмовити.

У судовому засіданні предс тавник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог, представники відповідача пр оти задоволення позову запер ечували.

Суд, розглянувши мате ріали справи, заслухавши поя снення представників сторін , оцінивши докази за своїм вну трішнім переконанням встано вив наступне:

Позивач, ОСОБА_4, за реєстрований згідно зі свідо цтвом про державну реєстраці ю НОМЕР_1 у якості фізично ї особи - підприємця та пере буває на податковому обліку у Державній податковій інспе кції в м. Краматорську.

Відповідачем по спра ві, Державною податковою інс пекцією в м. Краматорську, про ведено планову виїзну переві рку СГД - фізичної особи О СОБА_4 з питань дотримання в имог податкового, валютного та іншого законодавства за п еріод з 01.01.2005 року по 30.09.2008 року за результатами якої складени й акт перевірки від 17.02.2009 року з а № 341/17-1-2574300355.

Вказаною перевіркою в становлені наступні порушен ня:

- порушення статті 1, статті 5 Указу Президента України «Про спрощену систему опода ткування, обліку та звітност і суб' єктів малого підприєм ництва» від 03.07.1998 року № 727/98: позив ачем у 4 кварталі 2006 року та за 9 м ісяців 2008 року допущене перев ищення граничної суми виручк и від реалізації товарів (роб іт, послуг), яка передбачена ст аттею 1 вказаного Указу та не здійснений перехід на заг альну систему оподаткування , обліку та звітності, починаю чи з 1 кварталу 2007 року;

- порушення статті 13, пункту 4 статті 14 Декрету Кабінету Мін істрів України «Про прибутк овий податок з громадян» від 26.12.1992 року №13-92: позивачем не нада ні до податкового органу дек ларації про доходи, отримані за 2006 рік, 2007 рік та за 9 місяців 2008 року за період, в якому підпри ємець повинен був перейти на загальну систему оподаткува ння у зв' язку з допущеним пе ревищенням граничної суми ви ручки від реалізації товарів (робіт, послуг) та не задеклар овані суми валового доходу з а 2006 рік, 2007 рік та за девять міся ців 2008 року в сумі 651396,44 грн. та вал ових витрат за 2006 рік, 2007 рік та з а 9 місяців 2008 року в сумі 316740,66 грн ., що призвело до заниження под атку з доходів фізичних осіб за 2006, 2007 роки та за 9 місяців 2008 ро ку на суму 50191,56 грн.;

- порушення пункту 1.3 «д» стат ті 1, підпункту 8.1.1 пункту 8.1 стат ті 8, пункту 16.1 статті 16, пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про податок з доходів фізичних о сіб», в результаті встановле но порушення вимог податково го законодавства щодо прави льності утримання податку з доходів фізичних осіб, в резу льтаті чого донараховано под атку з доходів фізичних осіб в сумі 7702,04 грн., а саме за лютий 20 07 року в сумі 274,88 грн., за березен ь 2007 року в сумі 245,93 грн., за квіте нь 2007 року в сумі 187,96 грн., за трав ень 2007 року в сумі 216,91 грн., за чер вень 2007 року в сумі 245,86 грн., за ли пень 2007 року в сумі 289,23 грн., за се рпень 2007 року в сумі 297,92 грн., за в ересень 2007 року в сумі 361,61 грн., за жовтень 2007 року в сумі 370,23 грн., з а листопад 2007 року в сумі 347,07 грн ., за грудень 2007 року в сумі 328,25 гр н., за січень 2008 року в сумі 313,26 гр н., за лютий 2008 року в сумі 628,09 грн ., за березень 2008 року в сумі 360,31 г рн., за квітень 2008 року в сумі 37444,7 8 грн., за травень 2008 року в сумі 6 46,18 грн., за червень 2008 року в сумі 733,03 грн., за липень 2008 року в сумі 631,71 грн., за серпень 2008 року в сум і 559,33 грн., за вересень 2008 року в с умі 289,5 грн.;

- порушення пункту 9.4, підпунк ту 3.1.1, пункту 3.1 статті 3, підпунк ту 7.3.1 пункту 7.3, підпунктів 7.4.1, 7.4.4., 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість»: позивачем не задек ларовані податкові зобов' я зання, які належить до сплати до бюджету в загальній сумі 10 4892 грн., в тому числі за лютий 2007 р ік у сумі 4663 грн., березень 2007 рок у в сумі 4132 грн., за квітень 2007 рок у в сумі 11824 грн., за травень 2007 рок у в сумі 10212 грн., за червень 2007 рок у в сумі 9325 грн., за липень 2007 року в сумі 12050 грн., за серпень 2007 року в сумі 12220 грн., за вересень 2007 рок у в сумі 8483 грн., за жовтень 2007 рок у в сумі 7771 грн., за листопад 2007 ро ку в сумі 2420 грн., за грудень 2007 ро ку в сумі 2767 грн., за квітень 2008 ро ку в сумі 982 грн., за травень 2008 ро ку в сумі 1043 грн., за вересень 2008 р оку в сумі 17000 грн.;

- порушення підпунктів 4.1.1, 4.1.4 « а» пункту 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» №2 181- ІІІ від 21.12.2000 року, підпункту 7.8 .1 пункту 7.8 статті 7 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року: по зивачем не надані до податко вого органу податкові деклар ації з ПДВ за лютий 2007 року, за б ерезень 2007 року, за квітень 2007 ро ку, за травень 2007 року, за черве нь 2007 року, за липень 2007 року, за с ерпень 2007 року, за вересень 2007 ро ку, за жовтень 2007 року, за листо пад 2007 року, за грудень 2007 року п ротягом 20 календарних днів, що спливають за останнім кален дарним днем звітного періоду .

На підставі вказано го акту перевірки, в результа ті апеляційного узгодження в порядку Закону України №2181-ІІ І, відповідачем по справі при йняті наступні податкові по відомлення-рішення від 03.08.2009 ро ку:

- № 0000441701/2/50063/10/17-113, відповідно до як ого за порушення ст. 13, п.4 ст.14 Де крету КМУ «Про прибутковий п одаток з громадян» позивачу донараховано податкове зобо в' язання з податку з доході в фізичних осіб у сумі 50191,56 грн.

- № 0000461701/2/50060/10/17-113, відповідно до як ого за порушення п.9.4, п.п.3.1.1 п.3.1 ст .3, п.п.7.3.1 п.7.3, п.п.7.4.1, п.п.7.4.4, п.п.7.4.5, п.7.4. п.п .7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України «Про п одаток на додану вартість», в ідповідно до якого позивачу донараховано суму податково го зобов' язання з податку н а додану вартість в сумі 159208 гр н., у тому числі 104892 грн. - за осн овним платежем, 54316грн. - фінан сові санкції;

- № 0000431701/2/50062/10/17-113, відповідно до як ого за порушення п.1.3 «д» статт і 1, п.п.8.1.1 п.8.1 ст.8, п.16.1 ст.16, п.17.1 ст.17 Зак ону України «Про податок з до ходів фізичних осіб» позива чу донараховано податкове зо бов' язання з податку з дохо дів фізичних осіб у сумі 23106,12 гр н., у тому числі 7702,04 грн. - за осн овним платежем, 15404,08 грн. - фіна нсові санкції.

Судом встановлено, що в пере віряємому періоді, з 01.10.2005 року по 30.09.2008 року, позивач був платн иком єдиного податку.

Так, фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 до податкового органу були нада ні наступні заяви на право за стосування спрощеної систем и оподаткування, обліку та зв ітності:

-12.12.2005 року заява №9802 на право за стосування спрощеної систем и оподаткування, обліку та зв ітності на 2006 рік;

-12.12.2006 року заява № 1330 на право з астосування спрощеної систе ми оподаткування, обліку та з вітності на 2007 рік;

- 07.12.2007 року заява № 142 на право з астосування спрощеної систе ми оподаткування, обліку та з вітності на 2008 рік.

На підставі вказаних за яв відповідачем по справі, Де ржавною податковою інспекці єю в м. Краматорську, позивачу видано свідоцтво про сплату єдиного податку.

Звіти суб' єкта малого під приємництва - фізичної особ и ОСОБА_4 - платника єдин ого податку за 4 квартал 2005 року , 1 квартал, 2 квартал, 3 квартал, 4 квартал 2006 року, 1 квартал ,2 квар тал, 3 квартал, 4 квартал 2007 року, 1 квартал, 2 квартал, 3 квартал 2008 року надані до податкового о ргану своєчасно в терміни, пе редбачені пунктом 9 Порядку в идачі свідоцтва про сплату є диного податку, затвердженог о наказом ДПА України від 29.10.1999 року №599.

Відповідно до статті 1 Указу Президента Україн и №727/98 від 03.07.1998 року «Про спроще ну систему оподаткування, об ліку та звітності суб' єктів малого підприємництва» спр ощена система оподаткування , обліку та звітності запрова джуються для фізичних осіб, я кі здійснюють підприємницьк у діяльність без створення ю ридичної особи і у трудових в ідносинах з якими, включаючи членів їх сімей, протягом рок у перебуває не більше 10 осіб т а обсяг виручки яких від реал ізації продукції (товарів, ро біт, послуг) за рік не перевищу є 500 тис. грн.

Статтею 5 вказаного У казу Президента передбаче но, що в разі порушення вимог, встановлених статтею 1 цього Указу, платник податку по винен перейти на загальну си стему оподаткування, обліку та звітності, починаючи з нас тупного звітного періоду (кв арталу).

Отже, встановлений но рмативним актом обов' язок п латника єдиного податку пере йти на загальну систему опод аткування в зазначених випад ках виникає в періоді (кварта лі), що настає за звітним, в яко му платник єдиного податку п рипустився порушень вимог, в становлених статтею 1 Указ у №727/98 .

Оскільки перевищення обсягу виручки понад 500 тис. гр н. відбулось у 4 кварталу 2006 рок у, то обов' язок позивача пер ейти на загальну систему опо даткування виник у 1 кварталі 2007 року.

Факт перевищення обс ягу виручки був встановлений податковим органом у 2009 році, в той час, коли на 2006, 2007 та 2008 роки п одатковий орган підтвердив п раво позивача перебувати на спрощений системі оподаткув ання.

Згідно з п. 4.3.25 п.4.3 ст.4 Зак ону України №889 - ІV «Про подат ок з доходів фізичних осіб» д о складу загально місячного або річного оподатковуваног о доходу платника податку не включаються такі доходи (що н е підлягають відображенню в його річній податковій декла рації), одержані самозайнято ю особою від здійснення нею п ідприємницької або незалежн ої професійної діяльності, я кщо така особа обрала спеціа льну (спрощену) систему опода ткування такого доходу (приб утку) відповідно до закону.

Відповідно до статт і 2 Указу Президента №727/98 до ходи, отримані від здійсненн я підприємницької діяльност і, що обкладається єдиним под атком, не включаються до скла ду сукупного оподатковувано го доходу за підсумками звіт ного року такого платника по датків.

Відповідно до п.п.9.12.1 п .9.12 ст.9 Закону України № 889 - ІV оп одаткування доходів, отриман их фізичною особою від прода жу нею товарів (надання послу г, виконання робіт) у межах її підприємницької діяльності без створення юридичної осо би, а також фізичною особою, як а сплачує ринковий збір, здій снюється за правилами, встан овленими спеціальним законо давством з цих питань, з ураху ванням норм цього пункту.

Саме Указ Презид ента України №727/98 від 03.07.1998 року « Про спрощену систему оподатк ування, обліку та звітності с уб' єктів малого підприємни цтва» є спеціальним нормати вно-правовим актом, який регу лює діяльність платників под атків, що перебувають на спро щеній системі оподаткування .

Так, зазначеним Ука зом передбачено, що єдиним наслідком перевищення 500-тися чного обмеження щодо виручки є перехід приватного підпри ємця на звичайну (загальну) с истему оподаткування з наст упного кварталу. Інших наслі дків невиконання умови ст.1 Указу Президента № 727/98 чинн им законодавством не передба чено.

Таким чином, до закін чення кварталу, в якому мало м ісце перевищення 500-тисячне об меження щодо обсягу виручки, підприємець залишається пла тником єдиного податку, а отж е, його доходи за цей квартал о бкладаються виключно єдиним податком.

Крім того, відповідно до ст.6 Указу Президента У країни №727/98 від 03.07.1998 року «Про сп рощену систему оподаткуванн я, обліку та звітності суб' є ктів малого підприємництва» усі фізичні особи, платники є диного податку, не є платника ми податку з доходів фізични х осіб з доходів, отриманих ві д підприємницької діяльност і , зазначеної у Свідоцтві про сплату єдиного податку. Ці до ходи не можуть оподатковуват ися згідно з розділом ІV Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 26.13.1992 року № 13-92.

Таким чином, оскільки позив ач в перевіряємому періоді м ав статус платника єдиного п одатку, то донарахування под атку з доходів фізичних осіб у сумі 50191,56 грн. на підставі по даткового повідомлення-ріше ння № 0000441701/2/50063/10/17-113 є неправомірни м.

Відповідно до п.1.6. ст.1 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «П ро податок на додану вартіст ь» податкове зобов'язання - з агальна сума податку, одержа на (нарахована) платником под атку в звітному (податковому ) періоді, що визначена згідно з цим Законом.

Відповідно до п.п.2.1 статті 2 в казаного Закону платником по датку є будь-яка особа, яка:

а) здійснює або планує здійс нювати господарську діяльні сть та реєструється за своїм добровільним рішенням як пл атник цього податку;

б) підлягає обов'язковій реє страції як платник цього под атку;

в) імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що підляга ють оподаткуванню цим податк ом згідно з нормами цієї стат ті.

Згідно з п.п.2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР обов' язковій реєстрації пл атником податку на додану ва ртість підлягають особи, у як их загальна сума від здійсне ння операцій з поставки това рів (послуг). у тому числі з вик ористанням локальної або гло бальної комп' ютерної мереж і, що підлягають оподаткуван ню згідно з цим Законом, нара хована (сплачена, надана) такі й особі або в рахунок зобов' язань третім особам, протяго м останніх дванадцяти календ арних місяців сукупно переви щує 300000 грн. (без урахування ПДВ ).

Разом з тим, ст.6 Указу Пр езидента України №727/98 передба чає, що суб' єкт малого підпр иємництва, який сплачує єдин ий податок не є платником под атку на додану вартість.

Таким чином, норма п.п.2.3.1 п.2.3 ст .2 Закону України «Про ПДВ» не розповсюджується на платник ів, які мають статус платника єдиного податку.

Згідно зі свідоцтвом №100087040 по зивач на підставі наданої до податкового органу заяви 03.01. 2008 року був зареєстрований у я кості платника податку на до дану вартість.

Таким чином, статус платни ка податку на додану вартіст ь у позивача виник лише 03.01.2008 ро ку, тому висновки відповідач а щодо зобов' язання позивач ем задекларувати податкові з обов' язання з ПДВ в сумі 429330 г рн. за період з 01.02.2007 року по 31.12.2007 р оку є необґрунтованими та не правомірними.

Згідно з підпунктом 7.4 .5. пункту 7.4 статті 7 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість» не підлягають включ енню до складу податкового к редиту суми сплаченого (нара хованого) податку у зв'язку з п ридбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими на кладними чи митними декларац іями (іншими подібними докум ентами згідно з підпунктом 7.2. 6 цього пункту).

Згідно з підпунктом 7.5.1 пункт у 7.5 статті 7 вказаного Закону д атою виникнення права платни ка податку на податковий кре дит вважається дата здійснен ня першої з подій:

або дата списання коштів з б анківського рахунку платник а податку в оплату товарів (ро біт, послуг), дата виписки відп овідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;

або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).

Судом встановлено, що 28.06.2008 ро ку Акціонерним товариством «Українська автомобільна ко рпорація» виписана податков а накладна №4345/14, в якій в якості покупця зазначений ПП ОСОБ А_4

Відповідно до вказаної нак ладної, яка отримана позивач ем 03.09.2008 року, вартість придбано го позивачем автомобіля ТАТА -LPT 613 склала 102000 грн. (у тому числі П ДВ-17000 грн.).

На підставі отриманої пода ткової накладної позивачем в ключено до складу податковог о кредиту в податковій декла рації з ПДВ за вересень 2008 року суму ПДВ у розмірі 17000 грн., спла чену в ціні придбання автомо біля вантажного бортового ТА ТА-LPT 613.

Відповідно до підпункту 7.4.4 пункту 7.4 статті 7 Закону Укра їни «Про ПДВ» якщо платник по датку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальн і активи (послуги), які не приз начаються для їх використанн я в господарській діяльності такого платника, то сума пода тку, сплаченого у зв'язку з так им придбанням (виготовленням ), не включається до складу под аткового кредиту.

Позивачем в якості доказів використання вказаного авто мобіля в господарській діяль ності надано ліцензію Мініст ерства транспорту та зв' язк у України серії АВ № 372083, відпов ідно до якої ОСОБА_4 дозво лено здійснювати внутрішні п еревезення вантажів та міжна родні перевезення вантажів т а подорожні листи від 03.09.2008 року , 8-12.09.2008 року, 19.09.2008 року.

Дослідивши вказані докази , суд прийшов до висновку, що т вердження податкового орган у щодо порушення позивачем в ищевказаної норми є необґрун тованими та такими, що спрост овуються матеріалами справи .

На підставі викладеного, су д вважає, що позовні вимоги що до скасування податкового по відомлення - рішення № 0000461701/2/500 60/10/17-113 в частині визначення под аткового зобов' язання з ПДВ в сумі 156169 грн. є правомірними т а підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 1.3 «д» с татті 1 Закону України «Про по даток з доходів фізичних осі б» дохід з джерелом його похо дження з України - будь-який дохід, одержаний платником п одатку або нарахований на йо го користь від здійснення бу дь-яких видів діяльності на т ериторії України, у тому числ і, доходів у вигляді заробітн ої плати, нарахованих (виплач ених, наданих) внаслідок здій снення платником податку тру дової діяльності на територі ї України, від працедавця, нез алежно від того, чи є такий пра цедавець резидентом або нере зидентом.

Згідно з підпунктом 8.1.1 пункт у 8.1 статті 8 вказаного Закону п одатковий агент, який нарахо вує (виплачує) оподатковуван ий дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його ра хунок, використовуючи ставку , визначену у відповідних пун ктах статті 7 цього Закону.

Податковий орган дійшов ви сновку про отримання доходу , одержаного платником подат ку або нарахований на його ко ристь від здійснення будь-як их видів діяльності на терит орії України, у тому числі, дох одів у вигляді заробітної пл ати, нарахованих (виплачених , наданих) внаслідок здійснен ня платником податку трудово ї діяльності на території Ук раїни, від працедавця - фізи чної особи - підприємця О СОБА_4 на підставі пояснень ОСОБА_6 та ОСОБА_7

Так, згідно з заявою ОСОБА _6, він працював у ПП ОСОБА_4 з 10.05.2008 року по 10.11.2008 року , трудов ий договір не укладався, прац ював на посаді менеджера-лог іста по загрузці автотранспо рту по міжнародним перевезен ням, заробітна плата - 2000 грн. в місяць, а за весь період робо ти отримав 11 750 грн.

Згідно з поясненнями ОСО БА_7 він з березня 2006 року по л истопад 2008 року працював у ПП ОСОБА_4 , заробітну плату отр имував по двум відомостям, за робітна плата офіційно випл ачувалась в мінімальному роз мірі, а неофіційна заробітна плата складала 41615 грн.

Однак, доводи податкового о ргану спростовуються наявни ми в матеріалах справи розра хунково - платіжними відомо стями за вказані періоди, які містять підпис ОСОБА_7

Відповідно до розрахунку з аробітної плати за березень 2006 року ОСОБА_7 отримав 915,79 г рн., за квітень 2006 року - 318,11 грн ., за травень 2006 року - 318,11 грн., за червень 2006 року - 318,11 грн., за ли пень 2006 року - 339,2 грн., за серпен ь 2006 року - 339,2 грн., за вересень 2 006 року - 339,2 грн., за жовтень 2006 ро ку - 339,2 грн., за листопад 2006 року - 339,2 грн., за грудень 2006 року - 360,31 грн., за січень 2007 року - 364,9 гр н., за лютий 2007 року -364,9 грн., за бер езень 2007 року - 364,9 грн., за квіте нь 2007 року - 381,64 грн., за травень 2007 року - 381,64 грн., за червень 2007 р оку - 381,64 грн., за липень 2007 року - 398,39 грн., за серпень 2007 року - 398,39 грн., за вересень 2007 року - 398,3 9 грн., за жовтень 2007 року - 415,13 гр н., за листопад 2007 року - 415,13 грн. , за грудень 2007 року - 415,13 грн., за січень 2008 року - 463,23 грн., за лю тий 2008 року - 463,23 грн., за березен ь 2008 року - 463,23 грн., за квітень 2008 року - 471,48 грн., за травень 2008 ро ку - 471,48 грн., за червень 2008 року - 471,48 грн., за липень 2008 року - 471, 48 грн., за серпень 2008 року - 471,48 гр н., за вересень 2008 року - 471,48 грн.

Посилання відповідача на п останову Краматорського мі ського суду від 06.04.2009 року по сп раві № 3-1116/2009 , відповідно до якої за неутримання та неперахув ання до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб при ви платі доходів фізичним особа м в сумі 7702,04 грн. на позивача нак ладений адміністративний шт раф в сумі 51 грн., судом як дока з отримання ОСОБА_6 та ОС ОБА_7 доходу не приймається , оскільки вказаним рішення п о-перше, не встановлено, якими особами отриманий дохід, та , по - друге, не встановлений с ам факт отримання вказаного доходу.

Відповідно до статті 71 КАС У країни в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.

Суд вважає, що правомірніст ь прийняття спірних податко вих повідомлень-рішень відп овідачем не доведений.

Відповідно до статті 94 КАС У країни судові витрати, понес ені позивачем присуджуються з Державного бюджету Україн и.

На підставі викладеного, су д вважає, що позовні вимоги є о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 8 6, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 до Д ержавної податкової інспекц ії в м. Краматорську про скасу вання податкових повідомлен ь - рішень від 03.08.2009 року № 0000441701/2/50 063/10/17-113, № 0000461701/2/50060/10/17-113 в частині визна чення податкового зобов' яз ання з ПДВ в сумі 156169 грн., № 0000431701/2/500 62/10/17-113 задовольнити повністю

Скасувати податкове пові домлення - рішення Державно ї податкової інспекції в м. Кр аматорську від 03.08.2009 року № 0000441701/ 2/50063/10/17-113, яким визначено суму под аткового зобов' язання з под атку з доходів фізичних осіб у сумі 50191,56 грн.

Скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції в м. Крама торську від 03.08.2009 року № 0000461701/2/50060/10/17- 113 в частині визначення податк ового зобов' язання з ПДВ в с умі 156169 грн.

Скасувати податкове повід омлення - рішення Державної податкової інспекції в м. Кра маторську від 03.08.2009 року № 0000431701/2/50 062/10/17-113, яким визначено суму пода ткового зобов' язання з пода тку з доходів фізичних осіб в сумі 23106,12 грн.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь фізич ної особи-підприємця ОСОБА _4 судовий збір у розмірі 3 (тр и) грн.40 коп.

У судовому засіданні 11.03.2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови в присутності представників сторін.

Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.

Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Мозговая Н. А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2010
Оприлюднено06.07.2010
Номер документу8844457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14975/09/0570

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 14.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т.Г.

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 11.03.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Постанова від 11.03.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 09.11.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 01.12.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 21.10.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні