Рішення
від 12.03.2020 по справі 460/2359/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

12 березня 2020 року м. Рівне №460/2359/19 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щербакова В.В. за участю секретаря судового засідання Мидловець Л.О. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Ващишин О П,

відповідача 1 : представник не прибув,

відповідача 1 : представник не прибув,

третьої особи відповідача: представник Сулковський Б.П., Щепанюк В.П. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "Рівне Транс" доРівненської обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень" про визнання дій та бездіяльності протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, скасування наказу, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство Рівне Транс (далі - позивач) звернулось з позовом до Рівненської обласної державної адміністрації (далі - відповідач-1), Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації (відповідач-2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень", (з урахуванням зменшення позовних вимог) про визнання протиправною бездіяльність Рівненської обласної державної адміністрації, що полягає у не здійсненні перевірки не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу, що відбувся 07.08.2019, достовірності інформації, викладеної у документах, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень" для прийняття участі в конкурсі по об`єкту №50 на автобусному маршруті загального користування №1455 "Рівне ПВА - Тайкури"; визнання протиправним та скасування рішення конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусному маршруті загального користування Рівненської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом №2 від 07.08.2019 щодо визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень" переможцем конкурсу по об`єкту №50 на автобусному маршруті загального користування №1455 "Рівне ПВА - Тайкури", про скасування наказу начальника Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації №10 від 21.08.2019 "Про визнання перевізників-переможців конкурсу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування" в частині визнання переможцем конкурсу по об`єкту №50 Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень".

В обґрунтування позову зазначає, що ПП Рівне Транс є перевізником-претендентом, який посів друге місце за результатами проведеного конкурсу від 07.08.2019 по об`єкту №50 на автобусному маршруті загального користування №1455 "Рівне ПВА - Тайкури". Переможцем конкурсу по даному об`єкту визнано ТОВ "Компанія автобусних перевезень". Вказує, що для участі в конкурсі, який відбувся 07.08.2019, ТОВ "Компанія автобусних перевезень" подала конкурсну пропозицію, що не відповідала умовам конкурсу, а саме відсутність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення. Під час розгляду конкурсним комітетом об`єкту конкурсу №50, організатор перевезень мав би не допустити ТОВ Компанію автобусних перевезень до участі в конкурсі, оскільки не здійснив належним чином перевірку достовірності поданої учасниками конкурсу інформацію та конкурсну пропозицію, що не відповідає умовам конкурсу, які визначені в Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008. В порушення пп.4 п.12 вказаного Порядку, конкурсний комітет прийняв рішення про допущення до участі у конкурсі ТОВ "Компанія автобусних перевезень" та визнав його переможцем конкурсу.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав з наведених у ньому підстав. Додатково пояснив, що факт подачі ТОВ "Компанія автобусних перевезень" для участі у конкурсі 07.08.2019 недостовірної інформації також підтверджується тим, що до визначеного на подачу документів строку (16 год. 01.07.2019) не подано до конкурсного комітету інвестиційний проект-зобов`язання, щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років, що передбачено Законом України Про автомобільний транспорт .

На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Відповідач-1 - Рівненська обласна державна адміністрація, подав відзив на позов. В обґрунтування відзиву зазначає, що відповідно до вимог Закону України "Про автомобільний транспорт" та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 обласним комітетом з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування було проведено конкурс на право здійснення перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування (маршрут Рівне ПВА-Тайкури), що відбувся 07.08.2019. Документи для участі у вищеназваному конкурсі подали декілька претендентів, в тому числі, - ТзОВ "Рівне-Транс". Оцінивши пропозиції перевізників-претендентів, обласний комітет з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування, було визначено переможця по даному об`єкту Рівне ПВА-Тайкури - ТзОВ Компанія автобусних перевезень . Відповідно до п.п. 14-21 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 № 1081 (далі - Порядок), організатор конкурсу визначає робочий орган, на який покладаються функції з підготовки конкурсу, таким було визначено - філію Рівненський ДОНКК УДП Укрінтеравтосервіс . Перевірка конкурсних пропозицій здійснюється управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної облдержадміністрації та філією Рівненський ДОНКК УДП Укрінтеравтосервіс . При перевірці конкурсних пропозицій ТОВ Компанія автобусних перевезень не було виявлено ніякої недостовірної інформації. Таким чином, перевірка конкурсних пропозицій була здійснена у повному обсязі робочим органом та організатором конкурсу. Вказує, що ТОВ "Компанія автобусних перевезень" для участі в конкурсі разом із заявою були надані усі документи визначені п.29 Порядку №1081. Крім того, зазначає, що для перевірки достовірності інформації, зазначеної в анкеті ТОВ Компанія автобусних перевезень , Облдержадміністрацією були направлені запит до управління патрульної поліції в Рівненській області від 04.07.2019 №4759/0/01-26/19 щодо наявності несплачених штрафів перевізником або його водіями, дорожньо-транспортних пригод, скоєних з вини водія перевізника у яких є загиблі, доведені у судовому порядку протягом року до дати оголошення конкурсу, відповідності технічного стану автобусів претендентів. З отриманих відповідей встановлено, що документи, подані перевізником-претендентом ТОВ Компанія автобусних перевезень на конкурс 07.08.2019 містять достовірні відомості. Відтак, підстав для недопущення останнього до участі в конкурсі робочий орган та організатор конкурсу не мали. Просив відмовити в задоволенні позову повністю за безпідставністю вимог.

Представник облдержадміністрації в судове засідання, призначене на 12.03.2020, не прибув, подав клопотання про розгляд справи без участі відповідача.

Судом не визнавалася обов`язковою участь відповідача в судовому засіданні. Відповідно до ч.1 ст.205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Відповідач-2-Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації (далі - Управління) , подав відзив на позов. В обґрунтування відзиву зазначає, що відповідно до вимог Закону України "Про автомобільний транспорт" та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 обласним комітетом з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування було проведено конкурс на право здійснення перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування (маршрут Рівне ПВА-Тайкури), що відбувся 07.08.2019. Перевірка конкурсних пропозицій здійснюється управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної облдержадміністрації та філією Рівненський ДОНКК УДП Укрінтеравтосервіс . Управлінням були направлені запити до Державної служби України з питань безпеки на транспорті, управління патрульної поліції в Рівненській області, регіонального сервісного центру МВС у Рівненській області, головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області, управління транспорту із зв`язку Рівненського міськвиконкому, КТ РІВНЕ-ПАС , з метою перевірки інформації, поданої перевізниками-претендентами на конкурс від 07.08.2019. Листом ТОВ Компанія автобусних перевезень від 15.07.2019 № 06/0619 було надано інвестиційне зобов`язання, згідно з яким перевізник-претендент зобов`язується протягом п`яти років долучити ТЗ, пристосований для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.З наведеного вбачається, що перевірка конкурсних пропозицій учасників-претендентів здійснювалася в повному обсязі, жодної недостовірності даних при перевірці конкурсної пропозиції ТОВ Компанія автобусних перевезень виявлено не було.

Представник Управління в судове засідання, призначене на 12.03.2020, не прибув, подав клопотання про розгляд справи без участі відповідача.

Судом не визнавалася обов`язковою участь відповідача в судовому засіданні. Відповідно до ч.1 ст.205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Ухвалою суду від 30.09.2019 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ Компанія автобусних перевезень .

Третя особа своє ставлення до позову висловила у судовому засіданні, крім того подала письмові пояснення. У своїх поясненнях третя особа зазначає про надання усіх документів для участі у конкурсі визначені ст. 46 Закону України Про автомобільний транспорт . В судовому засіданні 12.03.2020 позицію відповідача щодо відмови у задоволенні позову підтримала.

Заслухавши пояснення представника позивача, відповідача, третьої особи, розглянувши відзиви, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що 07.06.2016 відбувся конкурс з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), зокрема, претендентами на право здійснення перевезень пасажирів на маршруті№1455 Рівне ПВА - Тайкури (об`єкт конкурсу № 50).

Результати оцінювання пропозицій перевізників-претендентів становлять: ТОВ Компанія автобусних перевезень - 45 балів; ПП Рівне-Транс 19 балів; ТОВ "СВ Лайф" 16 бал; ФОП ОСОБА_1 - 2 бали.

Визнано переможцем конкурсу ТОВ Компанія автобусних перевезень . Визнано таким, що зайняв друге місце ПП "Рівне-Транс".

Вказані обставини підтверджуються витягом з протоколу №2 засідання конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автомобільним транспортом загального користування від 07.08.2020.

Не погодившись з таким рішенням конкурсного комітету позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи адміністративний спір по суті суд зазначає наступне.

Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами-суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюються Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001 (далі - Закон №2344-III).

Відповідно до ст.ст. 43-44 Закону № 2344-II визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:

визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;

державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років.

У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов`язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п`яти років.

Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п`яти років.

Статтею 46 Закону №2344-III для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не менш як за дев`ять днів до дня проведення конкурсу забезпечують інформування відповідних підрозділів Національної поліції про перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс. Порядок інформування затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України. Під час визначення переможця конкурсу на міжміських та міжнародних автобусних маршрутах у разі рівних пропозицій претендентів перевага надається перевізникам, які представили до конкурсного комітету свідоцтво відповідності автобуса параметрам комфортності.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначена Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 (далі - Порядок №1081), який є обов`язковим до виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Пунктом 10 Порядку №1081 встановлено, що організатор перевезень затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» . Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 35 відсотків загальної кількості автобусів до 31 грудня 2019 р. та до 50 відсотків - з 1 січня 2020 року.

Транспортні засоби, пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, повинні бути пристосовані для користування інвалідами з вадами зору, слуху та з ураженнями опорно-рухового апарату, а також передбачати можливість встановлення зовнішніх звукових інформаторів номера і кінцевих зупинок маршруту, текстових та звукових систем у салоні для оголошення зупинок. Загальний перелік відповідних вимог встановлюється згідно з порядком визначення класу комфортності автобусів, сфери їх використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого Мінінфраструктури.

Згідно п. 8 Порядку № 1081, переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу.

У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Згідно п. 12 Порядку №1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт";

7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Пунктом 19 Порядку №1081 передбачено, що переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.

Згідно з п.29 Порядку №1081 для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України «Про автомобільний транспорт» , за формою згідно з додатками 1-4.

Відповідно до п.37 Порядку №1081 достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Згідно з п.42 Порядку №1081 у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України "Про автомобільний транспорт".

Пунктом 46 Порядку №1081 визначено, що переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Претендентом, який посів друге місце, визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів без урахування показника переможця конкурсу. Перевізника-претендента, визнаного відповідно до пункту 42 цього Порядку переможцем, може бути визнано таким лише у разі набрання ним за окремим об`єктом конкурсу кількості балів, що є вищою нуля.

Відповідно до п.49 Порядку №1081 рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-денний строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору.

Як встановлено судом, 07.08.2019 проведено конкурс на право перевезення пасажирів на маршруті №1455 Рівне ПВА - Тайкури (об`єкт конкурсу № 50).

Управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації в обов`язкових умовах конкурсу від 24.06.2019 на об`єкті № 50 за маршрутом № 1455 Рівне ПВА-Тайкури встановлювалася вимога щодо забезпечення на об`єкті конкурсу 35 % загальної кількості транспортних засобів для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Разом з тим, ПП Рівне-Транс для участі в конкурсі разом із Анкетою від 01.07.2019 подало відомості про автобуси, які будуть використовуватися на маршруті, у яких значиться автобус MERCEDES-BENZ 814 D, державний номер НОМЕР_1 , загальною пасажиромісткістю в 33 особи, категорії Євро-4 та з переліком елементів доступності для осіб з інвалідністю.

Натомість, у відомостях про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті ТОВ Компанія автобусних перевезень не міститься інформації про їх відповідність екологічним нормам та переліку документів доступності автобусів для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Вказане свідчить про наявність підстав для недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента ТОВ Компанія автобусних перевезень .

В умовах конкурсу від 24.06.2019 на об`єкті № 50 за маршрутом № 1455 Рівне ПВА-Тайкури зазначено, що документи для участі у конкурсі, який відбудеться 07.08.2019, приймаються до 16 години 00 хвилин 01.07.2019.

15.07.2019 ТОВ Компанія автобусних перевезень подано інвестиційне зобов`язання протягом п`яти років долучити (переобладнати) транспортний засіб, пристосований для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Таким чином, судом було встановлено, що ТОВ Компанія автобусних перевезень здійснила подачу додаткових документів для конкурсу вже після спливу кінцевого строку прийняття документів для участі у конкурсі (01.07.2019 до 16 години 00 хвилин), які були прийняті та яким надавалась оцінка Конкурсним комітетом.

З огляду на викладене, ТОВ Компанія автобусних перевезень подав конкурсну пропозицію, що містить недостовірну інформацію та не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу.

Враховуючи наведені обставини, робочий орган мав би не допустити ТОВ Компанія автобусних перевезень до участі в конкурсі, якщо б відповідачі належним чином здійснили перевірку достовірності поданої інформації. Відповідно, у зв`язку з невиконанням відповідачами передбаченого пунктом 37 Порядку обов`язку щодо перевірки достовірності поданої документації, подана ТОВ Компанія автобусних перевезень не була належним чином перевірена, що призвело до неправомірного допущення вказаного автомобільного перевізника до участі в конкурсі та оголошення його переможцем конкурсу.

Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуваннях усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, за правилами, встановленими статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України, проаналізувавши матеріали справи, надані сторонами докази та пояснення представників сторін, встановивши невідповідність діяльності відповідачів зазначеним критеріям та порушення прав і законних інтересів позивача, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі належним чином не виконали обов`язку щодо доказування з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Приватного підприємства "Рівне Транс" (вул. Гагаріна, 30, м. Рівне, 33022, ЄДРПОУ 33871785) до Рівненської обласної державної адміністрації ( майдан Просвіти, 1, м.Рівне, 33028, ЄДРПОУ 13986712), Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації (майдан Просвіти, 1, м.Рівне, 33028, ЄДРПОУ 22585573), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень" (вул. Курчатова, 9, Рівне, 33018, ЄДРПОУ 36837548) про визнання дій та бездіяльності протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, скасування наказу, - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Рівненської обласної державної адміністрації, що полягає у не здійсненні перевірки не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу, що відбувся 07.08.2019, достовірності інформації, викладеної у документах, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень" для прийняття участі в конкурсі по об`єкту №50 на автобусному маршруті загального користування №1455 "Рівне ПВА - Тайкури".

Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусному маршруті загального користування Рівненської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом №2 від 07.08.2019 щодо визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень" переможцем конкурсу по об`єкту №50 на автобусному маршруті загального користування №1455 "Рівне ПВА - Тайкури".

Скасувати наказ начальника Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації №10 від 21.08.2019 "Про визнання перевізників-переможців конкурсу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування" в частині визнання переможцем конкурсу по об`єкту №50 Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія автобусних перевезень".

Стягнути на користь Приватного підприємства "Рівне Транс" за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Рівненської обласної державної адміністрації судовий збір у розмірі 1921,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 26 березня 2020 року.

Суддя Щербаков В.В.

Дата ухвалення рішення12.03.2020
Оприлюднено30.03.2020
Номер документу88455386
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій та бездіяльності протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, скасування наказу

Судовий реєстр по справі —460/2359/19

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 12.03.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Рішення від 12.03.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні