Постанова
від 30.03.2020 по справі 640/21611/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/21611/19 Суддя (судді) першої інстанції: Балась Т.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Сорочка Є.О., Чаку Є.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Громадської організації "Європейський закон і порядок" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 січня 2020 року у справі за адміністративним позовом Громадської організації "Європейський закон і порядок" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза", Товариство з обмеженою відповідальністю "АРІКС" про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії,

ВСТАНОВИВ :

Громадська організація "Європейський закон і порядок" звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза", Товариство з обмеженою відповідальністю "АРІКС" про:

- визнання протиправними дій Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо внесення зміни даних № ІV123191620581 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза";

- визнання протиправними дій Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо внесення до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів інформації про внесення зміни даних №ІV123191620581 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 на виконання будівельних робіт із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза";

- зобов`язання Державної архітектурно-будівельної інспекції України скасувати (анулювати) зміни даних №ІV123191620581 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза";

- зобов`язання Державної архітектурно-будівельної інспекції України виключити із Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів інформацію про внесення змін даних №ІV123191620581 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза".

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 січня 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза" подало відзив, за змістом якого зазначило, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, а тому відсутні підстави для його скасування.

Товариство з обмеженою відповідальністю "АРІКС" також подало відзив на апеляційну скаргу, за змістом якої зазначило, що доводи апелянта є необґрунтованими та безпідставними, у зв`язку з чим просило залишити апеляційну скаргу без задоволення а рішення суду першої інстанції без змін.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що Громадська організація "Європейський закон і порядок" (ідентифікаційний код юридичної особи 37361347) є добровільним об`єднанням фізичних осіб, створеним для здійснення та захисту прав і свобод людини та громадянина, задоволення суспільних, зокрема, економічних, соціальних, культурних, освітніх та інших інтересів своїх членів та/або інших осіб та наділена правом в тому числі представляти і захищати свої законні інтереси та законні інтереси своїх членів чи інших осіб у будь-яких органах державної влади, в тому числі в судах, правоохоронних органах, у органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та підпорядкування.

Згідно з ч. 1, 3 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

До суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право.

В даному випадку Громадська організація "Європейський закон і порядок" звернулася до суду в інтересах інших осіб (суспільних інтересах).

Згідно з ч. 1 ст. 21 Закону України "Про громадські об`єднання" від 22.03.2012 №4572-VI для здійснення своєї мети (цілей) громадське об`єднання має право: 2) звертатися у порядку, визначеному законом, до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами; 6) здійснювати інші права, не заборонені законом.

На підтвердження мети діяльності позивача надано копію статуту, затвердженого загальними зборами від 19.11.2018 №19/11/18, згідно з п. 3.2, пп. 3.2.1 якого метою організації є, зокрема, сприяння в захисті, допомога в боротьбі проти незаконного будівництва, сприяння охороні, збереженню та захисті навколишнього природного середовища України, одним з напрямків діяльності - сприяння протидії незаконному будівництву у порядку, передбаченому чинним законодавством, в тому числі, шляхом звернення до суду.

Як вбачається із матеріалів справи, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві 20.08.2010 видано Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 замовнику - Товариству з обмеженою відповідальністю "АРІКС" на виконання будівельних робіт із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва.

В подальшому, у червні 2019 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України було внесено зміну даних № ІV 123191620581 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза" про зміну даних у дозволі на будівельні роботи, про що внесено інформацію до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів

Вважаючи внесення зміни даних протиправними, позивач звернувся до суду.

Спірні правовідносини стосуються правомірності внесення відповідачем до Єдиного реєстру змін до дозволу на виконання будівельних робіт та врегульовані Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Статтею 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що замовник має право виконувати будівельні роботи після:

1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;

2) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Згідно із ч. 3 зазначеної норми для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;

5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються Кабінетом Міністрів України.

Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві 20.08.2010 видано Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 (перереєстровано Дозвіл №0528-Шв/С від 04.07.2008) замовнику - Товариству з обмеженою відповідальністю "АРІКС" на виконання будівельних робіт із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва.

Частиною 7 статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що у разі якщо право на будівництво об`єкта передано іншому замовникові або змінено генерального підрядника чи підрядника (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), а також у разі коригування проектної документації замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни. Продовження виконання будівельних робіт без такого повідомлення забороняється.

У разі зміни осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, або відповідальних виконавців робіт замовник повідомляє відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю про такі зміни з поданням засвідчених в установленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни, протягом трьох днів з дня їх настання.

Аналогічно п.33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466 "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" встановлено, що у разі коли право на будівництво об`єкта передано іншому замовникові або змінено генерального підрядника чи підрядника (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), чи змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, або відповідальних виконавців робіт, а також у разі коригування проектної документації замовник (його уповноважена особа) протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю за формою згідно з додатком 10 до цього Порядку з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни.

Продовження виконання будівельних робіт без повідомлення про внесення змін забороняється.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза" звернулось до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із заявою за формою згідно з додатком 10 вищезгаданого Порядку про внесення змін у Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010р. із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. Гончара, 69 у Шевченківському районі, найменування об`єкта будівництва "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом" по вул. О.Гончара, 69 у Шевченківському районі м.Києва; місцерозташування об`єкта будівництва земельна ділянка кадастровий номер: 8000000000:88:196:0232, м. Київ, вул. Гончара Олеся, буд. 69; кадастровий номер: 8000000000:88:196:004, м. Київ, вул. Гончара Олеся, земельна ділянка 71, кадастровий номер; 8000000000:88:196:0231, м. Київ, вул. Гончара Олеся, земельна ділянка 73; вид будівництва Реконструкція, код об`єкта 1122.1 згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 клас наслідків (відповідальності) ССЗ з поданням копій документів, що підтверджують зазначені зміни.

За змістом заяви внесення змін обґрунтовано: - зміною замовника: ТОВ "Арікс" на ТОВ "Концепт Плаза", 01042, м. Київ, вул. Саперне поле, 14/55, оф. 1014 (Код ЄДРПОУ 42729358), тел.: НОМЕР_3; зміненою генпідрядної організації: ТОВ "Основа" на TOB "НІКА" ЛТД (ЄДРПОУ 16399955), тел.: 044-596-17-15; зміненою особи, відповідальної за виконання робіт: ОСОБА_1 , на ОСОБА_2 , тел.: НОМЕР_1 , наказ ТОВ "НІКА" ЛТД від 02.04.2019 № 01/ГП; зміненою особи, відповідальної за здійснення технічного нагляду: ОСОБА_3 на інженера технічного нагляду ОСОБА_6 кваліфікаційний сертифікат НОМЕР_4, тел.: НОМЕР_2 , наказ ТОВ "УКБ ПЕРФЕКТ ГРУП" від 12.04.2019 № 1/19; зміненою особи, відповідальної за авторський нагляд: ОСОБА_4 на ОСОБА_5 , сертифікат Серія НОМЕР_5, наказ ТОВ "ПРОЕКТНІ ІННОВАЦІЇ" від 02.04.2019 № 07; коригуванням проектної документації розробленої ТОВ "МЕГАБІТ", Експертний звіт ТОВ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА ЕКСПЕРТИЗА" № 3-121-15-ЕП/КО від 30 вересня 2016 р., яке виконано ТОВ "ПРОЕКТНІ ІННОВАЦІЇ", Експертний звіт ТОВ "УКРЕКСПАРТБУДПРОЕКТ" № 11/19 від 26 квітня 2019 року.

Отже, зазначені зміни стосуються виключно випадків встановлених ч.7 ст.37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п.33. Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466 "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт".

З огляду на наведене, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України було внесено зміну даних № ІV 123191620581 від 11.06.2019 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза" про зміну даних у дозволі на будівельні роботи, про що внесено інформацію до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що зазначені зміни внесено відповідно до вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльністю" та Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт".

Пунктом 4 статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.

Статтею 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва (ч.1).

Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів (ч.2).

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону (ч.3).

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації (ч.3).

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування (ч.4).

Згідно з ст.29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Згідно з умовами Договору купівлі-продажу об`єкту незавершеного будівництва від 22.05.2002 між Товариством з обмеженою відповідальністю транспортно-експедиційна фірма "ОЛБІ" (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ПАН УКРЕЙН" (Покупець) Продавець продав, а Покупець купив об`єкт незавершеного будівництва адміністративного будинку, який знаходиться за адресою: м.Київ, вул.Олеся Гончара (Чкалова), № 69.

В подальшому, замовником - Товариством з обмеженою відповідальністю "ПАН УКРЕЙН" отримано Архітектурно-планувальне завдання № 02290107193 на розробку документації на реконструкцію об`єкту проектування "Реконструкція незавершеного будівництвом об`єкту адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс у м. Києві, Шевченківський район, вул. О. Гончара, 69, затверджене Головним архітектором м. Києва, начальником Головного управління містобудування та архітектури 07.10.2002.

Також, Товариством з обмеженою відповідальністю "ПАН УКРЕЙН" отримано Історико-містобудівне обґрунтування об`єкту "Реконструкція незавершеного будівництвом об`єкта, адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс" за адресою: вул. Олеся Гончара, 69, Шевченківський район, м. Київ, розроблене Всеукраїнським науково-методичним та дослідницько-інформаційним центром архітектурної спадщини Державного комітету України з будівництва та архітектури, погоджене в.о. начальника Головного Управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт м. Києва 21.12.2003.

Товариством з обмеженою відповідальністю "ПАН-УКРЕЙН" отримано позитивний висновок комплексної державної експертизи від 21.09.2006 Спеціалізованої державної організації "Київська міська служба Української інвестиційної експертизи" (Служба "КИЇВДЕРЖЕКСПЕРТИЗА" по проекту "Будівництво адміністративно-готельного комплексу по вул. О. Гончара, 69 в Шевченківському районі м. Києва", що передбачав, зокрема показники поверховості об`єкту на рівні 4, 9, 17 поверхів.

Окрім того, п.6 Рішення Київської міської ради від 30.09.2004 N520-2/1930 "Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею" вирішено: затвердити проект відведення земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю "ПАН-УКРЕЙН" для реконструкції незавершеного будівництвом об`єкта адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням на вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва; передати Товариству з обмеженою відповідальністю "ПАН-УКРЕЙН", за умови виконання пункту 6.1 цього рішення, в довгострокову оренду на 25 років земельну ділянку загальною площею 0,14 га для реконструкції незавершеного будівництвом об`єкта адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням на вул . Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва, в тому числі: площею 0,04 га - за рахунок земель міської забудови; - площею 0,10 га - за рахунок земель, відведених відповідно до пункту 13 рішення Київської міської ради від 27.02.2003 N 289/449 "Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею" та право користування якими посвідчено договором оренди від 27.08.2003 N 91-6-00155.

Рішенням Київської міської ради від 28.08.2008 N 121/121 "Про продаж земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "ПАН УКРЕЙН" для реконструкції об`єкта незавершеного будівництва - адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс з подальшими його експлуатацією та обслуговуванням на вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва вирішено продати товариству з обмеженою відповідальністю "ПАН УКРЕЙН" земельну ділянку площею 0,1375 га для реконструкції об`єкта незавершеного будівництва - адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс з подальшими його експлуатацією та обслуговуванням на вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва, яка перебуває в оренді у товариства з обмеженою відповідальністю "ПАН УКРЕЙН" згідно з договором оренди земельної ділянки та договором про внесення змін до договору оренди земельної, зареєстрованими в книзі записів державної реєстрації договорів від 27.08.2003 N 91-6-00155 та від 14.04.2005 N 91-6-00431.

Відповідно до зазначеного рішення Товариству з обмеженою відповідальністю "ПАН УКРЕЙН" видано Державний акт на право власності на земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:88:196:0199, Серія КВ №137627, зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №01-8-00207 26.03.2010.

08 квітня 2010 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ПАН УКРЕЙН" (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРІКС" укладено Договір купівлі-продажу земельної ділянки, посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Марчук К.В., зареєстрований в реєстрі за №810 згідно якого Продавець передав у власність Покупця земельну ділянку площею 0,1375 га, розташовану за адресою: вулиця Олеся Гончара, 69, м. Київ, Україна, кадастровий номер 8000000000:88:196:0199 з цільовим призначенням: для реконструкції незавершеного будівництва об`єкта адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням (п.1.1. Договору).

Одночасно з переходом права власності на земельну ділянку до Покупця в порядку правонаступництва переходять всі права, які належали Продавцю на: - проектну документацію на реконструкцію адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс, що здійснюється на земельній ділянці; - права на забудову земельної ділянки та інше.

Відповідно до зазначеного Державного акту, право власності на вказану земельну ділянку Товариства з обмеженою відповідальністю "АРІКС" зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за №01-8-00218 від 26.04.2010.

Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві 20.08.2010 видано Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 (перереєстровано Дозвіл №0528-Шв/С від 04.07.2008) замовнику - Товариству з обмеженою відповідальністю "АРІКС" на виконання будівельних робіт із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. О. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва", на підставі якого було розпочато будівництво.

Департаментом Містобудування на архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) видано замовнику - Товариству з обмеженою відповідальністю "АРІКС" Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва, об`єкт будівництва - Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом №46/14/12-3/009-14 від 13.06.2014 за змістом яких наміри забудови: - здійснити реконструкцію незавершеного будівництва адміністративно-готельного комплексу - І черга та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом - ІІ черга. Площа земельної ділянки землекористувачем якої є Товариство з обмеженою відповідальністю "АРІКС": 0,1375 га (згідно з Державним актом на право власності на земельну ділянку від 26.04.2010 №01-8-00218) кадастровий номер 8000000000:88:196:0199; 0,0511 га (згідно Свідоцтва на право власності на нерухоме майно індексний номер 16451345 від 21.01.2014; Свідоцтва на нерухоме майно індексний номер 16444243 від 21.01.2014р.) земельна ділянка обліковий номер код 88:196:004.

У 2015 році на підставі Технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок від 17.02.2015, зокрема, було здійснено поділ земельної ділянки 8000000000:88:196:0199 площею 0,1375 га на дві земельні ділянки кадастровий номер 8000000000:88:196:0232 площею 0,1290га та земельну ділянку 8000000000:88:196:0233 площею 0,0085 га.

Відповідно до Договору міни від 01.06.2016, укладеному між Товариством з обмеженою відповідальністю "АРІКС" та Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку "ПАН УКРЕЙН", посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Жердєвою Н.О., зареєстрованим в реєстрі за №1237 здійснено міну належної Товариству з обмеженою відповідальністю "АРІКС" земельної ділянки 8000000000:88:196:0233 площею 0,0085 га за адресою: м. Київ, вул. Гончара Олеся, 69 на земельну ділянку належну Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ПАН УКРЕЙН" кадастровий номер 8000000000:88:196:0231 площею 0,0085 га за адресою: м. Київ, вул. Гончара Олеся, 73.

Відповідно до Договору №79/13 купівлі-продажу нежитлових приміщень від 30.12.2013, укладеного між Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРІКС", посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербинською О.М., зареєстрований в реєстрі на №857 купівлі-продажу нежитлових приміщень №857 від 30.12.2013, ТОВ "АРІКС" придбало нежитлові приміщення гр. приміщень №4, №5 (в літ. "А") за адресою: м.Київ, вул. Гончара Олеся, 71.

Згідно Договору купівлі-продажу від 04.03.2015, укладеному між Товариством з обмеженою відповідальністю "СВН МЕНЕДЖМЕНТ" та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРІКС", посвідченому Приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Жердєвою Н.О., зареєстрованому в реєстрі за №378 зареєстровано в реєстрі за №378, ТОВ "АРІКС" придбало 28/100 частки нежитлових приміщень групи нежитлових приміщень №1, №2, №3, №6 ( в літ "А") за адресою: м.Київ, вул. Гончара Олеся, 71.

Згідно Договору купівлі-продажу від 04.03.2015, укладеному між Товариством з обмеженою відповідальністю "СВН МЕНЕДЖМЕНТ" та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРІКС", посвідченому Приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Жердєвою Н.О., зареєстрованому в реєстрі за №373 зареєстровано в реєстрі за №373, ТОВ "АРІКС" придбало 72/100 частки нежитлових приміщень групи нежитлових приміщень №1, №2, №3, №6 ( в літ "А") за адресою: м. Київ, вул. Гончара Олеся, 71.

У подальшому, зазначені об`єкти було об`єднано у один об`єкт нерухомого майна нежитлову будівлю (багатофункціональний комплекс), літ. "А" загальною площею 494,1 кв.м за адресою: м. Київ, вул. Олеся Гончара, 71, площа земельної ділянки під забудовою 511 кв.м, що підтверджується висновком ТОВ "Бюро технічної інвентаризації оформлення землі та нерухомості" від 24.04.2019 №240419, Технічним паспортом від 24.04.2019, Довідкою ТОВ "Всеукраїнське бюро технічної інвентаризації, реєстрації та оцінки нерухомого майна" від 29.07.2019, Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №176435262 від 06.08.2019.

Отже, ділянка забудови складається із земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:88:196:0232 площею 0,1290га за адресою: м. Київ, вул. Гончара Олеся, 69, кадастровий номер 8000000000:88:196:0231 площею 0,0085 га за адресою: м. Київ, вул. Гончара Олеся, 73, кадастровий номер 8000000000:88:196:004 (обліковий номер код 88:196:004) площею 0,0511 га за адресою: м. Київ, вул. Гончара Олеся, 71.

30 вересня 2016 року Товариством з обмеженою відповідальністю "АРІКС" отримано Експертний звіт №3-121-15-ЕП/КО виконаний Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА ЕКСПЕРТИЗА" щодо розгляду проектної документації за проектом "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом на вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва".

За змістом додатку до даного експертного звіту, на дату проведення експертизи на майданчику побудовано 6 поверхів, будівельні роботи призупинено.

Коригуванням проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом по вул. Олеся Гончара 69 передбачено завершення будівництва об`єкта, що включає в себе будівництво 16-поверхової будівлі відповідно до погодженого експертизою проекту та 7-поверхової будівлі, будівництво якої передбачено на місці існуючого будинку по вул . Олеся Гончара, 71, що підлягає знесенню. При цьому, конструктивна частина 7-поверхової будівлі розроблена в даному проекті. Конструктивна частина 16-поверхової будівлі відповідає раніше затвердженому проекту зі зміною архітектурно-планувальної частини. Будівництво передбачено в одну чергу двома пусковими комплексами, а саме: адміністративно-готельного комплексу 16-поверхового блоку (вул. Олеся Гончара, 69), 7- поверхового блоку до адміністративно-готельного комплексу (вул. Олеся Гончара, 71).

01.04.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АРІКС" (Сторона 1) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза" (Сторона 2) укладено Договір №02 про реалізацію проекту "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно - готельного та будівництва багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом" по вул.Гончара, 69 у Шевченківському районі м.Києва за змістом якого Сторона 1 делегує Стороні 2 частину функцій замовника.

26 квітня 2019 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза" отримано Експертний звіт №11/19, виконаний Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ" щодо розгляду проектної документації за проектом "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом на вул.Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м.Києва" (Коригування).

За змістом Додатку до Експертного звіту коригуванням проекту передбачено реконструкцію та будівництво незавершеного будівництва адміністративно-готельного комплексу в одну чергу з розподілом на два пускових комплекси а саме: 1- ий пусковий комплекс - реконструкція 7, 17 поверхової будівлі; 2-ий пусковий комплекс - реконструкція 4 поверхової будівлі з підземним паркінгом в межах фундаментів існуючої будівлі. Скоригованим проектом передбачено зміну приміщень громадського призначення, а також номери готелю передбачені, як апартаменти.

Таким чином, твердження позовної заяви про безпідставність зміни замовника будівництва не знайшло свого документального підтвердження.

Щодо твердження позовної заяви про невідповідність намірів забудови функціональному призначенню земельної ділянки та неврахування обмеження поверховості та висотності суд відзначає наступне.

Згідно з витягом з Державного земельного кадастру НВ-8000213382015 від 18.09.2015 земельна ділянка кадастровий номер 8000000000:88:196:0232 площею 0,1290 га, місцерозташування - м . Київ, Шевченківський район, вул. Олеся Гончара, 69 має цільове призначення 03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання для реконструкції об`єкта незавершеного будівництва - адміністративного будинку під адміністративно-готельний комплекс з подальшими його експлуатацією та обслуговуванням.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру НВ-8000875942019 від 15.01.2019 земельна ділянка кадастровий номер 8000000000:88:196:0231 площею 0,0085 га, місцерозташування - м . Київ, Шевченківський район, вул. Олеся Гончара, 63 має цільове призначення 02.07 Для іншої житлової забудови, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання для експлуатації та обслуговування житлового будинку з офісними приміщеннями та підземним гаражем.

Згідно з Витягом з містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) №5674/0/12/12-03-16 від 10.05.2016 щодо земельної ділянки у м.Києві по вул .Гончара, 71 у Шевченківському районі м. Києва (8000000000:88:196:004 (обліковий номер код 88:196:004) відноситься до території громадських будівель та споруд.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548 землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше) та для розміщення громадських будівель і споруд (офісних будівель, торговельних будівель та ін.) та інших об`єктів загального користування, належать до категорії земель житлової та громадської забудови.

Земельні ділянки за класифікацією видів цільового призначення земельних ділянок, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів, від 23.07.2010 №548 відносяться до земель житлової та громадської забудови.

Частиною 5 статті 20 Земельного кодексу України встановлює, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Крім того, суд зазначає, що пунктом 2 Розпорядження Київської міської адміністрації від 12.05.2006р. №817 "Про захист історико-культурного середовища та припинення хаотичної забудови історичної частини м. Києва" встановлено, що в межах центрального історичного ареалу міста Києва, затвердженого у складі Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, висотні параметри кожного об`єкту архітектури визначаються в кожному конкретному випадку історико-містобудівним обґрунтуванням.

У даному випадку, у висновках історико-містобудівного обґрунтування, що погоджено з Головним управлінням охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлюваних робіт 21.12.2003р., вказано, що для збереження цілісного візуального образу вулиці обсяг адміністративно-готельного комплексу, розміщений по лінії її забудови, має бути в межах семи поверхів. Висотні параметри складового елемента комплексу, розташованого в глибині ділянки (поруч з будинком в„–67 ) за умов створення виразної силуетної композиції, можуть бути збільшені до 16-17 поверхів.

Зазначене обмеження враховане у проектних рішеннях. Відповідно до Експертного звіту виконаного ТОВ "УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ" щодо розгляду проектної документації від 26.04.2019 №11/19 за проектом "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом на вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва" (Коригування) поверховість встановлено на рівні 7;17 - 1-й пусковий комплекс; 4 - 2-й пусковий комплекс, а отже в межах вищевказаних параметрів.

Наведене підтверджує відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам закону, містобудівній документації та цільовому призначенню.

Також в обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на те, що відповідно до змін даних № ІV 123191620581 у Дозвіл на виконання будівельних робіт від №2147-Шв/С від 20.08.2010 об`єктом будівництва є в тому числі житлові приміщення - апартаменти. Втім, вихідні дані - містобудівні умови та обмеження не передбачають житлової забудови, що підтверджується, в тому числі, назвою об`єкту будівництва у Дозволі №2147-Шв/С від 20.08.2010 - адміністративно-торгівельний комплекс на вул. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва, проте відповідно до оскаржуваних змін назва об`єкту будівництва - "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом по вул. О.Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва" .

Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією. Тобто, містобудівні умови та обмеження формують вимоги до майбутнього об`єкту будівництва в залежності від параметрів земельної ділянки.

Згідно статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п. 1.3 Порядку містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника.

Відповідно до частини п`ятої статті 20 Земельного кодексу Україні користувач самостійно відповідно до вимог, встановлених статтями 38 та 39 Земельного кодексу України та наказу Держкомзему від 23.07.2010 № 548 власник визначає вид використання земельної ділянки в межах категорії земель (землі житлової та громадської забудови). Зазначена земельна ділянка відноситься до земель житлової та громадської забудови відповідно до категорії земель.

Державними будівельними нормами ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки і споруди. Основні положення" визначено, що багатофункціональні будинки і комплекси - це будинки і комплекси, які формуються з приміщень, їх груп, будинків та споруд різного громадського і житлового призначення, поєднання яких обумовлене експлуатаційними потребами, економічною доцільністю і містобудівними вимогами.

Відповідно розділів 3 та 4 ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди" багатофункціональні будинки і комплекси включають в себе будинки та споруди житлового призначення, за умовами кооперування, блокування, інтеграції один з одним або з житловими та виробничими будинками встановлюються в окремих будівельних нормах за видами будинків та споруд і в спеціальних нормах.

Крім того, Державними будівельними нормами ДБН Б.2.2.-12:2019 "Планування та забудова територій" передбачено доцільність формування багатофункціональних архітектурно-планувальних структур та зазначено, що окремі земельні ділянки мають бути планувально об`єднані, серед іншого, у функціональну зону житлової та громадської забудови.

При цьому, зміною № 4 до ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", затвердженою наказом Мінрегіону від 14.06.2018 № 139, передбачено можливість об`єднання в одному об`єкті функцій громадського та житлового призначення без обмеження їх часток (площі, поверховості тощо).

Наведене у сукупності підтверджує, що здійснення реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом, що містить у складі апартаменти та житлові приміщення на цій ділянці відповідає її цільовому призначенню.

Отже, будівництво у складі об`єкту житла із зазначенням коду об`єкта будівництва 1122.1- Будинки житлові багатоквартирної масової забудови згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженим та введеним в дію Наказом Держстандарту України від 17.08.200р №507 не суперечить вихідним даним на забудову земельної ділянки, а внесення змін до дозволу у зв`язку з коригуванням проектної документації прямо передбачено ч.7 ст.37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п.33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466 "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт".

Твердження позивача про те, що не передбачено відповідно до вимог ДБН В.1.2-5-2007 здійснення науково-технічного супроводу та не оцінено можливість впливу на оточуючі будинки спростовується змістом розділу 11 "Науково-технічний супровід" Тому 1 Проекту у якому зазначено, що згідно ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" та ДСТУ-Н Б В. 1.2-16:2013 "Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва", об`єкт, що проектується відноситься до класу наслідків (відповідальності) ССЗ.

ДБН В.1.2-5:2007 включає перелік 22 типів будівельних об`єктів, що підлягають обов`язковому науково-технічному супроводу з боку наукових організацій. До цього переліку включений, зокрема, наступний тип будівельного об`єкту - будівлі чи споруди, що зводяться в умовах щільної забудови, за наявності в них підземної частини завглибшки більше 3 м та надземної частини заввишки понад 9 поверхів.

Таким чином, проектування та будівництво об`єкту "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом на вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м Києва" (Коригування), підлягає обов`язковому науково - технічному супроводу.

П.11.1. розділу 11 Тому 1 Проекту встановлено, що метою науково-технічного супроводу є вирішення проблем, які не обумовлені нормативними документами та можуть виникнути на різних етапах проектування та будівництва об`єкту "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом на вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва" Коригування), збереження експлуатаційної надійності будинків та споруд, що межують з майданчиком нового будівництва та гідрогеологічного режиму території.

Здійснення науково-технічного супроводу передбачено на всіх етапах будівництва. Товариством з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза" укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю "ДЕКАРТ ГРУП" Договори підряду на виконання науково-технічної продукції № 26-12-19 від 26.12.2019, № 27-12-19 від 27.12.2019, яким передбачено розробку звітів по результатам просторового розрахунку взаємовпливу будівель № 67, 69, 75 та розробку рекомендацій по зменшенню даного впливу, а також квартальних звітів по результатам моніторингу за осіданням будівель № 69, 73, 75, 67, 88/2, 86А на об`єкті "Коригування проекту реконструкції незавершеного будівництва адміністративно-готельного та будівництво багатофункціонального комплексу з вбудованим паркінгом на вул. Олеся Гончара, 69 у Шевченківському районі м Києва" (Коригування) за адресою: вул. Гончара, 69 у м. Києві.

Наведене також спростовує твердження позовної заяви про безпідставність внесення даних про зміну у дозволі до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, ведення, адміністрування, функціонування і супроводження програмного забезпечення реєстру, Порядок ведення якого затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 24.06.2011 №92, збереження та захист бази даних реєстру, забезпечення доступу до нього органів державного архітектурно-будівельного контролю, здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Підсумовуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що відповідачем правомірно здійснено внесення зміни даних № ІV123191620581 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №2147-Шв/С від 20.08.2010 із будівництва адміністративно-готельного комплексу по вул. О. Гончара, 69 у Шевченківському районі м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Концепт Плаза".

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суд.

Частиною 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Відтак, завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, що звернулася до суду з позовом.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

У справі за конституційним поданням щодо офіційного тлумачення окремих положень частини першої статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес) Конституційний Суд України в Рішенні від 01.12.2004 № 18-рп/2004 дав визначення поняттю "охоронюваний законом інтерес", який вживається в ряді законів України, у логічно-смисловому зв`язку з поняттям "право" (інтерес у вузькому розумінні цього слова), який розуміє як правовий феномен, що: а) виходить за межі змісту суб`єктивного права; б) є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб`єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним.

Поняття "охоронюваний законом інтерес" у всіх випадках вживання його у законах України у логічно-смисловому зв`язку з поняттям "право" має один і той же зміст.

При тлумаченні вище згаданих норм права, Верховний Суд України в постанові від 15.12.2015 (справа № 800/206/15) вказав на те, що обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Тобто, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражені права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.

Гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.

Враховуючи відсутність порушеного права чи законного інтересу, який би підлягав судовому захисту, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Громадської організації "Європейський закон і порядок" залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 січня 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у тридцятиденний строк в порядку, встановленому статтями 329-331 КАС України.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

cуддя Є.О.Сорочко

суддя Є.В.Чаку

Дата ухвалення рішення30.03.2020
Оприлюднено31.03.2020
Номер документу88494275
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/21611/19

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 30.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні