Рішення
від 26.03.2020 по справі 910/1459/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

26.03.2020справа №910/1459/20

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження

справу № 910/1459/20

за позовом приватного акціонерного товариства Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат (39802, Полтавська область, м. Горішні Плавні, вул. Будівельників 16; ідентифікаційний код 00191282)

до акціонерного товариства Українська залізниця (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця (Тверська), буд. 5; ідентифікаційний код 39537147)

про стягнення 13 570,20 грн.,

без виклику учасників справи .

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Приватне акціонерне товариство Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат (далі - Товариство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з акціонерного товариства Українська залізниця (далі - Залізниця) 13 570,20 грн. штрафу за несвоєчасну доставку вантажу під час перевезення.

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- Товариство замовило послугу щодо перевезення вантажу, який належить позивачу, за маршрутом прямування: станція відправлення Золотнішине УЗ - станція призначення - Берегова Одеської Залізниці; факт замовлення послуги та прийняття відповідачем її до виконання підтверджується накладною №43792241 зі штемпелем станції відправлення;

- згідно з графою 30 накладної №43792241 загальна тарифна відстань перевезення вантажу за даним напрямком становить 522 км.; відповідно до пункту 1.1 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 №644 (далі - Наказ №644), строк доставки вантажу у разі перевезення вантажною швидкістю вагонними відправками становить 200 км на кожну повну та неповну добу;

- відповідно до накладної №43792241 вантаж оформлено 05.09.2019, строк доставки вантажу розпочався 06.09.2019, а тому вантаж мав бути доставлений на станцію призначення не пізніше 09.09.2019; проте вантаж фактично було доставлено на станцію призначення 12.09.2019, що перевищує термін доставки вантажу на 3 доби;

- з огляду на викладене з Залізниці підлягає стягненню 13 570,20 грн. штрафу за несвоєчасну доставку вантажу.

2. Процесуальні дії у справі

Ухвалою господарського суду міста Києва від 04.02.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.

24.02.2020 до суду надійшла заява відповідача про продовження строків для подання відзиву, однак відзив на позовну заяву Залізницею поданий не був.

Відповідно до частини першої статті 251 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

Відповідно до договору перевезення вантажів залізничним транспортом за залізничною накладною № 43792241 Залізниця прийняла у Товариства на станції відправлення Золотнішине УЗ вантаж і зобов`язалася доставити його на станцію призначення Берегова Одеської Залізниці.

Згідно з календарним штемпелем станції відправлення (графа 56 накладної) вантаж був прийнятий до перевезення 05.09.2019.

Вантаж прибув на станцію призначення 12.09.2019, що підтверджено штемпелем станції призначення у графі 51 залізничної накладної № 43792241. Тобто, вантаж був фактично доставлений за 7 діб.

Відстань перевезення зазначена у графі 30 залізничної накладної № 43792241 і становить 522 км.

Відповідно до графи 34 накладної № 43792241 розмір провізної плати становить 67 851 грн.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Згідно з частиною п`ятою статті 307 Господарського кодексу України умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству, та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.

Відповідно до статті 22 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 №457 (далі - Статут), за договором залізничного перевезення вантажу залізниця зобов`язується доставити ввірений їй вантажовідправником вантаж у пункт призначення в зазначений термін і видати його одержувачу, а відправник зобов`язується сплатити за перевезення встановлену плату.

Як передбачено статтею 6 Статуту, накладна - це основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил перевезення вантажів і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором на заставу вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.

Пунктом 1.1 Правил оформлення перевізних документів , затверджених Наказом №644, а також статтею 23 Статуту передбачено, що на кожне відправлення вантажу, порожніх власних, орендованих вагонів та контейнерів відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну).

Згідно з пунктом 8 Правил видачі вантажів , затверджених Наказом №644, оформлення видачі вантажу засвідчується календарним штемпелем станції у відповідній графі накладної. Датою фактичної видачі вантажу вважається дата його вивозу з території станції в разі вивантаження засобами залізниці або дата подачі вагона під вивантаження, якщо воно здійснюється одержувачем на місцях загального або незагального користування.

Статтею 41 Статуту передбачено, що залізниці зобов`язані доставити вантажі за призначенням в установлені терміни. Терміни доставки вантажів і правила обчислення термінів доставки вантажів встановлюються Правилами, виходячи з технічних можливостей залізниць. Обчислення терміну доставки починається з 24-ої години дати приймання вантажу до перевезення. Вантаж вважається доставленим вчасно, якщо на станції призначення він вивантажений засобами залізниці, про що повідомлено одержувача, або якщо вагон (контейнер) з вантажем подано під вивантаження засобами одержувача до закінчення встановленого терміну доставки. У разі затримки подачі вагонів (контейнерів) під вивантаження внаслідок зайнятості вантажного фронту або з інших причин, залежних від одержувачів, вантаж вважається доставленим вчасно, якщо він прибув на станцію призначення до закінчення встановленого терміну доставки.

Відповідно до підпункту 1.1.1 пункту 1.1 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених Наказом №644, термін доставки вантажу у разі перевезення вантажною швидкістю вагонними відправками становить 1 (одну) добу на кожні повні та не повні 200 км.

Обчислення терміну доставки починається з 24-ї години дати приймання вантажу до перевезення, зазначеної в перевізних документах. При прийманні від відправника вантажу до перевезення раніше дня, на який призначено навантаження, термін доставки обчислюється з 24-ї години того дня, на який призначено навантаження, про що в накладній робиться відмітка в графі Навантаження призначено на __число ___місяць (пункт 2.1 Правил обчислення термінів доставки вантажів, затверджених Наказом №644).

Згідно з пунктом 2.4 наведених Правил терміни доставки вантажів, які обчислюються згідно з пунктом 1, збільшуються, зокрема, на одну добу на операції, пов`язані з відправленням і прибуттям вантажу.

Відповідно до статті 116 Статуту за несвоєчасну доставку вантажів і порожніх вагонів, що належать підприємствам, організаціям, установам, громадянам - суб`єктам підприємницької діяльності або орендовані ними, залізниця сплачує одержувачу штраф (якщо не доведе, що прострочення сталося не з її вини) у розмірі:

10 відсотків провізної плати - за прострочення на дві доби;

20 відсотків провізної плати - за прострочення на три доби;

30 відсотків провізної плати - за прострочення на чотири і більше діб.

ВИСНОВКИ

З аналізу зазначених нормативно-правових актів вбачається, що нормативний строк доставки вантажу за накладною №43792241 становить 4 доби: 3 доби (522 км/200 км) + 1 доба (операції, пов`язані з відправленням і прибуттям вантажу).

Тобто доставка вантажу була прострочена на 3 доби.

З урахуванням положень статті 116 Статуту штраф за несвоєчасну доставку вантажу становить 20% провізної плати, а саме 13 570,20 грн.

Беручи до уваги встановлені судом обставини, позовні вимоги в частині стягнення з відповідача 13 570,20 грн. штрафу за несвоєчасну доставку вантажу є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі справи слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов приватного акціонерного товариства Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат (39802, Полтавська область, м. Горішні Плавні, вул. Будівельників 16; ідентифікаційний код 00191282) до акціонерного товариства Українська залізниця (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця (Тверська), буд. 5; ідентифікаційний код 39537147) про стягнення 13 570,20 грн. штрафу за несвоєчасну доставку вантажу задовольнити повністю.

2. Стягнути з акціонерного товариства Українська залізниця (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця (Тверська), буд. 5; ідентифікаційний код 39537147) на користь приватного акціонерного товариства Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат (39802, Полтавська область, м. Горішні Плавні, вул. Будівельників 16; ідентифікаційний код 00191282) 13 570 (тринадцять тисяч п`ятсот сімдесят) грн. 20 коп. штрафу за несвоєчасну доставку вантажу та 2 102 (дві тисячі сто дві) грн. судового збору.

3. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 26.03.2020.

Суддя О.В. Марченко

Дата ухвалення рішення26.03.2020
Оприлюднено30.03.2020
Номер документу88450104
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 13 570,20 грн., без виклику учасників справи . ІСТОРІЯ СПРАВИ 1

Судовий реєстр по справі —910/1459/20

Постанова від 03.08.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 25.05.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Рішення від 26.03.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 04.02.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні